«τὴν ἀδελφικὴν ἡμῶν ἀφοσίωσιν ἔχομεν ἐμπράκτως ἀποδείξει ἐπὶ δεκαετίας, ὅλως δὲ ἰδιαιτέρως κατὰ τὰς Συνάξεις τῶν Προκαθημένων καὶ εἰς τὴν ἐν Κρήτῃ Ἁγίαν καὶ Μεγάλην Σύνοδον τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, συντονιζόμενοι πρὸς τὰς ἑκάστοτε πρωτοβουλίας τῆς Ὑμετέρας Θειοτάτης Παναγιότητος»
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ «ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ» ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ.
Ὁ Κων/λεως, ὡς καὶ ὁ Ἀμερικῆς, ἐτέλεσαν Θ. Λειτουργίαν μὲ τὸ αἱρετικὸν Φιλιόκβε!
Αἱ ἐπιστολαὶ τοῦ Τιράνων γελοιοποιοῦν τὸν Κων/λεως.
Ἄρχοντες καὶ κληρικοὶ τοῦ Φαναρίου «αὐθορμήτως» ἐπιδίδονται εἰς ἀσύμμετρον ἀντεπίθεσιν.
Ποῖος τελικῶς εἶναι ὁ διχάζων Οὐκρανούς, Ἕλληνας καὶ Ὀρθοδοξίαν;
Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Λαμπρόπουλος, θεολόγος
Ὁ Ἀλβανίας δέχεται ἀπηνῆ πόλεμον ἀπὸ κύκλους τοῦ Φαναρίου προκειμένου νὰ συνθηκολογήση εἰς τὸ ζήτημα τοῦ Οὐκρανικοῦ. Ἡ «δολοφονία χαρακτῆρος» ἔχει ἐκκινήσει συστηματικὰ ἀπὸ τὸ 2018. Μία ἀνασκόπησις εἶναι ἀπαραίτητος, διὰ νὰ ὑπογραμμισθοῦν κομβικὰ σημεῖα, τὰ ὁποῖα προεκάλεσαν τὸ ἀπύθμενον μένος τῶν διωκτῶν του.
Ὁ Ἀλβανίας προειδοποιεῖ τούς Φαναριώτας διὰ τὰς αὐθαιρεσίας των
Ἔπειτα ἀπὸ συναντήσεις τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου μὲ πολιτικοὺς παράγοντας τῶν ΗΠΑ καὶ τῆς Οὐκρανίας καὶ χωρὶς νὰ ἔλθη εἰς οὐδεμίαν συνεννόησιν ἔστω μὲ τοὺς Προκαθημένους τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν τὸ Φανάρι ἐκδίδει αἴφνης ἀνακοινωθὲν (22.04.2018), διὰ τοῦ ὁποίου γνωστοποιεῖ ὅτι ἔκανε ἀποδεκτὸν τὸ αἴτημα αὐτοκεφαλίας τῆς Οὐκρανίας, χωρὶς νὰ τὸ ἔχη ζητήσει ἡ Τοπικὴ Ἐκκλησία καὶ παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ ἴδιος ὁ Κων/λεως ἔδιδε ἕως τότε διαβεβαιώσεις εἰς Πανορθοδόξους συσκέψεις περὶ τῶν ἀντιθέτων.
Κατὰ τὴν προγραμματισμένην ἐπίσκεψιν τοῦ Πατριάρχου Μόσχας εἰς τὴν Ἀλβανίαν (28-30.04.2018) οἱ δύο Προκαθήμενοι συζητοῦν διὰ τὸ ἐνδεχόμενον συγκλήσεως Πανορθοδόξου διὰ τὸ Οὐκρανικόν. Τὸ Φανάρι ὅμως ἔχει δρομολογήσει τὰς ἐξελίξεις. Ἀποστέλλει τὴν τριανδρίαν Περγάμου Ἰωάννην, Γαλλίας Ἐμμανουὴλ καὶ Σμύρνης Βαρθολομαῖον νὰ ἐνημερώσουν τοὺς Προκαθημένους διὰ τὰς προειλημμένας ἀποφάσεις. Εἰς τὴν συνάντησιν μὲ τὸν Ἀλβανίας (30.07.2018) ὁ Μακ. Ἀναστάσιος τοὺς προειδοποιεῖ:
«Αἱ ἀντιμαχόμεναι ὁμάδες θὰ διατηρήσουν τὴν ὀντότητα καὶ συνοχὴν τῶν, ὅπως ἐπανειλημμένως ἔχει συμβῆ εἰς διαφόρους τοπικάς Ἐκκλησίας. Τελικῶς, ἀντὶ τῆς ἑνότητος τῶν Ὀρθοδόξων ἐν Οὐκρανίᾳ διαφαίνεται κίνδυνος διασπάσεως τῆς ἑνότητος τῆς Ὀρθοδοξίας ἐν τῇ Οἰκουμένῃ».
