Ἡ διδασκαλία τῆς Ἁγ. Γραφῆς γιά τή διακοπή μνημοσύνου κατά τόν Ν. Σωτηρόπουλο


      Ὁ ἀείμνηστος Σωτηρόπουλος ἐλέγχει (σὲ βίντεο ποὺ εἴδαμε νὰ κυκλοφορεῖται πρόσφατα στὸ διαδίκτυο) ἀπόφαση τοῦ Συνοδικοῦ Δικαστηρίου τοῦ 1998-99. Ἡ ἀπόφαση αὐτὴ οὐσιαστικὰ ἀθώωσε τὸν τότε Ζακύνθου Χρυσόστομο (ποὺ ὁ Σωτηρόπουλος χαρακτηρίζει αἱρετικὸ Νικολαΐτη) γιὰ κάποιες δηλώσεις του στὸ περιοδικὸ «Πεντχάουζ» ποὺ εἶχαν σκανδαλίσει τὸ Πανελλήνιο. Καὶ ἐξηγεῖ ὁ Σωτηρόπουλος ὅτι ἔπρεπε νὰ καταδικαστεῖ σύμφωνα μὲ τὴν διδασκαλία τοῦ ἀποστόλου Παύλου. Παρὰ τὸ ὅτι δὲν καταδικάστηκε ὁ πρ. Ζακύνθου, ὁ Σωτηρόπουλος προέτρεπε τοὺς ἱερεῖς τῆς μητροπόλεως Ζακύνθου νὰ μὴν τὸν μνημονεύουν. Μιλοῦσε δηλ. γιὰ διακοπὴ μνημοσύνου στηριζόμενος στὴν Ἁγία Γραφή, πρὶν ἀρχίσουν νὰ γίνονται δημόσια συζητήσεις γιὰ διακοπὴ μνημοσύνου λόγῳ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.

      Ἀναρτοῦμε τὸ βίντεο αὐτό (στὸ τέλος) καὶ τὸ σχολιάζουμε, γιὰ ἐκείνους ποὺ ἀντιτίθενται στὴ διακοπὴ μνημοσύνου καὶ φέρνουν ὡς παράδειγμα τὸν Σωτηρόπουλο, ὁ ὁποῖος, παρὰ τὶς θεωρητικὲς θέσεις του ὑπὲρ τῆς διακοπῆς μνημοσύνου, τελικὰ δὲν ἀποτειχίστηκε.

      Λέγει στὸ βίντεο ὁ ἀείμνηστος Σωτηρόπουλος:

«Κι ἄλλους ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς νὰ τοὺς ἐλέγχετε. Ἀκοῦτε τί λέει: νὰ τοὺς ἐλέγχετε. Δὲν λέει νὰ τοὺς ἀμνηστεύετε, ὅπως ἔκανε τὸ Συνοδικὸ Δικαστήριο μὲ τὸν Ζακύνθου. Νὰ τοὺς ἐλέγχετε διακρινόμενοι. Τί θὰ πεῖ διακρινόμενοι; Νὰ τοὺς ἐλέγχετε καὶ συγχρόνως, νὰ διακρίνετε τοὺς ἑαυτούς σας. Τί θὰ πεῖ διακρίνετε; Νὰ ἀποχωρίζεσθε ἀπ’ αὐτούς, νὰ μὴν τοὺς συναστρέφεσθε, νὰ τοὺς ἀποστρέφεσθε. Αὐτὰ ποὺ λέει καὶ ὁ ἀπόστολος Ἰωάννης. Οὔτε χαίρειν.

Ἅμα εἶναι ἁπλῶς ἁμαρτωλοί, θὰ τοὺς πεῖς τὸ χαίρειν. Ἅμα εἶναι ἀσεβεῖς ἁμαρτωλοί, αἱρετικοί, οὔτε χαίρειν. Θὰ τοὺς ἐλέγχετε καὶ θὰ τοὺς ἀποστρέφεσθε. Καὶ ἡ ἀποστροφὴ εἶναι εἶδος ἐλέγχου.

