π. Άγγελος Άγγελακόπουλος: Κυβιστήσεις καί συκοφαντίες!

 


Τοῦ Παναγιώτη Σημάτη

 

Διάβασα τὸ ἄρθρο τοῦ κ. Τσακίρογλου (δεῖτε ἐδῶ) μὲ τίτλο: « τραγικὴ περίπτωση τοῦ π. Ἀγγέλου Ἀγγελακόπουλου». Προκαλεῖ πράγματι θλίψη ἡ περίπτωση τοῦ π. Ἀγγέλου. Δεκαπέντε (15) περίπου εἶναι οἱ ἀποτειχισμένοι ἱερεῖς στὴν Ἑλλάδα καὶ ὁ π. Ἄγγελος μὲ τὸ ἄρθρο τοῦ «Τί εἶναι ἡ ἀποτείχιση, τί ἐπιτρέπεται καὶ τί ἀπαγορεύεται σ' αὐτὴν» ἀπορρίπτει-διαγράφει τοὺς δέκα (10) ἀποτειχισμένους ἱερεῖς ‒ως ἄλλος εροεξεταστής‒ κολλῶντας τους τὴν ταμπέλα τῶν «μὴ ὀρθῶς ἀποτειχισμένων», χωρὶς νὰ δίνει γι' αὐτὸ καμιὰ ἐξήγηση.

Πόσο ἔντιμο εἶναι (γιατί Εὐαγγελικὸ καὶ ἀδελφικὸ δὲν εἶναι) νὰ ἀποκλείεις κάποιον χωρὶς νὰ ἐπικοινωνήσεις μαζί του, χωρὶς νὰ τὸν παρακαλέσεις νὰ ἀλλάξει, ἂν τυχὸν ἔχει ἐσφαλμένη πρακτικὴ περὶ ἀποτείχισης;

Καὶ γιὰ νὰ προλάβουμε τυχὸν δυσνοήσεις. Καὶ ἐμεῖς ἔχουμε ἀναδείξει/καυτηριάσει ὅ,τι ἀντιπατερικὸ καὶ μὴ πρέπον ἐμφανίζεται στὴν διδασκαλία τοῦ ὁποιουδήποτε ποὺ ἀγωνίζεται ἐνάντια στὴν αἵρεση. Τὰ θέσαμε ὅμως ὅλα πρὸς κρίση, δὲν ἀρνηθήκαμε ἢ ἀποφύγαμε τὸν διάλογο· παρακαλέσαμε νὰ γίνει μία σύναξη, στὴν ὁποία θὰ ξεκαθαριζόταν τί εἶναι σωστὸ καὶ τί ὄχι, καὶ δὲν ἀμφισβητήσαμε ποτὲ τὴν ἀποτείχιση του. Ἀπόδειξη ἀποτελεῖ ὁ χαιρετισμὸς τῆς ἀποτείχισης τοῦ π. Ἀγγέλου καὶ ἡ προσφορὰ συμβολῆς μας σὲ ὅ,τι χρειαστεῖ, χωρὶς νὰ ζητήσουμε κάτι ἢ νὰ ἀναφέρουμε ὑποτιμητικὰ τὸ παρελθόν του, ὅπως μᾶς κατηγοροῦν κάποιες εἴρωνες.

