Είναι ο κανονικός αρχιεπίσκοπος Ουκρανίας Ονούφριος ζηλωτής και αντιοικουμενιστής; Μήπως τελικά και ο Ονούφριος βιώνει τις συνέπειες των επιλογών του;

Διαβάσαμε στο ιστολόγιο "Ομολογία" (εδώ) το εξής άρθρο με ακόλουθη παράκληση: 

"Ο Μητροπολίτης Ονούφριος είναι ζηλωτής και αντιοικουμενιστής, γι' αυτό απορρίπτει το Οικουμενικό Πατριαρχείο

Αναδημοσιεύουμε με επιφύλαξη το παρακάτω άρθρο  απο τα ιστολόγια 

https://religionpravda.com.ua (πρωτότυπο) και

https://anastasiosk.blogspot.com (μετάφραση).

Επειδή δεν μπορούμε ούτε να επιβεβαιώσουμε τα γραφόμενα, ούτε να τα διαψεύσουμε παρακαλούμε όσοι γνωρίζουν το θέμα να μας ενημερώσουν με σχόλια.

π.Δ.Α".

Θέλοντας, λοιπόν, να συμβάλλουμε στην απάντηση του ερωτήματος παραθέτουμε τα παρακάτω ρωτώντας: Θα έκανε και θα έλεγε ένας πραγματικός αντιοικουμενιστής και ζηλωτής  πράγματα, όπως αυτά που ακολουθούν; Σημειώνουμε ότι, ό,τι παρατίθεται, καμία σχέση δεν έχει με την υποστήριξη του Ονουφρίου ως τον μόνο κανονικό αρχιεπίσκοπο και την καταδίκη των διωγμών εναντίον της κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας. ΟΙ διωγμοί όμως δεν αποτελούν κατα τον ιερό Χρυσόστομο κολυμβήθρα του Σιλωάμ για όποιον ξεφεύγει της ορθοδόξου διδασκαλίας και ομολογίας. Μήπως τελικά και ο Ονούφριος βιώνει τις συνέπειες των επιλογών του;

Α.Τ.


Παράδειγμα πρώτο: Το Π.Σ.Ε. παραδέχεται ως μέλος του μόνο την Εκκλησία του Ονουφρίου. Θα ανήκε ένας πραγματικός αντιοικουμενιστής και ζηλωτής στο Π.Σ.Ε.;

"Το ΠΣΕ απαντά στα παραπλανητικά ρεπορτάζ των ΜΜΕ επί του Ουκρανικού» ανασκευάζει την είδηση. Συγκεκριμένα σημειώνει, μεταξύ των άλλων, ότι ο ΓΓ Τβέϊτ χαιρέτησε την απόφαση του Πατριάρχου Κυρίλλου να παραμείνει η Ρωσική Εκκλησία στο ΠΣΕ και διευκρινίζει επί του Ουκρανικού: το ΠΣΕ αναγνωρίζει, ως μέλος του, ΜΙΑ Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ουκρανία και αυτή είναι η υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο, που υπάγεται εκκλησιαστικά στην Ρωσική Εκκλησία," (εδώ)

Παράδειγμα δεύτερο: Χαιρετισμός του Ονουφρίου στο Οικουμενιστικό, ουνιτικό, διομολογιακό μοναστήρι του Bose στην Ιταλία. Θα έστελνε ένας πραγματικός αντιοικουμενιστής και ζηλωτής  τέτοιους χαιρετισμούς:

DISCERNIMENTO E VITA CRISTIANA
Monastero di Bose, 5-8 settembre 2018
in collaborazione con le Chiese ortodosse

La sessione del mattino si è aperta con la lettura dei messaggi inviati dal Patriarca di Romania Daniel, dal Metropolita di Kiev Onufrij e dal Patriarca copto-ortodosso di Alessandria, Tawadros IIQuest’ultimo ha invitato a trovare un “modello vivente di discernimento” in anba Epiphanius, igumeno del monastero di san Macario (Egitto) deceduto lo scorso 29 Luglio... dai messaggi del Metropolita Antonij della diocesi bulgara dell’Europa centro-orientale, dell’arcivescovo di Atene Hieronymos II e del reverendo Tveit, segretario del Consiglio Ecumenico delle Chiese... Alexandr Mramornov (Spasskoe Delo, Mosca) ha parlato del Concilio di Mosca (ἐδῶ).

