Και η ιδιότυπη δική σας ασυνέπεια (θα φανεί και παρακάτω), διότι κοινωνείτε με το σχίσμα που εσείς καταγγέλετε. Μήπως θα πράξετε το ίδιο, όταν θα έλθει η ώρα του κοινού με τον παπισμό εορτασμό του Πάσχα; Θα καταγγείλετε δηλ. χωρίς όμως να διακόψετε την μνημόνευση ως ορθοτομούντων των κατηγορουμένων;
ΙΕΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ
ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν
Πειραιεί τη 29η Απριλίου
2024
ΤΟ ΙΔΙΟΤΥΠΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΙΣΜΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Η μακροχρόνια δράση του επάρατου και παναιρετικού Οικουμενισμού στην Εκκλησία συνεχίζει να προκαλεί σοβαρότατα προβλήματα, τόσον ως προς
την αλλοίωση της ορθοδόξου πίστεως, όσο και ως προς την πρόκληση σχισμάτων, με
εμφανές αυτό της Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Ως γνωστόν το Οικουμενικό Πατριαρχείο, παρερμηνεύοντας τους ιερούς κανόνες και μετά 330 χρόνια, ανακαλώντας αντικανονικώς την πράξιν παραχωρήσεως της Μικράς Ρωσίας, (Ουκρανίας), στο πατριαρχείο της Ρωσίας, που είχε παραχωρηθεί για να σωθεί από τον εξουνιτισμό μετά την προδοτική «Σύνοδο του Μπρέστ» και την επίθεση του πολωνο-λιθουανικού στρατού με την επέμβαση του ρώσου ηγεμόνα, παραχώρησε «αυτοκεφαλία» στους αμετανόητους σχισματικούς φιλοουνίτες και φιλοδυτικούς, υπό τον «Μητροπολίτη» Επιφάνιο Ντουμένκο (Την οποία εσείς μέσω του μητροπολίτου σας αναγνωρίσατε, τους μνημονεύετε και κοινωνείτε μαζί τους!!! Γιατί μιλάτε για άλλους αλλά τους εαυτούς σας τους βγάζετε έξω;), θέτοντας στο περιθώριο την κανονική Ορθόδοξη Ουκρανική Εκκλησία, υπό τον κανονικό και αναγνωρισμένο από τις δέκα από τις δεκατέσσερις Ορθόδοξες Εκκλησίες Μητροπολίτη Ονούφριο με τους 100 Ιεράρχες, τις 12.500 ενορίες και τους 5.000 μοναχούς. Όλοι γνωρίζουν σήμερα ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο προώθησε γεωπολιτικά συμφέροντα και σκοπιμότητες των δυτικών, όπως αποδείξαμε σε παλαιότερη ανακοίνωσή μας: (βλ. «Έκκληση προς την Ιερά Συνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος σχετικά με το Ουκρανικό ζήτημα», 21.1.2019). Και ότι το «Αυτοκέφαλο» δόθηκε, για να αποσπασθεί και εκκλησιαστικά η Ουκρανία από την σφαίρα επιρροής της Ρωσίας, ώστε να ματαιωθεί κάθε προσπάθεια δημιουργίας μιας μεγάλης συνομοσπονδίας Ορθοδόξων κρατών στην ανατολική Ευρώπη με κυρίαρχη δύναμη την Ρωσία.
