Οι Επίσκοποι ξεπουλούν την Πίστη μας, κι εμείς συνεχίζουμε να μένουμε διαιρεμένοι;

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Ένα ανακοινωθέν της I. M. Πειραιώς
τουλάχιστον προβληματικό

Ο Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία… μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωής (Μητροπολίτης Πειραιώς)

Με αφορμή την ανάρτηση της "Κατάνυξης": «Ένα ανακοινωθέν της I.M. Πειραιώς τουλάχιστον προβληματικό» (που δημοσιεύουμε στη συνέχεια), θεωρήσαμε ότι είναι ανάγκη να γίνει αυτό το σχόλιο, όχι για να δικαιώσουμε κάποιους και να ψέξουμε κάποιους άλλους, αλλά πάντα στην προσπάθεια να ξεπεραστούν οι διαιρέσεις στον χώρο των πιστών, που έχουν αποφασίσει να αγωνίζονται κατά της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού, που επίμονα ασχημονεί και συστηματικά κατεδαφίζει-διαλύει το σώμα της Εκκλησίας.
Όταν κάποιοι υπεδείκνυαν στον π. Θεόδωρο Ζήση και τον π. Νικόλαο Μανώλη (και τους ομοϊδεάτες τους στην Πτολεμαϊδα) ότι ο Σεραφείμ Πειραιώς δεν είναι "λέων", αλλά "Δούρειος Ίππος", που με τις παλινωδίες και διγλωσσίες του θα διαλύσει την αποτείχιση, αυτοί μας λοιδορούσαν και μας απομόνωναν περίπου ως ...λεπρούς και επέμεναν μέχρις εσχάτων να στηρίζουν και εξαρτούν την επιτυχία του αγώνος από τον "Δούρειο Ίππο"!
Τώρα οι ίδιοι βγάζουν μιά-μιά τις "λεοντές", του "αντι-Οικουμενιστή κ. Σεραφείμ, του π. Π. Δημητρακόπουλου και της συνοδείας τους, αλλά δεν συγχωρούν ποτέ στους άλλους (παρά το ότι έχουν συνειδητοποιήσει έστω κάποια λάθη τους) το γεγονός ότι τολμούσαν να κάνουν υποδείξεις και να επισημαίνουν -εκτός από τα καλά των αγώνων των Πατέρων αυτών- και τις λανθασμένες επιλογές τους. Ελπίζουμε να έχουν σχηματίσει ήδη την συνείδηση, ότι δεν είναι αλάθητοι.
Ο Κύριος, όμως, εκτός από τα πολλά άλλα σχετικά που μας δίδαξε, είπε και πως η μεταξύ μας ενότητα, συγχωρητικότητα και αγάπη, είναι το σημάδι για να καταλάβουν οι άλλοι άνθρωποι, ότι είμαστε μαθητές Του και, βέβαια, μια αφορμή να γνωρίσουν και αυτοί τον Κύριο. Και ασφαλώς η ενότητα είναι η μόνη εγγύηση για τον δύσκολο αγώνα κατά της Παναιρέσεως.
Οι αποκλεισμοί πιστών, ωσάν να μην είναι και αυτοί κλήματα της Αμπέλου του Κυρίου, δείχνει κάποιο πρόβλημα γι' αυτούς που αποκλείουν τους αδελφούς τους από τον κοινό αγώνα. Ζητήσαμε και ζητούμε την συνεργασία όλων, όσων έχουν κατανοήσει το ξεπούλημα της Πίστεως από τους Δεσποτάδες, και μάλιστα όσων έχουν προχωρήσει σε αποτείχιση, αλλά κάποιοι συνεχίζουν να διεκδικούν το μονοπώλιο του αγώνος και της …αποτειχίσεως!
Τα τελευταία γεγονότα όμως δείχνουν ότι πρέπει επιτέλους να ξεπεραστούν οι όποιες αγκυλώσεις. Να κλειθούν όλοι όσοι επιθυμούν, σε μια κοινή συστράτευση, έστω κι αν βρισκόμαστε λίγο πριν ή και «μετά την δωδεκάτην».
