Observer — Παρατηρητής
Άγιε Μάρκο Ευγενικέ, διέγραψαν κι εσένα από τα βιβλία της Εκκλησίας μας;
19 Ιανουαρίου, Κυριακή πρωϊ, Νέος Ιερός Ναός Αγίου Ανδρέου Πατρών, Εορτή Αγίου Μάρκου του Ευγενικού, του πρόμαχου κατά των Αιρέσεων. Λειτουργεί ο Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος!
———–ΟΥΔΕΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ έκανε ( όπως και πάντα ουδεμία αναφορά κάνει, ούτε κίχ, ούτε λέξη!) για τον Καρνάβαλο των Πατρών, και όσα εξ αυτού γίνονται λίγο πιο πάνω από την Εκκλησία του Αγίου Ανδρέου!…
Έ, λοιπόν, ουδεμία αναφορά έκανε για τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό, ούτε οι ψάλτες ψάλλανε ένα έστω τροπάριό του ( γιατί άραγε, «Ωρολόγιο – Μηνολόγιο» με Αγίους της ημέρας δεν είχαν; από άγνοια, ή από «κάτι άλλο» το έκαναν ;).
Αλλά ακόμη και στο, πρίν τού «δι΄ ευχών» πού αναφέρονται οι Άγιοι της ημέρας δεν τον ανέφερε, σαν να μη είχε υπάρξει ποτέ του ! Θυμήθηκε μόνο τον Άγιο Μακάριο, μίλησε επίσης για την επέτειο 40 χρόνων επαναφοράς του Σταυρού του Αγίου, και το πώς θα πρέπει να τιμούν οι Πατρινοί τον Άγιο Ανδρέα… ————–
Οπότε, για ένα μήνα περίπου ταρακουνιέται, χορεύει, και μεθοκοπάει η Πάτρα (και οί «ευσεβείς Πατρινοί» όπως συνηθίζει να μας λέει…) με αποκορύφωμα τις μεγάλες Καρναβαλικές πομπές την Κυριακή της Τυρινής οπότε ακόμη και στον λόγο του Πρώτου κατανυκτικού Εσπερινού μέσα στον Άγιο Ανδρέα παρουσία του Μητροπολίτου ούτε κάν ακούγεται το ελάχιστο έστω για τά Καρναβάλια ( δεν βλέπουν άραγε, δεν ακούν τα τύμπανα λίγο πιο πάνω από τον Άγιο Ανδρέα;) προφανώς για να μη στενοχωρήσουν φίλους δημοτικούς και πολιτικούς παράγοντες…
Ως πότε όμως θα μας ανέχεται ο Άγιος Ανδρέας; Το ότι, στον πρό ετών μεγάλο σεισμό, επλήγησαν και καταστράφηκαν κάπου 80 Εκκλησίες μόνο στον Νομό Αχαϊας, έ, αυτό δεν μας λέει τίποτα; Τά ξεχάσαμε όλα αυτά τόσο γρήγορα; Και περιμένουμε μετά να μας «θυμηθεί» ο Άγιος;
Τι βλέπει ο Θεός, τι βλέπουν οι Χριστιανοί και τι δεν βλέπουν οι Αρχιερείς μας…
Άραγε, έτσι Δεσπότες μου θα κάνετε τους «μεγάλους» δημογραφικούς αγώνες σας και τις υποσχέσεις πού δώσατε στο «Αφήστε με να ζήσω»; Όλοι να έχουν ελεύθερο λόγο, και μόνο η Εκκλησία και η Αλήθεια να μην έχει, μια και την υποχρεώσατε με την στάση σας σε σιωπή; Αλήθεια, πώς το ανέχεσθε;
Δέν ξεχάσατε όμως τα Αρχιερατικά συλλείτουργα 10 – 20 ακόμη και 25 Δεσποτάδων για την ονομαστική εορτούλα σας;
Ποιός παρακαλώ πληρώνει αυτά τα τεράστια έξοδα μετάβασης, βενζίνης, διοδίων, φιλοξενίας, εστιατορίων ( και αστακο-μακαρονάδων, γιατί όχι…), ανταλλαγής δώρων, ξενοδοχείων, κλπ – κλπ. ;
Να μη μιλήσουμε για τις βυσσινί κούδες πού τις κρατάνε οί διάκονοι πίσω από τον Αρχιερέα σαν να κρατάνε το πέπλο της νύφης…
Μια κατάσταση αδιανόητης εκκοσμίκευσης πού βλέπουμε εδώ τα τελευταία χρόνια να γίνεται στην περιοχή μας, όπου οι περισσότερες Ενορίες διοικούμενες μάλιστα και από Ιερομονάχους ( πάνε και οί μοναχικοί όρκοι, πάει και ο Αγιάννης ο Πρόδρομος…) για να είναι «καθώς πρέπει» και «in» απέναντι του κόσμου και του Δεσπότη, πρέπει να έχουν και τα «χορευτικά» τους μετά χοροπηδημάτων γιατί πρέπει να «τηρούμε και την Παράδοση» λένε οι δικαιολογίες…
