Απίστευτα πράγματα! Αναγνωρίζουν τον αντιευαγγελικό και αιρετικό χαρακτήρα των αποφάσεων του Κολυμπαρίου αλλά... το προσυπογράφουν.

Ο δε κ. Χαραλάμπους σχολιάζει: "Δεν είναι ορθό να ερμηνεύσουμε το λόγο που ο Θεοφιλέστατος Καρπασίας υπέγραψε τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης". Γιατί δεν είναι ορθό κ. Χαραλάμπους; Μήπως γιατί τότε κι εσείς θα έπρεπε να πάρετε θέση; Αν δεν ήταν ορθό δεν θα υπήρχε η Ορθοδοξία είχε πει ο οσιακής βιωτής Φιλόθεος Ζερβάκος!

Ο Θεοφιλ. Καρπασίας δια την ‘’θεωρίαν των κλάδων’’ εις την Δήλωσιν του Τορόντο

Ο Θεοφιλ. Καρπασίας δια την ‘’θεωρίαν των κλάδων’’ εις την Δήλωσιν του Τορόντο

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Σε κείμενο του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Καρπασίας Χριστοφόρου, το οποίο τιτλοφορείται ‘’Υπόμνημα σχετικά με τα κείμενα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας’’*, το οποίο είχε κατατεθεί στη συνεδρία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου στις 11 Φεβρουαρίου 2016, γίνεται σχολιασμός  και για την παράγραφο 5 της Δήλωσης του Τορόντο.  

 Η παράγραφος 5 της Δήλωσης του Τορόντο αναφέρει ότι «Οι εκκλησίες-μέλη του Π.Σ.Ε.  αναγνωρίζουν στις άλλες εκκλησίες στοιχεία της αληθούς εκκλησίας**».

 

 Ποια αναγνώριση στοιχείων αληθούς εκκλησίας, μπορούμε να αναγνωρίσουμε στους Πεντηκοστιανούς, τους Λουθηρανούς, στους Μεθοδιστές και στις  λοιπές αιρετικές ομάδες μέλη του Π.Σ.Ε.;

 Ο Θεοφιλέστατος Καρπασίας σχολιάζοντας με ορθόδοξη σοβαρότητα την κοινή αυτή δήλωση σημειώνει τα εξής : ‘’«Η κοινή αυτή δήλωση» αναγνωρίζει μ’ ένα άμεσο τρόπο τη λεγόμενη «θεωρία των κλάδων» του Προτεσταντισμού, η οποία διδάσκει ότι κάθε «Εκκλησία» - Ομολογία κατέχει μέρος της αλήθειας και η συνένωση όλων θα αποτελέσει τη μια ολοκληρωμένη αλήθεια’’*.   

 Είναι αλήθεια ότι η παρόμοια με τη κοινή αυτή δήλωση, κακοδοξία της ‘’θεωρίας των κλάδων’’, αμφισβητεί τη μοναδικότητα της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.  

 Υπάρχει αμφιβολία ότι η κακόδοξη αναγνώριση στοιχείων αληθούς Εκκλησίας στα άλλα μέλη του Π.Σ.Ε., συνεπάγεται αμφισβήτηση της μοναδικότητας της Εκκλησίας;  

 Ενώ είναι φανερό τι λέγει η προϋπόθεση αυτή, κάποιοι προβάλλουν λανθασμένα το επιχείρημα ότι δήθεν εννοείται με αυτό, ότι τα άλλα μέλη του Π.Σ.Ε. πιστεύουν και σε αλήθειες.   Φυσικά και δεν εννοείται κάτι τέτοιο με αυτή την προϋπόθεση.  Δεν υπάρχει οποιαδήποτε  ασάφεια στην προϋπόθεση αυτή, η οποία να οδηγεί σε διαφορετικές ερμηνείες. 

 Η  ‘’εκκλησιολογική’’ αυτή προϋπόθεση ξεκάθαρα αναφέρεται σε αναγνώριση στοιχείων αληθούς Εκκλησίας στα άλλα μέλη του Π.Σ.Ε. και όχι ότι πιστεύουν και σε αλήθειες.  Η αιτία της ‘’διαφυγής’’ αυτής είναι προφανής.

 Υπάρχει αμφιβολία ότι η κακόδοξη επινόηση της ‘’θεωρίας των κλάδων’’, αμφισβητεί τη μοναδικότητα της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας;   Υπάρχει αμφιβολία ότι η κακόδοξη αναγνώριση στοιχείων αληθούς Εκκλησίας στα άλλα μέλη του Π.Σ.Ε., συνεπάγεται αμφισβήτηση της μοναδικότητας της Εκκλησίας;  

Γιατί δεν αποτολμάται η μετασυνοδική στήριξη μιας τέτοιας στρέβλωσης;  Είναι φανερό ότι πρόκειται για στρέβλωση κι έτσι είναι ευκολότερη η ‘’υποστήριξή’’ της δια της σιωπής.  

 Δεν είναι ορθό να ερμηνεύσουμε το λόγο που ο Θεοφιλέστατος Καρπασίας υπέγραψε τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.  Όμως θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στις ετσιθελικές ‘’αντ’ αυτού’’ υπογραφές από τον μ. Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο Β΄, στη θέση των πέντε Ιεραρχών της Εκκλησίας της Κύπρου, οι οποίοι δεν θέλησαν να υπογράψουν τα κείμενα των αποφάσεων της Συνόδου της Κρήτης και τη δυναμική που είχε  μια τέτοια αντιδημοκρατική ενέργεια.  

 *‘’Εκκλησιολογική παρέμβαση’’, Επισκόπου Καρπασίας Χριστοφόρου, Έκδοση Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου, Λευκωσία 2020.

**«Η συμβολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας και θεολογίας στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών» (Στυλιανού Χ. Τσομπανίδη.

Πηγή