Μανώλης Κείος
Βγήκε είδηση
και από όσα είπε ο ποντίφικας στα μέλη της Κοινής Διεθνούς Επιτροπής για τον
Θεολογικό Διάλογο μεταξύ της Καθολικής Εκκλησίας και των Ανατολικών Ορθόδοξων
Εκκλησιών
Δεν
πέσαμε δα κι από τα σύννεφα με την πληροφορία πως σε ακόμη ένα συναπάντημα
Ορθοδόξων και παπικών εδραιώθηκε η πεποίθηση πως πάμε για Κοινό εορτασμό του Πάσχα.
Εδώ δεν ντράπηκαν κι έβγαλαν σχετική ανακοίνωση Μεγάλη Παρασκευή...
Όλα
δείχνουν για ακόμη μια φορά πως το 2025 Ορθόδοξοι του Φαναρίου και των
δορυφόρων του και Ρ/Καθολικοί του Φραγκίσκου θα μας επιβάλλουν κοινό εορτασμό
του Πάσχα. Το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ έχει επανειλημμένως κρούσει τον κώδωνα του
κινδύνου.
Πέρυσι τέτοιες μέρες γράφαμε: “Βιτριολική” συμμαχία Βατικανού-Φαναρίου-Ουάσινγκτον για την νέα εποχή
και για κοινό Πάσχα
Ήταν πάλι αφορμή η επίσκεψη αντιπροσωπείας του
Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Βατικανό. Το ίδιο συνέβη και φέτος όπως γράψαμε
σε προηγούμενο άρθρο.
Σε
αυτήν την συνάντηση φέτος με τους Φαναριώτες ο Πάπας μίλησε για τον ρόλο του
οικουμενικού διαλόγου στην οικοδόμηση της ειρήνης κατά τη διάρκεια συνάντησης
με αντιπροσωπεία της Ανατολικής Ορθοδοξίας στο Βατικανό.
Ο
καρδινάλιος Κουρτ Κοχ, γνωστός και μη εξαιρετέος, υπεύθυνος για την προώθηση
της χριστιανικής ενότητας, συμμετείχε επίσης στη συνάντηση, η οποία
πραγματοποιήθηκε στον ξενώνα Santa Marta του Βατικανού, όπου ζει ο Πάπας
Φραγκίσκος.
Ο
Πάπας είπε ότι ελπίζει ότι ο θεολογικός διάλογος μεταξύ Ρ/Καθολικών και
Ανατολικών Ορθοδόξων "θα προχωρήσει προωθώντας μια νέα νοοτροπία που, έχοντας
συνείδηση των λαθών του παρελθόντος, μπορεί να μας βοηθήσει να κοιτάξουμε μαζί
στο παρόν και στο μέλλον".
"Ας μην αρκεστούμε σε
μια "εκκλησιαστική διπλωματία" που θα μας επέτρεπε να διατηρούμε ευγενικά τις
δικές μας απόψεις, αλλά αντίθετα να ταξιδεύουμε μαζί ως αδέρφια", πρόσθεσε
ανάβοντας φωτιές για τις προθέσεις του.
Το 2025 η
1700η επέτειος της Συνόδου της Νίκαιας και η κοινή ημερομηνία του Πάσχα
Το
ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ ανέδειξε πρώτο και με σειρά άρθρων για την 1700η επέτειο της
Συνόδου της Νίκαιας και την κοινή ημερομηνία του Πάσχα το 2025.
Οι
Φαναριώτες υποστηρίζουν και με βάση αυτό σχεδιάζουν τον κοινό εορτασμό πως στη
Σύνοδο της Νίκαιας καθορίστηκε ο τύπος για τον υπολογισμό της ημερομηνίας του
Πάσχα. Το ζήτημα του κοινού εορτασμού του Πάσχα σταδιακά επιβάλλεται ως
οικουμενικό ζήτημα πρώτης γραμμής.
Την ίδια στιγμή που ο Πάπας
λεέι να μην μείνουμε στην εκκλησιαστική διπλωματία οι Φαναριώτες σε κάθε
ευκαιρία διατείνονται πως: Ο εορτασμός
του Πάσχα την ίδια Κυριακή σε ολόκληρο τον χριστιανικό κόσμο σε αυτήν την οικεία
ιστορική βάση θα ήταν ένα ισχυρό μήνυμα μαρτυρίας και συμφιλίωσης.
Και Κοινό
Ποτήριο
Και
έρχεται και τον κερασάκι στην τούρτα!
