Διατείνεται ο κ. Αμφιλόχιος την αντιεκκλησιαστική και
επικίνδυνη ρήση, ότι δηλαδή η χρήση της μάσκας εντός των ναών δεν αλλοιώνει το
δόγμα ούτε αλλοτριώνει την πίστη.
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Γράφει στο εξαίρετο και φωτισμένο άρθρο του «Το ύδωρ το αλλοιούμενον», ο αγαπημένος πνευματικός πατέρας μας, π. Νικόλαος Μανώλης: «Όσοι ανήκουμε στην Εκκλησία του Χριστού, την Ορθοδοξία, φέρουμε τεράστια ευθύνη προς τις επόμενες γενεές. Την Πίστη που μας παρέδωσε ο Χριστός διά των Αγίων Του, να τη διαφυλάξουμε και να τη μεταλαμπαδεύσουμε ατόφια στα παιδιά μας. Το επίπονο αυτό έργο, συνιστά διαχρονική εφαρμογή της Δεσποτικής εντολής «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος». Και συνεχίζει σε ένα άλλο χαρακτηριστικό σημείο πολύ δυνατό και αποκαλυπτικό της αλήθειας της Πίστης μας: «Οι πρώτοι Απόστολοι …στερεώνονται στην πίστη αποκτώντας τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος… ειδική δωρεά αποτελεί ένα κοινό χάρισμα, ομολογιακό και μαρτυριακό, βασισμένο στην αποκεκαλυμμένη γνώση πως είναι μέτοχοι και φορείς της μόνης αληθινής Πίστης και Αληθείας».
Σε αυτήν την εντολή του Κυρίου να περιφρουρηθεί η Αλήθεια του
Ευαγγελίου και να μεταγγιστεί ατόφια και αναλλοίωτη στις επερχόμενες γενεές, οι
σημερινοί Επίσκοποι κωφεύουν ανηλεώς. Ακόμα όμως οδυνηρότερη είναι η διαπίστωση
ότι καθώς οι ίδιοι απώλεσαν την Αλήθεια, συναναστρεφόμενοι με την αίρεση,
περιφέρονται ως απόκληροι της κοινωνίας, φτωχοί και έσχατοι. Μετατράπηκαν σε
φτηνό εργάτη ενός αδίστακτου αφεντικού, που λέγεται κοσμική εξουσία και με
δαιμονική υπακοή και όχι όπως την ονομάζουν ψευδώς αγία, αναπαράγουν και
εφαρμόζουν κατά γράμμα όλες τις αντίθεες εντολές και τους αντιχριστιανικούς
τους νόμους.
Ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των όσων αναφέραμε, είναι το Δελτίο Τύπου,
που αναρτήθηκε στο επίσημο σάιτ της Μητρόπολης Κισσάμου και Σελίνου. Ο λόγος
φυσικά της ανάρτησης αυτής δεν είναι άλλος από το θέμα του κορωνοϊού και τα νέα
μέτρα που καλείται να τηρήσει το χριστεπώνυμο πλήρωμα. Αρχικά ο Μητροπολίτης κ.
Αμφιλόχιος, μιλώντας ως υγειονομικός υπάλληλος παρά ως Επίσκοπος, περιγράφει με
απαράμιλλη τραγικότητα την εικόνα που αναπαράγουν άπαντες του συστήματος,
κυβερνώντες, δημοσιογράφοι και ειδικοί επιστήμονες: «Η ραγδαία αύξηση των
κρουσμάτων… απειλητικά έχει απλώσει τα δίκτυα της … πρέπει όλοι να συμβάλλουμε εις
την υπέρβαση της κρίσης, προστατεύοντας εαυτούς και αλλήλους… Εις ότι αφορά τα
υγειονομικά μέτρα …είναι χρέος να συμβάλλουμε στην εφαρμογή τους».
H επόμενη
παράγραφος αποτελεί μια ωρολογιακή βόμβα, άριστα κεκαλυμμένη με το πρόσχημα της
αγάπης. Διατείνεται λοιπόν ο κ. Αμφιλόχιος τα ακόλουθα επικίνδυνα για την
πνευματική υγεία των πιστών: «Aναφορικά με
την χρήση μάσκας σε εκκλησιαστικούς χώρους χρειάζεται να κατανοήσουμε ότι η
αναγκαιότητα αυτή δεν αλλοιώνει το δόγμα, ούτε αλλοτριώνει την πίστη… Το δόγμα και η πίστη μας δεν αποτελείται από εξωτερικούς
τύπους, παραμένει ατόφιο εις τους αιώνες, καθώς ότι είναι αληθινό, παραμένει
αιώνιο».
Αυτό όμως
αποτελεί ένα μέγιστο ψέμα, εφόσον επιτελείται βλασφημία κατά του Αγίου
Πνεύματος και της Παντοδυναμίας Αυτού. Είναι
αναμφίβολο ότι καταπατώνται τα δόγματα της πίστης μας και διαστρέφονται κατά το
δοκούν, ώστε να εμφανίζεται έτσι μία νέα αίρεση, αυτή της μόλυνσης από τα ιερά
και τα θεία, μαζί με την αναβίωση της θεομίσητης Εικονομαχίας. Θα
ήταν πολύ χρήσιμο για τον κ. Αμφιλόχιο να μελετήσει το νέο βιβλίο
του ομοτίμου καθηγητή της Θεολογικής Σχολής, πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση, με
τίτλο “Εκκλησία και Κορωνοϊός, Προσβολή των δογμάτων και της ιερότητας των
Ναών”.
