Ἀπέραντη θλίψη!

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας: “Να κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία”.
 

     Ἀπέραντη θλίψη! Ἄλλος ἕνας ἀπὸ τοὺς πάλαι ποτὲ εὐσεβεῖς Ἐπισκόπους, ὑποστηρίζει τὴν ἀθέτηση τῆς Ἱερᾶς Παραδόσεως! Ὁποία κατάπτωσις Ἐπισκόπου καὶ καθηγητοῦ Πανεπιστημίου! Προκειμένου νὰ ὑποστηρίξει τὴν διενέργεια τῆς Ἀναστάσεως τὸ Μ. Σάββατο ἀντὶ τῆς Κυριακῆς ὁ κ. Ἱερεμίας καὶ ἐπειδὴ δὲν ἔχει τὴν τόλμη νὰ ἀντισταθεῖ σὲ αὐτὴ τὴν παρανομία, ταυτίζει τὴν Ἐκκλησία μὲ τοὺς Ἐπισκόπους, ἢ τὸ χειρότερο μὲ τὸ δίδυμο ΜητσοτάκηἹερώνυμο (ἀφοῦ οὐσιαστικὰ αὐτοὶ πῆραν τὴν ἀπόφαση) καὶ ζητᾶ ὑπακοὴ στὴν παρανομία!

     Καὶ τολμᾶ νὰ γράψει ὅτι «τά Εὐαγγέλια σιωποῦν στό θέμα» τῆς ὥρας-ἡμέρας τῆς Ἀναστάσεως, διαγράφοντας ἔτσι ἀσεβέστατα τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως τὸ ὁποῖο μᾶς δίνει τὴν ἀκρίβεια: «ἀναστάντα τ τρίτῃ ἡμέρα κατὰ τὰς Γραφάς»!

     Νὰ κάνουμε «ὑπακοή σέ ὅ,τι μᾶς λέγει ἡ Ἐκκλησία» γράφει καὶ ξαναγράφει! Εἶναι τόσο τυφλωμένος, ὥστε δὲν καταλαβαίνει ὅτι ἀληθινὴ ὑπακοὴ στὴν Ἐκκλησία εἶναι νὰ γίνει ἡ Ἀνάσταση ὅπως ἔχει αἰῶνες καθοριστεῖ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία κι ὄχι ὅπως ὁρίζεται ἀπὸ τὸν Μητσοτάκη-Ἱερώνυμο καὶ τοὺς λοιμοξιωλόγους!

 

Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας:

“Να κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία”.

Ἡ θεία λειτουργία τοῦ ἐφετινοῦ Πάσχα, Γορτύνιοι καί Μεγαλοπολίτες, ἀγαπητοί ἀδελφοί, καθορίστηκε ἀπό τήν ἁγία μας Ἐκκλησία νά τελεσθεῖ τήν 9η ἑσπερινή ὥρα τοῦ Σαββάτου. Ἔγινε καί γίνεται μεγάλη συζήτηση καί διαπληκτισμός γύρω ἀπό τό θέμα αὐτό, ἐνῶ θά ἔπρεπε νά ποῦμε ταπεινά ὅτι θά κάνουμε ὅ,τι μᾶς εἶπε ἡ Ἐκκλησία μας.

Αὐτό συμβαίνει, γιατί στήν Ἑλλαδική μας ἰδιαίτερα Ἐκκλησία, ἐνῶ δέν ζοῦμε μέ ἀκρίβεια στήν προσωπική μας ζωή, ζητοῦμε καί ἀπαιτοῦμε ἀπό τήν Ἐκκλησία τήν ἀκρίβεια στά διάφορα προβλήματα πού ἀντιμετωπίζει καί χάριν τῶν πιστῶν της ἐφαρμόζει τήν οἰκονομία «ἄχρι καιροῦ». Καί αὐτό πού γίνεται εἶναι μεγάλη ἁμαρτία γιά ᾽μᾶς.

Ναί! Ὅπως μᾶς λέγει ὁ μακαριστός ἅγιος πατήρ Ἐπιφάνιος, ὁ πλησίον σέ μᾶς, ἀπό τήν Καλαμάτα, «εἶναι ἀπαράδεκτος ἡ ἐφαρμογή ὑφ᾽ ὑμῶν ἀκριβείας εἰς ζητήματα εἰς τά ὁποῖα ἡ Έκκλησία ἐφαρμόζει οἰκονομία» (βλ. βιβλίον του σελ. 180-182, Ἄρθρα, Μελέται – Ἐπιστολαί, τόμος Α´).

Ἀλλά καί γιά τήν Ἐκκλησία μας, ἀγαπητοί ἀδελφοί, ἡ ἡμέρα ἀρχίζει ἀπό τήν ἑσπέρα, μετά τήν λεγομένη Ἐνάτη ὥρα, μέ τήν ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καλύτερα. Ἔτσι λοιπόν ἡ Θεία Λειτουργία τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου θά τελεστεῖ καί ἐφέτος ἡμέρα Κυριακή, ὅπως ἔτσι τελεῖται πάντοτε. Ναί, ἀλλά δέν ἀναστήθηκε ὁ Χριστός τήν 9η ὥρα! Ὄχι! Κανείς δέν ξέρει, ἀδελφοί μου, ποιά ὥρα ἀναστήθηκε ὁ Χριστός, κανείς δέν τόν εἶδε ἀναστάντα μετά τήν Ἀνάστασή του. Τά Εὐαγγέλια σιωποῦν στό θέμα αὐτό. Γι᾽αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγο δέν ἔχουμε καί εἰκόνα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοὐ, γιατί οἱ ἐμφανίσεις τοῦ Χριστοῦ εἶναι μετά ἀπό αὐτήν (βλ. τά Ἑωθινά Εὐαγγέλια).

Ἐμεῖς λοιπόν πρέπει, ἀδελφοί, νά κάνουμε ὑπακοή σέ ὅ,τι μᾶς λέγει ἡ Ἐκκλησία καί νά προσέξουμε νά ζοῦμε ἀναστημένη πνευματική ζωή, ὅπως ἁρμόζει σέ χριστιανούς πού ἔχουν ἀναστημένο Ἀρχηγό, τόν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό, τόν Θεό μας. Πέρα οἱ ἀσέβειες, πέρα τά μαλώματα καί πέρα οἱ κακίες μεταξύ μας.

Πηγὴ ἐδῶ.