Μὲ λύπη μου θὰ καταθέσω τὴν ἐπιπολαιότητα, τὴν ἀδιακρισία, τὴν συκοφαντία, τὰ ψεύδη ποὺ χρησιμοποιεῖ ὁ π. Ἄγγελος γιὰ νὰ πλήξει (ὄχι γιὰ ἐλέγξει ἐν ἀγάπῃ) ἀδελφούς του, πρὸς τοὺς ὁποίους φέρεται, ὡσὰν νὰ ἦσαν ἀντίπαλοι. Κι ἂς γνωρίζει ὅτι, ἐνῶ αὐτὸς εἶναι κλεισμένος στὸ ἄγνωστο καὶ ἀσφαλὲς καβούκι του, αὐτοὶ κάνουν ἑκατοντάδες χιλιόμετρα κάθε μῆνα, ὁδικῶς καὶ διὰ θαλάσσης, γιὰ νὰ ἐξυπηρετήσουν ἀποτειχισμένους. Καμία Οἰκονομία γι' αὐτούς, ἐνῶ γιὰ τὴν ὁμάδα τοῦ π. Ζήση (χωρὶς αὐτὸ φυσικὰ νὰ σημαίνει ὅτι ὁ π. Θεόδωρος συμφωνεῖ μαζί του, πρᾶγμα ποὺ θὰ ἐξέπληττε)  καὶ τὴν εἴρωνα ἱστολόγο τους, ἡ Οἰκονομία τοῦ π. Ἀγγέλου πλεονάζει!

Θὰ ἀποδείξω παρακάτω ὅτι ὁ π. Ἄγγελος ἔχει ἀναγάγει, τὴν παντελῶς ἄδικη καὶ ἀνάδελφη δημόσια καταδίκη, σὲ συνήθεια.

Τὴν 10-1-2018 ὁ π. Ἄγγελος δημοσίευσε ἄρθρο μὲ τίτλο «Συμβολὴ στὸ θέμα τῆς διακοπῆς μνημοσύνου» (δεῖτε ἐδῶ) στὸ ὁποῖο μεταξὺ ἄλλων κάνει μιὰ συκοφαντικὴ ἐπίθεση στὸν π. Εὐθύμιο Τρικαμηνά. Εἶναι ἕνας ἀπὸ τοὺς δέκα ἱερεῖς ποὺ καὶ τώρα ἐξοστρακίζει. Τότε ἤμουν διαχειριστὴς τοῦ ἱστολογίου «Πατερικὴ Παράδοση» καὶ δημοσίευσα τὸ ἄρθρο του μὲ ἕνα μικρὸ σχόλιο ὑπὸ τὸν τίτλο: «Στοῦ κουφοῦ τὴν πόρτα ὅσο θέλεις βρόντα! Πῶς ἄραγε χωρᾶ, τόση ἀνεντιμότης καὶ ψευτιά, στὸ στόμα ἑνὸς ἱερέα;».

Μὲ τὸ σχόλιο τόνιζα ὅτι ὅλη ἡ πολεμικὴ ἐναντίον τοῦ π. Εὐθυμίου γινόταν, ἐπειδὴ ὁ π. Εὐθύμιος καὶ τὸ ἱστολόγιο δὲν εὐθυγραμμιζόταν μὲ τὴν ἀμάρτυρη «δυνητικὴ» θεωρία τοῦ π. Θ. Ζήση, τὴν Οἰκονομία κοινωνίας τῶν ἀποτειχισμένων μὲ Οἰκουμενιστὲς «εὐσεβεῖς». Κάτι ποὺ καταργεῖ τὸν ἀγῶνα ἐναντίον τῆς Παναιρέσεως, ποὺ ἔκανε τὴν Οἰκονομία Ἀκρίβεια, ἀφοῦ τὴν ἐφαρμόζει ἀκόμα καὶ σήμερα.