Τὸ Συνοδικὸ Δικαστήριο δὲν ἤλεγξε, ὅπως ἐλέγχει ἐδῶ ὁ Ἀπόστολος, τὸν Νικολαΐτη Ζακύνθου. Καὶ οἱ Ἱεράρχες μας δὲν τὸν ἀποστρέφονται, ἀλλὰ παραμένει ἐν ἐνεργείᾳ Μητροπολίτης, παραμένει στὸ σῶμα τῆς Ἱεραρχίας καὶ ἡ Ἱεραρχία κοινωνεῖ μαζί του, ἔχει κοινωνία μαζί του. Ἔτσι τηρεῖται ἡ ἐντολὴ τοῦ Ἀποστόλου;…

Οἱ ἱερεῖς τῆς Ζακύνθου ποὺ θὰ μνημονεύουν τὸν μητροπολίτη Ζακύνθου, δὲν σώζονται. Κι ἂν ὑποθέσουμε ὅτι κατὰ τὰ ἄλλα εἶναι Ἅγιοι, διότι μνημονεύουν ἕνα αἱρετικὸ ποὺ ἐκρίθη καὶ ἀμνηστεύθηκε κατ’ οὐσίαν, καὶ παραμένει μέσα στὴν Ἱεραρχία, δὲν σώζονται. Νὰ τὸ πεῖτε καὶ νὰ τὸ διακηρύξετε αὐτό, εἶναι θεολογικὴ θέσις».

Εἶναι σαφὲς ὅτι ὁ ἀείμνηστος Νικόλαος Σωτηρόπουλος μιλᾶ γιὰ ἀπομάκρυνση ἀπὸ Μητροπολίτη, ὁ ὁποῖος διατύπωσε μιὰ προσωπικὴ γνώμη, ἡ ὁποία ἀσφαλῶς ἔρχεται σὲ ἀντίθεση  μὲ τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, καὶ ἄρα ἀποτελεῖ αἵρεση. Καὶ διδάσκει ὅτι, βάσει τῆς Ἁγίας Γραφῆς, πρέπει νὰ γίνει διακοπὴ τῆς μνημόνευσης τοῦ συγκεκριμένου Μητροπολίτη ἀπὸ τοὺς ἱερεῖς του, ἀφοῦ δὲν μετανόησε γιὰ ὅσα κακόδοξα εἶπε.

Προκαλεῖ ἐντύπωση, βέβαια, ὅτι αὐτὴ τὴν κατοχυρωμένη ἁγιογραφικὰ θέση δὲν τὴν ἐφήρμοσε ὁ ἴδιος γιὰ παρόμοιους λόγους, ἀλλὰ δὲν παύει ἡ θέση ποὺ διετύπωσε νὰ στηρίζεται ἁγιογραφικά, καὶ ὅπως θὰ δοῦμε νὰ τὴν ἐπαναλαμβάνει καὶ στὴν περίπτωση τῶν αἱρετικῶν Οἰκουμενιστῶν. Καὶ δὲν ἐφήρμοσε αὐτὸ ποὺ ζήτησε ἀπὸ τοὺς ἱερεῖς καὶ ἀπὸ τοὺς Ἐπισκόπους, γιατί,

α) καὶ αὐτὸς κοινωνοῦσε μὲ τοὺς Ἐπισκόπους ποὺ κοινωνοῦσαν μὲ τὸν κ. Χρυσόστομο, ἀφοῦ πήγαινε στὶς διάφορες Μητροπόλεις ὡς ἱεροκήρυκας!

β) Καὶ τὸ κυριότερο: Πῶς γιὰ μιὰ προσωπικὴ δήλωση τοῦ κ. Χρυσόστομου, ἀσφαλῶς αἱρετική, πρότεινε τὴν διακοπὴ μνημοσύνου καὶ δὲν ἔκανε τὸ ἴδιο γιὰ τοὺς Οἰκουμενιστὲς Ἐπισκόπους, ποὺ εἶναι μέλη τοῦ Π.Σ.Ε. καὶ ἔχουν δεχθεῖ τόσες αἱρετικὲς πράξεις καὶ συμφωνίες μὲ τοὺς αἱρετικούς;

