Υπό την προεδρία και του "ευσεβούς" Κυθήρων Σεραφείμ και παρουσία του "λέοντος" Πειραιώς Σεραφείμ, συνδιασκέφτηκαν ασεβείς και "ευσεβείς" μητροπολίτες, επίσκοποι, ιερείς και θεολόγοι, μίλησαν περί αιρέσεων και δεν έχασαν ούτε μία λέξη για την Παναίρεση του Οικουμενισμού, τίποτα για τον θρησκευτικό συγκρητισμό και για τις φιλενωτικές προσπάθειες των συγχρόνων Ισιδώρων, τίποτα για το Κολυμπάρι. Τόσοι Άγιοι έκαναν λάθος! Οικουμενισμός δεν υπάρχει. Και αφού δεν υπάρχει Οικουμενισμός και το Κολυμπάρι δεν έγινε, ο Αρχιεπίσκοπος δεν υπέγραψε στο όνομά τους αυτά που οι ίδιοι αρνήθηκαν, συμπροσευχές και συλλείτουργα δεν γίνονται ούτε με αιρετικούς ούτε με σχισματικούς και έτσι όλοι μπορούν απλά να έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με όλους άνευ προβλήματος. Φυσικά για τα μάτια του κόσμου καταδικάζουν τους Ιεχωβάδες και τους Πεντηκοστιανούς. Αλλά δεν εξηγούν στον κόσμο, ούτε ντρέπονται τον Θεό, για το γεγονός ότι, παρόλο που τους καταδικάζουν, τους αναγνωρίζουν παράλληλα ως Εκκλησία (βλ. Κολυμπάρι και Π.Σ.Ε. των οποίων είναι επισήμως μέλη), όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλες τις ελληνόφωνες Εκκλησίες του εξωτερικού. Και όμως: Από πολλούς (ανάμεσά τους και ημιαποτειχισμένους) θεωρούνται ομολογητές και ευσεβείς.
Α.Τ.
ΛΒ’ Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας.
Συνεχίσθηκαν χθες, 19 Οκτωβρίου ε.έ., οι εργασίες της «ΛΒ’ Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων διά θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας.
Στην πρωινή συνεδρία προέδρευσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός. Την πρώτη εισήγηση πραγματοποίησε ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Α.Π.Θ., με θέμα: «Πεντηκοστιανικές προσεγγίσεις στην Αγία Γραφή».
Ο εισηγητής, μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι: «Στους Πεντηκοστιανούς, εκστατικού και ανορθολογικού τύπου φαινόμενα, όπως η λεγόμενη γλωσσολαλιά, παρουσιάζονται ως απόδειξη εμπειρικής επιβεβαίωσης της Βίβλου, ενώ η εκστατικού τύπου “εμπειρία” της φερόμενης ως γλωσσολαλιάς, ανάγει τον υποκειμενισμό σε ερμηνευτικό κριτήριό της με παράλληλη καλλιέργεια ψευδαίσθησης σωτηρίας».
Στη συνέχεια τον λόγο έλαβε ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Π. Παπαθανασίου (Δρ Θ.), ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Αἱρετικές μεταφραστικές ἀπόπειρες τῶν ἁγιογραφικῶν ἀναγνωσμάτων».
Ο εισηγητής σημείωσε χαρακτηριστικά ότι: «Αἱρετικές ἤ ἄστοχες μεταφραστικές ἀπόπειρες ὡς ἀντι-εκκλησιαστικές μεταφράσεις παρουσιάζονται ὅταν ὁ μεταφρασμένος βιβλικός λόγος δεσμεύεται ἀπό τίς γνώσεις, τίς διαθέσεις, τίς δεσμεύσεις, τίς γλωσσικές ἤ κοσμοθεωριακές ἐπιλογές τοῦ μεταφραστῆ, ὥστε μέ τήν προσιτότερη γλωσσική μορφή νά εἰσάγει ἕτερο Εὐαγγέλιο, ἐκτός ἀπό τό δεδομένο, ὑποπίπτοντας στό διπλό ἀνάθεμα τοῦ ἀπ. Παύλου (Γαλ. 1:8.9). Οἱ βιβλικές μεταφράσεις, γενόμενες ἀπό ἄγευστους τῆς ἁγιοπατερικῆς παράδοσης, διασποῦν ἐν τέλει τήν ἑνότητα τῆς παραδόσεως».
Ακολούθησε η εισήγηση του Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβυτέρου π. Κυριακού Τσουρού, Γραμματέα της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων (Δρ Θ.), με τον τίτλο: «Ἀποκρυφιστικές ἑρμηνείες τῆς Ἁγίας Γραφῆς». Ο εισηγητής τόνισε ότι: «Οἱ ἐσωτεριστικές-ἀποκρυφιστικές ἑρμηνεῖες τῆς Ἁγίας Γραφῆς βασίζονται στήν περί Θεοῦ, κόσμου καί ἀνθρώπου θεοσοφική ἀντίληψη τῆς “Νέας Ἐποχῆς”, κατά τήν ὁποία ὁ “θεός”, ὁ κόσμος καί ὁ ἄνθρωπος ἐντάσσονται στό παγκόσμιο, ἀπόλυτο καί ἀπρόσωπο “Ἕν”, μέ τό ὁποῖο εἶναι “ὁμοούσιοι”.