Ἡ μόνη σωστὴ ἀναφορὰ τοῦ π. Ἀγγέλου σ' αὐτὸ τὸ συκοφαντικὸ δημοσίευμα ἦταν στὴν ὀμιχλώδη θέση τοῦ π. Εὐθυμίου «κατ' οἰκονομίαν ἔγκυρα μυστήρια». Θέση ποὺ προσωπικὰ ἀπορρίπτω (ἂν καὶ κατηγορήθηκα πολλὲς φορὲς ὅτι λειτουργῶ παραταξιακά). Τότε ὁ π. Εὐθύμιος, στὰ διάφορα ἐρωτήματα ποὺ ἀπευθύναμε γιά το «κατ' οἰκονομίαν ἔγκυρα», ἀπαντοῦσε, πὼς αὐτὴ εἶναι ἡ τοποθέτησή του, ἀλλ' εἶναι ἕτοιμος νὰ ἀκολουθήσει γιὰ τὸ θέμα τὴν ἀπόφαση Συνάξεως τῶν ἀποτειχισμένων πατέρων. Σύναξη τὴν ὁποία καὶ ὁ ἴδιος ἐπεδίωκε καὶ τὸ ἱστολόγιο (μὲ τὴν διὰ ὑπογραφῆς σύμφωνη γνώμη ἑκατοντάδων πιστῶν)  πολλάκις ἐζήτησε, ἀλλὰ προσέκρουε στὴν ἄρνηση κυρίως τῆς ὁμάδας τοῦ π. Θ. Ζήση.

Καὶ ἔρχομαι στὸ συγκεκριμένο ἄρθρο (10-1-2018).

Γράφει ὁ π. Ἄγγελος:

ΣΤ) Σύμφωνα μέ τόν ἔγκριτο καί ἐξαίρετο κανονολόγο μακαριστό ἀρχιμανδρίτη π. Ἐπιφάνιο Θεοδωρόπουλο, ὁ 15ος Ἱερός Κανών τῆς ΑΒ΄ Συνόδου εἶναι δυνητικός καί ὄχι ὑποχρεωτικός... Ὁ Κανών δέν νομοθετεῖ ὑποχρέωση, ἀλλά ἁπλῶς παρέχει δικαίωμα. Πουθενά δέν λέγει ὅτι ὀφείλουν οἱ Κληρικοί νά ἀποχωρίζονται ἀπό τέτοιο Ἐπίσκοπο πρίν ἀπό τήν καταδίκη του...

ΚΕ) Οἱ μόνοι κληρικοί, πού ἐφαρμόζουν ὀρθά τήν διακοπή μνημοσύνου στόν Ἑλλαδικό χῶρο, εἶναι ὁ ὁμότιμος καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ. Αἰδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης...

Κι ἐδῶ ἔχουμε τὴν πρώτη κυβίστηση τοῦ π. Ἀγγέλου. Αὐτὰ ποὺ πολλὲς φορές, καὶ μὲ ἀπόλυτο καὶ περισπούδαστο τρόπο ὑποστήριζε, τώρα τὰ ἀνατρέπει καὶ λέγει τὰ ἀντίθετα. Γιὰ τὸ θέμα αὐτὸ ἔχει γράψει στὸ ἄρθρο του ὁ κ. Τσακίρογλου (δεῖτε ἐδῶ). 

Καὶ λίγο παρακάτω γράφει:

ἀρχηγός τῶν καλουμένων «Ἀποτειχισμένων», π. Εὐθύμιος Τρικαμηνάς, καθαιρέθηκε τό 2007...ἐπειδή ἀρχικά ἀποτειχίστηκε ἀπό τόν Τοπικό του Ἐπίσκοπο Σεβ. Μητρ. Λαρίσης καί Τυρνάβου κ. Ἰγνάτιο, ὄχι γιά θέματα Οἰκουμενισμο, ἀλλά γιά θέματα δικαιοσύνης καί κανονικῆς τάξεως, δηλαδή ἐξαιτίας τῆς μή ἀναγνωρίσεως καί μή μνημονεύσεως τοῦ Μητροπολίτη Λαρίσης ...

Ἐδῶ ὁ π. Ἄγγελος ψεύδεται καὶ συκοφαντεῖ ἀνάλγητα τὸν π. Εὐθύμιο.