Παράδειγμα τρίτο: Η κανονική Εκκλησία Ονουφρίου αναγνώρισε τους σχισματικούς των Σκοπίων ως κανονική Εκκλησία. Θα προχωρούσε ένας πραγματικός αντιοικουμενιστής και ζηλωτής  σε τέτοιες αναγνωρίσεις:

Οι  Εκκλησίες Κων/Πολης, Ελλάδος, Σερβίας, Βουλγαρίας, Ρωσσίας, Αντιοχείας, Πολωνίας και τώρα Ουκρανίας (Ονουφρίου) αναγνωρίζουν τους σχισματικούς των Σκοπίων. [ΕΔΩBy decision of the Ukrainian Holy Synod today, the name of the primate of the Macedonian Orthodox Church-Ohrid Archbishopric has been added to the diptychs of the primates of the Local Orthodox Churches to be commemorated at the Divine services, reports the Ukrainian Orthodox Church’s Information-Education Department.

Παράδειγμα τέταρτο: Χαιρετισμός του Ονουφρίου σε οικουμενιστικό, πανθρησκειακό, διεθνιστικό συνέδριο που οργάνωσαν οι νυν διώκτες του. Θα έλεγε ένας πραγματικός αντιοικουμενιστής και ζηλωτής  τέτοια πράγματα:

Ορθόδοξοι, μουσουλμάνοι, παπικοί… μία ωραία ατμόσφαιρα
Συνέδριο στο Βερολίνο με θέμα τη διαθρησκειακή και διαπολιτιστική συνεργασία με τίτλο «Από διαθρησκειακό και διαπολιτιστικό διάλογο προς συνεργασία» διεξήχθη στις 19 Νοεμβρίου 2018 στην πρωτεύουσα της Γερμανίας.
Τους χαιρετιστήριους λόγους προς τους συνέδρους απηύθυναν ο Σεΐχης ουλ Ισλάμ Αλλασουκιούρ Πασαζαντέ, ο Πρόεδρος της Διοικήσεως Μουσουλμάνων Καυκάσου, ο κ. Μάρκους Γκρούμπελ, μέλος του Γερμανικού Κοινοβουλίου και αρμόδιος επί θεμάτων θρησκευτικών ελευθεριών και ο Πρέσβης του Αζερμπαϊτζάν στη Γερμανία κ. Ραμίν Γκασάνοφ.
Στο συνέδριο μίλησαν ο Μακαριώτατος Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεόδωρος Β’, ο Μητροπολίτης Ζουγκδίδης και
Ταΐσης Γεράσιμος (Πατριαρχείο Γεωργίας), ο Αρχιεπίσκοπος Μπακού και Αζερμπαϊτζάν  Αλέξανδρος, ο Επίσκοπος Μπομπρουΐσκ και Μπύχωφ Σεραφείμ, ο Αρχιμανδρίτης Φιλάρετος Μπουλέκωφ, ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, σπουδαίοι θρησκευτικοί, κρατικοί και κοινωνικοί παράγοντες από την Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και τις ΗΠΑ.
Ο Προϊστάμενος της Αντιπροσωπείας της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας στους ευρωπαϊκούς οργανισμούς Επίσκοπος Μπαρυσέβ Βίκτωρ ανέγνωσε χαιρετιστήριο Μήνυμα του Προκαθημένου της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας Ονουφρίου προς τους οργανωτές και τους μετέχοντας τους συνεδρίου.
Το Μήνυμα του Μακαριωτάτου Μητροπολίτου Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Ονουφρίου σημειώνει ότι «η ανάκη της προωθήσεως θρησκευτικού και διαπολιτιστικού διαλόγου και συνεργασίας σταδιακά αυξάνει στο σύγχρονο κόσμο. Ο κόσμος όπου ζούμε, καθίσταται ολοέν και περισσότερο παγκοσμιοποιημένο χώρο, όπου αλληλεπιδρούν οι φυλές, οι θρησκείες και οι πολιτισμοί.  Τα γεγονότα, τα οποία συμβαίνουν σε μεν χώρες επηρεάζουν τη ζωή σε δε, ακόμη και ενίοτε ολόκληρες ηπείρους. Διαφορετικοί ως προς τις καταβολές, τον πολιτισμό και τη θρησκεία, στις σημερινές συνθήκες γινόμαστε ολοένα και περισσότερο αλληλοσύνδετοι. Υπό αυτές τις νέες συνθήκες εμείς, ως εκπρόσωποι θρησκειών, μέσω διαλόγου και συνεργασίας οφείλουμε να επιδιώκουμε να οικοδομούμε τη ζωή μας».
Το συνέδριο έκλεισε με υπογραφή των τελικών κειμένων.
Οργανωτές της εκδηλώσεως στάθηκαν το Γερμανικό-Αζερικό Φόρουμ, το Διεθνές Κέντρο Διαθρησκειακής και Διαπολιτιστικής Συνεργασίας του Μπακού και η Ακαδημία Πολιτιστικής Διπλωματίας Βερολίνου.

