ΝΕΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΜΟΝΑΧΩΝ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ



ΝΕΑ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΜΟΝΑΧΩΝ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ

Εμείς, οι μοναχοί Gurie, Isihie και Modest, πρώην μοναχοί από τα μοναστήρια Pătrunsa της Επισκοπής Ραμνίου, που ζουν σήμερα στη ζωή του ερημίτη, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
Τον Ιούνιο του 2016 διοργανώθηκε στην Κρήτη «Σύνοδος» που ονομάστηκε από τους διοργανωτές «Άγια και Μεγάλη Σύνοδο». Με την ευκαιρία αυτή στο Ορθόδοξο περιβάλλον υπήρξαν έντονες διαταραχές και αναταραχές που δημιουργήθηκαν από τα έγγραφα που επικυρώθηκαν μέσα σε αυτή τη συνέλευση:

κρίσιμες θεολογικές ομιλίες διακεκριμένων πατέρων και θεολόγων της Εκκλησίας (Καθ. Θεόδωρος Ζήσης, Καθηγητής Δημήτριος Τσελεγγίδης, Μήτρ. Σεραφείμ Πειραιώς, Μήτρ. Αθανάσιος Λεμεσού, επίσκοπος Λογγίνος de Bănceni και πολλοί άλλων),
διάφορα συνέδρια και Ημερίδες που συζήτησαν τα έγγραφα (η διάσκεψη «Ιερή και Μεγάλη Σύνοδος - μεγάλη προετοιμασία χωρίς αποτελέσματα» που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Μελίνα Μερκούρη του Σταδίου «Ειρήνη και φιλία» στον Πειραιά, Εθνική Αντιοικουμενική Σύνταξη στο Botosani στις 18 Ιουνίου 2017 με πάνω χίλιους συμμετέχοντες, το συνέδριο στη Θεσσαλονίκη Ορθοδοξία και Κολυμπάρι, "Δύο χρόνια μετά το Κολυμπάρι" που έγινε δύο χρόνια μετά τη συνδιάσκεψη με πεντακόσιους συμμετέχοντες, υπό την προεδρία του Πατρός Θεόδωρου Ζήση με πάνω από 2 εκατομμύρια επισκέψεις online, Σύναξη από το Botosani την 1η Μαΐου 2019 και άλλες),
καθώς και «Διακοπή κοινωνίας» που έγιναν από πολλούς ιερείς, μοναχούς και λαϊκούς στη Ρουμανία, τη Δημοκρατία της Μολδαβίας, την Ελλάδα και άλλες χώρες.

Όλες αυτές οι πτυχές δημιούργησαν καλή ανησυχία στην ψυχή μας, αναγκάζοντας μας να διαβάσουμε, να αναλύσουμε και να αντιμετωπίσουμε με τα κείμενα των Αγίων Πατέρων εκείνα τα έγγραφα που εγκρίθηκαν στην Κρήτη. Διάβασα: "Ο Άγιος Μαξίμος ο Ομολογητής Μεσολαβητής ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση" από τον Jean Claude Larchet", Έργα τ. 1 και 2,  Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, "Ορθόδοξη Εκκλησία και Οικουμενισμός", Ορθόδοξη Εκκλησία και Οικουμενισμός, Κείμενό από τους αρχιμανδρίτες Σεραφείμ Αλεξίεφ και Σεργκίι Ιζαζτζιέφ, "Ο Οικουμενισμός χωρίς τη μάσκα" που γράφτηκε από τον Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπο Δ. Βασιλόπουλο, "Η σωστή πίστη στα γραπτά των Αγίων Πατέρων", Εκδόσεις Σοφία 2006, "Αποστασία και Αντίχριστος μετά τις Ιερές διδασκαλίες", "καταστροφέας", εκδοτικός οίκος Strange Faith, "Οι πολιτικοί των τελευταίων χρόνων", «Οι παρατηρητές της Ορθοδοξίας», Αρχιμανδρίτης Βασίλειος Παπαδάκης, «Η Εκκλησία και οι Νέες Αιρέσεις» του Αρχιμανδρίτη Ιουστίνου Πάργου, «Μοναδική Ορθοδοξία» από τον Αρχιμανδρίτη Αρσένι Παπατσιώκο, «Το Πηλάδιο»,  Μονή Πέτρου Βόδου, «Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, σημειώσεις και σχόλια γιατρού», Ioan N. Floca; Παρακολούθησα τις διαλέξεις των προαναφερθέντων θεολόγων που επέκρινε τα κείμενα στην Κρήτη.