1ον. Διότι, ἐνῶ ἰσχυρίζεται ὅτι ὁ π. Εὐθύμιος ἀποτειχίστηκε «γιὰ θέματα δικαιοσύνης καὶ κανονικῆς τάξεως», δὲν θεωρεῖ νόμιμη τὴν ἀποτείχισή του! Ἀποκρύπτει ὅμως σκοπίμως ἀπὸ τοὺς ἀναγνῶστες του ὅτι ὁ 31ος Ἀποστολικὸς Κανόνας ἐπιτρέπει τὴν ἀποτείχιση γιὰ θέματα δικαιοσύνης! Ἄλλωστε καὶ ὁ ἴδιος σὲ ἄλλο σημεῖο γράφει: «Ἡ πράξη τῆς αποτείχισης προβλέπεται ἀπό τούς Ἱερούς Κανόνες, πού θεσπίστηκαν ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι (31ος Ἀποστολικός Κανών, 15ος Κανών τῆς ΑΒ΄ Συνόδου), ἐφαρμόστηκε ἀνά τούς αἰώνες ἀπό Ἁγίους» (Δείτε εδώ).


2ον. Ὁ π. Ἄγγελος ψεύδεται καὶ συκοφαντεῖ τὸν π. Εὐθύμιο, διότι ἰσχυρίζεται ὅτι «ἀποτειχίστηκε ἀπὸ τὸν Τοπικό του Ἐπίσκοπο Σεβ. Μητρ. Λαρίσης καὶ Τυρνάβου κ. Ἰγνάτιο, ὄχι γιὰ θέματα Οἰκουμενισμοῦ»! Καὶ πότε γράφει ἐπιπολαίως αὐτὸ τὸ ψεῦδος; Τὴν 10-1-2018, ἐνῶ ὁ π. Εὐθύμιος ἔχει δηλώσει ἐγγράφως μὲ ἐπιστολή του στὸν μητρ. Λαρίσης ἀπὸ τὴν 23 Σεπτεμβρίου 1999 ὅτι ἀποτειχίστηκε καὶ λόγῳ τῶν Οἰκουμενιστικῶν φρονημάτων τοῦ Λαρίσης! «Γιὰ νὰ μὴν συμμετέχω διὰ τῆς μνημονεύσεως στὴν αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ»! Μεταξὺ ἄλλων γράφει ὁ π. Εὐθύμιος:

 «Δυστυχώς δε, η συζήτησή μας δεν έφτασε και σε κάποιο παρήγορο για σας σημείο, όσον αφορά το θέμα της μνημονεύσεως. Ότι δηλαδή η θέση μου να μην μνημονεύω το όνομά σας δεν είναι μόνο για σάς, που είστε μοιχεπιβάτης, δεν είστε αποδεκτός από τον λαό και κατέχετε δια της βίας τον θρόνο της Μητροπόλεως Λαρίσης, αλλά ότι έχω επί πλέον σταθερά και αμετάκλητον απόφαση να μην μνημονεύσω και οποιονδήποτε άλλον Επίσκοπο στείλουν από την Αθήνα μετά από σας, που αργά ή γρήγορα θα φύγετε. Και τούτο για να μην συμμετέχω διά της μνημονεύσεως στην αίρεση του Οικουμενισμού και σε όλα αυτά που μαγειρεύουν τόσο καιρό με τους αιρετικούς οι Επίσκοποι και Πατριάρχες, τα οποία αποτελούν προδοσία της πίστεως, του Χριστού και της αλήθειας. Δεν γνωρίζω βέβαια, αν έχετε υπ’ όψιν σας, τί εστί Οικουμενισμός, διότι από τα λίγα που είπαμε κατάλαβα, ότι δεν ενδιαφέρεσθε για τέτοια πράγματα, και ότι αυτά για σας είναι πολυτέλεια». (Δείτε εδώ).