Παράλληλα με το ουκρανικό διατηρείται εδώ και χρόνια ένα άλλο ιδιότυπο σχίσμα
στην Εκκλησία μας, για το οποίο δεν κάνει λόγο κανένας, ενώ πρόκειται για
σοβαρό πρόβλημα. Πρόκειται για την απόσχιση της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Φινλανδίας από τον ορθόδοξο εορτασμό του Πάσχα, με αναπόφευκτη
συνέπεια την καταπάτηση των Ιερών Κανόνων, που καθορίζουν τον χρόνο και τον
τρόπο εορτασμού της Μεγάλης Εορτής και την βάναυση καταφρόνηση της εορτολογικής
ενότητος της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας. Το χειρότερο όμως είναι ότι, τόσο το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όσο και οι
υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες ανέχονται αυτό το ιδιότυπο σχίσμα και όχι μόνο το
ανέχονται, αλλά και το στηρίζουν! (Εσείς δηλαδή δεν
το ανέχεσθε; Γιατί μιλάτε για άλλους αλλά τους εαυτούς σας τους βγάζετε έξω;)
Αφορμή για την παρούσα ανακοίνωσή μας πήραμε από
δημοσιεύματα, τα οποία αποκαλύπτουν ότι ο Σεβ. Μητροπολίτης Σουηδίας κ. Κλεόπας, συμμετείχε σε ορθόδοξη ενορία της
Ορθοδόξου Φινλανδικής Εκκλησίας στην Στοκχόλμη, σε ακολουθίες εορτασμού του
Πάσχα συνεορτάζοντας έτσι με τους αιρετικούς δυτικούς (29/3-31/3)! Σύμφωνα με
την είδηση: «Ενορία στην Σουηδία γιορτάζει
Πάσχα μαζί με τους παπικούς! Παρ’ ότι η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος, ο Α΄ Ιερός
Κανών της εν Αντιοχεία Τοπικής Συνόδου και ο Ζ’ Αποστολικός Ιερός Κανών
απαγορεύουν την αλλαγή της ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα, ο Σουηδίας Κλεόπας
εχθές έκανε ‘Μεγάλη Παρασκευή’ σε ενορία που υπάγεται σε αυτόν διοικητικά αλλά
πνευματικά, απ’ ότι φαίνεται, υπάγεται στην Εκκλησία της Φινλανδίας. Ο Μητρ. Κλεόπας δηλαδή αν πει να συμμετάσχει σε όλες
τις ακολουθίες της συγκεκριμένης ενορίας και παράλληλα να τηρήσει τις
υποχρεώσεις του και στην δική του Μητρόπολη, θα διαβάσει 24 Ευαγγέλια, θα κάνει
δύο αποκαθηλώσεις και δύο αναστάσεις. …Η συγκεκριμένη μάλιστα ημερομηνία που
εορτάζει η υπαγόμενη πνευματικά στην Εκκλησία της Φινλανδίας ενορία, συμπίπτει
ακριβώς με τους εορτασμούς των αιρετικών παπικών! Αύριο κιόλας, κάνουν
Πάσχα!!!»[1]!
Όπως προαναφέραμε αυτό το ιδιότυπο σχίσμα δεν ενοχλεί
κανέναν, πολλώ δε μάλλον την Μητέρα Εκκλησία, το Οικουμενικό
Πατριαρχείο. Αντίθετα μάλιστα, όπως αναγράφηκε στο «metropolisofsweden FACEBOOK»: «Στο τέλος της
ιεράς ακολουθίας, ο Σεβασμιώτατος μετέφερε τις Πασχάλιες ευχές της Α.Θ.Π. του
Οικουμενικού Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, προς τον Προκαθήμενο της Εκκλησίας
της Φινλανδίας κ. Λέοντα και τους κληρικούς και λαϊκούς της Φινλανδικής
Εκκλησίας, απηύθυνε δε προς το Εκκλησίασμα τον προσήκοντα λόγο της ημέρας και
ευχήθηκε το φως της Αναστάσεως να φωτίζει την ζωή και τα έργα όλων»!
Να πούμε για την ιστορία, ότι «Η Φινλανδική Ορθόδοξη Εκκλησία είναι αυτόνομη
Ορθόδοξη Εκκλησία στην Φινλανδία. Η αυτονομία αποδόθηκε το 1921 από την Ρωσική
Ορθόδοξη Εκκλησία και το 1923 από το Οικουμενικό Πατριαρχείο
Κωνσταντινουπόλεως, στο οποίο υπάγεται πνευματικά. …Σήμερα η Εκκλησία έχει
τρεις επισκοπές με 59.000 μέλη, που αντιπροσωπεύουν το 1,1% του πληθυσμού της
Φινλανδίας. Από 1 Ιανουαρίου 2018, έδρα της Εκκλησίας είναι η πόλη του Ελσίνκι,
όπου υπάρχει και ο μεγαλύτερος αριθμός πιστών. Από το 2001, προκαθήμενος της
Φινλανδικής Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι ο Αρχιεπίσκοπος Ελσίνκι και πάσης
Φινλανδίας Λέων….Είναι η μοναδική Ορθόδοξη Εκκλησία που χρησιμοποιεί το
Γρηγοριανό ημερολόγιο και για τον υπολογισμό του Πάσχα».
Κάποιοι προσπαθούν να δικαιολογήσουν αυτό το ιδιότυπο
σχίσμα, με το αιτιολογικό, ότι είναι μια μικρή θρησκευτική μειοψηφία και ως εκ
τούτου για λόγους λειτουργικούς και προ πάντων πρακτικούς, έγινε αυτή η
καινοτομία, ώστε να συμπίπτουν οι αργίες των ημερών του Πάσχα με αυτές του
Πάσχα των δυτικών. Νομίζουμε ότι αυτή είναι μια αλυσιτελής δικαιολογία, αφού σε
όλο τον δυτικό κόσμο υπάρχουν ορθόδοξες Εκκλησίες, ακόμα και μεμονωμένες
Ενορίες, δηλαδή μειοψηφίες, οι οποίες όμως δεν έχουν προχωρήσει σε τέτοια απαράδεκτη
καινοτομία, διατηρώντας την εορτολογική ενότητα του Πάσχα με την σύμπασα
Ορθοδοξία.