Ἡ προσπάθεια τοῦ Μόσχας νὰ μεταπείση τὸν Κων/λεως ἀποβαίνει ἄκαρπος καὶ τὸ Φανάρι μὲ δελτίον τύπου προχωρεῖ εἰς τὴν ἐξαγγελίαν (07.09.2018) ὑποσχέσεως αὐτοκεφαλίας. Ὁ Μόσχας προβαίνει εἰς διακοπὴν μνημονεύσεως τοῦ Κων/λεως (14.09.2018) προκειμένου νὰ ἀναχαιτίση τὰ σχέδια τοῦ Κων/λεως. Παραλλήλως, δι’ ἐπιστολῆς ἀπευθύνεται πρὸς Προκαθημένους καὶ πρὸς τὸν Ἀλβανίας (01.10.2018), ζητῶν διαμεσολάβησιν. Ὁ Ἀλβανίας ἀπουσιάζει εἰς Κρήτην διὰ τὸν ἑορτασμὸν τῶν 50 ἐτῶν τῆς Ο.Α.Κ. καὶ ἐκεῖ συναντᾶ τὸν Κων/λεως (03.10.2018), ὅπου τοῦ ἐκθέτει τοὺς αὐτοὺς προβληματισμούς, τοὺς ὁποίους εἶχε ἐκθέσει καὶ εἰς τὴν τριανδρίαν.
Ἐπιστρέφων εἰς Τίρανα ἀποστέλλει ἀπάντησιν εἰς τὸν Μόσχας (10.10.2018), εἰς τὴν ὁποίαν δηλώνει τὴν ἀντίθεσίν του μὲ τὴν διακοπὴν τῆς μνημονεύσεως, ἀλλὰ τοποθετεῖται ὑπὲρ συγκλήσεως Πανορθοδόξου.
Τὸ Φανάρι χωρὶς νὰ ὑπολογίζη κανένα ἀνακοινώνει (11.10.2018) τὴν προσάρτησιν τῆς Οὐκρανίας καὶ τὴν ἐκχώρησιν τῆς αὐτοκεφαλίας. Τὸ Πατριαρχεῖον Μόσχας (15.10.2018) προτρέπει τοὺς πιστούς του νὰ μὴ συμμετέχουν εἰς τὰ μυστήρια τοῦ Πατριαρχείου Κων/λεως. Ἀπευθύνεται καὶ πάλι εἰς τὸν Ἀλβανίας (29.10.2018) διὰ Πανορθόδοξον καὶ ἐκεῖνος ἀπαντᾶ (07.11.2018) ὅτι διαφωνεῖ καθέτως μὲ τὴν ἀκύρωσιν τῶν μυστηρίων τοῦ Κων/λεως καὶ ἐλπίζει εἰς τὴν σύγκλησιν Πανορθοδόξου.
Ὁ Ἀλβανίας ἀπογυμνώνει τὸν Κων/λεως
Τὸ Φανάρι προχωρεῖ ἄνευ ἐνδοιασμῶν διὰ τὴν ἑνότητα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐκδίδων νέον ἀνακοινωθὲν (29.11.2018), διὰ τοῦ ὁποίου γνωστοποιεῖ ὅτι ὁ Καταστατικὸς Χάρτης καὶ ὁ Τόμος διὰ τὴν αὐτοκεφαλίαν εἶναι ἕτοιμα. Δύο ἑβδομάδας μετὰ (15.12.2018) συγκαλεῖ εἰς Κίεβον συνέλευσιν ὅλων τῶν καθηρημένων, ἀφορισμένων, ἀχειροτονήτων καὶ αὐτοχειροτονημένων καὶ ἐκλέγει Προκαθήμενον τὸν Ἐπιφάνιον Ντουμένκο.