Καὶ συνεχίζει τὴν παραπληροφόρηση (ψεύδη) ὁ π. Ἄγγελος:

 «Ἀφοῦ, δέχθηκε τήν καθαίρεσή του γιά πολλά χρόνια, ξαφνικά τά τελευταῖα 3-4 χρόνια, βρίσκοντας ὡς ἀφορμή τόν Οἰκουμενισμό πολλῶν Ἐπισκόπων καί δεικνύοντας ἕνα ἀντιοικουμενιστικό πρόσωπο, ἄρχισε νά λειτουργεῖ ἀπό μόνος του, χωρίς νά τοῦ ἀρθεῖ ἡ καθαίρεση καί λάβει κανονική ἄδεια».

1ον. Ὁ π. Εὐθύμιος δὲν ἀποδέχτηκε τὴν καθαίρεσή του. α) Διότι διοικητικὰ κατέφυγε στὸ Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας. «Η Ι. Σύνοδος καθαίρεσε την 30.8.2006 τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά, γιατί υποστήριξε θέματα Πίστεως και εναντιώθηκε καθηκόντως προς Μητροπολίτες, που παρέβαιναν Νόμους της Εκκλησίας. Μετά την καθαίρεση, ασκήθηκε αίτηση ακύρωσης της υπ’ αριθμ. 21/2007 αποφάσεως του Δευτεροβαθμίου Συνοδικού Δικαστηρίου της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο Συμβούλιο της Επικρατείας» (ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ  ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ 33).

β) Διότι στὴν πίεση τῶν πνευματικῶν του παιδιῶν νὰ λειτουργήσει, ἔλεγε: Δὲν θέλω ἀπὸ μόνος μου νὰ λειτουργήσω. Περιμένω ἡ Σύναξη τῶν πατέρων τῆς Γατζέας νὰ μὲ καλύψουν μὲ μιὰ ἀπόφασή τους. Τοῦτο δὲν ἔγινε ποτὲ γιατί μιὰ ὁμάδα τῆς Συνάξεως δὲν ἤθελε. Ἀντίθετα ὁ Ράσκας Ἀρτέμιος, μετὰ τὴν δίωξή του, ὑποστήριξε τὸ αἴτημά του.

2ον. Ἡ ἐμπάθεια(;) τοῦ π. Ἀγγέλου ἐπεδίωκε νὰ παρουσιάσει ὡς ἕναν ὑποκριτὴ τὸν π. Εὐθύμιο, ὅτι τάχα προσποιόταν τὸν ἀντιοικουμενιστή! Ἔδειχνε, γράφει ὁ π. Ἄγγελος, «ἕνα ἀντιοικουμενιστικὸ πρόσωπο»!

Κρίμα, π. Ἄγγελε! Συκοφαντοῦσες τὸν π. Εὐθύμιο, ποὺ ὅπως φάνηκε ἀπὸ τὴν παραπάνω ἐπιστολή του, καθαιρέθηκε γιὰ τὴν ἐναντίωσή του στοὺς Οἰκουμενιστὲς Δεσποτᾶδες. Γιὰ νὰ φανεῖ πόσο ταπεινὴ ἦταν ἡ συκοφαντία-ψεῦδος σου, θὰ σοῦ παραθέσω ἕνα ἐπαινετικὸ λόγο τοῦ μέντορά σου.

 «Οταν διωκονταν και "καθαιρουνταν" ο πατηρ Ευθυμιος, ο πατηρ Θεοδωρος Ζησης ομολογησε, σηκωνε στην πλατη του ολοκληρο το βαρος της Αγωνιζομενης Ορθοδοξιας» (Δεῖτε ἐδῶ).

Συγκεκριμένα: ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης μετέβη στὸ Βόλο μὲ δεκάδες Θεσσαλονικεῖς τὸ 2007, ὅπου καὶ μίλησε μὲ θέμα: «Κινδυνεύει τώρα σοβαρὰ ἡ Ὀρθοδοξία» (Δεῖτε ἐδῶ). 