Ο
θεολογικός διάλογος μεταξύ της Καθολικής Εκκλησίας και των Ανατολικών Ορθόδοξων
Εκκλησιών έχει φθάσει σε ένα σημείο όπου φαίνεται σκόπιμο να εξεταστεί το ενδεχόμενο να
διευρυνθούν οι ευκαιρίες για τους πιστούς οποιασδήποτε από τις εκκλησίες να λαμβάνουν τα
μυστήρια η μία από την άλλη, όταν αυτά δεν είναι διαθέσιμα
στη δική τους κοινότητα, δήλωσε ο Πάπας Φραγκίσκος καλωσορίζοντας τα μέλη της
Κοινής Διεθνούς Επιτροπής για τον Θεολογικό Διάλογο μεταξύ της Καθολικής
Εκκλησίας και των Ανατολικών Ορθόδοξων Εκκλησιών στις 23 Ιουνίου,.
Ο
Πάπας Φραγκίσκος είπε ότι "ο οικουμενισμός έχει πάντα ποιμαντικό
χαρακτήρα" και δεν αφορά απλώς θεολογικές ιδέες. "Με βάση τη θεολογική συναίνεση που σημειώθηκε από την
επιτροπή σας, δεν θα ήταν δυνατόν να
επεκτείνουμε και να πολλαπλασιάσουμε τέτοιες ποιμαντικές ρυθμίσεις, ειδικά
σε πλαίσια όπου οι πιστοί μας βρίσκονται σε καταστάσεις μειονότητας και
διασποράς;", ρώτησε ο Πάπας τα μέλη της Επιτροπής.
"Μεταξύ
των εκκλησιών μας, οι οποίες μοιράζονται την αποστολική διαδοχή, η ευρεία
συναίνεση που αποκάλυψε η επιτροπή σας όχι μόνο για το βάπτισμα, αλλά και για
άλλα μυστήρια, θα πρέπει να μας ενθαρρύνει να εμβαθύνουμε έναν "ποιμαντικό
οικουμενισμό", είπε.
"Το
1984, ο Ιωάννης Παύλος Β' και ο επικεφαλής της Συριακής Ορθόδοξης Εκκλησίας
υπέγραψαν μια δήλωση που "σε ορισμένες περιπτώσεις επιτρέπει στους πιστούς να
λαμβάνουν τα μυστήρια της μετάνοιας, της Ευχαριστίας και του χρίσματος των
ασθενών από οποιαδήποτε κοινότητα", σημείωσε ο Πάπας
Φραγκίσκος. Και συμπλήρωσε πως μια συμφωνία του 1994 επέτρεψε στους Καθολικούς
και στα μέλη της Ορθόδοξης Συριακής Εκκλησίας Malankara να λαμβάνουν το
μυστήριο του γάμου από οποιαδήποτε από τις δύο εκκλησίες.
"Οι συμφωνίες
επικεντρώνονται "στη σημασία να μην μείνει κανείς χωρίς τα μέσα της
χάριτος".
Η
επιτροπή ολοκληρώνει αυτό που ο Πάπας Φραγκίσκος περιέγραψε ως "μια
σημαντική μελέτη για τα μυστήρια, ένα έγγραφο που καταδεικνύει την ύπαρξη μιας
ευρείας συναίνεσης και, με τη βοήθεια του Θεού, μπορεί να σηματοδοτήσει ένα νέο
βήμα προς τα εμπρός προς την πλήρη κοινωνία".
Οι ανατολικές ορθόδοξες
εκκλησίες που συμμετέχουν στον διεθνή διάλογο με την Καθολική Εκκλησία είναι: η
Αρμενική Αποστολική Εκκλησία, η Κοπτική Ορθόδοξη Εκκλησία, η Αιθιοπική Ορθόδοξη
Εκκλησία Tewahedo, η Συριακή Ορθόδοξη Εκκλησία, η Ορθόδοξη Συριακή Εκκλησία
Malankara και η Ορθόδοξη Εκκλησία Tewahedo της Ερυθραίας.
Ο
Πάπας Φραγκίσκος επέμεινε στο ακροατήριο ότι για τους ποιμένες όλων των
εκκλησιών, το καλό των ψυχών είναι πιο σημαντικό από τις ιδέες ή τις ιστορικές
διαμάχες.
Φέροντας
παράδειγμα την Μέση Ανατολή ο Πάπας υποστήριξε πως ο προβληματισμός των
θεολόγων θα πρέπει να εστιάζει "όχι μόνο στις δογματικές διαφορές που
προέκυψαν στο παρελθόν, αλλά και στην τρέχουσα εμπειρία των πιστών μας".
Πηγή
εδώ.