Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;

 Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 22.9//5.10.2024.

Ὁσίου Κοσμᾶ καὶ τῶν σὺν αὐτῷ 26 Ὁσιομαρτύρων

        Ἐν Ἄθω μαρτυρισάντων ἐπὶ τοῦ λατινόφρονος Πατριάρχου Βέκκου.

    


Ὑπὸ Ἁγιορειτῶν Κελλιωτῶν Πατέρων.

Εἰς τὸ Ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν.

Θύελλα, ταραχ κα σκάνδαλο στν μητρόπολη Περιστερίου. Ατία, πομάκρυνση το Τιμίου Σταυρο κ το ερο τν ναν, π τν οκεο μητροπολίτη.

ν γι τν πόστολο τν θνν Παλο, κα γι λους τος ρθοδόξους Χριστιανούς, Τίμιος Σταυρς το Κυρίου εναι καύχημα, γι τος λλους, τος κτς τς κκλησίας κα γι κάποιους π τος σύγχρονους γραμματες, Φαρισαίους κα ρχιερες, εναι μέγα «σκάνδαλο».1

«Καύχημα καυχημάτων Σταυρός»2 , βροντοφωνάζει γιος Κύριλλος εροσολύμων. σ ντρέπεσαι γι’ ατόν;

λλ Σταυρς εναι δόξα3 το ησο, χι τιμία4 . σ τν τιμάζεις; Δν σ λέγχει Γολγοθς, οτε τ ξύλο το Σταυρο;5

«Πολλο σταυρώθηκαν στν οκουμένη, λλ κανένα δν τρέμουν ο δαίμονες. Το Χριστο, μως, μόνο τ σημεο το Σταυρο ν δον, τρέμουν ο δαίμονες».6 Τρέμεις κι σ στ θέα του;

«μες μολογομε τν Σταυρό, πειδ γνωρίζομε τν νάσταση».7 σ τν ρνεσαι; Ποιός τέλος πάντων εσαι;

νώτερος το ποστόλου Παύλου; μήπως το Πατριάρχου Κυρίλλου εροσολύμων περέχεις;

γιος Γρηγόριος Παλαμς ρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, ταν ταν αχμάλωτος στος«χαιμενίδες, τος ποίους νομάζομε Τούρκους»8 παντ μ θάρρος στς προκλήσεις το σμαήλ. Στν ρώτηση το τελευταίου «πς προσκυντε σες τ ξύλο κα τν σταυρό;». ποκρίθηκε θαρραλέα γιος μ πάντηση «τν ποία Θες δωκε».9

«Κα σ ποδέχεσαι ατος πο τιμνε τ σημεο (σημαία) σου, ν γανακτες πάρα πολ γι κείνους πο τν τιμάζουν. Το Χριστο μως τρόπαιο κα σημεο (σημαία) εναι Σταυρς».10 σ ποτιμς τν Σημαία κα τ Τρόπαιο το Χριστο; ναλογίσου πς συμπεριφέρθηκες κα συμπεριφέρεσαι ναντίον ατο το Τρόπαιου, ατς τς Σημαίας πο θ προηγηθε τς Δευτέρας το Χριστο Παρουσίας !

Σο τ επε διος Χριστς11 , τ παναλαμβάνουν ο γιοι. ς κούσουμε, ς κούσεις κι σ μήπως συγκινηθες κα λλάξεις γνώμη, τν γιο Γρηγόριο Παλαμ . «...λλ κα κατ τν Δευτέρα Παρουσία....θα προηγεται ατ μεγάλη κα φρικτ Σημαία Του μ πολλ δύναμη κα δόξα»12.

Μόνο τολμητίες, λλόφρονες κα λλόπιστοι καταφέρονται μ πράξεις φρικτς ποτίμησης το Ζωοποιο Σταυρο.

«Ατς ( Σταυρς) χει δοθ σ μς σημάδι στ μέτωπό μας... διαχωριζόμεθα ο πιστο π τος πίστους κα γνωριζόμεθα»13 ναφέρει κ Δαμασκο γιος ωάννης.

