Τραγελαφικό. Ο Γερμανίας Αυγουστίνος που ως αρχιοικουμενιστής αναγνώρισε τους Προτεστάτες ως Εκκλησία, τους αναγνωρίζει μυστήρια και συμπροσεύχεται μαζί τους, παραδέχεται ότι από αυτούς άρχισε η αναγνώριση του γάμου των ομοφυλοφίλων.

Φυσικά για τον Οικουμενισμό, για όσα έχει υπογράψει εις το όνομα των Ορθοδόξων χωρίς καν να τους ρωτήσει, για το ότι θεωρεί την Ορθοδοξία ατελή και γι ΄αυτό θέλει να μάθει κι από τους άλλους, ο Αυγουστίνος δεν λέει κουβέντα. Ο δε εκκλησιασμός είναι γι’  αυτόν πηγή εσόδων και όχι οδός σωτηρίας.

Γερμανίας Αυγουστίνος: ''Ο Γεροντισμός θα βλάψει την Εκκλησία, είναι μια κατάρα''.

aygoustinos germanias

Του Θεόδωρου Καλμούκου


Ο Μητροπολίτης Γερμανίας Αυγουστίνος με βαθιά γνώση και πείρα των εκκλησιαστικών και κοινωνικών θεμάτων, με ευρυμάθεια και με μία αφοπλιστική ευθύτητα, σε συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα» μίλησε για την Ομογένεια και την Εκκλησία της Γερμανίας, τον γάμο ατόμων του ιδίου φύλου, το φαινόμενο του Γεροντισμού, την Ομογένεια της Αμερικής και άλλα πολλά.

Σεβασμιώτατε, σε ποια κατάσταση βρίσκει ο καινούργιος χρόνος τη Μητρόπολη και την Ομογένεια της Γερμανίας;

Σε μία πολύ καλή κατάσταση θα έλεγα. Αρχίσαμε από το μηδέν, είχαμε ένα μικρό γραφείο στη Βόννη και τίποτε άλλο και σήμερα με τη βοήθεια του Θεού και χιλιάδων ανθρώπων, Ελλήνων και Γερμανών δεν, ξέρουμε τι έχουμε.

Πόσες κοινότητες έχετε σ’ ολόκληρη τη Γερμανία;

Οι μεγάλες κοινότητες, αυτές που είναι θα έλεγα ανεξάρτητες οικονομικά, είναι γύρω στις εκατό, αλλά ουσιαστικά είναι πεντακόσιες διότι υπάρχουν σε μερικές πόλεις όπως ας πούμε στην Κολωνία και στη Χάρτεν που δεν υπάρχει μόνιμα ιερέας, αλλά όμως πηγαίνει μία – δύο φορές το μήνα ιερέας και λειτουργεί και εκεί, δηλαδή δεν αφήνουμε τους ανθρώπους μόνους τους, είμαστε κοντά τους γι’ αυτό και ζούμε Θεόδωρε. Ζούμε εδώ στη Γερμανία όχι από φόρο εκκλησιαστικό, ή από άλλους φόρους, ζούμε από τον εκκλησιασμό, κι αυτό είναι θαύμα.

Εννοείτε ότι οι εκκλησιαζόμενοι εθελουσίως στηρίζουν οικονομικώς την Μητρόπολη και τις κοινότητες.

Μόνο αυτοί.

Δεν έχετε, όπως έχουμε στην Αμερική, υποχρεωτική συνδρομή κατ’ έτος από τον κάθε πιστό;

Όχι, βέβαια. Εμείς έχουμε τις λεγόμενες ελεύθερες συνδρομές, δηλαδή αν θέλει ο καθένας δίνει ό,τι θέλει, ένα ευρώ; ένα ευρώ. Δύο ευρώ; Όχι, να πω δώστε 100, 200, 300, όχι ποτέ, αλλά ό,τι θέλει ο καθένας. Πρέπει να πω πως αυτό το πράγμα μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν έχει αποδώσει τους καρπούς που περιμέναμε, όμως κάθε μήνα και καλύτερα.

Αν ένας ομογενής έλθει και σας πει Άγιε Γερμανίας θέλω να βαπτίσω το παιδί μου αλλά δεν έχω χρήματα. Θα το βαφτίσετε;

Ασφαλώς, κι όχι μόνο αυτό, αλλά θα του δώσουμε και χρήματα.