Συγκρίνοντας τις αποφάσεις της Κρήτης με τα κείμενα αυτών των αναφερθέντων κειμένων, βρήκαμε ένα πλήθος από κανονικές και δογματικές αποκλίσεις, στις οποίες αναφέρουμε:
- η Ορθόδοξη Σύνοδος ακυρώθηκε αποκλείοντας τους Επισκόπους να παρευρίσκονται στο Συμβούλιο και να ψηφίζουν μέσα σε αυτόν.
- δεν πέτυχε την οργανική ενότητα με τις άλλες Οικουμενικές συνόδους, από το γεγονός ότι δεν αναγνωρίστηκαν όλες οι προηγούμενες συνόδους κατά την λειτουργία της ψευτοσυνόδου και ότι η ορθόδοξη πίστη που είχε καθιερωθεί σε αυτές δεν επιβεβαιώθηκε.
- ακύρωσε τις δογματικές και κανονικές αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων,
- κατέφυγε σε πρωτοφανείς χειρισμούς και πιέσεις σχετικά με την ημερήσια διάταξη και τις πρακτικές της,
- δεν ακολουθεί την παράδοση των Αγίων Πατέρων της Μιας Εκκλησίας.
- επίσημα και συνολικά νομοθετούσε την παναιρεση του οικουμενισμού,
- αναγνώρισε τη συμμετοχή της Ορθοδόξου Εκκλησίας στο λεγόμενο «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών» και ενίσχυσε το στόχο του για την επίτευξη της «χριστιανικής ενότητας».
- επέτρεψαν την εκκλησιαστικοποίης των αιρέσεων, αποδεχόμενοι ότι ο παπισμός, οι μονοφυσίτες καθώς και οι άλλοι αιρετικοί στο "Π.Σ.Ε." είναι "εκκλησίες" και όχι αιρέσεις.
- ακύρωσε το άρθρο στο Νικαίας και Κων/πολης Σύμβολο της Πίστης (Πίστεως), το οποίο προσδιορίζει "Μία, Άγια Καθολική και Αποστολική Εκκλησία" αναγνωρίζοντας τις αιρέσεις ως "εκκλησίες".
- αναγνώρισε το "Π.Σ.Ε." και αποδέχθηκε το αιρετικό έγγραφο "Δήλωση του Τορόντου" το οποίο αντιπροσωπεύει το σύνταγμα του "Π.Σ.Ε.".
- προωθεί την μετα-πατερική "θεολογία" μέσω ιδεών και ιδεών ξένων στην Ορθοδοξία.
- αγνόησε και αγνοεί το ρόλο του κατώτερου κλήρου και των μαρτύρων και δεν εξέφρασε την εμπειρία στο Άγιο Πνεύμα του εκκλησιαστικού σώματος.
- δεν υπήρχαν επαρκείς πληροφορίες για το ορθόδοξο πλήρωμα, αλλά, αντιθέτως, μια απόκρυψη των αποφάσεων που αποφασίστηκαν κατά τη διάρκεια των διαδικασιών πριν από την Σύνοδο.
- εισήγαγε ξένες πρακτικές στην Ορθοδοξία: μεικτό γάμο, επισκοπικές συνελεύσεις, περιβαλλοντικές προσευχές,

