̔Ως παράδειγμα εἶχα ἀναφέρει, ὅτι οἱ χριστιανοὶ κατὰ τὴ Ρωμαϊκὴ ἐποχὴ χρησιμοποιοῦσαν τὸ Ρωμαϊκὸ νόμισμα μὲ τὴν εἰκόνα καὶ τὴν ἐπιγραφὴ τοῦ θεοποιηθέντος αὐτοκράτορος, χωρὶς γι ̓αὐτὸ νὰ ἐκπίπτουν ἀπὸ τὴν πίστι. Lapsi, πεπτωκότες, δὲν ἦταν οἱ χρησιμοποιοῦντες τὸ Ρωμαϊκὸ νόμισμα χριστιανοί, ἀλλ ̓ ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι ἀπὸ φόβο ἀρνοῦνταν τὸ Χριστό, παραδέχονταν τὸν αὐτοκράτορα ὡς Θεὸ καὶ θυσίαζαν στὰ εἴδωλα"
Ἐπειδὴ τὸ θέμα τῶν ταυτοτήτων ἔχει πάρει στὸ χῶρο τῆς Ἐκκλησίας τεράστιες διαστάσεις (ἐνῶ γιὰ τὴν ἐπικρατοῦσα πιὰ αἵρεση οἱ φωνὲς λιγοστεύουν) προκαλώντας στὸ ποίμνιο σύγχυση καὶ φόβο, εἴχαμε δημοσιεύσει γιὰ τὸ θέμα αὐτὸ μελέτη (ἐδῶ), ἡ ὁποία ἀπεδείκνυε μὲ πάμπολλες ἀποδείξεις, ὅτι οἱ νέες ταυτότητες οὔτε τὸ σφράγισμα εἶναι, οὔτε στὴν κόλαση στέλνουν, οὔτε ἄρνηση τῆς Πίστεως ἀποτελοῦν. Δυστυχῶς ἡ μελέτη αὐτὴ ἀποσιωπήθηκε ἀπὸ τοὺς περισσότερους παρότι δὲν ἀναιρέθηκε ἀπὸ κανέναν. Γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ δημοσιεύουμε ὡς δικαίωση τῆς παρπάνω μελέτης τὸ ἀκόλουθο ἀπόσπασμα ἀπὸ ἄρθρο σχετικὰ μὲ τὸ θέμα τῶν ταυτοτήτων στὸ ὁποῖο ὁ Θεολόγος και σπουδαῖος ἑρμηνευτὴς τῶν Γραφῶν Νικόλαος Σωτηρόπουλος συμφωνεῖ ἀπόλυτα (παρότι ὄχι πιὰ ἐν ζωή) μὲ τὴν παραπάνω μελέτη καὶ κυριολεκτικὰ κονιορτοποιεῖ τὶς ἀπόψεις ποὺ δίνουν σωτηριολογικὸ περιεχόμενο στὶς νέες ταυτότητες, τὶς θεωροῦν χάραγμα τοῦ ἀντιχρίστου καὶ κριτήριο Πίστεως καὶ ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας.
