Κάθε φορά που οι πιστοί απομακρύνονται από τον Θεό, ο Θεός χρησιμοποιεί σαν ένα μαστίγιο τους απίστους για να συνεφέρει τους πιστούς

 

Ομιλία πώς ο Θεός χρησιμοποιεί τους απίστους για την παιδαγωγία των πιστών – Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

 

Δεν είναι αυτή μια σκληρή φράση; Πως μπορεί κάποιος να τραφεί με αυτήν; Έναν ειδωλολάτρη βασιλιά, να τον αποκαλεί ο Κύριος δούλο Του. Εάν ο υπηρέτης του Θεού είναι αυτός που γνωρίζει τον Αληθινό Θεό και που τηρεί το νόμο του Θεού, πώς μπορεί λοιπόν να είναι υπηρέτης του Θεού κάποιος που δεν γνωρίζει τον Αληθινό Θεό και δεν τηρεί το νόμο Του;

Πράγματι, αληθινός δούλος του Θεού είναι αυτός που γνωρίζει τον Αληθινό Θεό και τηρεί τον νόμο Του, αλλά τι συμβαίνει όταν αυτός, στον οποίο ο Θεός έχει επιτρέψει να Τον γνωρίσει όπως και τον νόμο Του, διαστρέφει τη γνώση σε άγνοια και το νόμο σε ανομία; Τότε ο Θεός παίρνει ως υπηρέτη Του εκείνον που δεν Τον γνωρίζει, ώστε να τιμωρήσει τους αποστάτες. Διότι, ένας αποστάτης από τον Θεό είναι χειρότερος από έναν ειδωλολάτρη και ένας αποστάτης από το νόμο του Θεού είναι κατώτερος από έναν που γεννήθηκε ειδωλολάτρης.

Επομένως, όταν ο λαός του Ισραήλ, ως η αρχαία Εκκλησία του Θεού, απομακρύνθηκε από τον Θεό και τον νόμο Του, ο Θεός επέλεξε τον Ναβουχοδονόσορα ως δούλο Του για να τιμωρήσει το Ισραήλ, τον αποστάτη.

Έτσι, όταν οι χριστιανικοί λαοί στην Ασία και την Αφρική, μέσω πολλών αιρέσεων αποξενώθηκαν από τον Θεό, Εκείνος πήρε ως υπηρέτες Του τους Άραβες, για να τιμωρήσει και να συνετίσει τους Χριστιανούς.

Και όταν οι χριστιανικοί λαοί στα Βαλκάνια απομακρύνθηκαν από τον Θεό και το νόμο Του, ο Θεός κάλεσε τους Τούρκους ως υπηρέτες Του να τιμωρήσει τους αποστάτες, μέσω της τιμωρίας να τους σωφρονίσει.

Κάθε φορά που οι πιστοί απομακρύνονται από τον Θεό, ο Θεός χρησιμοποιεί σαν ένα μαστίγιο τους απίστους για να συνεφέρει τους πιστούς. Και, καθώς οι πιστοί απομακρύνονται συνειδητά και εκουσια από τον Θεό, έτσι και οι άπιστοι ασυνείδητα και ακούσια γίνονται υπηρέτες του Θεού, γίνονται το μαστίγιο του Θεού.

Αλλά, ο Θεός μόνον προσωρινά παίρνει ως υπηρετες Του τους απίστους, εναντίον των πιστών. Διοτι ο ίδιος ο Κύριος λέει ότι θα επισκεφθεί τη γη του Ναβουχοδονόσορα, για την παρανομία της και «θησομαι αυτούς εις αφανισμόν αιώνιον» (Ιερεμίας 25:12). Τότε θα βρεί άλλον δούλο εναντίον του δουλου Του. Διότι ο Θεός δεν πήρε τους Βαβυλωνίους ως υπηρέτες Του λόγω της καλοσύνης και της πίστης τους, αλλά λόγω της κακίας και της απιστίας του λαού του Ισραήλ.

Ω Δικαιοκρίτα Κύριε, βοηθήσε μας με το Παντοδύναμο Πνεύμα Σου, για να είμαστε πάντα αφοσιωμένοι σε Σένα, τον Ένα, τον Αληθινό Θεό και τον νόμο Σου για την σωτηρία μας.

Σοι πρέπει πάσα δόξα, τιμή και προσκύνησις εις τους αιώνας των αιώνων! Αμήν.

Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, «Ο Πρόλογος της Αχρίδος»-Μάιος, εκδ. Άθως» 

Πηγὴ ἐδῶ.