Γενικά τώρα, άραγε, από ποιά βαλάντια πληρώνονται όλες αυτές οι Αρχιερατικές επιδείξεις και σε τι αποσκοπούν; Μήπως έβαλε πλώρη κανείς και πάει για Αρχιεπίσκοπος και ετοιμάζει από τώρα την άνοδό του θεωρώντας τον εαυτό του πιο άξιο καί πιό έξυπνο από τους άλλους; Ώ, βάθος εγωϊσμού και υπερηφάνειας από ανθρώπους πού ώς επί το πλείστον ξεκίνησαν ώς φτωχόπαιδα από κάποιο κουτσοχώρι τής επαρχίας.. Μά καλά, νομίζετε ότι δεν καταλαβαίνει ο απλός πιστός πού πάει τώρα το πράγμα;
Μά καλά δεν βλέπετε τον λαό πού πεινάει , πού υποφέρει οικονομικά, κι΄εσείς «τραγουδάτε;»; Όταν λοιπόν σε κάθε επισκέπτη Αρχιερέα αναλογούν τουλάχιστον δύο διάκονοι και ένας οδηγός, ίσον τέσσερα άτομα επί 25 Δεσποτάδες ίσον 100 άτομα σύνολο. Όλοι αυτοί επί, έστω και 20 ευρώ το άτομο + 50 ευρώ δωμάτιο ξενοδοχείου ίσον 70 ευρώ επί 100 άτομα φθάνοντας αισίως στα 7.000 ευρώ σύνολο, στόν βρόντο γιά μιά μόλις ημέρα! Και συμβαίνει αυτό ασφαλώς όχι μόνο μια φορά τον χρόνο αλλά κάποιες φορές τον χρόνο, «έτσι για να βλεπόμαστε…».
Επίσης βλέπουμε κάθε τόσο μετακινήσεις τακτικές στην Αμερική και στα Ιεροσόλυμα λές και είναι το διπλανό χωριό μας, ( προφανώς για να πιεστεί και ο Ιεροσολύμων για το Ουκρανικό εναντίον τών «κακών Ρώσων» ) ενώ έτερος Μητροπολίτης «ιεραπόστολος της Αφρικής» κάθε λίγο και λιγάκι αφήνει το ποίμνιό του και βρίσκεται από την Αφρική στην Πάτρα ακόμη και 3 φορές τον μήνα, ανάλογα με τις εορτές στίς τοπικές Μητροπόλεις, πχ. τής Πάτρας.
Γιατί ασφαλώς καμία αεροπορική εταιρεία δεν χαρίζει δωρεάν μετακινήσεις… Και όλα αυτά αν αναλογισθούμε ότι οι αείμνηστοι πραγματικοί ιεραπόστολοι της Αφρικής πού άφησαν εκεί τα κόκαλά τους , μόνο μια – δυό φορές ήλθαν από την Αφρική στην γενέτειρά τους στα 40 χρόνια τόσα της ζωής τους από τότε πού έφυγαν…
Κι΄αυτές, για λόγους υγείας!
Ποιός πληρώνει άραγε όλων αυτών τα έξοδα; Μά και άλλος πχ. ένας πλούσιος να πλήρωνε όλα αυτά ( με το αζημίωτο άραγε;), δεν θα έπρεπε ο Αρχιερέας να του υποδείξει ότι αρνείται να δεχθεί την δωρεά του για να μη σκανδαλίζεται το ποίμνιό του όταν τον βλέπει τακτικά σε έξοδα και υπερατλαντικά ταξίδια;
Μά δεν υπάρχει καμία ευαισθησία σε τέτοια θέματα; Κοσμικοί γίναμε εντελώς;
Από πού βγαίνουν όμως τα χρήματα;
Μήπως από το ξεζούμισμα φιλόπτωχων Ενοριακών ταμείων πού υποχρεούνται σε μηνιαίο πάγιο – προς την εκάστοτε Μητρόπολη; Μιά και ο προσκαλών Αρχιερεύς με ένα μισθό 1.500 ευρώ ασφαλώς και δεν μπορεί να ξεπληρώσει τέτοια κονδύλια. Από πού βγαίνουν λοιπόν τα έξοδα; Ερωτάμε καλοπίστως και αορίστως…
Μήπως, ( ; ) από τα κουτιά των κακόμοιρων φιλοπτώχων πού δίνει ο κοσμάκης για τους πτωχούς για να «εορτάζουν» μετά με αυτά και να συνευωχούνται είς βάρος των αφελών ευσεβών, οι συνεορτάζοντες και συχνά ταξιδεύοντες Αρχιερείς;
Observer — Παρατηρητής