Μὲ ἐπιστολὴν του παραμονὴν Χριστουγέννων ὁ Κων/λεως (24.12.2018) ζητεῖ ἀπὸ τὸν Ἀλβανίας ἀποδοχὴ τῶν πεπραγμένων του καὶ πρὶν λάβη ἀπάντησιν παραδίδει πανηγυρικὰ τὸν Τόμον εἰς τὸν ψευδοκιέβου Ἐπιφάνιον κατὰ τὴν μεγάλην ἑορτὴν τῶν Θεοφανείων (06.01.2019).
Ὁ Ἀλβανίας μὲ συνοδικὴν ἐπιστολὴν (14.01.2019) ἀπαντᾶ μεταξὺ ἄλλων εἰς τὸν Κων/λεως:
«…αἱ τελεσθεῖσαι ὑπ’ αὐτοῦ (Φιλαρέτου Ντενισένκο) χειροτονίαι εἶναι ἀνυπόστατοι, κεναί, στερούμεναι τῆς θείας χάριτος καὶ τῆς ἐνεργείας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Μεταξὺ αὐτῶν καὶ αἱ χειροτονίαι εἰς διάκονον, πρεσβύτερον καὶ τελικῶς εἰς ἐπίσκοπον τοῦ γραμματέως αὐτοῦ Σεργκέι Ντουμένκο, νῦν Μητροπολίτου Ἐπιφανίου. Ἐν τῷ Ὑμετέρῳ Γράμματι τῆς 24ης Δεκεμβρίου 2018 σημειοῦται: «…ἀποκαταστήσαντες τούτους εἰς τοὺς οἰκείους αὐτοῖς ἀρχιερατικοὺς καὶ ἱερατικοὺς βαθμούς…». Διερωτώμεθα, ὅμως, κατὰ πόσον αἱ τελεσθεῖσαι ὑπὸ τοῦ κ. Φιλαρέτου χειροτονίαι, ἀφωρισμένου καὶ ἀναθεματισμένου ὄντος, ἀπέκτησαν, ἐξ ὑστέρου, ἄνευ κανονικῆς χειροτονίας ἁγιοπνευματικὴν ἐγκυρότητα καὶ γνησίαν σφραγῖδα ἀποστολικῆς διαδοχῆς… πιστεύομεν ἀκραδάντως ὅτι λύσιν ἀποτελεῖ ἡ καταφυγὴ εἰς τὴν ἁγιοπνευματικὴν συνοδικότητα, τὴν τονισθεῖσαν περιτράνως ἐν Κρήτῃ: «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἐκφράζει τὴν ἑνότητα καὶ καθολικότητά της ἐν Συνόδῳ. Ἡ συνοδικότητα διαπνέει τὴν ὀργάνωσιν, τὸν τρόπον πού λαμβάνονται αἱ ἀποφάσεις καὶ καθορίζεται ἡ πορεία της» (Μήνυμα τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου, παρ. 1)».
Ἐν ὀλίγοις, ὁ Κων/λεως γελοιοποιεῖται, τόσον διότι ἐπίστευεν ὅτι ἡ ὑπογραφὴ του δύναται νὰ ὑποκαταστήση τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, ὅσον καὶ ἐπειδὴ ἐκεῖνος πρῶτος δὲν τηρεῖ ὅσα συνυπέγραψαν εἰς τὸ Κολυμβάριον!
Ὀργισμένος ἀποστέλλει νέαν ἐπιστολὴν πρὸς τὸν Ἀλβανίας (20.02.2019), εἰς τὴν ὁποίαν ἐπικαλεῖται τὴν θεραπείαν τοῦ Μελιτιανοῦ Σχίσματος καὶ ἐπιτιμᾶ τὸν Ἀλβανίας δι’ ἀχαριστίαν. Ὁ Ἀλβανίας καὶ πάλιν ἀπαντᾶ (21.03.2019) ἐμμένων εἰς τὰς θέσεις του καὶ μεταξὺ ἄλλων εἰς τὰ ἀκόλουθα:
«…εἶναι ἀναμφισβήτητον ὅτι τὸ Μελιτιανὸν Σχίσμα δὲν ἐθεραπεύθη δι’ ἀποφάσεως τοῦ Πατριαρχείου… ἀλλὰ δι’ ἀποφάσεως τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου.