Ας κάνουν λοιπόν οι Πατέρες αυτοί ένα γενικό προσκλητήριο, παραβλέποντας επί μέρους διαφορές που είναι φυσικό να υπάρχουν, με πνεύμα αγάπης, μετανοίας και ταπεινώσεως και ο Θεός θα ευδοκήσει να συστρατευθούν πολλοί αγωνιστές, γιατί, όπως την εποχή του προφήτη Ηλία, είναι συνείδησή μας ότι υπάρχουν χιλιάδες πιστοί, που δεν έκλιναν ακόμα γόνυ στο σύγχρονο οικουμενιστικό «θεό» Βάαλ.

Ένα ανακοινωθέν της I. M. Πειραιώς
τουλάχιστον προβληματικό

Ο Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία… μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωής (Μητροπολίτης Πειραιώς)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Στις 26 Μαρτίου 2020, η Ι.Μ. Πειραιώς εξέδωσε ανακοινωθέν με τίτλο «Σωτηριολογικές παράμετροι της επιδημίας του κορωνοϊού» στο οποίο ανέλυσε τις παραμέτρους που συνδέονται με το φλέγον θέμα της επιδημίας του ιού στη χώρα μας. Αυτή η ανακοίνωση δημοσιεύθηκε δέκα μέρες μετά την ανίερη και δαιμονική απόφαση που έλαβε η ΔΙΣ στις 16 Μαρτίου για κλείσιμο ουσιαστικά των Ιερών Ναών και απαγόρευση της Λατρείας (εκτός από τη «λιτή» Θεία Λειτουργία των Κυριακών και του Ευαγγελισμού, διάρκειας μίας ώρας) και την ακολουθούμενη με διαφορά λίγων ωρών ανακοίνωση του πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για την απαγόρευση της τέλεσης κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους θρησκευτικής λατρείας ως τις 30 Μαρτίου (πρώτη φάση απαγόρευσης).
Η ανακοίνωση της Ι.Μ. Πειραιώς κάνει αναφορά στην απόφαση του πρωθυπουργού για απαγόρευση κάθε Ιερής Ακολουθίας, χωρίς όμως να αναφέρει και την αντίστοιχη αντίχριστη απόφαση της ΔΙΣ (16 Μαρτίου). Επίσης, στον επίλογο αυτής της ανακοίνωσης, η Ι.Μ. Πειραιώς προτρέπει τους πιστούς να αναθέσουν τη ζωή τους στα χέρια του Θεού, τηρώντας παράλληλα τις οδηγίες των γιατρών αλλά και τις εντολές της Πολιτείας, παρ’ όλο που οι εκκλησιομάχες εντολές της Κυβέρνησης είχαν ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό ουσιαστικά των πιστών από τον εκκλησιασμό και το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας την πιο κατανυκτική περίοδο της χριστιανοσύνης.
Ακολούθως παραθέτουμε τα δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από αυτό το ανακοινωθέν της Ι.Μ. Πειραιώς:
1. «Η πρόσφατη απόφαση του πρωθυπουργού να απαγορεύσει, για λόγους προληπτικούς, την τέλεση στους Ιερούς Ναούς κάθε Ιερής Ακολουθίας, ακόμη και αυτής της Θείας Λειτουργίας, αποτελεί την πιο οδυνηρή παιδαγωγική μάστιγα του ΘεούΟ Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία και αποβλέποντας στο πνευματικό συμφέρον όλων, μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωήςεπιβάλλοντας κατά κάποιον τρόπο ένα είδος ακοινωνησίας, ένα «επιτίμιο», σαν αυτά τα επιτίμια που επιβάλλει ο πνευματικός σε πιστούς, που έπεσαν σε βαριές αμαρτίες, για να μας βοηθήσει να έλθουμε εις εαυτούς, να μετανοήσουμε αληθινά και να αποβάλουμε την σκληροκαρδία μας» (Ανακοινωθέν I.M. Πειραιώς, 26/03/2020).
