Χρίστος Παναγιώτου
Κύριος ὑπερασπιστής τῆς ζωῆς μου· ἀπό τίνος δειλιάσω; (Ψαλμ.26, 1)
Ἡ Ἱερά Μητρόπολή μας, Λαρίσης και Τυρνάβου, ἀνάρτησε στήν ἰστοσελίδα της κείμενο τοῦ Ἀρχιμανδρίτου Ἀθανασίου Κολλᾶ μέ τίτλο: “Ἡ μάσκα τοῦ προσώπου καί οἱ «μᾶσκες» τῆς ψυχῆς”1. Προφανῶς ὁ Μητροπολίτης μας, φέρων ὁ ἴδιος μάσκα που κρύβει σχεδόν ὅλο τό πρόσωπό του, καί ζηλωτής ὑπέρ τῶν κυβερνητικῶν μέτρων2, ἀναζητεῖ στηρίγματα γιά νά καθησυχάσει καί νά πείσει τόν πιστό λαό τῆς Μητροπόλεώς του, ὅτι πρέπει νά φορᾶμε τίς μᾶσκες ἀκόμη καί μέσα στούς Ἱερούς Ναούς. Φαίνεται λοιπόν, ὅτι στό κείμενο πού θά ἐξετάσουμε, βρῆκε πειστικά ἰατρικά καί θεολογικά ἐπιχειρήματα.
Ὁ πατήρ Ἀθανάσιος (π. Ἀ.), τόν ὁποῖο δέν ἔχω τήν εὐλογία νά γνωρίζω, μέσα ἀπό τό κείμενό του δίδει τήν ἀπάντηση σέ «καλοπροαίρετους εὐσεβεῖς Χριστιανούς» καί σέ πνευματικά του τέκνα, τά ὁποία προβληματίζονται ἄν εἶναι «σωστό νά φορᾶμε μάσκα μέσα στόν ἱερό Ναό» καί ἄν αὐτό «εἶναι ἁμαρτία». Ἔτσι, ἀπαντᾶ, ὅπως πιστεύει, μέ «μία σέ βάθος, ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι προσέγγιση στό ἐν λόγῳ θέμα, στηριγμένη ὄχι στόν τύπο ἀλλά στήν οὐσία του» καί διακρίνει δύο εἰδῶν μᾶσκες, ὅπως φαίνεται καί ἀπό τόν τίτλο.
Οἱ μᾶσκες τοῦ προσώπου, κατά τόν π. Ἀ., ἐπιτρέπονται καί πρέπει νά φέρονται στόν Ἱερό Ναό, χωρίς αὐτό νά εἶναι ἁμαρτία. Ὅσοι ἀρνοῦνται νά συμμορφωθοῦν, κατά τόν ἴδιο πατέρα, εἶναι ἄφρονες, ἀνόητοι, ἀσύνετοι, ψευτοχριστιανοί καί ἄπιστοι3! Τήν πεποίθησή του αὐτή στηρίζει στήν ἔγκρισή του, «ὡς τό καλλίτερο μέτρο προστασίας» γιά τόν «φοβερό, ἀόρατο, εὐκολομετάδοτο καί θανατηφόρο κορωνοϊό»4, ἀπό τήν «ἐπιτροπή εἰδικῶν ἐπιστημόνων», στό ὅτι «ἔχει θεσπιστεῖ μέ νόμο ἀπό τήν Πολιτεία» καί στό ὅτι ἡ ἐφαρμογή του «ἔχει τή συμφωνία τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ελλάδας». Ἴσως ὁ π. Ἀ. νά παρακολουθεῖ μόνο τήν ἐλεγχόμενη ἐνημέρωση τῆς τηλοψίας, μέσω τῆς ὁποίας ὑπόκεινται σέ καταιγιστική τρομοκρατία οἱ ἀνυπεράσπιστοι τηλεθεατές, ἀπό τούς «εἰδικούς ἐπιστήμονες», ἀπό τούς καλοπληρωμένους δημοσιογράφους καί τά ἀφεντικά τους, ἀπό τούς πολιτικούς καί, δυστυχῶς καί ἀπό τήν ἐκκλησιαστική διοίκηση. Δέν θά ἤθελα νά σκεφτῶ κάποιον ἄλλο λόγο.
Μᾶς καλεῖ λοιπόν, ὁ π. Ἀ., νά ἐμπιστευτοῦμε τούς ἐπιστήμονες, τῶν ὁποίων ὅμως, οἱ ἀπόψεις γιά τήν μάσκα εἶναι ἀλληλοσυγκρουόμενες5. Σήμερα λένε «Α» καί αὔριο «Β». Πόσο μποροῦμε νά βασιστοῦμε στήν ἐπιστήμη, ὅταν αὐτή ἔχει μεταλλαχτεῖ, ἀπό τούς κρατοῦντας τά οἰκονομικά καί πολιτικά ἠνία, καί συμμορφώθηκε μέ τίς κατευθύνσεις τῆς νέας τάξης πραγμάτων; Πῶς μποροῦμε νά ἐλπίζουμε σέ μιά ἐπιστήμη θεοποιημένη; Ἄλλωστε, ἀπό τήν ἐπιστημονική βιβλιογραφία συμπεραίνεται ὅτι ἡ μάσκα δέν βοηθᾶ καί πῶς ἡ ἐπιβολή της εἶναι ζήτημα πολιτικό6.
Μᾶς καλεῖ ἐπίσης, ὁ π. Ἀ., νά ἐμπιστευτοῦμε τούς πολιτικούς μας. Ἴσως ὁ πατήρ νά θεωρεῖ ὅτι οἱ πολιτικοί μας εἶναι ἐφάμιλλοι τοῦ Καποδίστρια καί τοῦ Πλαστῆρα. Δέν ἔχει ἀκούσει τίς δηλώσεις τους, περί συνεργασίας μέ τόν Διάβολο; Δέν ἔχει ἀκούσει γιά τόν ἀφορισμό τους; Δέν ἔχει ἀκούσει γιά τήν μασωνία; Δέν ἔχει ἀκούσει, δέν ζεῖ τίς κοσμογονικές ἀλλαγές πού ἔχουν συμβεῖ στήν ἑλληνική κοινωνία μέ τούς διαφόρους ἀντισυνταγματικούς καί ἀντίχριστους, ἀντιευαγγελικούς νόμους; Τό ξεπούλημα τῆς Μακεδονίας; Τήν μετατροπή τοῦ “«ΟΧΙ» στήν Εὐρώπη” σέ «ΝΑΙ»;
Τέλος, μᾶς καλεῖ νά ἐμπιστευθοῦμε τήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ποῦ εἶναι; Τήν εἶδε κανείς; Τήν ἄκουσε κανείς; Ἴσως τήν εἶδε ὁ π. Ἀθανάσιος! Ὅλοι οἱ ὑπόλοιποι πιστοί, ἐμεῖς οἱ ἀνόητοι καί ἀσύνετοι, βλέπουμε μιά Ἱεραρχία πού κατήργησε τόν ἐαυτό της. Βλέπουμε μιά Ἱεραρχία, χωρίς φωνή, χωρίς παρρησία, χωρίς βούληση, κρυμμένη, ἀνίκανη νά ὑπερασπιστεῖ τόν Λόγο τοῦ Θεοῦ! Ἐξ οὗ, καί οἱ προαναφερόμενοι ἀντιευαγγελικοί καί ἀντίχριστοι νόμοι πού δημιούργησαν μιά ἀγνώριστη πατρίδα. Μιά Ἱεραρχία, πού μέ τό στόμα λέει «ἔχουσι γνῶσιν οἱ φύλακες» ἀλλά μέ μιά καρδιά πού λέει «ΝΑΙ» σέ ὅλα τά τῶν πολιτικῶν, ἐκτός βέβαια, ἀπό τή μισθοδοσία τους! Μιά Ἱεραρχία, ἡ οποία οὔτε τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν κατόρθωσε (ἤ δέν θέλησε) νά περισώσει. Μιά Ἱεραρχία, ἡ ὁποία πρό πολλοῦ ἄνοιξε τήν κερκόπορτα στήν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ! Ἔφθασε σέ σημεῖο, ὁ καταραμένος, ἀπό τούς ἁγίους Πατέρες, Πάπας, νά εὐλογεῖ τήν τράπεζα, ἔχοντας ἀπέναντί του τόν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο καί τόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο7! Ὁ αἱρεσιάρχης εὐλογεῖ τούς Ὀρθοδόξους!!!
Τί συμβαίνει μέ τόν π. Ἀθανάσιο; Δέν ἔχει τήν ἱκανότητα νά ἀντιλαμβάνεται τά σημεῖα τῶν καιρῶν; Νά ἀξιολογεῖ τά σύγχρονα δεδομένα πού ταλαιπωροῦν τήν ἐκκοσμικευμένη καί ἀποχριστιανοποιημένη πλέον, κοινωνία μας;
Ὁ δεύτερος λόγος πού ἡ μάσκα πρέπει νά φέρεται ἀπό τούς ἀληθινούς πιστούς ἐντός τῆς ἐκκλησίας, εἶναι, σύμφωνα πάντα μέ τόν π. Ἀ., ἡ ἐφαρμογή τῆς ἐντολῆς τοῦ Κυρίου, «ἀγαπᾶτε ἀλλήλους»! Ἡ μάσκα μέσα στούς Ἱερούς Ναούς, εἶναι ἡ ἀπόδειξη τῆς ἔμπρακτης ἀγάπης τῶν πιστῶν καί ἄς εἶναι προϋπόθεση θεώρησης τοῦ ἱεροῦ χώρου ὡς μολυσματικοῦ· προϋπόθεση ὅτι τό Ἅγιο Πνεῦμα, δέν ἔκανε καί δέν κάνει καλά «τή δουλειά» Του! Ὁ π. Ἀ., δέν λαμβάνει καθόλου ὑπ’ ὅψιν τήν ἐμπειρία 2.000 ἐτῶν τῆς Ἐκκλησίας μας; Χθεσινή εἶναι ἡ Ἐκκλησία; Δέν ξαναείδε λοιμούς, επιδημίες, πανδημίες; Πότε φόρεσαν οἱ πιστοί μᾶσκες; Δέν προέβλεψαν κάτι οἱ Ἅγιοι Πατέρες γι’αὐτές τίς περιπτώσεις; Πότε ἔκλεισαν οἱ ἐκκλησίες; Τί λένε οἱ Οἰκουμενικές Σύνοδοι, διότι δέν εἴμαστε προτεστᾶντες, πιστεύουμε στήν Ἱερά Παράδοση! Μήπως οἱ σημερινοί πολιτικοί καί ἐκκλησιαστικοί ἡγέται μᾶς ἀγαποῦν περισσότερο;
“Η Εκκλησία τοῦ Χριστοῦ δέν εἶναι ἕνα ἀνθρώπινο δημιούργημα, μία κοσμική θρησκεία. Εἶναι ἕνα μοναδικό θεϊκό καθίδρυμα. Εἶναι «σῶμα Χριστοῦ» καί κοινωνία θέωσης τοῦ πιστοῦ, μέ τή Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Εἶναι ὁ νέος κόσμος, ἡ νέα κοινωνία ἀγάπης, ἡ νέα Θεία οἰκοδομή μέ «θεμέλιο λίθο τόν Ἴδιο»”. Πῶς εἶναι δυνατόν πάτερ, ἀπό τά τόσα ὑπέρλογα καί ὑπερφυσικά, νά μᾶς προσγειώνετε στά ἄλογα καί παράλογα; Πῶς εἶναι δυνατόν ὁ συνειδητά ἐκκλησιαζόμενος πιστός, τό «σῶμα Χριστοῦ» νά φοβᾶται τούς ἰούς; Τί λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες γι’αὐτό, τί λένε οἱ σύγχρονοι ἁγιασμένοι Πατέρες; Πῶς κατά τήν θέωση «τοῦ πιστοῦ, μέ τή Χάρη τοῦ Αγίου Πνεύματος», νά τρέμει ὁ πιστός τόν θάνατο; Πῶς συμβιβάζεται ὁ ἀληθινός Χριστιανός σας καί ὁ φόβος θανάτου; Πῶς συμβιβάζεται ἡ μασκοφορία ἑντός τοῦ Οἶκου τοῦ Θεοῦ;
Τελικῶς, αὐτή εἶναι πάτερ, «ἡ οὐσία τῆς ἀληθινῆς λατρείας πού θέλει καί δέχεται ὁ Θεός, καί δίδαξε καί ζήτησε ὁ Χριστός ἀπό αὐτούς πού Τόν πιστεύουν καί θέλουν νά Τόν λατρεύουν ἀληθινά»; Ἡ μασκοφορία; Μήπως τελικά πάτερ, ἡ μασκοφορία εἶναι βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί ὀλιγοπιστία, καί ἐσεῖς τήν ἔχετε μετατρέψει σέ εὐλογία; Γιά τίς “«μάσκες» τῆς ψυχῆς πού δέν ἐπιτρέπεται νά φορᾶμε στόν ἱερό Ναό, γιατί ἁμαρτάνουμε”, δέ θ’ἀναφερθῶ, διότι ἐάν δέν καταλάβατε ὅτι τήν μάσκα τοῦ προσώπου οὐσιαστικά τήν φορᾶτε στήν ψυχή, τότε, λυπᾶμαι, ἀλλά ἡ «ἐπιστήμη σηκώνει τά χέρια»!
1 “Ἡ μάσκα τοῦ προσώπου καί οἱ «μᾶσκες» τῆς ψυχῆς”, https://imlarisis.gr
2 Μακάρι νά εἶχε τόν ἴδιο ζῆλο καί ὑπέρ τῆς Ἁγίας μας Πίστεως καί ἐναντίον τῶν αἱρέσεων.
3 «Τό μέτρο αὐτό τό ἐφαρμόζουν ὅλοι οἱ λογικοί καί συνετοί ἄνθρωποι καί οἱ ἀληθινοί πιστοί μέσα στόν ἱερό Ναό.», “Ἡ μάσκα τοῦ προσώπου καί οἱ «μᾶσκες» τῆς ψυχῆς”, https://imlarisis.gr
4 Ἡ τρομολαγνεία τῶν ΜΜΕ ἐπέτυχε τό στόχο της, καθώς οὐσιαστικά «οἱ ἐτήσιοι θάνατοι δέν διαφέρουν καθόλου ἀπό τόν ἀριθμό τῶν θανάτων τῶν προηγουμένων ἐτῶν», «ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ Ἤ ΣΥΝΗΘΙΣΑΜΕΝ ΤΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΔΑΣ;», https://orthodoxostypos.gr
5 «Σωτήρης Τσιόδρας: Λάθος ἡ χρήση μάσκας ἀπό τόν γενικό πληθυσμό -Ἐνέχει κινδύνους», https://www.iefimerida.gr
6 «Tί ἔλεγε ἡ ἐπιστημονική βιβλιογραφία σχετικά μέ τίς μᾶσκες πρίν τό ζήτημα καταστεῖ πολιτικό», https://enromiosini.gr
7 «Τό γεῦμα τῶν τριῶν θρησκευτικῶν ἠγετῶν στή Μόρια – ΒΙΝΤΕΟ», https://www.youtube.com/watch?time_continue=215&v=WYXYQe5FoMY&feature=emb_logo
σ.σ. Η φωτογραφία είναι του Μητροπολίτη Λαρίσης κατά την κοπή της βασιλόπιτας στο Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας
Πηγὴ ἐδῶ.