Τί τὸν ἐμπόδιζε, λοιπόν, ὥστε ἐνῶ ἀποδεχόταν τὴν ἀποτείχιση καὶ τὴν κατοχύρωνε ὄχι μόνο ἁγιογραφικά, ἀλλὰ καὶ Κανονικά, ὁ ἴδιος νὰ μὴν ἀποτειχιστεῖ; Νομίζουμε ὅτι ἐκεῖνο ποὺ τὸν ἔκανε νὰ διστάζει ἦταν οἱ ἀκρότητες, ὁ κίνδυνος νὰ προσχωρήσουν κάποιοι στοὺς Γ.Ο.Χ. Ἐπίσης τὸ κυριότερο τὸ ἐνδεχόμενο οἱ ἀποτειχισμένοι νὰ μὴν ἔχουν δυνατότητα νὰ κοινωνοῦν.  Γι’ αὐτὸ πίστευε ὅτι ὅσοι ἀποτειχίζονται πρέπει νὰ εἶναι ὑπὸ τὴν ὀμπρέλα κάποιου ἱερέως, ὥστε νὰ μὴν ἀποκόπτονται ἀπὸ τὰ μυστήρια. Καὶ νὰ θυμήσουμε ὅτι δὲν εἶχει γίνει ἀκόμα ἡ Κολυμπάριος Σύνοδος καὶ οἱ ἀποτειχίσεις ποὺ ἀκολούθησαν κι ἔτσι, τότε, οἱ ἱερεῖς ποὺ εἶχαν ἀποτειχιστεῖ ἐμετροῦντο στὰ δάχτυλα τῆς μιᾶς χειρὸς καὶ δὲν ἐπαρκοῦσαν νὰ καλύψουν τὶς ἀνάγκες τῶν πιστῶν.

Παραθέτουμε στὴ συνέχεια τί ἔχει πεῖ περὶ ἀποτειχίσεως:

 

Ἀπὸ ἄρθρο τοῦ ἀείμνηστου Ν. Σωτηρόπουλου

«Σαθρὰ τὰ ἐπιχειρήματα καὶ ἀντίθετα πρὸς τοὺς Ι. Κανόνες, τὸν ΛΑ΄ Ἀποστολικὸ καὶ τὸν ΙΕ' τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου, ἐπὶ τῇ βάσει τῶν ὁποίων δύναται κληρικὸς νὰ παύση τὸ μνημόσυνο προϊσταμένου γιὰ θέμα πίστεως καὶ δικαιοσύνης.

Κατὰ τὸν ΙΕ' Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου οἱ παύοντες τὸ μνημόσυνο δὲν προσβάλλουν τὴν Ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλ' ἐνεργοῦν ὑπὲρ τῆς ἑνότητας· δὲν δημιουργοῦν σχίσμα, ἀλλ' ἐνεργοῦν κατὰ τοῦ σχίσματος. Ἐπὶ λέξει ὁ Κανὼν λέγει: «Οὐκ ἐπισκόπων, ἀλλὰ ψευδεπισκόπων καὶ ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, καὶ οὐ σχίσματι τὴν ἕνωση τῆς Ἐκκλησίας κατέτεμαν, ἀλλὰ σχισμάτων καὶ μερισμῶν τὴν Ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ρύσασθαι».

Ἐπίσης ὁ Κανὼν γι' αὐτοὺς τοὺς κληρικοὺς λέγει, ὅτι, ὄχι μόνο δὲν ὑπόκεινται σὲ ἐπιτίμιο, ἄλλα καὶ εἶνε ἄξιοι τιμῆς. Καὶ συνεπῶς, ἂν ἀδίκως καθαιρεθοῦν, δὲν εἶνε ἐκτὸς Ἐκκλησίας, ἀλλ' ἀξιώτερα μέλη τῆς Ἐκκλησίας. Καθαιρέθηκαν ἀδίκως καὶ μεγάλοι Πατέρες καὶ εἶνε οἱ ἀκαθαίρετοι πύργοι τῆς ἐκκλησίας.

Ἂς παυθῆ λοιτὸν τὸ μνημόσυνο τῶν προδοτῶν τῆς Πίστεως, μήπως μετανοήσουν καὶ σωθοῦν. Αὐτὸ ἐπιβάλλει ἡ ἀγάπη πρὸς τὴν Ὀρθοδοξία, ἀλλὰ καὶ πρὸς αὐτούς.

Ἀπὸ συζήτηση στὴν τηλεόραση:

Τηλεθεατής: Γιατί αὐτοὶ οἱ καλοὶ Ἐπίσκοποι, δὲν κόβουν τὸ Μνημόσυνό του;

Ν. Σωτηρόπουλος: Γιατὶ δὲν εἶναι τόσο καλοί, ὥστε νὰ μὴν εἶναι δειλοί. Δὲν θέλουν νὰ ἔχουν περιπέτειες...

Οἰκουμενισμὸς δὲν εἶναι παναίρεση, εἶναι πανθρησκεία, θρησκευτικός συγκρητισμός. Εἶναι χειρότερος κι ἀπὸ τὸν Ἀρειανισμό, διότι θέλει νὰ ἑνώσει ὅλες τὶς αἱρέσεις κι ὅλες τὶς ψεύτικες θρησκεῖες μὲ τὴν Ὀρθοδοξία. Εἶναι ἀνατροπὴ τῶν πάντων».

Πηγὴ ἐδῶ.