Α) Απόφαση της ΔΙΣ για κλείσιμο ουσιαστικά των Ιερών Ναών και απαγόρευση της Λατρείας (16 Μαρτίου).
Στην ανακοίνωση της Ι.Μ. Πειραιώς, γίνεται αναφορά μόνο στην απόφαση του πρωθυπουργού, χωρίς όμως να αναφέρεται η δαιμονική απόφαση της ΔΙΣ, η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην μεταγενέστερη στάση της Πολιτείας.
Υπενθυμίζουμε ότι στις 15 Μαρτίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε επικοινωνήσει με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και του είχε ζητήσει οι Ιεροί Ναοί να μείνουν ανοιχτοί μόνο για ατομική λατρεία και για την τέλεση των απαραίτητων μυστηρίων με τον ελάχιστο κόσμο.
Ηαπόφαση της ΔΙΣ (16 Μαρτίου) για κλείσιμο ουσιαστικά των Ιερών Ναών και απαγόρευση της Λατρείας (και ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ήταν ήδη ενήμερος για τις προθέσεις της Κυβέρνησης), ουσιαστικά έδωσε την ευκαιρία και άνοιξε διάπλατα το δρόμο στην Κυβέρνηση ώστε να προχωρήσει ανενόχλητη λίγες ώρες αργότερα στην ανακοίνωση απαγόρευσης κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών. Χωρίς την δαιμονική απόφαση της διοικούσης Εκκλησίας και τη συγκατάθεση της, η Πολιτεία δεν θα μπορούσε να προχωρήσει στα εκκλησιομάχα σχέδια της, όπως ξεκάθαρα βλέπουμε και από παραδείγματα άλλων Ορθοδόξων χωρών, όπως η Γεωργία και η Βουλγαρία, όπου οι Ιεροί Ναοί δεν έκλεισαν και η Θεία Λατρεία δεν διακόπηκε σε καμία στιγμή. 
Επίσης, υπενθυμίζουμε ότι στις 16 Μαρτίου, ο μητρ. Πειραιώς μετά την ολοκλήρωση της διευρυμένης σύσκεψης Ιεραρχών στο Συνοδικό Μέγαρο, σε συνδυασμό με την έκτακτη ΔΙΣ σε συζήτηση που είχαν Ιεράρχες της Αττικής με τους Ιεράρχες της ΔΙΣ (και πρωτού τα μέλη της ΔΙΣ αποσυρθούν και αποφασίσουν την ίδια ημέρα το κλείσιμο ουσιαστικά των Ι. Ναών και την απαγόρευση της Λατρείας), δήλωσε κατά την έξοδό του από το Συνοδικό Μέγαρο ότι θα πρέπει να κλείσουν όλοι οι θρησκευτικοί χώροι λατρείας: «Θα πρέπει να κλείσουν τα τζαμιά, οι Ρωμαιοκαθολικοί ναοί, […] όλων, όλων. Μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχει; Δεν υπάρχει μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα, υπάρχουν και αυτοί! Οι οποίοι μένουν στο απυρόβλητο! Θα αποφανθεί η Διαρκής Ιερά Σύνοδος».
Επιπρόσθετα, ο μητρ. Πειραιώς αργότερα σε τηλεοπτική εκπομπή, χαρακτήρισε την αντίδραση/απόφαση της Δ.Ι.Σ. ως: «μία ισορροπημένη πρόταση, να παύσει η κοινή λατρεία με επισημότητα, με παρουσία πολύ κόσμου».
Β)Απόφαση πρωθυπουργού για την απαγόρευση της τέλεσης κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών (16 Μαρτίου).
Για πρώτη φορά στην ιστορία του Ελληνισμού, της Ρωμιοσύνης, απαγορεύθηκαν οι λατρευτικές συνάξεις στους ναούς με κυβερνητικές αποφάσεις των πολιτικών αρχόντων και αυτό είχε ως επακόλουθο αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των πιστών από τη Θεία Λατρεία και τη Θεία Κοινωνία. 