Με βάση τα παραπάνω, απορρίπτουμε έντονα τη Σύνοδο της Κρήτης και την θεωρούμε μεταξύ των κλεφτών ή αιρετικών συμβουλίων στην ιστορία της Εκκλησίας.
Οι αποφάσεις αυτής της "συνόδου" υπογράφηκαν από ολόκληρη την αντιπροσωπεία ιεραρχών της ρουμανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, που συμμετείχαν στη Σύνοδο, καθώς και από ολόκληρη την ιεραρχία στη συνάντηση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας μας το φθινόπωρο του 2016.
Μέχρι στιγμής, όπως και όλοι οι ιεράρχες των Πατριαρχείων και η Ιεραρχία σας, δεν έχετε απορρίψει αυτήν την αιρετική σύνοδο, αντίθετα με τη θετική δημοσιότητα που έχετε κάνει σ’ αυτήν, προάγετε και συμβάλλετε στην εξάπλωση του Οικουμενισμού στη μητρόπολη του Râmnicului, διακηρύσσοντας την αίρεση και την διδασκαλία της  "γυμνή τη κεφαλή εν Εκκλησία", όπως λέει ο 15ος κανόνας της ΑΒ Συνόδου Κωνσταντινούπολης.

"Το καλό δέντρο δεν μπορεί να κάνει κακούς καρπούς, ούτε το κακό δέντρο μπορεί να καρποφορήσει καλούς καρπούς. Έτσι κάθε δέντρο που δεν φέρει καλό καρπό, κόβεται και ρίχνεται στη φωτιά. Για το λόγο αυτό, από τους καρπούς τους θα γνωρίσετε τους κακούς. Όχι ο καθένας που μου λέει: Κύριε, Κύριε, θα εισέλθει στη βασιλεία των ουρανών, αλλά εκείνος που κάνει το θέλημα του Πατέρα μου που είναι στον ουρανό "(Ματθ. 7, 18-21).

Ανάμεσα σε τέτοια κακά φρούτα αναφέρουμε:
- την ευλογία που δώσατε στους εξάρχους της μητρόπολης να ταξιδέψουν στην Ιταλία και να υπηρετήσουν από κοινού με τον Ρωμαιοκαθολικό «κληρικό» στην πόλη Μπάρι στα τέλη του 2016. Μέχρι στιγμής έχετε παραβιάσει τους αποστολικούς κανόνες (10, 45, 46, 64) και άλλους κανόνες που προβλέπουν την παροχή σε τέτοιες καταστάσεις, οι οποίοι δεν διορίζονται σύμφωνα με τις κανονικές διατάξεις, ένας από τους οποίους είναι ο ηγούμενος ενός μοναστηριού.
- Επωφεληθήκατε από τη δίωξη και την «παρενόχληση» των κατοίκων της Μονής της λίμνης Φρούχου που βάσει των αποφάσεων των Συμβουλίων εφάρμοσε κανονικά τη διακοπή του μνημοσύνου της Υψηλότητας σας για την προσκόλληση που κάνατε στις αιρετικές αποφάσεις στην Κρήτη.

Ως αποτέλεσμα, με το φόβο του Θεού και με τον πόνο στην ψυχή, αναγγέλλουμε ότι από σήμερα βασιζόμενοι στον 31 Αποστολικό Κανόνα και στον 15 της Πρωτοδευτέρας, έχουμε προσφύγει στη διακοπή της μνημονευσης της Ιεραρχίας σας μη συμμετέχοντας στις ακολουθίες που αναφέρεται το όνομα σας.
Σας ενημερώνουμε ότι δεν είμαστε μόνοι σε αυτή τη σκέψη και ότι στο εγγύς μέλλον θα ακολουθήσουν και άλλοι μοναχοί για να ακολουθήσουν την ίδια προσέγγιση.
Η απόφαση αυτή παραμένει σταθερή και αμετάκλητη μέχρι να απορριφθεί ο οικουμενισμός και η αιρετική σύνοδος στην Κρήτη.
Με όλη την καρδιά σας, απορρίψτε και καταδικάστε τη «συνόδο» και την αίρεση του οικουμενισμού, για να αποκαταστήσετε την ειρήνη στην Εκκλησία προς τη δόξα του Θεού και τη σωτηρία των ανθρώπων. Αμήν.
Την Αυτού Εξοχότητα, Βαρσανούφιο, Αρχιεπίσκοπο Ραμνίου.

 Gurke μοναχος

Isihie μοναχός και

Modest μοναχος

30/12/2019

Εορτασμός της Αγίας Μουσενίτσης Παρθένος Ανισία,
Αγίου Κυρ. Θεοδώρα της Καισάρειας και της
Αγίου Κυρ. Leon Arhim