Ανοικτή Επιστολή στα Ιστολόγια:
1) «Θεολογικός Σύνδεσμος
Λάρισας»
2) «Εκκλησιαστικά Νέα
Πτολεμαΐδας»
(Προς κρυπτώνυμο Κ.Ν.
17/7/2017 - Λάρισα)
Του Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ
Αναμφίβολα,
πάρα πολλοί άνθρωποι του εκκλησιαστικού σώματος δεν ενοχλούνται τόσο από την
διείσδυση της παναιρέσεως του οικουμενισμού στην Εκκλησία, όσο ενοχλούνται από
την αντίδραση (Αποτείχιση) στην αίρεση, που προβλέπεται από την Αγία Γραφή, από
τους Ι. κανόνες (15ος Κανόνας Α-Β Συνόδου) και από την συνολική
Πατερική διδασκαλία. Να υπενθυμίσουμε, ότι εντός του όρου–ονόματος «Ιερός
Κανών», κορυφώνεται η δογματική, ηθική και διοικητική εγρήγορση της Εκκλησίας,
η ουσιώδης προσταγή της, που οφείλουμε να τηρούμε.
Ισχύει
και σήμερα, η επισήμανση του Μ. Βασιλείου:
«Εν εστιν έγκλημα νυν σφοδρώς
εκδικούμενον, η ακριβής τήρησις των Πατρικών Παραδόσεων» (Επιστ. 243), δηλ.
«ένα είναι τώρα το έγκλημα που τιμωρείται σκληρώς, η ακριβής τήρησις των
Πατερικών παραδόσεων».
Λόγοι
ουσίας με ωθούν ν’ απαντήσω στην θεολογική σύγχυση ενός άρθρου με τίτλο «Η μόδα
των «αποτειχίσεων» και η ορθόδοξη στάση». Άρθρο που φιλοξενήθηκε διαδικτυακά
(2017) από τον «Θεολογικό σύνδεσμο Λάρισας» και αναρτήθηκε πρόσφατα (18/8/20)
από το ιστολόγιο «Εκκλησιαστικά Νέα Πτολεμαΐδας» με υπογραφή ενός κρυπτώνυμου,
ως εξής: Κ.Ν. , 17/7/2017 – Λάρισα.
Επικαλείται
ο (Κ.Ν.) ως πατερικό (του Ι. Χρυσοστόμου) ένα πνευματικό «σόφισμα». Γράφει
σχετικά:
«Και
ας θυμόμαστε πάντα τον λόγο του Ι. Χρυσοστόμου: «κάλλιον
πλανάσθαι μετά της εκκλησίας ή ορθοτομείν εκτός αυτής». Λόγια
που ελαφρώς παραλλαγμένα επανέλαβε και έτερος σύγχρονος μέγας, ο όσιος
Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης».
Να
υπογραμμίσουμε, ότι οι οικουμενιστές δίνουν θεολογική προτεραιότητα σε
σύγχρονους αγίους, υποτιμώντας τις τιτάνιες συγκρούσεις (και μαρτύρια) μεγάλων
αγίων–Πατέρων της Εκκλησίας με τις αιρέσεις, και των οποίων διάσταση των αγώνων
τους ήτο και η Αποτείχιση. Μέσα στον τεράστιο σε οσιακές μορφές χώρο της
Εκκλησίας, άγιοι όπως οι σύγχρονοι υπήρξαν πάρα πολλοί, στολισμένοι με ποικίλα
χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος και επιτελούντες φρικτά θαύματα, όπως
(ενδεικτικά):
Όσιος
Ηλίας ο Νέος (823-903), Όσιος Παΐσιος ο Μέγας (300-;), Όσιος Θεοδόσιος ο Μέγας,
οι Πατέρες του Ολύμπου της Βιθυνίας και πολλοί άλλοι ουρανόφρονες Πατέρες, οι
οποίοι ηυλίσθησαν εν τη ερήμω. Πάντες προσέφεραν στην διαφύλαξη της Ορθοδόξου
Χριστιανικής πίστεως, όπως οι σύγχρονοι άγιοι (μοναχοί), εκ των οποίων ουδείς
ήτο οικουμενιστής!
Αυτοί
όμως οι Πατέρες, που αντιμετώπισαν την εκκλησιολογική ένταση–φόρτιση των
αιρέσεων είναι λίγοι και εφάρμοσαν την Αποτείχιση, ως απομάκρυνση εκ της
αιρέσεως και όχι από την Εκκλησία.
Καμμία
άλλη εννοιολογία της Αποτειχίσεως εκτός απ’ αυτήν που ανέφερα δεν υιοθέτησαν οι
Πατέρες. Η άγνοια αποτελεί διευκόλυνση στις «εκσυγχρονιστικές οικουμενιστικές
προθέσεις», γι’ αυτό και (Κ.Ν.) σκόνταψες στην ύβρη, ότι η Αποτείχιση αποτελεί
«Μόδα».
Ερώτημα: Οι άγιοι: Μ. Βασίλειος, Γρηγόριος ο Θεολόγος, Μ. Αθανάσιος, Θεόδωρος ο
Στουδίτης, Μάξιμος ο Ομολογητής, Μάρκος ο Ευγενικός, Γρηγόριος Παλαμάς (κ.α.)
είναι υποδεέστεροι των σύγχρονων αγίων μοναχών και μικρότερης εκκλησιολογικής
βαρύτητας;
Το
πνευματικό σόφισμα που επικαλείσαι (Κ.Ν.), δεν είναι του Ι. Χρυσοστόμου και δεν
γνωρίζω αν το υιοθέτησε ο άγιος Πορφύριος, διότι το σόφισμα αυτό κινείται στο
επίπεδο μιας θεολογικής αντιφατικής λογικής. Το αποδεικνύεις αυτό και εσύ
(Κ.Ν.), που προσπαθείς να ορθοτομήσεις εκτός της διαχρονικής Εκκλησίας,
δικαιολογώντας την «σύνοδο» στην Κρήτη και χαρακτηρίζοντας άκαιρες (ως μόδα)
τις Αποτειχίσεις. Έτι δε, θεωρείς «κάλλιον–καλύτερο» να ακολουθείς στην αίρεση
την οικουμενιστική εκκλησία (διοίκηση), διότι περί αυτής πρόκειται, μιας και η
πραγματική εκκλησία ουδέποτε πλανάται. Ίσως χρειασθεί να επανέλθω.
Με αγάπη Χριστού
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