Σχετικά με αυτή την απόφαση του πρωθυπουργού, ο μητρ. Πειραιώς είχε δηλώσει ότι είναι κάτι το οποίο επιβάλλεται:  «εφόσον είναι ένα μέτρο το οποίο κρίνει η Πολιτεία ότι θα προστατεύσει το κοινωνικό σύνολο, η Εκκλησία πάντοτε κενώνεται, πάντοτε ταπεινώνεται, από την αγάπη της για τον συνάνθρωπο, κάθε συνάνθρωπο, κάθε άνθρωπο. Επομένως είναι κάτι το οποίο επιβάλλεται για αυτόν τον υπέρτατο σκοπό, τη δημόσια υγεία, τη δημόσια ασφάλεια».
Γ) Ακοινωνησία και η ευθύνη των Επισκόπων.
Η ανακοίνωση της Ι.Μ. Πειραιώς αναγράφει ότι: «Ο Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία και αποβλέποντας στο πνευματικό συμφέρον όλων, μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωήςεπιβάλλοντας κατά κάποιον τρόπο ένα είδος ακοινωνησίας» ώστε «να μετανοήσουμε αληθινά».
Ηθέση της Ι.Μ. Πειραιώς ότι ο Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία «μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωής» αποκρύπτει την ευθύνη της διοικούσας Εκκλησίας και των Επισκόπων που αποτελούν τα μέλη της Διαρκής Ιεράς Συνόδου. Το αν οι Ναοί είναι ανοικτοί ή κλειστοί, όπως και η τέλεση των ιερών Ακολουθιών και της Θ. Λειτουργίας με την συμμετοχή όσων επιθυμούν να μετάσχουν είναι αρμοδιότητα των Επισκόπων. Επομένως η Ιερά Σύνοδος έπρεπε να είχε αποφασίσει να μείνουν οι Ναοί ανοικτοί και να τελούνται όλες οι ακολουθίες ανεμπόδιστα, ώστε να μην στερείται κανείς από το Ποτήριο της Ζωής.
Επίσης, η Ι.Μ. Πειραιώς αναφέρει ότι ο Θεός μας επέβαλε «ένα είδος ακοινωνησίας» ώστε «να μετανοήσουμε αληθινά». Το πρόβλημα της Εκκλησίας μας είναι βεβαίως η συνολική αμετανοησία τοῦ Γένους μας, όμως θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Κλήρος και οι Μοναχοί όχι μόνο δεν εξαιρούνται αλλά και προηγούνται των ευθυνών. Εφόσον οι Επίσκοποί μας τόλμησαν να αποδεχθούν τις αιρετίζουσες και φιλοσχισματικές αποφάσεις του Κολυμπαρίου της Κρήτης και το ψευδοαυτοκέφαλο των σχισματικών της Ουκρανίας, τότε ο Κύριος συντομότατα – κατά συγκατάβαση και όχι εὐδοκία – εξήγαγε το λαό Του από τους Ιερούς Ναούς, με τον κορωνοϊό, για να μη συγκοινωνήσει ο αγνοών λαός με το σχισματικό μολυσμό.
Διαβάζουμε σχετικά στο άρθρο του μον. Σεραφείμ Ζήση με τίτλο «Ο κορωνοϊός διδάσκει το «πως» της Αποτειχίσεως (…μάλλον δε και το «δια τι»)»:
«Τό πρόβλημα τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι βεβαίως ἡ συνολική ἀμετανοησία τοῦ Γένους μας, ἡ ἴδια ἀμετανοησία πού ἐπέφερε στούς Ρώσσους τήν κατάρρευση τοῦ 1917· καί ὅμως, ὁ Κλῆρος καί οἱ Μοναχοί ὄχι μόνον δέν ἐξαιρούμεθα, ἀλλά καί προηγούμεθα στίς εὐθῦνες· κατά τούς παλαιούς Ὁσίους τοῦ Γεροντικοῦ, «ὁ Θεός ἀνέχεται τίς ἁμαρτίες τοῦ κόσμου, ἀλλά ὄχι τίς ἁμαρτίες τῆς ἐρήμου»· καί οἱ Ἱερεῖς καλοῦνται σέ κάθε Θεία Λειτουργία νά ἐνθυμοῦνται τήν φοβερά εὐθύνη τους γιά τούς Πιστούς, ἀφοῦ τά δικά τους σφάλματα χαρακτηρίζονται στίς σχετικές εὐχές «ἁμαρτήματα», ἐνῷ ἐκεῖνα τοῦ λαοῦ ὀνομάζονται συγκριτικῶς «ἀγνοήματα». 