Να αναφέρουμε επίσης ότι η μεγάλη εορτή του Πάσχα έχει
δευτερεύουσα σημασία για την αιρετική δυτική χριστιανοσύνη, δίνοντας έμφαση στα
Χριστούγεννα. Η Ανάσταση του Χριστού είναι υποβαθμισμένη, διότι έχει ελάσσονα
σημασία σε σχέση με την Γέννηση και βέβαια με την Σταύρωση, αφού, σύμφωνα με
την αιρετική διδασκαλία του παποπροτεσταντισμού, «Περί Ικανοποιήσεως της Θείας Δικαιοσύνης» του Ανσέλμου Καντερβουρίας η «σωτηρία» συντελέστηκε με την σταυρική
θυσία του Χριστού, κατά την οποία, «ικανοποιήθηκε η θεία δικαιοσύνη», «καταλάγιασε η θεία οργή» και «επήλθε η συμφιλίωση του Θεού με τον άνθρωπο»! Η επακολουθήσασα Ανάσταση του Χριστού ήταν ένα
αναμενόμενο γεγονός!
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ο τρόπος εορτασμού του
Πάσχα στη Φινλανδία από τους ετεροδόξους αιρετικούς, ο οποίος, όπως φαίνεται
από σχετικό δημοσίευμα, είναι συνδεδεμένος με δαιμονικά «πασχαλινά» έθιμα, (τα οποία κατ’ ουσίαν δεν είναι τίποτε άλλο παρά δεισιδαιμονίες παγανιστικού τύπου), στα οποία πρωταγωνιστούν κορίτσια, ντυμένα μάγισσες.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα: «Όπως συμβαίνει
με τις μεγάλες γιορτές, έτσι και το Πάσχα σε πολλούς λαούς συνδέθηκε με
δεισιδαιμονίες. Οι άνθρωποι, λοιπόν, σε μέρη της Σκανδιναβίας πίστευαν πως όλη
τη Μεγάλη Εβδομάδα, μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο, οι μάγισσες έβγαιναν από τις
κρυψώνες τους και πετούσαν με τις χορταρένιες σκούπες τους για ένα μακρινό
βουνό στη Γερμανία, τον “Μπλε Λόφο”, όπου χόρευαν με τους διαβόλους και τους
τριβόλους μέχρι να χορτάσουν και να γυρίσουν σπίτι...»[2]. Είναι απορίας άξιον πως ο
Προκαθήμενος της Φινλανδικής Ορθόδοξης Εκκλησίας κ. Λέοντας αγνόησε αυτά τα δαιμονικά «πασχαλινά» έθιμα, τα οποία θα έπρεπε να τον αποτρέψουν από τον κοινό εορτασμό με τους Δυτικούς.
Πιστεύουμε ότι δεν είναι τυχαία η εμμονή των ιθυνόντων της Φινλανδικής Ορθόδοξης Εκκλησίας
στον κοινό εορτασμό του Πάσχα με τους Δυτικούς, όπως και η «περίεργη» τακτική των Παπικών και Προτεσταντών να εορτάζουν το Πάσχα σε ορισμένες
ορθόδοξες χώρες, σύμφωνα με το ορθόδοξο πασχάλιο. Είναι προφανές ότι η τακτική
αυτή στοχεύει στην καθιέρωση κοινού εορτασμού του Πάσχα από όλες τις «εκκλησίες»! Στοχεύει στο να αμβλυνθούν οι αντιθέσεις και να περιθωριοποιηθούν οι Ιεροί
Κανόνες, που ορίζουν τον σωστό χρονικά και τροπικά εορτασμό της Μεγάλης Εορτής!
Επί τη ευκαιρία να αναφερθούμε στην εξαγγελθείσα
πρόθεση επίσημων οικουμενιστικών «κύκλων», ότι το 2025 θα έχουμε
δραματικές εξελίξεις εις ό,τι αφορά την καθιέρωση κοινού εορτασμού του Πάσχα με
τους αιρετικούς. Με την συμπλήρωση 1700 χρόνων από την σύγκληση της Α΄
Οικουμενικής Συνόδου, η οποία καθόρισε και το αιώνιο πασχάλιο, φημολογείται ότι
θα συγκληθεί «παγχριστιανική σύνοδος», η οποία θα ακυρώσει τα αποφασισθέντα στην εν λόγω
Σύνοδο και θα ορίσει νέα κριτήρια για τον χρόνο και τον τρόπο εορτασμού του!