Ὡς πρὸς τὸν ἰδιότυπον ἐπιτιμητικὸν τόνον τοῦ συγκεκριμένου Γράμματος καὶ τοὺς ὑπαινιγμοὺς περὶ ἐπιδράσεως ἡμῶν ἐξ ἄλλων Ἐκκλησιῶν, ὑποχρεούμεθα νὰ ὑπενθυμίσωμεν ὅτι τὴν ἀδελφικὴν ἡμῶν ἀφοσίωσιν ἔχομεν ἐμπράκτως ἀποδείξει ἐπὶ δεκαετίας, ὅλως δὲ ἰδιαιτέρως κατὰ τὰς Συνάξεις τῶν Προκαθημένων καὶ εἰς τὴν ἐν Κρήτῃ Ἁγίαν καὶ Μεγάλην Σύνοδον τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, συντονιζόμενοι πρὸς τὰς ἑκάστοτε πρωτοβουλίας τῆς Ὑμετέρας Θειοτάτης Παναγιότητος…
Ἡ ἀνταπόδοσις τῆς τιμῆς ἐγένετο δι’ ἔργων. Ἀπεδέχθημεν μίαν ἀνυπολογίστων δυσκολιῶν πρόσκλησιν εἰς Ἀλβανίαν… συνετελέσθη χάριτι Θεοῦ ἐν θυσιαστικῷ φρονήματι, ἐν στερήσεσιν, ἐν ἀσθενείαις, ἐν κινδύνοις καὶ διωγμοῖς.
Ὡς πρὸς τὸ Οὐκρανικὸν ζήτημα, θὰ ἦτο ἀσφαλεστέρα ἡ ἐπιλογὴ ψευδοῦς συνέσεως, ὥστε νὰ ἀποφύγωμεν τὰ αἰχμηρὰ σχόλια, τὰς ὑβριστικάς προσωπικάς ἀνυποστάτους κατηγορίας ἀνευθύνων προσώπων… Αἱ ὑφιστάμεναι διαφορετικαὶ ἀντιλήψεις δὲν ἀντιμετωπίζονται διὰ τῆς παρατάσεως μονολόγων, δηλώσεων, ἀλληλογραφίας, διὰ τῆς ἀναμείξεως ἀνευθύνων προσώπων, παραπλανητικῶν σχολιασμῶν, ἀσυναρτήτων δημοσιευμάτων εἰς τὰ Μέσα Κοινωνικῆς Δικτυώσεως…».
Ἡ ἐπιστολὴ αὐτὴ κατακεραυνώνει τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον καθὼς σαφῶς: α) καταγγέλλεται ὅτι τὸ Πατριαρχεῖον ἀποπειρᾶται νὰ ὑποκαταστήση Οἰκουμενικὴν Σύνοδον, β) ἀναδεικνύει ὡς ἀχάριστον τὸν Κων/λεως, μετὰ ἀπὸ τόσα ἔτη ἀφοσιώσεως, καὶ γ) ὁ ἀναγνώστης αὐθορμήτως συγκρίνει τὰς κακουχίας τοῦ Ἀλβανίας μὲ τὴν «καλοπέρασιν» τῶν Φαναριωτῶν εἰς τὴν Πόλιν.
«Ἐπιχειρησιακὸς σχεδιασμὸς» κατὰ τοῦ Ἀλβανίας
Τὸ σημαντικώτερον εἶναι ὅμως ὅτι διὰ πρώτην φορὰν ἀναφέρεται εὐθέως εἰς τὸν πρὸ πολλοῦ ἀρξάμενον πόλεμον σπιλώσεώς του. Ὀλίγους μῆνας μετά, ἡ ἐκστρατεία κορυφώνεται, μὲ τὸν Ἀλβανίας εἰς μήνυμα (20.11.2019) πρὸς ὅλους τοὺς Προκαθημένους νὰ μὴ κρύπτη πλέον τὴν ἐνόχλησίν του:
«…ἡ κινητοποίηση ἀνεύθυνων προσώπων, γιὰ νὰ λοιδοροῦν ἐκείνους ποὺ διατυπώνουν διαφορετικὲς ἐκτιμήσεις, κολακεύοντας συγχρόνως ὅσους ὑποστηρίζουν, εὐτελίζει τὸν διορθόδοξο διάλογο σὲ μία κρίσιμη γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία ἐποχή… Οἱ λύσεις βεβαίως δὲν θὰ ἐπιτευχθοῦν μὲ τὴν ἀνταλλαγὴ προσβλητικῶν καὶ ἀπειλητικῶν κειμένων ἢ μὲ ἐξωεκκλησιαστικὲς παρεμβάσεις οὔτε εἶναι δυνατὸν νὰ ἐπιβληθοῦν μονομερῶς ἢ αὐτομάτως μὲ τὸ πέρασμα τοῦ χρόνου…».