Ἀνάλογη μέ τίς ἀντιλήψεις αὐτές εἶναι καί ἡ ἑρμηνεία πού δίδεται ἀπό τόν Ἐσωτερισμό στά εὐαγγελικά κείμενα, στά γεγονότα τῆς ζωῆς καί στίς διδασκαλίες τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Κατά τήν ἐσωτεριστική ἀντίληψη, τά χριστιανικά κείμενα δέν πρέπει νά ἑρμηνεύονται “ἱστορικῶς, φιλολογικῶς καί φιλοσοφικῶς”, καθόσον ὑποκρύπτονται σ’ αὐτά συμβολικές ἐκφάσεις».
Επόμενος ομιλητής ήταν ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Κωνσταντίνος Μπάρης με θέμα: «Ἡ Μετάφραση Νέου Κόσμου τῶν “Μαρτύρων τοῦ Ἰεχωβᾶ”». Ο εισηγητής υπογράμμισε ότι: «Ἡ ἀντιπαραβολή χωρίων μεταξύ τῆς «Μ.Ν.Κ» καί τοῦ πρωτοτύπου κειμένου ἔδειξε ὅτι τό κείμενο τῆς «Μ.Ν.Κ» εἶναι γεμάτο ἀπό προσθῆκες, ἀφαιρέσεις καί ἀντικαταστάσεις λέξεων, ἐκφράσεων καί σημείων στίξης, πού ἀποσκοποῦν στήν προσαρμογή καί συμμόρφωση τῆς Ἁγ. Γραφῆς στίς αἱρετικές διδασκαλίες καί ἀπόψεις τῆς ἑταιρείας «ΣΚΟΠΙΑ».
Η πρωϊνή συνεδρία ολοκληρώθηκε με παρεμβάσεις εντεταλμένων των Ιερών Μητροπόλεων.
Η απογευματινή συνεδρία έλαβε χώρα υπό την Προεδρία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ. Πρώτος ομιλητής ήταν ο Αιδεσιμολ. Οικονόμος π. Ανδρέας Γκατζέλης, Πρόεδρος του Πνευματικού Συμβουλίου της Π.Ε.Γ, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Ὀρθή καί ἐσφαλμένη χρήση τῆς Ἁγίας Γραφῆς στόν ἀντιαιρετικό ἀγῶνα». Ο ομιλητής τόνισε ότι: «Ἡ χρήση τῆς Ἁγίας Γραφῆς στόν διάλογο μέ τούς πεπλανημένους ἀδερφούς μας, προϋποθέτει ἄριστη γνώση τῆς Ὀρθόδοξης ἑρμηνείας τοῦ κειμένου της. Στήν Ὀρθόδοξη ἑρμηνεία περιλαμβάνεται κυρίως ἡ Ἁγιοπατερική κατανόηση τοῦ κειμένου. Μόνο μέσα στήν Ἐκκλησία μπορεῖ κανείς νά ζήσει τήν Ἁγία Γραφή στήν
πληρότητά της. Ὁ τρόπος πού ἡ Ἐκκλησία ἑρμηνεύει τήν Ἁγία Γραφή εἶναι ἡ μόνη ὀρθή κατανόηση τοῦ περιεχομένου της. Ἐκτός Ἐκκλησίας ἡ Ἁγία Γραφή κατανοεῖται ἐσφαλμένα καί ἀποπροσανατολίζει τήν καρδιά τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τήν πρός τόν Χριστό ἀγάπη».
Ο τελευταίος ομιλητής, Ελλογιμ. κ. Λάμπρος Σκόντζος, ανέπτυξε το θέμα: «Νεοπαγανιστικές παραχαράξεις τῶν ἁγιογραφικῶν κειμένων». Ο εισηγητής ανέφερε ότι: «Σε πολλές νεοπαγανιστικές ομάδες γίνεται απόπειρα παραχάραξης, παρερμηνείας και νόθευσης των Αγίων Γραφών. Αυτές οι παραχαράξεις πρέπει να αποτελέσουν αφορμή για περισσότερη ποιμαντική μέριμνα στον αντιαιρετικό αγώνα της Εκκλησίας μας για την περιφρούρηση του Ορθοδόξου πληρώματος».
Η απογευματινή συνεδρία ολοκληρώθηκε με τις παρεμβάσεις των Εντεταλμένων των Ιερών Μητροπόλεων.
Σήμερα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Συνδιασκέψεως με τη σύνταξη, τη συζήτηση και την υπογραφή των Πορισμάτων.
Εκ της Συνοδικής Επιτροπής
επί των Αιρέσεων