Γιατί πρωτοστάτησες σ’ ατ τν περιφρόνηση, σ’ ατ τν εροσυλία; Τί θλιβερ πρωτιά ! Ποιόν φελες; Τος χθρος το Χριστο, βέβαια. Εναι θλιβερ ν παίρνεις θέση στν μάδα, πο ρχηγό της κα πρωτοπαλίκαρο χει τν ούδα.

ρχου ες τ γιον ρος κα δε. πισθεν τς γίας Τραπέζης πάρχει Τίμιος Σταυρός. Στν ερ Μον Μεγίστης Λαύρας πάρχει Σταυρς φαπτόμενος (σχεδν) τς γίας Τραπέζης, φερόμενος το Μεγάλου Κωνσταντίνου. Τ διο κα στν ερ Μον Βατοπεδίου κα λλο.

κτς, τούτου, πάρχουν Σταυρο ντς το Ναο. Μικρς π τς γίας Τραπέζης κα στς κορυφς τν τέμπλων, τ λεγόμενα «λυπητερ» (γιατί εκονίζονται δεξι κα ριστερ το Τιμίου Σταυρο ειπάρθενος Θεοτόκος Μαρία κα γιος ωάννης Θεολόγος καί Εαγγελιστής, θρηνοντες π τ φρικτ θεάματι).

Πληροφορηθήκαμε τι σ ναος τς μητροπολιτικς περιφερείας Περιστερίου, δν πάρχει πλέον Τίμιος Σταυρός, οτε πισθεν, οτε π τς γίας Τραπέζης, ν τ τέμπλα δν χουν τ κορυφαο σύμβολο το Ζωοποιο Σταυρο στν κορυφή τους.

πομένως πο δηγε ατ πρακτική; Στ Σούρα 4, δάφιο 157, τ Κοράνι ναφέρει πς Χριστς δν σταυρώθηκε. Μήπως γι’ ατ θέλουν τν πουσία το Σταυρο π τος ναούς; Γι ν μή...θίγονται ο μουσουλμνοι; Θέλουν π Χριστιανικο πο εναι ο ναο ν γίνουν τόποι που θ συγκεντρώνονται κα λλόπιστοι; δη εδαμε σ χρες το ξωτερικο πρώην Χριστιανικος ναος (γγλικανν κα λοιπ) ν μετατρέπονται σ στιατόρια καί καφετέριες !!!

Θέλουν ν μετατρέψουν τος Χριστιανικος ναος –λλοτε τόπους λατρείας το Χριστο - σ ποϊεροποιημένους τόπους πο θ συναγελάζονται μ Χριστιανικο λαοί-πιστοι πο ατ εναι μέγιστη μορφή βλασφημίας καί σεβείας;

πολεμικ ναντίον το Τιμίου καί Ζωοποιο Σταυρο χει σήμερα παγκόσμια ξαρση κα δυναμική.

Γι παράδειγμα :

α. Στ Γιουροβίζιον ατ τν χρονι (2024) τραγουδοσαν χορεύοντας - ποδοπατντας - πάνω σ Σταυρό. πάνω σ’ ατν γινε κα σατανικ τελετή.

β. πάπας κάθεται σ θρόνο μ πλάτη νάποδο, νεστραμμένο σταυρό, σύμβολο το σατανισμο.

γ. Τ Παγκόσμιο Συμβούλιο κκλησιν (Π.Σ.Ε.) ντικατέστησε τ παλαι σύμβολο το Τιμίου Σταυρο, μ λλον, πλάγιο, κι ατ σύμβολο το σατανισμο.

δ.Πατριάρχες μοιράζουν Κοράνια, πο μφισβητεται π ατ Σταύρωση ξ’ ο κα Τίμιος Σταυρς το Χριστο.

ε. μητροπολίτης Περιστερίου ξοβελίζει τν Τίμιο Ζωοποιό Σταυρ π τος ναος τς περιφέρειάς του κ..