[…]
Προφανῶς, ἀφοῦ οἱ Ἐπίσκοποί μας ἐτόλμησαν, μέ πασιφανῆ καταπάτηση τῶν ἱερῶν Κανόνων (πιό ἐμφανῶς καί ἀπό τήν δογματική παρέκκλιση τοῦ Κολυμπαρίου), νά εἰσαγάγουν στήν Ἐκκλησία σχισματικούς ἀμετανοήτους καί παρ’ ἐνορίαν ἀποκατεστημένους, τῆς Οὐκρανικῆς Κακοκεφαλίας, τότε ὁ Κύριος συντομότατα – κατά συγκατάβαση καί ὄχι εὐδοκία – ἐξήγαγε τόν λαό Του ἀπό τούς Ναούς, μέ τόν κορωνοϊό, γιά νά μή συγκοινωνήσει ὁ ἀγνοῶν λαός μέ τόν σχισματικό μολυσμό … Καί παραλλήλως, ἀπεκάλυψε ὅσο πιό μεγαλόφωνα γίνεται, ὅτι οἱ πλεῖστοι Ἐπίσκοποι δέν πιστεύουν στήν Χάρη τοῦ Θεοῦ ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ· εἶναι ἐκεῖνοι οἱ ἴδιοι, βεβαίως, (ἐθνοφυλετιστές καί Φαναριο-ρομαντικοί ἤ διπλωμάτες ἤ μασονόφιλοι) πού ἀθώωσαν τίς δογματικές παρεκτροπές (αἱρέσεις) τοῦ Κολυμπαρίου καί τό αἱρετικό σχίσμα τῆς Οὐκρανίας».
2.«Ας αποβάλλουμε από μέσα μας κάθε φόβο, δειλία και πανικό, όπως αρμόζει σε αληθινούς χριστιανούς, αναθέτοντας την ζωή μας στα χέρια του Θεού, σύμφωνα με την προτροπή της Εκκλησίας μας: «εαυτούς και αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα», τηρώντας παράλληλα και τις οδηγίες των γιατρών και τις εντολές της πολιτείας» (Ανακοινωθέν I.M. Πειραιώς, 26/03/2020).
Στο τέλος της ανακοίνωσης, η Ι.Μ. Πειραιώς παροτρύνει τους πιστούς να αναθέσουν τη ζωή τους στα χέρια του Θεού, τηρώντας παράλληλα και τις οδηγίες των γιατρών και τις εντολές της πολιτείας. Καθώς όμως οι αποφάσεις της Κυβέρνησης απαγόρευαν την τέλεση κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών, η παρότρυνση της Ι.Μ. να τηρηθούν οι εντολές της πολιτείας συγκρούεται σφοδρά με την Ορθόδοξη διδασκαλία και Πίστη. Όταν η Πίστη συγκρούεται με τις εντολές της πολιτείας και των κοσμικών αρχόντων, τότε η Ορθόδοξη Εκκλησία διδάσκει: «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις», καθώς κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Χριστός και όχι ένας εκκλησιομάχος και αντίχριστος πρωθυπουργός.