Κλείνοντας τὸ λόγο τοῦ ἀναφέρθηκε στὸν ἀγώνα τοῦ π. Εὐθύμιου Τρικαμηνᾶ, ὁ ὁποῖος εἶχε καθαιρεθεῖ ἀπὸ τὴν «αἰχμάλωτη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ» ἑλλαδικὴ Ἐκκλησία, γιὰ τὴν ἀντι-οἰκουμενιστική του δράση, καὶ εἶχε ἤδη διακόψει τὸ μνημόσυνο τοῦ Ἐπισκόπου του. Ὁ π. Θεόδωρος εἶπε τὰ ἑξῆς:

 «Ὁ ἀδίκως τιμωρηθεὶς π. Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς, ἐτόλμησε καὶ ἐσήκωσε μόνος ἐπὶ ἔτη τὸ "βάρος τῆς ἡμέρας", τὸ βάρος τῆς ἀντιπαραθέσεως μὲ τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ τοὺς Οἰκουμενιστὰς Ἐπισκόπους».

Ἀλλὰ καὶ ὁ π. Διονύσιος Τάτσης, δημοσίευσε ἄρθρο στὸν «Ὀρθόδοξο Τύπο» (φ. 1773, 27 Φεβρουαρίου 2009) μὲ τίτλο: «Διωγμὸς ἐντὸς τῶν τειχῶν τῆς Διοικούσης Ἐκκλησίας». Στὸ ἄρθρο αὐτὸ ἔγραφε γιὰ τὸν π. Εὐθύμιο Τρικαμηνᾶ ‒ποὺ ἦταν ἤδη ἀποτειχισμένος καὶ εἶχε καθαιρεθεῖ‒ τὰ ἑξῆς: (Δεῖτε ἐδῶ).

Ὁ π. Ἄγγελος ἔγραψε ὅ,τι ἔγραψε τότε. Ὅταν γράψαμε ὅτι ὅλα εἶναι συκοφαντία-ψεῦδος, δὲν αἰσθάνθηκε τὴν ἀνάγκη νὰ ἀνακαλέσει! Καὶ συνεχίζει τώρα, ὄχι  πιὰ ἕναν, ἀλλὰ περισσότερους ἱερεῖς νὰ σπιλώνει.


      [Κι ὅλα αὐτὰ πρὸς χαρὰν στὸν ἀγῶνα αὐτὸ τῆς συντρόφισσας «Φαίης» (δεῖτε ἐδῶ), ἡ ὁποία μέσα στὴν χαρά της, δὲν καταλαβαίνει ὅτι ὁ π. Ἄγγελος τὴν καταδικάζει ὡς μὴ ἀποτειχισμένη κι αὐτήν. Κι αὐτὸ γιατί π. Ἄγγελος διατάζει τοὺς πιστούς: «Ἀπαγορεύεται ν’ ἀκούει κηρύγματα, ὁμιλίες κλπ. τῶν ψευδεπισκόπων  (ἡ Φαίη βάζει τὸν Κυθήρων) διά ζώσης ἤ στό διαδίκτυο ἤ νά διαβάζει συστηματικά τά γραπτά τους ἤ καί ἱερέων, πού τούς ἀκολουθοῦν ὑποτακτικά, εἴτε μέ τήν θέλησή τους, εἴτε ἀπό φόβο καί σιωπή (ἡ Φαίη βάζει κι αὐτούς), κι ἔτσι νά συμμετέχουν κι αὐτοί καί νά ἐνισχύουν τήν αἵρεση καί τό σχίσμα» (ἄρα ἡ Φαίη κατὰ τὸν π. Ἄγγελο συμμετέχει καὶ ἐνισχύει τὴν αἵρεση καὶ τὸ σχίσμα! Καὶ ἀντὶ νὰ διαμαρτύρεται γιὰ αὐτό, εἰρωνεύεται ἐμᾶς!).      

Πόσο «εὐγενικὸ» εἶναι νὰ ὑπερασπίζεσαι ἕναν τέτοιο ἱερέα εἰς βάρος τῆς ἀλήθειας;].