Άκυρη η χειροτονία του π. Θεοφάνους Κόγια

Ὁ συγγραφέας καὶ θεολόγος Κ. Νούσης καταδεικνύει ὀρθῶς ὡς ἄκυρη τὴν χειροτονία τοῦ ψευδεπισκόπου Θεοφάνους Κόγια. Στὴν ἐπιχειρηματολογία του ὅμως ἀποδεικνύεται περίτρανα γιατὶ τέτοιου εἴδους χειροτονίες ἀπὸ τὴν αἱρετικὴ ὁμήγυρη τοῦ πατρ. Βαρθολομαίου καὶ ὅσων τὸν ἀνέχονται δὲν θὰ πάψουν οὔτε θὰ καταδικασθοῦν, ἀφοῦ οἱ Ὀρθόδοξοι ζητοῦν πιὰ τὴν δόξα τῶν ἀνθρώπων καὶ ὄχι τὴν τοῦ Θεοῦ:

Γιὰ τὸν κ. Νούση ἀποτελεῖ ἐπιχείρημα ὅτι ὅταν οἱ Ρωμαιοκαθολικοὶ "αποφεύγουν σε μεγάλο βαθμό το Filioque, είναι αδιανόητο να προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες Ορθόδοξοι κληρικοί". Μὰ κ. Νούση, οἱ Ὀρθόδοξοι δὲν προβαίνουν σὲ τέτοιες ἐνέργειες, γιατὶ τὸ ἀπαγορεύουν οἱ Ἱ. Κανόνες, γιατὶ τὸ Φιλιόκβε ἀποτελεῖ αἵρεση κατὰ τῆς Αγίως Τριάδος καὶ ὄχι γιατὶ δὲν τὸ κάνουν οἱ αἱρετικοί. Ἂν ὅμως λέγατε κάτι τέτοιο, τότε θὰ ἔπρεπε νὰ καταδικάσετε ὄχι μόνο τὸν Ἐλπιδοφόρο ἀλλὰ καὶ τὸν Βαρθολομαῖο καὶ ὅλους τοὺς Οἰκουμενιστές, ποὺ ἐκτὸς τῶν ἄλλων ὅσων αἱρετικῶν πράξεών τους καὶ τοὺς Οὐκρανοὺς σχισματικοὺς ἀντικανονικὰ καὶ ἄνευ μετανοίας των ἀναγνώρισαν (τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ γιὰ τοὺς Σκοπιανούς), καὶ στοὺς αἱῥετικοὺς ἀναγνώρισαν ἐκκλησιολογία καὶ μυστήρια. Αὐτὴ τὴν καταδίκη ὅμως ἐσεῖς δὲν τὴν ἐπιθυμεῖτε γιὰ τὴν δόξα τῶν ἀνθρώπων. Ἔτσι ὑποστηρίζετε κι ἐσεῖς τὶς ἀντικανονικὲς πράξεις τὼν Οἰκουμενιστῶν  καὶ γι' αὐτὸ δὲν ζητεῖτε τὴν μετάνοια τῶν αἱρετικῶν, ἀλλὰ ἀλλοῦ γράφετε ὅτι ἡ μὴ ἀναφορὰ τοῦ φιλιόκβε ἀπὸ τοὺς Ρωμαιοκαθολικοὺς ὀφείλεται "στην πραγματική διάθεση αμφοτέρων των διαλεγομένων για μια ρεαλιστική και εν Κυρίω κοινωνία και επανένωση της διηρημένης χριστιανοσύνης!". 

Ὁ Κ. Μουρατίδης ὅμως ἐν ἀντιθέσει μ' ἐσᾶς ἔγραφε, ὅτι ὅσοι συμμετέχουν στὸ διάλογο πρέπει νὰ γνωρίζουν ὅτι διὰ τῆς συμμετοχῆς των «καλοῦνται νὰ συγκαλύψουν... τὴν πλεκτάνην τοῦ Βατικανοῦ πρὸς ἐξαπάτησιν...τοῦ Λαοῦ διὰ τὸν δῆθεν θεολογικὸν διάλογον… Κατὰ τὸ Παπικὸν σχέδιον… οἱ Ὀρθόδοξοι βλέποντες αὐτὸν τὸν συνεχῆ συγχρωτισμὸν Ὀρθοδοξίας καὶ Παπισμοῦ, τὴν συμπροσευχήν… θὰ περιέλθουν σὺν τῷ χρόνῳ καὶ βαθμιαίως εἰς πλήρη σύγχυσιν» (Μουρατίδη Κ., Ἡ ἀλήθεια διὰ τὸν «Θεολογικὸν» διάλογον, “Κοινωνία”, 1980, τ. 2ο, σελ. 145-146).