Αυτή η ανακοίνωση της Ι.Μ. Πειραιώς (που δημοσιεύθηκε στις 26 Μαρτίου 2020) καθώς και η παρότρυνση της για τήρηση των εντολών της πολιτείας, έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις που έκανε ο μητρ. Πειραιώς λίγες μόνο μέρες πριν την απόφαση Κυβέρνησης (16 Μαρτίου) για απαγόρευση της τέλεσης κάθε είδους λειτουργιών. Συγκεκριμένα, στις 10 Μαρτίου, ο μητρ. Πειραιώς Σεραφείμ σε τηλεοπτική συνέντευξη και σε ερώτηση του Άκη Παυλόπουλου για το ποια θα ήταν η αντίδραση του σε περίπτωση που η Πολιτεία αποφασίσει να πάει σε οριζόντια μέτρα και πει ότι «δεν επιτρέπω τον συγχρωτισμό της Εκκλησίας και τη συμμετοχή στα Μυστήρια», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: ««Πειθαρχεῖν Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις». Είναι τόσο απλό! Εμείς θα λειτουργούμε, όποιος θέλει μπορεί να έρχεται. Εγώ και μόνος μου, μαζί με ένα πιστό βέβαια -γιατί ο ιερεύς και ο Αρχιερεύς δεν μπορεί να λειτουργεί μόνος του χωρίς το Σώμα της Εκκλησίας που εκφράζεται έστω και από έναν πιστό- θα λειτουργώ στην Εκκλησία».
Παραθέτουμε ένα σχετικό απόσπασμα από το άρθρο του πρωτοπρ. Θεοδώρου Ζήση με τίτλο «Η Λήμνος σώθηκε από λοιμική νόσο»: «Δέν μποροῦμε νά ὑποχρεώσουμε τούς ἀπίστους νά πιστεύσουν στήν Χάρη καί στήν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ, δέν θά καταργήσουμε ὅμως καί τήν Πίστη οὔτε θά τήν προσαρμόσουμε στήν Λογική καί στήν᾽Επιστήμη, διότι τότε θά παύσει νά εἶναι Πίστη. Οὔτε θά ὑποβιβάσουμε τήν θεοΐδρυτη Ἐκκλησία σέ ἀνθρώπινο σωματεῖο πού ὑπόκειται στίς ἐντολές τῆς κρατικῆς κεφαλῆς. Κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὁ Χριστός καί ὄχι ὁ πρωθυπουργόςΠοῦ ξανακούσθηκε νά ἀποφασίζουν ὀλιγόπιστοι καί δειλοί ἀρχιερεῖς νά κλείνουν τίς ἐκκλησίες, νά δίνουν ἐντολή νά μή τελεσθοῦν οἱ Χαιρετισμοί, νά μή ἑορτασθεῖ ἡ μεγάλη Θεομητορική ἑορτή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, ἴσως σέ λίγο καί ἡ ἑορτή τοῦ Πάσχα; Λησμονοῦν ὅτι ὅπου συγκρούεται ἡ Πίστη μας μέ τίς ἐντολές τῶν κοσμικῶν ἀρχόντων«πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις»5; Τόσο πολύ ἔχει ἐπηρεασθῆ ἡ ἡγεσία τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τά κοσμικά κριτήρια καί ἀντί νά ἀλλάξει τόν κόσμο, γίνεται καί αὐτή κόσμος; Ὅταν ἀμφισβητοῦμε τήν ἄκτιστη Χάρη τοῦ Θεοῦ πού ἐνεργεῖ ἐπί τῶν κτισμάτων καί ὅταν χρειασθεῖ, θαυματουργεῖ, καί ἀντί νά ἐμπιστευόμαστε τόν Θεῖο Φωτισμό ἐπικαλούμαστε τόν Ὀρθό Λόγο καί τήν Ἐπιστήμη, τότε γινόμαστε νέοι Βαρλαάμ, Νεοβαρλαμίτες, τίς πλάνες τοῦ ὁποίου ἤλεγξε ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς».