Μάλιστα πολλοί είναι εκείνοι που διατείνονται ότι σε αυτή την δαιμονική «σύνοδο» θα αποφασιστεί η «ένωση των
εκκλησιών», το «κοινό ποτήριο», που σημαίνει ότι η Αγία μας Εκκλησία θα εισέλθει σε μια
πρωτοφανή κρίση και εμείς οι πιστοί θα κληθούμε να διαλέξουμε ανάμεσα στον
ενδοτισμό, ή στην ομολογία!
Λίαν διαφωτιστική είναι η πρόσφατη δήλωση του Παν.
Οικουμενικού Πατριάρχη, κατά τον εορτασμό του Πάσχα από τους αιρετικούς
δυτικούς: «Κατά την ημέρα αυτή, το
κοσμοχαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως αποκτά πρόσθετη επικαιρότητα, καθώς οι μη
Ορθόδοξοι Χριστιανοί αδελφοί μας εορτάζουν σήμερα την εκ νεκρών έγερσι του
Κυρίου μας, το Άγιον Πάσχα. Έχουμε ήδη αποστείλει εκπροσώπους μας σε όλες τις
Χριστιανικές Κοινότητες των άλλων Ομολογιών ενταύθα, για να διαβιβάσουν σ᾽ αυτές τις εόρτιες ευχές της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας και τα Πατριαρχικά μας συγχαρητήρια. Αλλά και από της θέσεως αυτής απευθύνουμε εγκάρδιο χαιρετισμό αγάπης προς όλους τους
απανταχού της γης Χριστιανούς που εορτάζουν το Άγιον Πάσχα σήμερα. Δεόμεθα δε
του Κυρίου της δόξης, να μας αξιώση, ο κοινός εορτασμός του Πάσχα που θα έχουμε
κατά την επόμενη χρονιά, να μη αποτελέση μίαν ευτυχή απλώς σύμπτωσιν, ένα
τυχαίο συγκυριακό γεγονός, αλλά την απαρχή της καθιερώσεως κοινής ημερομηνίας
για τον εορτασμό του κατ᾽ έτος υπό της Ανατολικής και Δυτικής Χριστιανοσύνης, εν όψει και της επετείου συμπληρώσεως 1700 χρόνων, το 2025, από της συγκλήσεως της εν Νικαία Α´ Οικουμενικής Συνόδου,
η οποία, μεταξύ άλλων, ασχολήθηκε και με το ζήτημα της ρυθμίσεως του χρόνου
εορτασμού του Πάσχα. Είμαστε αισιόδοξοι, καθώς εκατέρωθεν υπάρχει η προς τούτο
καλή θέλησις και προθυμία. Διότι, πράγματι, αποτελεί σκάνδαλον ο χωριστός
εορτασμός του μοναδικού γεγονότος της μιας Αναστάσεως του Ενός Κυρίου!»[3]
Κλείνουμε, εκφράζοντας την λύπη μας και την ανησυχία
μας για τα όσα τραγικά συμβαίνουν στην Εκκλησία μας αυτές τις δύστηνες
αποκαλυπτικές και εσχατολογικές ημέρες, όπου είναι έκδηλο το «κύκνειο άσμα» του «απ’ αρχής ανθρωποκτόνου» (Ιωάν.8,44), Σατανά, ο οποίος, γνωρίζοντας ότι «ολίγον χρόνον έχει» (Αποκ.12,17), πασχίζει όπως «πλανήσαι ει δυνατὸν και τους εκλεκτούς» (Ματθ.24,24). Εν προκειμένω, δια του Οικουμενισμού, προσπαθεί να διαβρώσει
την μόνη σώζουσα ορθόδοξη πίστη και να διαφθείρει τους προαιώνιους
εκκλησιαστικούς θεσμούς, όπως είναι η εορτολογική ενότητα των πιστών. Το
ιδιότυπο σχίσμα της Φινλανδικής
Ορθόδοξης Εκκλησίας και η προκλητική ανοχή του από τους υψηλά ιστάμενους
εκκλησιαστικούς ταγούς, είναι κατά την ταπεινή μας εκτίμηση, ο προπομπός
δυσάρεστων εξελίξεων για την προάσπιση της σώζουσα αλήθειας, την ειρήνη και την
ενότητα της Εκκλησίας!
Ευχόμαστε ολόψυχα στους αγαπητούς αναγνώστες μας καλή
Ανάσταση και ευλογημένο Πάσχα!
Εκ του Γραφείου επί των
Αιρέσεων και Παραθρησκειών