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου
Συγκεκριμένα σε επιστολή του προς τον Ορθόδοξο τύπο με ημερομηνία (8.11.2010) και η οποία δημοσιεύτηκε στις 12/11/2010 όπως μας πληροφορεί το site niksothropoulos.wordpress.com ο μακαριστός Νικόλαος Σωτηρόπουλος έγραφε τα εξής: " Στὸ “Blue Sky” κατέκρινα τὴν “Κάρτα τοῦ Πολίτη” μὲ ὅλη τὴ δύναμί μου, διότι τὴν προσωπικότητα τοῦ ἀνθρώπου μεταβάλλει σὲ νούμερο, ἀριθμό, καὶ ἐπεμβαίνουσα στὰ προσωπικὰ δεδομένα τοῦ ἀνθρώπου καταργεῖ τὴν ἐλευθερία του καὶ τὸν σκλαβώνει ἠλεκτρονικά. Εἶνε, εἶπα, ἡ ἐν λόγῳ Κάρτα προστάδιο γιὰ τὸ χάραγμα–σφράγισμα τοῦ ̓Αντιχρίστου, καὶ γι ̓ αὐτὸ πρέπει νὰ διαμαρτυρηθοῦμε μὲ ὅλη τὴ δύναμί μας. ̓Αλλ ̓ ἂν τὸ Κράτος, τὸ ὁποῖο δυστυχῶς εἶνε ἀντιχριστιανικό, ἐπιβάλῃ διὰ τῆς βίας τὴν Κάρτα, ὅπως ἐπέβαλε τὴν ἀστυνομικὴ ταυτότητα χωρὶς τὴν ἀναγραφὴ τοῦ θρησκεύματος, παρὰ τὴ συγκέντρωσι 3 καὶ πλέον ἑκατομμυρίων ὑπογραφῶν ὑπὲρ τῆς ἀναγραφῆς τοῦ θρησκεύματος, νὰ μὴ πάθωμε πανικό. ̓Εὰν παραλάβωμε τὴν Κάρτα, γιὰ νὰ μπoροῦμε νὰ συν αλλασσώμεθα μὲ τὶς Τράπεζες, νὰ νοσηλευώμεθα κ.λπ., δὲν χάνουμε τὶς ψυχές μας, δὲν πηγαίνουμε στὴν κόλασι. Στὴν κόλασι θὰ πᾶνε, εἶπα μὲ ἔμφασι, ἂν δεχθοῦν τὸ χάραγμα–σφράγισμα τοῦ Αντιχρίστου, τὸ ὁποῖο θὰ σημαίνῃ, ὅτι ἀρνοῦνται τὸν ̓Ιησοῦ καὶ δέχονται ὡς Μεσσία καὶ Θεὸ τὸν ̓Αντίχριστο. ̓Αλλ ̓ ὁ ̓Αντίχριστος, τόνισα, δὲν ἐμφανίσθηκε ἀκόμη γιὰ νὰ σφραγίζῃ τοὺς ἀνθρώπους".
Με ημερομηνία 4/2/2011 στον Ορθόδοξο Τύπο (ξανά ίοπως διαβάζουμε στο niksothropoulos.wordpress.com) δημοσιεύονται οι απαντήσεις του κου Σωτηρόπουλου στον ταξιάρχο κ.Ν.Ιατρίδη σχετικά με Κάρτα του Πολίτη, εκεί διαβάζουμε: "̓ Αλλ ̓ ἐνῷ ὁ κ. ̓Ιατρίδης λάβρως καταφέρεται ἐναντίον μου ἐξ αἰτίας τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη, λίαν ἐπαινετικῶς ἐκφράζεται γιὰ ἄλλους, μεταξὺ τῶν ὁποίων ὁ μοναχὸς Μάξιμος Βαρβαρῆς καὶ ὁ ἱερεὺς π.