Διαβάσαμε στο imp.gr:

ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ. ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ Ι.Μ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
Ἐν Πειραιεῖ τῇ 26 Μαρτίου 2020
[…]
Ελάχιστοι δυστυχώς είναι εκείνοι οι οποίοι, υψώνουν τα μάτια στο Θεό, για να αναθέσουν τη λύση του προβλήματος  στον Μεγάλο Ιατρό των ψυχών και των σωμάτων μας. Καταφεύγουν σ’ Αυτόν, που είναι η πηγή της ζωής και χορηγεί τη ζωή, στο Θεό. Γονατίζουν με δάκρυα στα μάτια και προσεύχονται όχι μόνο για τον εαυτό τους, αλλά και για όλο τον κόσμο που δοκιμάζεται, να γίνει ίλεως ο Θεός «επί ταις αμαρτίαις ημών» και να καταπαύσει την επιδημία.
Η πρόσφατη απόφαση του πρωθυπουργού να απαγορεύσει, για λόγους προληπτικούς, την τέλεση στους Ιερούς Ναούς κάθε Ιερής Ακολουθίας, ακόμη και αυτής της Θείας Λειτουργίας, αποτελεί την πιο οδυνηρή παιδαγωγική μάστιγα του ΘεούΟ Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία και αποβλέποντας στο πνευματικό συμφέρον όλων, μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωήςεπιβάλλοντας κατά κάποιον τρόπο ένα είδος ακοινωνησίας, ένα «επιτίμιο», σαν αυτά τα επιτίμια που επιβάλλει ο πνευματικός σε πιστούς, που έπεσαν σε βαριές αμαρτίες, για να μας βοηθήσει να έλθουμε εις εαυτούς, να μετανοήσουμε αληθινά και να αποβάλουμε την σκληροκαρδία μας. […]
[…]
Κλείνοντας, θέλουμε να τονίσουμε με τον πλέον δραματικό τρόπο την ανάγκη της μετάνοιας όλων μας, κλήρου και λαού. Η φοβερή πανδημία των ημερών μας χωρίς αμφιβολία, είναι το τραγικό αποτέλεσμα  της έσχατης αποστασίας μας. Και ταυτόχρονα παραχώρηση δοκιμασίας από μέρους του Θεού για να έρθουμε εις εαυτούς. Για να μετανοήσουμε αληθινά και γνήσια, όπως οι κάτοικοι της πόλεως Νινευί, για τους οποίους γίνεται λόγος στο βιβλίο του Ιωνά. Σύμφωνα με τη σχετική διήγηση, όταν ο προφήτης Ιωνάς ήρθε στην πόλη και προανήγγειλε την καταστροφή της σε τρείς ημέρες, όλοι οι κάτοικοι της πόλεως μετανόησαν έμπρακτα με νηστείες και προσευχές, σκεπτόμενοι πως «ει μετανοήσει ο Θεός και αποστρέψει εξ’ οργής θυμού αυτού και ου μη απολώμεθα» (Ιων.3,9). Και πράγματι ο Θεός της αγάπης και των οικτιρμών δεν τιμώρησε τους Νινευΐτες, διότι «είδεν ο Θεός τα έργα αυτών, ότι απέστρεψαν από των οδών αυτών των πονηρών, και μετενόησεν ο Θεός επί τη κακία, ή ελάλησε του ποιήσαι αυτοίς, και ουκ εποίησε» (Ιων.3,10). Ας αποβάλλουμε από μέσα μας κάθε φόβο, δειλία και πανικό, όπως αρμόζει σε αληθινούς χριστιανούς, αναθέτοντας την ζωή μας στα χέρια του Θεού, σύμφωνα με την προτροπή της Εκκλησίας μας: «εαυτούς και αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα», τηρώντας παράλληλα και τις οδηγίες των γιατρών και τις εντολές της πολιτείας.