Τὸ «ποτήρι ξεχειλίζει», ὅταν ἡ ἐφημερίδα «Δημοκρατία» (26.11.2019) στρέφεται μὲ τὸ ἄρθρο της «Παρέμβαση Ἀναστασίου ὑπὲρ Μόσχας» προκλητικὰ κατὰ τοῦ Τιράνων. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀναστάσιος θὰ ἀπαντήση μὲ ἀνοικτὸ μήνυμα (02.12.2019), εἰς τὸ ὁποῖον ἀποτυπώνει δημόσια ἐκεῖνο τὸ ὁποῖον ἀπὸ μῆνας ἐκμυστηρεύετο εἰς πολλούς:
«Εἶναι λυπηρὸ ὅτι γιὰ ἕνα τόσο κρίσιμο θέμα ἔχουν κινητοποιηθεῖ ἀνεύθυνα πρόσωπα, μὲ σκοπὸ νὰ λοιδοροῦν ἐκείνους, ποὺ διατυπώνουν διαφορετικὲς ἐκτιμήσεις, κολακεύοντας συγχρόνως ὅσους ὑποστηρίζουν. Ἀποκαλύπτεται ἕνας συγκεκριμένος ἐπιχειρησιακὸς σχεδιασμός. Ὁρισμένοι χρησιμοποιοῦν τὴν κοινωνικὴ δικτύωση. Τὸ κύριο φερέφωνό τους εἶναι κληρικὸς Μητροπόλεως τῆς Κρήτης (καθοδηγούμενος καὶ προστατευόμενος ἄνωθεν), ὁ ὁποῖος μὲ μία συγκεκριμένη «παρέα κρούσεως» ἀνέλαβαν τὸν ρόλο νὰ εἰρωνεύονται μὲ κακεντρέχεια, νὰ ἐκφοβίζουν καὶ κατὰ τὴ φαντασία τους νὰ τιμωροῦν μὲ ὕβρεις, ἀπειλές, μικρονοϊκὰ σοφίσματα ἀκόμα καὶ ἄθλιες βωμολοχίες ὅσους ἔχουν διαφορετικὲς προτάσεις γιὰ τὴν ὑπέρβαση τῆς κρίσεως. Ἄλλοι χρησιμοποιοῦν τὴ σοβαροφάνεια δημοσιευμάτων, στὰ ὁποῖα ἐπικαλοῦνται ἐκκλησιαστικὲς καὶ πανεπιστημιακὲς πηγές, ὅπως τὸ ἐν λόγῳ «ρεπορτάζ», ὅπου ἀλλοιώνονται τὰ πραγματικὰ δεδομένα καὶ διαβάλλονται ὑπεύθυνες ἀπόψεις ἀκόμα καὶ Προκαθημένων καὶ Συνόδων. Ὅσοι μετέχουν σὲ αὐτὸν τὸν σχεδιασμό, ἀπερίφραστα ἢ μὲ ὑπονοούμενα, ἐπιχειροῦν ἀνενδοίαστα νὰ κολλήσουν ἐτικέττες ἐθνοφυλετικῆς ἐμπνεύσεως, μὲ ἐπιγραφὲς ὅπως «σλαβόφιλοι», «ρωσόφιλοι» καὶ ἄλλα παρόμοια».