Σαράντης Σαράντος, τοῦ ὁποίου τὸ σχετικὸ κείμενο χαρακτηρίζει «θεόπνευστο»", " Κατηγοροῦμαι, διότι δὲν παραδέχομαι τὴ γνώμη ὡρισμένων, ρασοφόρων καὶ λαϊκῶν, ὅτι ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη εἶνε «χάραγμα» πρὶν ἔλθῃ ὁ ̓Αντίχριστος. Αὐτὴ ἡ γνώμη εἶνε ἀβάσιμη καὶ ἐπιπόλαιη. ̔́Οσοι ἔχουν αὐτὴ τὴ γνώμη εἶνε ἀγράμματοι στὰ ἱερὰ γράμματα καὶ ἀθεολόγητοι. Τὸ θεόπνευστο κείμενο τῆς ̓Αποκαλύψεως δὲν ὁμιλεῖ γιὰ ἄλλο «χάραγμα», ἀλλὰ γιὰ «χάραγμα ἐπὶ τῆς χειρὸς τῆς δεξιᾶς ἢ ἐπὶ τῶν μετώπων», ὅταν ἔλθῃ ὁ ̓Αντίχριστος. Τὸ δὲ «χάραγμα» θὰ εἶνε «τὸ ὄνομα ἢ ὁ ἀριθμὸς τοῦ ὀνόματος» τοῦ ̓Αντιχρίστου (Ἀποκ. ιγ ́ 16,17). ̔́Οταν ἔλθῃ ὁ ̓Αντίχριστος, θὰ κατασκευασθῇ καὶ «εἰκὼν» τοῦ ̓Αντιχρίστου γιὰ προσκύνησι, δηλαδὴ ἄγαλμα ὡς εἴδωλο (Ἀποκ. ιγ ́ 14,15). ̓̀Ας μὴ παραχαράσσουν λοιπὸν ὡρισμένοι τὸ «χάραγμα» καὶ ἂς μὴ φέρουν τὸν ̓Αντίχριστο προτοῦ ἔλθῃ!" καθώς και " Τὸ ἀντίχριστο Κράτος, ὅπως ἐπέβαλε τὴν ταυτότητα χωρὶς τὴν ἀναγραφὴ τοῦ Θρησκεύματος, ἔτσι μπορεῖ νὰ ἐπιβάλῃ καὶ τὴν Κάρτα τοῦ Πολίτη. Καὶ κατηγοροῦμαι, διότι δὲν ὑποστηρίζω, ὅπως ἄλλοι, ὅτι χάνει τὴν ψυχή του, πηγαίνει στὴν κόλασι, ὅποιος τότε θὰ παραλάβῃ τὴν Κάρτα, ἀναγκαία γιὰ τὶς συναλλαγὲς μὲ τὶς τράπεζες, γιὰ τὴν εἴσπραξι μισθῶν καὶ συντάξεων, γιὰ νοσηλεία κ.λπ.. ̓́Οχι, κ. ̓Ιατρίδη! ̓̀Αν θὰ παραλάβῃ κανεὶς τὴν Κάρτα, δὲν θὰ χάσῃ γι ̓ αὐτὸ τὴν ψυχή του. ̔Ως παράδειγμα εἶχα ἀναφέρει, ὅτι οἱ χριστιανοὶ κατὰ τὴ Ρωμαϊκὴ ἐποχὴ χρησιμοποιοῦσαν τὸ Ρωμαϊκὸ νόμισμα μὲ τὴν εἰκόνα καὶ τὴν ἐπιγραφὴ τοῦ θεοποιηθέντος αὐτοκράτορος, χωρὶς γι ̓αὐτὸ νὰ ἐκπίπτουν ἀπὸ τὴν πίστι. Lapsi, πεπτωκότες, δὲν ἦταν οἱ χρησιμοποιοῦντες τὸ Ρωμαϊκὸ νόμισμα χριστιανοί, ἀλλ ̓ ἐκεῖνοι, οἱ ὁποῖοι ἀπὸ φόβο ἀρνοῦνταν τὸ Χριστό, παραδέχονταν τὸν αὐτοκράτορα ὡς Θεὸ καὶ θυσίαζαν στὰ εἴδωλα" και επίσης " Στὴν κόλασι, κ. ̓Ιατρίδη, συμφώνως πρὸς τὸ θεόπνευστο κείμενο τῆς ̓Αποκαλύψεως, καὶ ὄχι πρὸς τὴ γνώμη τοῦ Α ἢ τοῦ Β, θὰ πᾶνε ὅσοι θὰ δεχθοῦν τὸ «χάραγμα» – σφράγισμα τοῦ ̓Αντιχρίστου «ἐπὶ τῆς χειρὸς αὐτῶν τῆς δεξιᾶς ἢ ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν» καὶ θὰ προσκυνήσουν τὴν «εἰκόνα» του, ἄγαλμα–εἴδωλο (Ἀποκ. ιγ ́ 16, ιδ ́ 9–11, ιστ ́ 2). Καὶ ἐπειδή, ὅσοι θὰ δεχθοῦν τὸ «χάραγμα» καὶ θὰ προσκυνήσουν τὴν «εἰκόνα» τοῦ ̓Αντιχρίστου, θὰ πᾶνε στὴν κόλασι, γι ̓ αὐτὸ τότε οἱ πιστοὶ δὲν πρέπει νὰ ὑποκύψουν, ἀλλὰ καὶ συναλλαγὲς νὰ θυσιάσουν (Ἀποκ. ιγ ́ 17) καὶ αὐτὴ τὴ ζωή τους (Ἀποκ. Ιγ ́ 15)".