Σαν σήμερα κοιμήθηκε ένας φωτισμένος πατέρας της Ορθοδοξίας μας, ο π. Σεραφείμ Ρόουζ (1934-1982

 
Ο π. Σεραφείμ Ρόουζ (1934-1982),κατά κόσμον Ευγένιος Γιουτζίν, που γεννήθηκε στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια και ταξίδεψε σε ένα μακρύ και επώδυνο δρόμο,αφού είχε ασχοληθεί εκτεταμένα με την ανατολική φιλοσοφία, μέχρι να βρεί στην Ορθοδοξία αυτό που αναζητούσε.
Κάποτε ο π. Σεραφείμ Ρόουζ επισκέφθηκε μια ορθόδοξη εκκλησία. Γράφει αργότερα γι’ αυτή την εμπειρία: «Όταν επισκέφθηκα μια ορθόδοξη εκκλησία για πρώτη φορά, μου συνέβη κάτι που σε κανένα βουδιστικό ή άλλο ανατολικό ναό δεν είχα νοιώσει. Κάτι μέσα στην καρδιά μου μου είπε ότι γύρισα σπίτι. Η έρευνα μου για την αλήθεια είχε τελειώσει. Με αυτή την αποκάλυψη της ορθοδοξίας και με την συναναστροφή μου με ορθοδόξους, μια καινούργια σκέψη γεννήθηκε στο μυαλό μου: ότι η αλήθεια δεν είναι μια αφηρημένη ιδέα, αλλά είναι πολύ συγκεκριμένη και αξίζει ν’ αγαπιέται με όλη μας την καρδιά και με όλο μας το είναι. Έτσι, γνώρισα τον Χριστό». 
Πριν ανακαλύψει ο Ευγένιος την αλήθεια υπέφερε από την ατέλειωτη έλλειψή της. Τώρα που την βρήκε υπέφερε για χάρη της. Αφιέρωσε την υπόλοιπη ζωή του ζώντας γι’ αυτή την Αλήθεια και μάλιστα σκοτώνοντας τον εαυτό του για να την παραδώσει σε άλλους.
Αν στην αναζήτηση της Αλήθειας υπάρχει οποιοδήποτε άλλο κίνητρο εκτός της βαθιάς προσωπικής δίψας γι’ αυτήν, αν θέλουμε να την χρησιμοποιήσουμε για κάτι, αν δεν την αγαπάμε αυτή καθεαυτή – τότε δεν είμαστε εραστές της Αλήθειαςκαι δεν θα τη βρούμε ποτέ και η Αλήθεια δεν θα μας ”ελευθερώσει”.(σ. 225)
Δεν μπορεί κανείς να είναι με τη μισή καρδιά του Χριστιανός, αλλά μόνον ολοκληρωτικά ή καθόλου. (σ.324)
Ιερομονάχου Σεραφείμ Ρόουζ. Η Ορθοδοξία και η Θρησκεία του Μέλλοντος