Με συγκινείτε.

Έτσι είμαστε εμείς.

Πόσα χρόνια αρχιερατεύετε στη Γερμανία;

Δεν ξέρω κι εγώ ο ίδιος… Ήμουν επί οκτώ χρόνια βοηθός Επίσκοπος επί Ειρηναίου. Μου είχε απόλυτη εμπιστοσύνη, με έστελνε παντού γιατί ήξερα τη γλώσσα, είχα σπουδάσει εδώ πέντε χρόνια, ήξερα γενικότερα τα εν Γερμανία πράγματα και από το 1980 είμαι Μητροπολίτης.

Ο χρόνος που έφυγε σε ποια κατάσταση άφησε την Ορθόδοξη Εκκλησία μας ανά την οικουμένη;

Δε νομίζω σε άριστη κατάσταση. Υπάρχει ακόμα το θέμα της Ουκρανίας, είναι ένα σχίσμα προς το παρόν. Βέβαια πιστεύουμε όλοι ότι μια μέρα θα λυθεί αυτό, διότι κάθε φορά που υπήρχε πρόβλημα αυτοκεφαλίας υπήρχαν μερικά χρόνια και σχίσματα. Πιστεύουμε ότι όταν τελειώσει ο πόλεμος στην Ουκρανία και βάλει μυαλό και ο εκεί Αρχων, ο Πατριάρχης, και ο Πούτιν θα καταλάβουν ότι δεν συμφέρει να είναι η Εκκλησία χωρισμένη, αλλά πρέπει να είναι ενωμένη πάντοτε και παντού.

Ομως τον Πατριάρχη Μόσχας τον ακολουθούν όλες οι Σλαβικές Εκκλησίες, ακόμα και δύο Ελληνόφωνες των Ιεροσολύμων και της Αλβανίας, δεν είναι μόνο ο Μόσχας.

Υπάρχουν προβλήματα τα οποία είναι περισσότερο οικονομικά και πολιτικά, παρά Ορθόδοξα. Αυτό με την Αλβανία δεν το καταλαβαίνω, διότι εάν υπάρχει σήμερα ο Αλβανίας, ο σπουδαίος και φίλος δικός μου ο Αλβανίας, το οφείλει στον Παναγιώτατο, και δεν καταλαβαίνω γιατί μένει εκτός, δηλαδή δεν πηγαίνει στη γραμμή του Παναγιωτάτου. Επίσης, άλλες Εκκλησίες όπως η Σερβία, η Αντιόχεια όλα αυτά είναι λόγοι οικονομικοί, βοηθάει η Ρωσία. Η Ρωσία ξέρετε διαθέτει τεράστια ποσά για τον Κύριλλο για το Πατριαρχείο του, τεράστια ποσά, στην Αφρική, παντού κι αυτό οι δικοί μας δεν το βλέπουν, βλέπουν άλλα πράγματα.

Ποια είναι μερικά από τα ζώπυρα ερωτήματα που απασχολούν την ενδόμυχη πάλη σας για τον κόσμο γενικότερα;

Με ποια απλή γλώσσα θα μπορέσουμε να του πούμε όπως έλεγαν σε μας οι πατέρες και οι μητέρες μας τα πράγματα του Έθνους και της Εκκλησίας, για να καταλάβει ο κόσμος, τα νέα παιδιά, ποια είναι η Ορθοδοξία. Να καταλάβουν ότι η Ορθοδοξία είναι χρυσάφι κι ότι πρέπει όλοι μαζί να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να μείνουν Έλληνες και Ορθόδοξοι. Έλληνες όχι με την εθνικιστική πλευρά, αλλά Έλληνες σύμφωνα με τη δική μας την ελληνική παράδοση και με τη γλώσσα μας η οποία είναι μία ιστορική γλώσσα που δεν πρέπει επ’ ουδενί να πεθάνει. Στη Γερμανία π.χ. δεν πρέπει να σβήσει η ελληνική γλώσσα. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα παιδιά μας δεν πρέπει να μάθουν άριστα Γερμανικά για να μπορέσουν να προοδεύσουν στη Γερμανία. Πώς θα πούμε στα παιδιά πως εδώ υπάρχει μέλλον, σωτηρία, νόημα ζωής;