Παράδειγμα πέμπτο: Συμπροσευχές του Ονουφρίου με μη Χριστιανούς και αιρετικούς και, άκουσον άκουσον, με τους σχισματικούς που τώρα τον διώκουν. Θα έκανε ένας πραγματικός αντιοικουμενιστής και ζηλωτής  τέτοια πράγματα:

Ὅταν τὸ ναὶ δὲν εἶναι ναί,
καὶ τὸ οὐ δὲ εἶναι οὐ!

          Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου 
Ὁ Μητροπ. Ὀνούφριος συμπροσεύχεται μὲ τὸν ἀναθεματισμένο Φιλάρετο, Ἑβραίους, Ἀρμένιους καί...
Εἶναι ἡλίου φαεινότερον ὅτι οἱ πράξεις τοῦ πατριάρχη Βαρθολομαίου στὸ οὐκρανικὸ ζήτημα ἔχουν ξεπεράσει κάθε ὅριο καὶ πληγώνουν βαθύτατα τὴν Ἐκκλησία. Ἀπὸ τὴν ἄλλη ὅμως, εἶναι ὁμοίως σαφές, ὅτι δὲν μποροῦμε γι’ αὐτὸν τὸν λόγο νὰ παραβλέπουμε τὶς ἐξ ἴσου ἀντικανονικὲς ἐνέργειες τῶν Ρώσων καὶ νὰ τοὺς ἐμφανίζουμε ὡς ὑπερασπιστὲς τῆς κανονικότητας καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας.
Γι’ αὐτὸ τὸν λόγο εὐλόγως καὶ πιστεύω, δικαίως ρωτάω:
       Ἐλέχθη ὅτι ἰσχύουν γιὰ τὴν κοινωνία μὲ τὸν σχισματικὸ Φιλάρετο τὰ ἑξῆς λόγια τοῦ πατριάρχου Φιλοθέου Κοκκίνου:
«...Ὑπάρχει γράμμα τοῦ πατριάρχου ἁγίου Φιλοθέου Κοκκίνου, κατά τήν πρώτη πατριαρχία του (1353-1354), πρός τόν ἐπίσκοπο Νόβγοροδ, μέ τό ὁποῖο τοῦ συνιστᾶ, νά μή δεχθεῖ σέ κοινωνίατόν Θεοδώρητο, τόν ὁποῖο καθήρεσε ἡ σύνοδος βάσει τῶν Ἱερῶν Κανόνων. Ὅποιος τόν δέχεται θά καταδικασθεῖ μέ τήν ἴδια ποινή,διότι ὁ κανών λέγει ὅτι αὐτός πού κοινωνεῖ μέ ἀκοινώνητο καθίσταται καί αὐτός ἀκοινώνητος.
     Δυστυχῶς ὁ ἴδιος κανών ἰσχύει καί γιά τούς ἀρχιερεῖς τῆς Κωνσταντινούπολης, πού κοινωνοῦν μέ τούς καθηρημένους σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας Φιλάρετο καί Μακάριο. Γράφει τό κείμενο τοῦ πατριάρχου Φιλοθέου Κοκκίνου:
    "Πρόσεχε γοῦν ἵνα οὐδέν παραδέξη ποσῶς τόν τοιοῦτον Θεοδώρητον, ὡς ἀν μή ὑποπέσῃς καί σύ εἰς τήν καταδίκην, εἰς ἥν ἔνι καί ὁ Θεοδώρητος· λέγει γάρ ὁ κανών, ὅτι ὁ ἀκοινώνητῳ κοινωνῶν καί αὐτός ἀκοινώνητος ἔστω"»
Ἀφοῦ λοιπόν, ἰσχύουν γιὰ τὴν κοινωνία μὲ τὸν σχισματικὸ Φιλάρετο τὰ λόγια τοῦ πατριάρχου Φιλοθέου Κοκκίνου,  γιὰ τὸν Ὀνούφριο καὶ τοὺς Ρώσους ἱεράρχες, τί ἰσχύει;
Σημειωτέον εἶναι καὶ τὸ ἑξῆς: Ἀπὸ τὸ 1997 οἱ σχισματικοὶ τῆς Οὐκρανίας στὴν Γερμανία εἶναι ὑπὸ τὴν αἰγίδα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου μέλη τῆς πανορθόδοξης ἐπισκοπικῆς συνόδου τῆς Γερμανίας (OBKD). Στὴν σύνοδο αὐτὴ ἀπὸ τὸ 1997 συλλειτουργοῦν καὶ συναποφασίζουν μὲ τοὺς Ρώσους καὶ γενικὰ μὲ ὅλους τοὺς Ὀρθοδόξους (ἐδῶ).
Πῶς γίνεται οἱ ἀπὸ τοὺς Ρώσους «ἀναθεματισμένοι» καὶ «καθηρημένοι» νὰ συνυπάρχουν σὲ μία ὀρθόδοξη σύνοδο μὲ τοὺς κανονικούς;
Ἀφοῦ ἀπὸ τὸ 1997 στὴν Γερμανία οἱ σχισματικοὶ Οὐκρανοὶ ἦταν ὑπὸ τὴν προστασία τοῦ Πατριαρχείου εἰς γνῶσιν τῶν Ρώσων, πρὸς τί τώρα ἡ ἀγανάκτηση; Ποιά ἡ διαφορὰ τῆς τακτικῆς τῶν Ρώσων μὲ τὴν καταστροφικὴ γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία τακτικὴ τοῦ Πατριάρχη;
Στὶς φωτογραφίες ποὺ ἀκολουθοῦν: Ὁ Ὀνούφριος συμπροσεύχεται μὲ τὸν ἀναθεματισμένο Φιλάρετο (ἀλλὰ καὶ μὲ Ἑβραίους καὶ Ἀρμένιους καί, καί...)



Ὁ Ὀνούφριος ἀσπάζεται τὸν ἀναθεματισμένο Φιλάρετο μετὰ τὴν συμπροσευχή

Ὁ Βολοκολάμσκ Ἱλαρίων μὲ τὸν ὁποῖο κοινωνεῖ ὁ Ὀνούφριος, συμπροσεύχεται μὲ τὰ ἄμφιά του μὲ καρδινάλιο 

Ξαναρωτάω: Ἰσχύουν τὰ λόγια τοῦ Πατριάρχου Φιλόθεου γιὰ τὶς παραπάνω περιπτώσεις;
Πάντως ἕνα εἶναι σίγουρο: Ὅταν τὸ ναὶ δὲν εἶναι ναί καὶ τὸ οὐ δὲ εἶναι οὐ συμβαίνουν αὐτὰ τὰ ντροπιαστικὰ καὶ ἡ σύγχυση αὐξάνει ὑπὲρ τῆς αἱρέσεως.
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου