Ιερώνυμος: «Πάνω από όλα η υπακοή στην Σύνοδο» της …Αποστασίας!

 

  Αρχιεπίσκοπος:  «Αυτός που δεν θέλει να κρατήσει τη γραμμή της Εκκλησίας, αποτειχίζεται και φεύγει»!

  Όσιος Φιλόθεος Ζερβάκος: «Ἐάν ὅλοι οἱ χριστιανοί ἀκολουθοῦσαν κατά γράμμα τούς Ἐπισκόπους σέ ὅλα, οὔτε Ἐκκλησία οὔτε καί ὀρθόδοξος χριστιανός θά ὑπῆρχε!»

               

                 Ποιός από τους δύο έχει δίκιο;


Το σχόλιό μας: Προκαλεί εντύπωση η αναφορά του Ιερωνύμου στην αποτείχιση και μάλιστα σε χειροτονία επισκόπου. Από την μία δείχνει τον φόβο των Επισκόπων -πράγμα που αποδεικνύει, ότι αν υπήρχε έστω και τώρα μαζική διακοπή μνημόνευσης, τα πράγματα σίγουρα θα άλλαζαν προς το καλύτερο- από την άλλη πόσο μακριά είναι οι σημερινοί επίσκοποι από την Εκκλησία. Διότι ο Αρχιεπίσκοπος μαζί του οι Επίσκοποι της Συνόδου και την αποτείχιση ερμηνεύουν λάθος και την Εκκλησία. Διότι όσον αφορά το σχόλιο του Ιερωνύμου για την αποτείχιση, όλοι οι Άγιοι που εφάρμοσαν την ευαγγελική εντολή να μην μνημονεύουν και να μην έχουν εκκλησιαστικές σχέσεις με αιρετικούς δεν έφυγαν από την Εκκλησία, αλλά αυτοί ήταν η Εκκλησία!

      Για την Εκκλησία λέει ο Αρχιεπίσκοπος, ότι αυτή εκφράζεται από την Ι. Σύνοδο, στην οποία οφείλουμε υπακοή. Και αυτό αποτελεί κολοσσιαίο λάθος για Αρχιεπίσκοπο, διότι η Εκκλησία ως θεανθρώπινο σώμα έχει κεφαλή τον Χριστό και το σώμα Της σώμα αποτελείται από κλήρο και λαό. Και οι δύο πρέπει ως σώμα να συμφωνούν με την αγιοπατερική διδασκαλία δηλαδή με την Αλήθεια. Και όπως είπε ο Άγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς, τον οποίο δεν μπορεί κανείς αρχιεπίσκοπος ή επίσκοπος να αναιρέσει, η Εκκλησία είναι εκεί που είναι η Αλήθεια και όχι η Ιερά Σύνοδος. Αν η Ι. Σύνοδος δεν ορθοδοξεί και δεν ορθοτομεί, τότε δε υπακούμε σε αυτήν αλλά στην Αλήθεια.

     Οτι η Ι. Σύνοδος δεν είναι πάντα η φωνή της Εκκλησίας, δηλ. όταν δεν ορθοδοξεί, μας το λέει ξεκάθαρα ο όσιος Φιλόθεος Ζερβάκος, οποίος σε μία επιστολή του σημειώνει:

«Τω εν Κυρίω πνευματικώ μοι τέκνω Αθανασίω, χαίρειν και ευ πράττειν.

       Έλαβον την επιστολήν σας και μετά προσοχής ανέγνωσα. Μοι γράφετε να σας πληροφορήσω διά την πορείαν της μηνύσεώς μου εις την Ιεράν Σύνοδον εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχου Αθηναγόρου και των Μελίτωνος και Ιακώβου επί αντορθοδόξων αυτών ενεργειών και φρονημάτων.
       Κατ’ αρχάς, που υπεβλήθη η μήνυσις, δεν εγένετο δεκτή, αλλά κατόπιν εστάλη διά δικαστικού κλητήρος και την εδέχθησαν. Έχουν παρέλθει 4 μήνες περίπου και δεν γνωρίζω μέχρι σήμερον τί έγινε. Την έσχισαν, την έκαψαν, την έρριψαν εις τον κάλαθον των αχρήστων; Μόνον αυτοί γνωρίζουν και ο Θεός ο γινώσκων πάντα, και τα παρελθόντα και τα παρόντα και τα μέλλοντα και τα κρύφια εκάστου, τα της καρδίας και τους της διανοίας λογισμούς. Εν μόνον οίδα και ήκουσα από πληροφορίας ανθρώπων πιστών φιλαληθεστάτων, ότι μετά την μήνυσιν την ιδικήν μου και άλλων, τας απέρριψε η Σύνοδος και διά να δείξη ότι συμφωνεί με όσα αι μηνύσεις αναφέρουσι διά τους κατηγορουμένους αντορθόδοξα, έργα, λόγια, πράξεις των, προέβησαν τινές φιλοπαπισταί και φιλολουθηροκαλβινισταί εις κατάργησιν και αποβολήν βυζαντινών τέμπλων και ιερών και πανσέπτων εικόνων τα οποία ενέκλεισαν εις υπόγεια διά να αφανισθούν, κατέσκαψαν τα άγια θυσιαστήρια και ανήγειραν νέα όμοια των Δυτικών παπιστών και διαμαρτυρομένων διά να δείξουν ότι συμφωνούν μετ’ αυτών και ότι δεν είναι καθυστερημένοι. Μερικοί δε κληρικοί απέβαλον το ράσον, το γένειον και την ανδρικήν μορφήν των την μετέβαλον εις γυναικείαν, και ούτε αυτοί εντρέπονται, αλλ’ ούτε και η Ιερά Σύνοδος τους περιορίζει. Ελευθερίαν έδωκε και εις Λατινίδας να μεταλαμβάνουν ως επληροφορήθην εις τον Ναόν της Μητροπόλεως. Μη χειρότερα!! Σιγά σιγά, αφού συνιστούν σεβασμόν εις τον καρνάβαλον, φόβος υπάρχει να τον βάλουν και εντός της εκκλησίας. Και πολλά άλλα έχουν σκοπόν να ποιήσουν. Αλλ’ ο διασκεδάζων βουλάς άνομων, ο επιβλέπων επί την γην και ποιών αυτήν τρέμειν θα επιβλέψη και επ’ αυτούς και θα επιβρέξη επί τας κεφαλάς αυτών πυρ και θείον και πνεύμα καταιγίδος, και θλίψις και στεναχώρια παντί τω εργαζομένω το κακόν, Ιουδαίω τε πρώτον και Έλληνι και παντί ανθρώπω πάσης φυλής και καταστάσεως. Λοιπόν αυτοί οι μεγάλοι και τρανοί, οι ψευδώς τιτλοφορούμενοι ως αλάθητοι και παναγιώτατοι, φουσκωμένοι από εωσφορικήν υπερηφάνειαν, εχθροί της Ορθοδοξίας και των πιστώς ακολουθούντων την ορθόδοξον πίστιν και τας αποστολικάς και πατρικάς παραδόσεις, επόμενον να μας πολεμήσουν, να εξασκήσουν βίαν, αλλά ημείς να μένωμεν στερεοί εις την πίστιν, να μη φοβηθώμεν εκ των αποκτεινόντων το σώμα, την δε ψυχήν μη δυναμένων. Ας ψάλλωμεν το. Μεθ’ ημών ο Θεός, γνώτε έθνη και ηττάσθε, ότι μεθ’ ημών ο Θεός… Ούτοι ως πομφόλυγες θέλουν διαλυθή και ωσεί χνους θέλουν ανεμολικνισθή και ωσεί σκεύη κεραμέως θέλουν συντριβή από τον κραταιόν και δυνατόν εν πολέμοις Κύριον της δόξης» («Ο ΟΣΙΟΣ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ Ο ΑΣΚΗΤΗΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (1884-1980)» Τεύχος 13).
   Και αλλού: «Ἐάν ὅλοι οἱ χριστιανοί ἀκολουθοῦσαν κατά γράμμα τούς Ἐπισκόπους σέ ὅλα, οὔτε Ἐκκλησία οὔτε καί ὀρθόδοξος χριστιανός θά ὑπῆρχε!»

Ποιός από τους δύο έχει δίκιο;

                                                                Α.Τ.

 Αρχιεπίσκοπος:  «Αυτός που δεν θέλει να κρατήσει τη γραμμή της Εκκλησίας, αποτειχίζεται και φεύγει»!


Αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου κατά τη σημερινή χειροτονία του ψηφισμένου Μητροπολίτη Καστορίας Καλλίνικου, στην ομιλία του προς τον νέο Μητροπολίτη.

Ο Αρχιεπίσκοπος, με αφορμή όσα είπε στον χειροτονητήριο λόγο του ο νέος Mητροπολίτης για την υπακοή στις Συνοδικές αποφάσεις, κάλεσε τον κ. Καλλίνικο όταν αντιμετωπίζει δυσκολίες, που προέρχονται από έξω, αλλά και δυστυχώς μέσα από την Εκκλησία, στον αγώνα του να στραφεί αρχικά στον Θεό και στην συνέχεια στην Ιερά Σύνοδο, όπως ακριβώς υποσχέθηκε, διότι πάνω από όλα είναι η υπακοή στην Εκκλησία και στην Σύνοδό της, αφού αυτή καθοδηγεί αυτό το σκάφος.

 «Πιθανόν η γνώμη σου να είναι ισχυρή και δυνατή. Σεβόμαστε την ελευθερία σου και την ελευθερία του καθενός, αλλά θα πρέπει να έρθει και να μας πει “εγώ αυτό είμαι” και να αφήσει τα καθήκοντά του, να αποσυρθεί στο σπίτι του, στο κελί του, στο μοναστήρι του και από εκεί να έχει τις δικές του θέσεις.

Υπάρχει μία λέξη που πολλοί την ακούν και ανατριχιάζουν, «αποτειχίζομαι». Αυτός που διαφωνεί και δεν θέλει να τηρήσει την γραμμή της Εκκλησίας, της Ιεράς Συνόδου έρχεται και λέει: «Αυτά που λέω είναι δικά μου πιστεύματα, αλλά οφείλω να κάνω υπακοή στην Εκκλησία. Επομένως σας δίνω ένα χαρτί και σας λέω ότι αποτειχίζομαι». Πιστεύω ότι ποτέ δε θα μας φέρεις σε τέτοια δυσκολία.

Πιστεύω, ποτέ δεν θα διαλέξεις έναν τέτοιο δρόμο και με έναν τέτοιο τρόπο θα υποστηρίξεις τις οποιεσδήποτε θέσεις σου. Η ενότητα της Εκκλησίας είναι πάνω από όλα γιατί αυτή η ενότητα στηρίζει την αληθινή πίστη.

Αυτές οι σκέψεις πρέπει να επικρατούν και σε αυτούς που ανεβαίνουν σήμερα τα σκαλιά τους θυσιαστηρίου, αλλά και σε αυτούς που υπηρετούμε ήδη.

Η αποϊεροποίηση των πάντων δεν αντιμετωπίζεται με κανέναν άλλον τρόπο παρά με αυτά που εσύ υπογράμμισε σήμερα, την πίστη, τις ρίζες, τις βάσεις. Και εμείς υπάκουοι σε αυτά.

Μπορούμε να παρεκκλίνουμε μέσα μας. Δεν βιαζόμαστε όμως. Υπακούμε στο θέλημα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας.

Αν έτσι πορευτείς μη φοβηθείς. Μπροστά από σένα ανοίγει το δρόμο άλλος και γίνεται βατός. Μας το μαρτυρά η ιστορία, η πείρα της Εκκλησίας: Αγάπη στον Ιησού Χριστό και ενότητα κάτω από τον θεσμό της Εκκλησίας».

Ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε ακόμη στους μακαριστούς μητροπολίτες Καστορίας Γρηγόριο και Σεραφείμ και στην συνεργασία που είχε μαζί τους και απευθυνόμενος στον νέο μητροπολίτη τόνισε πως «έρχεσαι σήμερα να προστεθείς στην αλυσίδα των Ιεραρχών με την αγάπη του Θεού και την ψήφο των Ιεραρχών».

Μίλησε ακόμη για την καλή συνεργασία που έχει με τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου σημειώνοντας πως του έδωσε την δυνατότητα να γνωρίσει σημαντικά στελέχη της Εκκλησίας.

 «Από αυτήν την συνεργασία γνώρισα την ταπεινοφροσύνη σου, την εργατικότητα σου, τις γνώσεις σου. Πολλά προσόντα που θα δείξει η διακονία σου στη Μητρόπολη Καστορίας. Αυτό μου έδωσε το θάρρος να σε υποδείξω ως κατάλληλο για αυτήν την διαποίμανση».

Από την πλευρά του, στον χειροτονητήριο λόγο του ο Μητροπολίτης Καστορίας, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο έργο του Αρχιεπισκόπου και στην αγάπη του προς τον κλήρο και τον λαό και τόνισε πως θα συνδράμει στον αγώνα του για την εύκλεια της Εκκλησίας.

Ευχαρίστησε, επίσης, τους Αρχιερείς που τον στήριξαν, αλλά και τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου, από τον οποίο διδάχθηκε το εκκλησιαστικό φρόνημα.

Μίλησε, ακόμη, για την γνωριμία του με τον Άγιο Καλλίνικο Εδέσσης του οποίου το όνομα φέρει, αλλά και για τον μακαριστό προκάτοχό του Καστορίας Σεραφείμ, του οποίου το έργο θα συνεχίσει.