Εἰς τὴν πρότασιν τοῦ Πατριάρχου Ἱεροσολύμων (12.12.2019) διὰ σύγκλησιν Πανορθοδόξου, ἐξαιτίας τῶν πιέσεων ἀλλὰ καὶ προκειμένου νὰ δείξη ὅτι δὲν εἶναι ἐχθρός τοῦ Φαναρίου ὁ Ἀλβανίας ἀπαντᾶ ἀρνητικὰ (08.01.2020). Αὐτὸ ὅμως δὲν κατευνάζει τὸν «ἐπιχειρησιακὸ σχεδιασμὸ» ἐναντίον του, καθὼς πολλοὶ καραδοκοῦν καὶ μὲ ἀφορμὴν τὴν συνέντευξιν εἰς τὴν ἐφημερίδα «Καθημερινὴ» (20.12.2020), ὁ «Ἐθνικὸς Κήρυξ» τὸν ἐπικρίνει (28.12.2020). Ἡ Ἀρχιεπισκοπὴ ἀμύνεται ἀναρτῶσα (02.01.2021) δημοσίευμα τοῦ ἐξ Ἀργυροκάστρου κ. Ὀρφέως Μπέτση, εἰς τὸ ὁποῖον ἐπισημαίνεται ὅτι:
«Ὁ συγκεκριμένος δημοσιογράφος (Θεόδωρος Καλμοῦκος) ἐπανειλημμένως ἐπιχειρεῖ νὰ προσβάλλει καὶ νὰ ἀπειλεῖ τὸν Ἀρχιεπίσκοπό μας κ. Ἀναστάσιο ἐπαναλαμβάνοντας ὅτι τὸ Πατριαρχεῖο τὸν πῆρε ἀπὸ τὰ «ἀζήτητα» καὶ τὸν ἔκανε ἀρχηγὸ Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας καὶ ἄρα ὀφείλει ἰσόβια ἀνεπιφύλακτη ὑπακοή»!
Τὰ τελευταῖα φύλλα συκῆς ἀφαιροῦνται
Ἐν τῷ μεταξὺ ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας ὡς ἀντίποινα πρὸς τὸν Πατριάρχην Ἀλεξανδρείας, ὁ ὁποῖος αἴφνης ἔκανε στροφὴν 180 μοιρῶν εἰς τὸ Οὐκρανικόν, ἱδρύει Ἐξαρχίαν εἰς τὴν Ἀφρικήν. Ὁ Ἀλβανίας μὲ δημόσιον ἀνακοινωθὲν του (08.01.2022) διὰ τὸ ζήτημα μεταξὺ ἄλλων ἀναφέρει:
«Ὁ ἰσχυρισμὸς ὅτι δὲν ὑφίσταται σχίσμα στὴν Ὀρθοδοξία, ἀλλὰ ἁπλῶς διαφωνίες, μοιάζει μὲ τὴ θεωρία ὅτι δὲν ὑπάρχει κορωνοϊός».
Τὸ Φανάρι ἡρμήνευσεν αὐτὸ ὡς εὐθεῖαν βολὴν κατὰ τοῦ ἰσχυρισμοῦ τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου ὅτι μόνον ἡ Ρωσία ἔχει αὐτοαποκοπεῖ, καθὼς ὁ ἴδιος συνεχίζει καὶ μνημονεύη τὸν Μόσχας καὶ ἄρα δὲν ὑφίσταται σχίσμα. Αὐτὸς ὁ ἰσχυρισμὸς ἀλλὰ καὶ ὅλα ὅσα εἶχαν ἕως τότε μεσολαβήσει, προκαλεῖ νέον ὀρυμαγδὸν δημοσιευμάτων κατὰ τοῦ Ἀλβανίας, τὰ ὁποῖα προέρχονται ἀπὸ «ἀξιωματούχους» τοῦ Φαναρίου.
Ἡ μεταπτυχιακὴ ἐργασία τοῦ Ἀρχιγραμματέως τοῦ Φαναρίου Ἀρχιμ. Γρηγορίου Φραγκάκη ἀναφέρεται μὲ «ἀνακρίβεια καὶ ἐμμέσως παραπλανητικὰ» εἰς τὰ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἀλβανίας καὶ σὲ σχετικὸ ἀνακοινωθὲν (15.11.2022) τονίζεται ὅτι:
«…ὁ χειροτονῶν Ἐπίσκοπος ἐνεργεῖ ἐξ ὀνόματος τῆς Ἐκκλησίας, ὅταν εὑρίσκεται ἐντὸς αὐτῆς «ὡς οἰκονόμος μυστηρίων Θεοῦ». Ἐκτὸς αὐτῆς εἶναι ἀπογυμνωμένος πάσης ἱερατικῆς χάριτος καὶ κάθε ἱεροπραξία του εἶναι ἄκυρος καὶ μὴ γενομένη. Ἡ θεωρία περὶ τοῦ ἀνεξαλείπτου τῆς ἱερωσύνης, πού ἔχει υἱοθετηθῆ στὸν Ρωμαιοκαθολικὸ κόσμο… Οὔτε βεβαίως τὸ μηδέποτε γενόμενον καθίσταται γεγενημένον, ὑπαρκτὸν καὶ ἔγκυρον διὰ ἁπλῆς διοικητικῆς ἀποφάσεως… ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἀλβανίας στὶς 19 Μαρτίου 2019 πρότεινε νὰ ἰσχύση ἡ ἴδια διαδικασία πού ὁδήγησε στὴ λύση τοῦ Μελιτιανοῦ Σχίσματος ἀπὸ τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο».
Ὑπομιμνήσκεται δι’ αὐτῶν ἐμμέσως: α) ὅτι τὸ Φανάρι ἔχει ὑπερβῆ καὶ αὐτὸν τοῦτον τὸν παπισμόν, ὄχι ἁπλῶς ἐπειδὴ -πιθανῶς- υἱοθετεῖ παπικάς κακοδοξίας, ἀλλὰ κυρίως καθὼς θεωρεῖ ὅτι τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ὑπάγεται εἰς τὰς «διοικητικάς ἀποφάσεις» του, καὶ β) ὅτι ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος φέρεται ἀνακόλουθα –διὰ τοῦτο καὶ ἀναξιόπιστα- καθὼς δὲν ἐφαρμόζει ὁ ἴδιος ὅσα περὶ τοῦ Μελιτιανοῦ Σχίσματος ἀπέστειλεν εἰς τὸν Ἀλβανίας!
«Πῦρ κατὰ ριπάς» παραγόντων τοῦ Φαναρίου κατὰ τοῦ Ἀλβανίας
Ἀκολουθοῦν καὶ πάλι νέα δημοσιεύματα κατὰ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Τιράνων, εἰς τὰ ὁποῖα προσπαθεῖ νὰ ἀπαντήση:
-11.03.2023: «Μὲ ἀφορμὴ πρόσφατα δημοσιεύματα στὸ διαδίκτυο, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἀλβανίας διευκρινίζει ὅτι δὲν πρόκειται νὰ παρασυρθεῖ στὴ μέθοδο τῶν ἀντεγκλήσεων, ἀναιρέσεων, προσβολῶν, ἀνακριβειῶν καὶ μομφῶν, ὅπως ἐπιχειρεῖται ἀπὸ ἀναρμοδίους λαϊκοὺς σὲ διαδικτυακοὺς τόπους».
-13.08.2023: «Ἀρχιμανδρίτης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης, ὁ ὁποῖος στὰ κοινωνικὰ δίκτυα ὑπογράφει ὡς Ἠλίας Ἀναστασιάδης (Ἀρχιμανδρίτης Ρωμανός), ἀνήρτησε σὲ μέρες μεγάλων ἑορτῶν στὸν προσωπικὸ δικτυακὸ του τόπο ὕβρεις σὲ βαθμὸ χυδαιότητος».
-30.08.2023: «Στὰ ψευδολογήματα ποὺ ἐμφανίζονται κατὰ καιρούς, γιὰ νὰ ὑποστηρίξουν τὴν ἀνυπόστατη ἄποψη ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος Αὐτοκέφαλος Ἐκκλησία τῆς Ἀλβανίας βρίσκεται «ὑπὸ τὴν ἐπιρροὴ τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας», προστέθηκε πρόσφατα σὲ διαδικτυακὸ τόπο ἄρθρο στὰ Ἀγγλικὰ μὲ τίτλο «Στῶμεν καλῶς, στῶμεν μετὰ φόβου Θεοῦ». Συντάκτης του εἶναι ὁ Ἠλίας Δαμιανάκης, κάτοικος Η.Π.Α. ὅπως ὁ ἴδιος ὑπογράφει, Ἄρχων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου».