Ὁ κ. Νούσης θεωρεῖ ὅτι τέτοιες ἐνέργειες δὲν πρέπει νὰ γίνονται στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία διότι, ἄκουσον ἄκουσον, "οι αντιοικουμενιστές μάς περιμένουν στη γωνία, προκειμένου να επιβεβαιώσουν τις πλάνες τους!". Κ. Νούση, ὡς φιλόλογος καὶ θεολόγος θὰ ἔπρεπε νὰ γνωρίζετε ὅτι πλάνη θεωρεῖται μία ἐσφαλμένη γνώμη καὶ μία πίστη σὲ κάτι ψευδές. Ὅταν αὐτὸ ποὺ τόσες δεκαετίες λένε οἱ ἀντιοικουμενιστὲς γιὰ τὰ πεπραγμένα τῶν Οἰκουμενιστῶν ἀποδεικνύεται περίτρανα (δυστυχῶς γιὰ τὴν Ἐκκλησία) κάθε μέρα, τότε πῶς εἶναι πλάνη; Κι ἀφοῦ ἀποδεικνύεται, ἐσεῖς γιατὶ δὲν πείθεσθε; 

Ἀντιθέτως ὅμως μ' ἐσᾶς πάλι ὁ Κ. Μουρατίδης μὲ θαυμαστὴ αὐτομεμψία καὶ θάρρος ἔγραφε τὴ δεκαετία τοῦ 1980: «Ὁ παρὼν θεολογικὸς διάλογος δὲν φαίνεται νὰ ὁδηγεῖ  στὴν ποθητὴ  ἑνότητα,  ἀλλὰ στὴν "ἕνωση" τῶν "ἐκκλησιῶν".  Οἱ προβλέψεις ὅσων ἔλεγαν ὅτι ἡ Ρώμη δὲν ἔχει διάθεση  γιὰ διάλογο “ἐν τῇ ἀληθείᾳ”, ἀλλὰ μᾶς παραπλανᾶ καὶ στοχεύει σὲ ἕνωση ὑπὸ τὸν Πάπα, ἐπαληθεύονται. Ἀντίθετα, ὅσοι ἀπὸ ἐνθουσιασμό, κακὸ ὑπολογισμὸ ἢ ἄλλα κίνητρα μᾶς ἔσυραν στὸ διάλογο,  ἀπὸ τὸν ὁποῖο ἡ ἐκκλησία βγαίνει τραυματισμένη,  καὶ μᾶς διαβεβαίωναν γιὰ τὶς καλὲς προθέσεις τῶν παπικῶν,  ἀστόχησαν». Αὐτὴ εἶναι ἡ διαφορὰ μεταξὺ ἐραστῶν τῆς ἀληθείας καὶ ἐραστῶν τῶν κολακειῶν τὼν ἀνθρὠπων.

Ἄρα ἐσεῖς βρίσκεσθε σὲ πλάνη καὶ ὅπως π.χ. ὁ Ἀλβανίας μιλᾶτε γιὰ τὴν ἀντικανονικότητα τῆς χειροτονίας τοῦ Θεοφάνους, στηρίζετε ὅμως ὅ,τι ἄλλο ἀντικανονικὸ καὶ αἱρετικὸ πράττει ἡ Οἰκουμενιστικὴ Ἱεραρχία μὴ σκεπτόμενοι ὅτι ἡ ἀσυνεπὴς στάση σας εἶναί ἡ αἰτία τῶν δεινῶν. Καὶ στὸ κάτω κάτω τῆς γραφῆς ἐσᾶς σᾶς νοιάζει (ὅπως πρὶν μὲ τοὺς Ρωμαιοκαθολικούς) ἂν θὰ δικαιωθοῦν οἱ ἀντιοικουμενιστές  ἢ ἂν θὰ δικαιωθεῖ ἡ Ὀρθοδοξία; 