Σεβασμιότατε, ποια είναι η γνώμη σας για τον γάμο ατόμων του ιδίου φύλου που επίκειται να θεσμοθετηθεί στην Ελλάδα; Τι σας λένε εκεί οι άνθρωποί σας, το ποίμνιο σας;

Αυτοί που καταλαβαίνουν, διότι περί αυτού πρόκειται, είναι εναντίον. Εγώ σας λέγω το εξής, πως η Εκκλησία δεν μπορεί ποτέ να δεχθεί αυτό το πράγμα, ποτέ. Η πολιτεία είναι άλλο θέμα, εδώ είναι Ευρωπαϊκή Ένωση αυτή επιμένει στο θέμα αυτό και πιστεύω ότι η κυβέρνηση στην Ελλάδα θα το επιβάλλει επειδή επιμένει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά η Εκκλησία δεν μπορεί ποτέ να συμφωνήσει σ’ αυτό.

Εσείς εκεί στη Γερμανία έχετε αυτό το θέμα του γάμου του ιδίου φύλου, δηλαδή οι Γερμανοί παντρεύονται άνδρες με άνδρες;

Μα εδώ έγινε το κακό Θεόδωρε και μάλιστα άρχισε από την Ευαγγελική Εκκλησία. Αυτοί είχαν κάνει ένα χαρτί για την οικογένεια και έλεγαν αυτά τα πράγματα που μετά στη Βουλή έγιναν νόμος κι ο νόμος αυτός λέγεται γάμος για όλους και μάλιστα να υιοθετούν παιδιά, κι αυτό εγώ προσωπικά δεν μπορώ να το κατανοήσω.

Ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Στέφανος Κασσελάκης είναι παντρεμένος με άντρα. Τι σημαίνει αυτό για τον θεσμό της οικογένειας όπως επί αιώνες τον ξέρουμε και τον βιώνουμε στην πατρίδα μας, την Ελλάδα;

Είναι κάτι πρωτοφανές σ’ έναν λαό που στην πλειονότητά του είναι συντηρητικός, είναι κάπως Ορθόδοξος, ίσως μόνο στα χαρτιά Ορθόδοξος.

Εννοείτε στην Ελλάδα;

Στην Ελλάδα, στην Ελλάδα. Πόσοι εκκλησιάζονται στην Ελλάδα;

Νομίζω δύο τοις εκατό

Εμείς όμως εδώ, όπως σας είπα, ζούμε από το εκκλησίασμα. Δηλαδή εάν είχαμε δύο στα εκατό δεν θα υπήρχε η Μητρόπολη και η Εκκλησία της Γερμανίας.

Πώς βλέπετε το φαινόμενο του Γεροντισμού στην Ελλάδα, η οποία έχει γεμίσει κυριολεκτικά από Γέροντες, οι οποίοι προφητεύουν, μελλοντολογούν, περιφέρουν εικόνες, λείψανα, αντικείμενα, ακόμα κι ένα κάστανο έβγαλαν για προσκύνηση;

Είναι μια κατάρα ο Γεροντισμός. Εγώ δεν ήθελα ποτέ να είμαι Γέροντας, ούτε είμαι Γέροντας κανενός, είμαι ο Γερμανίας και όλοι οι κληρικοί είναι παιδιά μου και αδέλφια μου, είμαι ο πατέρας όλων. Ο Γεροντισμός θα μας βλάψει πολύ εάν δεν φροντίσουμε να ξεμπλέξουμε από αυτόν όσο γίνεται νωρίτερα, θα βλάψει την Εκκλησία μας δυστυχώς.

Τι πιστεύετε για την Ομογένεια της Αμερικής; Τι είμαστε εμείς για σας;

Λένε μερικοί ότι εμείς εδώ στη Γερμανία σας ξεπεράσαμε. Να γελάσουμε και λίγο… Λοιπόν, εγώ σας θαύμαζα πάντοτε. 

Δεν μπορώ να πω όμως ότι ξέρω τα εκεί πράγματα, διότι όταν ήλθα, ήλθα μόνο επειδή το ήθελε ο Πατριάρχης, και ήλθα για τρεις μέρες. Την Ομογένεια και τη σέβομαι και την αγαπώ και την τιμώ.