Τ γεγονότα πο διαδραματίστηκαν στν μητρόπολη Περιστερίου νέδειξαν να μέγιστο πρόβλημα τς σύγχρονης ποιμαντικς τς διοικοσας κκλησίας, ποία δν στάθηκε καν ν φουγκραστε τος προβληματισμος τν σκανδαλισμένων κα ναγωνίως διαμαρτυρομένων γι τ ν λόγ θέμα τέκνων της κα ΔΕΝ ΚΑΤΑΔΕΧΤΗΚΕ !!! - ν εναι δυνατόν – ν παραλάβει τ εγενς ψήφισμα διαμαρτυρίας τους.

Ατ ποτελε πόδειξη τς περιφρονητικς κα λαζονικς ντιμετώπισης τν σύγχρονων «ποιμένων» πρς τ πνευματικά τους τέκνα.

Γι τος λόγους ατούς, σοι π τος πιστος ρθοδόξους Χριστιανος διαμαρτυρήθηκαν γι τν πομάκρυνση το Ζωοποιο Σταυρο π τν τιμητικ του θέση, κα σωστ καναν κα για πραξαν…!!!

Σ’ ατ συνηγορε κα γιος σίδωρος Πηλουσιώτης ταν πεξηγε στν πίσκοπο σίδωρο γι ποιό λόγο πόστολος Παλος δν επε πλ . «Ν χετε ερήνη μ λους τος νθρώπους», λλ πρόσθεσε . «ἐὰν εναι δυνατν». 14

ς τν κούσουμε :

«Δν μπορε ν πάρξει ερήνη μ λους τος νθρώπους .

α. ταν λόγος εναι γι τν πίστη.

β. ταν πρόκειται γι δίκαιο πράγμα.

γ. ταν πρόκειται γι σωφροσύνη.

δ. ταν πρόκειται γι λες γενικ τς ρετές».

Συνεχίζοντας, πειτα π λίγο, γιος προσθέτει :

«Ἐὰν μως νομίζεις, τι ατο εναι συλλογισμοί, κοίταξε τν διο τόν Παλο, ν εχε ερήνη μ λους. ν μάλιστα θέλεις τν λόγο ν τν δηγήσεις πι πάνω, κοίταξε τν Χριστό, ἐὰν συνθηκολόγησε μ λους».15 Σύμφωνα μ τ προαναφερθέντα, κακς λοιπόν μεταθέτουν κάποιοι «γαπούληδες» τ πρόβλημα στος πιστούς, πο π ερ γανάκτηση κοσμίως διαμαρτύρονται.

εθύνη δν εναι ατν πο προσπαθον ν σβήσουν τν φωτιά, λλ ατο πο τν ναψε, ποος χι μόνο χλευάζει τος σώφρονες «πυροσβέστες», λλ σν πυρομανς πιθυμε ν νάψει κτς π ατ κα λλες.

γιορετες Κελλιτες Πατέρες.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ :

1. Γαλ.5,11. 2. γ. Κύριλλος εροσολύμων Κατήχηση Φωτιζομένων ΙΓ΄,

Α΄ες τό . τν σταυρωθέντα κα ταφέντα.

3. .. ΣΤ΄. 4. .. ΚΒ΄.

5. πρβλ. ..Δ΄. 6. ..Γ΄.

7. .. Δ΄. 8. γίου Γρηγορίου Παλαμ, ΕΠΕ 7,165. Ες τν αυτο κκλησίαν.

9. ..175. 10. ..

11. Ματθ.24,30. 12. ΕΠΕ 8, 491 (βλέπε κα μιλία ΙΑ΄ Ες τν Τίμιον κα Ζωοποιν Σταυρόν).

13.ωάν. Δαμ. ΕΠΕ 1,450 κδοσις κριβς ρθοδόξου Πίστεως. Περ Σταυρο.

14. Ρωμ.12,18.

15. γίου σιδώρου Πηλουσιώτου, ΕΠΕ 4, 371.