Σχόλιο:
H άποψη ότι ο Θεός επέβαλε ως επιτίμιο την στέρηση της Θείας Κοινωνίας, είναι θεολογικά παντελώς λανθασμένη και, ίσως, να εγγίζει και τα όρια της βλασφημίας στο πρόσωπο του Χριστού! Η Θεία Κοινωνία είναι το αέναο έργο του Σωτήρος Χριστού στον κόσμο, το Σώμα Του πάνω στο Σταυρό που τεμαχίζεται και το Αίμα Του που διαχέεται αενάως και άχρι καιρού για τη σωτηρία του ανθρώπου. Θα προσφέρεται συνεχώς και απλόχερα σε κάθε μετανοούντα άνθρωπο μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία εξαιτίας της Αγάπης του Θεανθρώπου και δεν εξαρτάται από τις πράξεις των ανθρώπων. Είναι σαν να λέμε ότι ο Θεάνθρωπος δεν θα ανεβαινε στο Σταυρό και η ανιδιοτελής αυτο-θυσία Του θα ακυρωνόταν από τον ίδιο, εξαιτίας της αμαρτωλότητας των ανθρώπων ή επειδή δεν τον πίστεψαν όλοι "για να τους δείξει".
Μπορεί ένας φιλάνθρωπος και ευσυνείδητος γιατρός να μην δώσει το φάρμακο σε έναν ασθενή για να τον γλυτώσει από το θάνατο, επειδή αυτός δεν του μιλά και δεν του συμπεριφέρεται καλά ;
Εξάλλου η στέρηση της Θείας Κοινωνίας προήλθε από συνειδητά έργα και αποφάσεις ανθρώπων και όχι από απρόβλεπτα και τυχαία γεγονότα από το πουθενά, όπως πχ. η αιφνίδια εμφάνιση του κορονοϊού, που θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι "κατά παραχώρηση Θεού" και μια μορφή επιτιμίου προς παίδευσή μας.
Εδώ η διακοπή του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας και η στερησή του από το Εκκλησίασμα, το Ευχαριστιακό Σώμα που άλλωστε τελεί και το Μυστήριο, χωρίς να ρωτήσουν τα μέλη του "κατά το αποφασίζομεν και διατάσσομεν", είναι αυθαίρετη απόφαση των Ιεραρχών που προήλθε από τη θέση τους ότι η υγεία των ανθρώπων, η ζωή ή ο θάνατός τους, που όλα εξαρτώνται και αποφασίζονται από το Θεό, είναι σπουδαιότερη από το σωτηριολογικό έργο του Χριστού στον κόσμο και από το εκκλησιαστικό γεγονός, άρα αναβιβάζοντας το Δημιούργημα ως ανώτερο του Δημιουργού και το ανθρώπινο θέλημα πάνω από το θεϊκό. Ο γενάρχης, όμως, Αβραάμ είχε άλλη άποψη από αυτούς. Ποτέ δεν έβαλε την "υγεία του παιδιού του" πάνω από την εντολή του Θεού. Και κανείς από τους μάρτυρες της Εκκλησίας μας. Διότι, όπως ο Κύριός μας αυτοθυσιάστηκε, έτσι κι εμείς αυτοθυσιαζόμαστε, αν μας το ζητήσει και είναι θέλημά Του, για την αγάπη Του. Αφήστε που οι άνθρωποι δεν διατρέχουν κίνδυνο ασθενείας, αυτοί ή οι άλλοι, επειδή είναι ...ευλαβείς και θεοσεβείς μέσα στους αμόλυντους αγιασμένους ναούς και από τις αγιασμένες εικόνες. Αυτά τα λένε οι εχθροί του Χριστού κι όχι εκκλησιαστικοί άνδρες.
Οι Ιεράρχες με την απόφασή τους παρενέβησαν και παρεμπόδισαν το έργο του Χριστού στον κόσμο και αυτό αποτελεί θεολογικό έγκλημα και βλασφημία Θεού. 'Ολα τα άλλα είναι φτηνές δικαιολογίες και "προφάσεις εν αμαρτίαις".
Και θα χορτάσουμε πολλές από αυτές τις προσεχείς ημέρες και άπειρα κροκοδείλια δάκρυα και συγγνώμες, διότι οι Επίσκοποι διαισθάνονται ή μάλλον ξέρουν πολύ καλά και φοβούνται την οργή του λαού και τώρα με γαλιφιές και κολακείες θα προσπαθήσουν να το "καλοπιάσουν".
 Ας είμαστε προσεκτικοί στη στάση μας.
                                                                       Πηγή: Εδώ.