Γι' αὐτὸ δὲν πρόκειται δυστυχῶς νὰ σταματήσουν οἱ Οἰκουμενιστὲς νὰ κάνουν, ὅ,τι κάνουν ἀφοῦ οἱ τύπου Νούση ὀρθὀδοξοι δὲν νοιάζονται γιὰ τὸ τί λέει οἹ Ἐκκλησία, ἀλλὰ γιὰ τὸ τί λένε οἱ ἄλλοι καὶ γι' αὐτὸ γίνονται ὄχι μία ἀλλὰ τρομερὰ πολλὲς ὑποχωρήσεις στὸ δόγμα! Διότι ὅπως ρωτάει ὁ Ἅγιος τῆς Ἐκκλησίας Ἰουστῖνος Πόποβιτς ἐκεῖνος, ποὺ «ὄχι μόνον δὲν παραιτεῖται ἀπὸ τὸν "αἱρετικὸν ἄνθρωπον", ἀλλὰ δίδει εἰς τοῦτον καὶ Αὐτὸν τὸν Κύριον ἐν τῇ θείᾳ Εὐχαριστίᾳ, οὗτος εὑρίσκεται εἰς τὴν ἀποστολικὴν ...πίστιν;» (Πόποβιτς Ἰουστίνου, Ὀρθόδοξος  Ἐκκλησία καὶ Οἰκουμενισμός, σελ. 230).

Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου

Γράφει ο Κ. Νούσης, θεολόγος-φιλόλογος

Σε περίπτωση που ισχύουν οι φήμες ότι στη χειροτονία εις Επίσκοπον του αρχιμ. Θεοφάνους Κόγια στο Φανάρι διαβάστηκε από τον ίδιο τον χειροτονούμενο το Σύμβολο της Πίστεως με την προσθήκη του Filioque – λατινική αίρεση και κακόδοξη προσθήκη – τότε αυτομάτως η χειροτονία του καθίσταται άκυρος! Και μάλιστα ευθύνη έχουν και όσοι παρίσταντο και εσιώπησαν ενόχως, διότι πρόκειται για παραχάραξη του δόγματος της Αγίας Τριάδος.

Και με ζητήματα πίστεως δεν μπορεί να παίζει κανείς μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, όσο ψηλά και αν βρίσκεται ιεραρχικώς εντός αυτής.

Δυστυχώς για μία ακόμη φορά πέτρα του σκανδάλου φέρεται να είναι ο Αμερικής Ελπιδοφόρος.

Θυμόμαστε τα κατορθώματα τού εν λόγω επισκόπου στην τέλεση βάπτισης παιδιού από ζεύγος ομοφυλοφίλων.

Αν και εφόσον ισχύουν και τα προσφάτως τεκταινόμενα, μάλλον θα πρέπει ο ιεράρχης αυτός να απολογηθεί και να καθαιρεθεί, εις περίπτωσιν που δεν ζητήσει εγγράφως συγγνώμη από το κατασκανδαλιζόμενο υπ’ αυτού Ορθόδοξο Ποίμνιο.

Οι μέρες είναι πονηρές. Σε εποχές που ακόμη και οι Ρωμαιοκαθολικοί αποφεύγουν σε μεγάλο βαθμό το Filioque, είναι αδιανόητο να προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες Ορθόδοξοι κληρικοί.

Την ίδια στιγμή μάλιστα που οι αντιοικουμενιστές μάς περιμένουν στη γωνία, προκειμένου να επιβεβαιώσουν τις πλάνες τους!

Ας γνωρίζουν λοιπόν όσοι Οικουμενιστές έχουν σκοτεινά σχέδια, πως η Εκκλησία του Χριστού δεν θα ανεχθεί καμία υποχώρηση στο δόγμα.

Στώμεν άπαντες καλώς, στώμεν μετά φόβου…

romfea.gr