Το έγγραφο λέει ότι το βάπτισμα των Ρως από τον Πρίγκιπα Βλαντιμίρ “οδήγησε στο γεγονός ότι αυτή η τοπική (Ρωσική) Εκκλησία έγινε αυτοκέφαλη και στη συνέχεια απέκτησε το καθεστώς του Πατριαρχείου. Γνωρίζουμε τη σημασία αυτής της πράξης και κατανοούμε πλήρως το ιδιαίτερο συναίσθημα του ευσεβούς Ρωσικού λαού και του Επισκόπου τους προς τον τόπο αυτού του μαζικού βαπτίσματος, το οποίο έγινε η μήτρα της μητέρας που μετέφερε τη Ρωσική Εκκλησία. "
Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος διαβεβαίωνε τον Πατριάρχη Κύριλλο ότι «η Κυπριακή Εκκλησία δεν θα απομακρυνθεί ποτέ από τη θέση της, την οποία σας έχουμε πει πολλές φορές, δηλαδή, ότι με όλη της τη δύναμη θα υποστηρίξει τη θέση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο θέμα της λεγόμενης αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία». «Θεωρεί ότι αυτή η θέση είναι δίκαιη και δικαιολογημένη σε όλα. Εκεί βρίσκονται οι πνευματικές σας ρίζες και δεν μπορείτε να απομακρύνετε τον εαυτό σας από αυτές », έλεγε τότε ο επικεφαλής της Κυπριακής Εκκλησίας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο κύριος λόγος για τον οποίο σπεύσαμε να ανταποκριθούμε στην πρόσκλησή σας να συμμετάσχουμε σε αυτές τις εκδηλώσεις (με αφορμή την 1030ή επέτειο του Βαπτίσματος των Ρως) ήταν για να σας διαβεβαιώσω ξανά για το αναλλοίωτο της θέσης μας»
Στο τέλος του εγγράφου, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος τόνισε ότι η θέση της Εκκλησίας της Κύπρου στο ουκρανικό ζήτημα είναι ίδια με εκείνη της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Μητροπολίτης Ταμασού: «Πράξη πονηρή και ύποπτη η ενέργεια του Αρχιεπισκόπου»
Την ίδια στιγμή Κύπριοι Ιεράρχες “στολίζουν” τον Αρχιεπίσκοπο για την ενέργειά του... «Ζούμε μία από τις χειρότερες θεσμικές κρίσεις στην ιστορία της εκκλησίας. Ζούμε ένα σχίσμα το οποίο προκάλεσε η ενέργεια του Μακαριοτάτου», δήλωσε στη κάμερα του ΡΙΚ ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής Ησαΐας.
Ο Μητροπολίτης Ησαΐας χαρακτήρισε την ενέργειά του Αρχιεπισκόπου πράξη πονηρή, ύποπτη και καταστροφική. «Πονηρή διότι γνωρίζει ο Μακαριότατος ότι δεν μπορούμε να παραβρεθούμε πλέον σε σύνοδο η οποία θα νομιμοποιήσει την απόφαση αυτή, αν πρώτα δεν ανακαλέσει. Το γνωρίζει, ξέρει τους κανόνες τις εκκλησίας, γι’ αυτό και είναι πονηρή», αναφέρει με έντονο ύφος στην κάμερα του ΡΙΚ. Είναι ύποπτη, λέει, επειδή δύο φορές τέθηκε θέμα και αποσύρθηκε η πρόταση της αναγνώρισης και μπήκε κάτω η θέση της ουδετερότητας. Πρόσθεσε ότι είχαν διαβεβαιώσεις ότι η θέση της ουδετερότητας δίνει δυνατότητες διαμεσολάβησης από την Εκκλησία της Κύπρου χωρίς να παίρνει μέρος στη διαμάχη άλλων.
«Τώρα, οι εχθροί της Εκκλησίας μάς χρωματίζουν ρωσόφιλους, αμερικανόφιλους, μας έχουν εμπλέξει σε γεωπολιτικά συμφέροντα, τα οποία δεν μας αφορούν εμάς. Εμάς μας αφορά το Ευαγγέλιο, η αλήθεια του. Εμάς μας αφορά ο καθημερινός άνθρωπος, με τα προβλήματα. Μας αφορούν χίλια δυο πράγματα που έχουν σχέση με τις αξίες της ζωής και εκεί είναι που πρέπει να δώσουμε σημασία».
Καταστροφική, γιατί η απόφαση προκαλεί σχίσμα, εφόσον ακυρώνει τον πανάρχαιο θεσμό της συνοδικότητας. Δεν μπορεί, είπε ο Μητροπολίτης Λεμεσού, η Σϋνοδος να συνέρχεται υπό καθεστώς εκβιασμού, μιας ήδη πραγματωθείσας και επιβληθείσας εκκλησιαστικής παράνομης, όπως είπε, πράξης
Επιστολή Αρχιεπισκόπου Κύπρου προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη
Τέλος σε επιστολή του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.Βαρθολομαίο ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, βάλει κατά Ρωσίας, Αντιόχειας και Σερβίας και στοιχίζεται πλήρως με τις θέσεις του Φαναρίου...
Διαβάστε την επιστολή:
Πηγή.