-11.09.2023 «μὲ νέα ἀνάρτησή του προσπαθεῖ νὰ πείσει ὅτι ἡ ἀντίδραση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ὀρθοδόξου Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Ἀλβανίας ὀφείλεται τάχα σὲ λάθος μετάφραση τοῦ ὅρου «international oligarchs»… Τὰ ἐπιπόλαια αὐτὰ κείμενα ἀμέσως δημοσιεύτηκαν στὰ Ἑλληνικὰ στὸν διαδικτυακὸ τόπο «Φῶς Φαναρίου» ἀπὸ ἕτερο Ἄρχοντα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου (Παναγιώτη Ἀνδριόπουλο). Ἕνας τρίτος νεόκοπος Ἄρχων (Γεώργιος Βλαντὴς) ποὺ ὑπηρετεῖ σὲ διαχριστιανικὸ συμβούλιο στὴ Γερμανία, σπεύδει νὰ σχολιάζει, νὰ προσβάλλει ἀκόμα καὶ νὰ ὑβρίζει».
Παρὰ ὅτι ἡ παραπληροφόρηση ἢ ἀήθης ἐπίθεσις προέρχεται εἴτε ἀπὸ κληρικοὺς τοῦ κλίματος τοῦ Φαναρίου (Γρ. Φραγκάκης, Ρ. Ἀναστασιάδης) εἴτε ἀπὸ Ἄρχοντας τοῦ Πατριαρχείου (Ἀν. Βαβοῦσκος, Ἠλ. Δαμιανάκης, Π. Ἀνδριόπουλος, Γ. Βλαντὴς) ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος προσποιεῖται ὅτι δὲν γνωρίζει, ἀφοῦ δὲν λαμβάνει θέσιν φανερῶς.
Πῶς ἐξηγεῖται τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Ἀλβανίας ἄν καί εἰς ὅλα τὰ κείμενά του (κακῶς βεβαίως) ἐπιμένει ὅτι δικαίωμα ἐκχωρήσεως αὐτοκεφαλίας ὅπως καὶ συγκλήσεως Πανορθοδόξου Συνόδου ἔχει μόνον τὸ «Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο», δηλ. δίδει τὰ πάντα εἰς τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον, δέχεται τοιοῦτον λυσσαλέον πόλεμον; Οἱ διοικοῦντες εἰς τὴν Πόλιν ἐπιθυμοῦν ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗΝ!
Ὁ Κων/λεως τελεῖ χειροτονίαν εἰς Ἐπίσκοπον μὲ τὸ filioque!
Πλέον πρόσφατος μηχανορραφία προκειμένου νὰ πλήξουν τὸν Ἀλβανίας ἦτο ἡ προώθησις τοῦ πολλὰ δεινὰ προκαλέσαντος εἰς τὴν πολύπαθον Ἐκκλησίαν τῆς Ἀλβανίας Ἀρχιμανδρίτου Θεοφάνους Κόγια εἰς Ἐπίσκοπον Φιλομηλίου διὰ τὰς ἀλβανοφώνους κοινότητας εἰς ΗΠΑ, ὁ ὁποῖος μάλιστα ἀπροκάλυπτα ἀνέγνωσε κατὰ τὴν χειροτονίαν του τὸ «Σύμβολον τῆς Πίστεως» μὲ τὴν παπικὴν προσθήκην τοῦ filioque.
Αὐτὴ ἡ τραγικὴ χειροτονία διὰ τὴν Ὀρθοδοξίαν δικαιώνει πλήρως τὸν Ἀλβανίας, καθὼς δὲν εἶναι ἡ μόνη, ἀφοῦ καὶ ὁ Ἀμερικῆς ἐτέλεσε Θ. Λειτουργίαν μὲ τὸ filioque! Εἰς τὸ ἑξῆς ὅσα καὶ νὰ δημοσιεύσουν, διὰ νὰ δικαιολογηθοῦν ἢ διὰ νὰ ἐπιτεθοῦν εἰς τὸν Ἀλβανίας, ἡ ἀλήθεια εἶναι «μεγάλη καὶ ὑπερισχύει» (Ἔσδρας Α΄ 4,41).
Δὲν ἔχουν ὅμως καμίαν ἀπάντησιν εἰς τὰ ἐπιχειρήματα τῶν ἐπιστολῶν τοῦ Ἀλβανίας, ὁ ὁποῖος ἐργάζεται διὰ τὴν σύγκλησιν Πανορθοδόξου, τὴν ὁποίαν ὅσον καὶ ἂν «σαμποτάρουν» θὰ πραγματοποιηθῆ.