Δεν πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός ότι η σημερινή Ιεραρχία
έχει υποπέσει και σε μία ακόμα αίρεση, τη γνωστή αίρεση του σεργιανισμού. Κατά
αυτήν την αίρεση η Εκκλησία υποτάσσεται στο κράτος, είτε λόγω συμφερόντων είτε
λόγω πιέσεων. Και στις δύο περιπτώσεις αυτό αποτελεί εκτροπή, καθώς η Εκκλησία
πια δεν προσδιορίζεται βάσει των δογμάτων, της Παράδοσης και του ποιμνίου αλλά
με γνώμονα συμφέροντα και ιδεοληψίες. Ως γνωστόν ο όρος αυτής της αίρεσης
προέκυψε, όταν στην Κομμουνιστική Ρωσία οι μπολσεβίκοι φυλάκισαν τον νόμιμο
Πατριάρχη Τύχωνα και ίδρυσαν τη λεγομένη Ζώσα Εκκλησία με επικεφαλή τον
Μητροπολίτη Σέργιο, που αποτέλεσε πιόνι του άθεου καθεστώτος. Μήπως τα ίδια δε
ζούμε και σήμερα;
Ερχόμενοι στο προκείμενο, απορούμε με το πόση σύγχυση ζει και
βασιλεύει στους μητροπολιτικούς νόες. Πώς ξαφνικά εμφανίζονται σαν αδαή
παιδαρέλια που αγνοούν τη Δογματική και τη Λειτουργική της Ορθόδοξης πίστης
μας;;; Είναι δυνατόν να συμβαίνει μέσα στην Εκκλησία μας το παραμικρό, χωρίς
συγκεκριμένο Τυπικό; Αυτό το Τυπικό δεν έχει διαμορφωθεί Θεία εμπνεύσει από
τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας; Αλλοίμονο αν προσθαφαιρούσαν στοιχεία
από τη λατρεία και τα δόγματα ανάλογα με τα τεκταινόμενα της κάθε εποχής. Διαβεβαιώνει
ο κ. Αμφιλόχιος υποστηρίζοντας ότι τα δόγματα και η πίστη μας έμειναν
αναλλοίωτα ανά τους αιώνες, και άρα δε θα κινδυνεύσουν και τώρα. Έχουμε να
πούμε στον Επίσκοπο Κισσάμου, ότι ο πολέμιος του Χριστού μας, ο αρχέκακος όφις
ανά τους αιώνες προσπαθούσε να γκρεμίσει το οικοδόμημα της Εκκλησίας μας, και
τότε και κάθε φορά. Για να διαφυλαχθεί, όμως και για να μείνει αναλλοίωτο,
υπήρξαν ψυχές, ανδρείες που έδωσαν μάχες και πολέμησαν είτε με τη γραφίδα τους,
είτε με τη ζωή τους στους αγώνες υπέρ της πίστεως. Αυτούς η Εκκλησία μας τους τιμά
ως Μάρτυρες και Ομολογητές!
Τελειώνοντας αυτό το θλιβερό Δελτίο Τύπου, ο Μητροπολίτης
αναφέρει ότι το θέμα της Θείας Κοινωνίας είναι αδιαπραγμάτευτο, και ότι θα
πρέπει όσοι αμφισβητούν το θαύμα, να σεβαστούν το δισχιλιόχρονο βίωμα της
Εκκλησίας. Και εμείς απαντούμε με τα όμοια προς τον κ. Αμφιλόχιο, ότι αν και
Επίσκοπος δε σεβάστηκε και δεν εμπιστεύτηκε το ανά τους αιώνες βίωμα της
Ορθοδοξίας μας, πώς είναι δυνατόν αυτό να το σεβαστούν οι θολωμένοι και
τρομοκρατημένοι χλιαροί πιστοί ή οι άθεοι; Εμπόνως το λέμε αυτό· οι
διαπραγματεύσεις και υποχωρήσεις για τη Θεία Κοινωνία θα είναι το επόμενο βήμα,
καθώς ο διάβολος σιγά σιγά, δικαίωμα το δικαίωμα, δυναμώνει και κυριεύει στο
τέλος την ψυχή, η οποία είναι παραδομένη και αδυνατεί πλέον να αντισταθεί.
Λυπούμαστε βαθιά, γιατί ελπίζαμε σε μία ειλικρινή μετάνοια μετά
από την ανάρτηση
που έκανε ο εν λόγω Μητροπολίτης αμέσως μετά το Άγιο Πάσχα και τους κλειστούς
ναούς. Στο άρθρο του με τίτλο «Συγχώρεσέ με Θεέ μου και συ λαέ μου», ως
χριστιανός και ως Επίσκοπος, φάνηκε να υποβάλλει σε έλεγχο τη συνείδησή του.
Ήταν άραγε μόνο ένα “παυσίπονο” στο ξεσηκωμένο και πληγωμένο ποίμνιο; Όπως
φαίνεται από όσα ακολούθησαν και από αυτό το Δελτίο Τύπου, ήταν μάλλον μια
ακόμη διπλωματική κίνηση. Ευκταίο είναι να νιώσει βαθιά στην ψυχή του την
ευθύνη και το βάρος και αυτή τη φορά να ζητήσει ειλικρινή συγγνώμη πρώτα από
τον Θεό και έπειτα από τον λαό που του εμπιστεύτηκε ο Κύριος.