“Κακοῦ κόρακος κακὸν ᾠόν ” – Ανοικτή επιστολή στο Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Ειρηναίο.


Αλεξανδρούπολη, 1η Αυγούστου 2024
Πρόοδος του Τιμίου Σταυρού, Μνήμη Αγίων Επτά Μακκαβαίων
Βασιλική Οικονόμου

Ανοικτή Επιστολή
Προς το Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Ειρηναίο
Κοινοποίηση: Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμο


«Ἐάν ὁ ἐπίσκοπος ἤ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοί τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφονται καί σκανδαλίζωσι τόν λαόν, χρή αὐτούς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γάρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον ἤ μετ’ αὐτῶν ἐμβληθῆναι ὡς μετά Ἄννα καί Καϊάφα εἰς τήν γέενναν τοῦ πυρός.» Μέγας Αθανάσιος


κ. Ειρηναίε

Από έναν Αρχιερέα που έχει μαθητεύσει δίπλα σε έναν από τους πλέον κακόδοξους Μητροπολίτες της εν Ελλάδι Εκκλησίας δεν περιμένουμε παρά αντιγραφή των κακοδοξιών του δασκάλου του. Θρεμμένος με τη νοθευμένη διδασκαλία του παναιρετικού και κατά τους Ιερούς Κανόνες καθαιρετέου και αφοριστέου Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμου, αρχίσατε ήδη και εσείς να εκχέετε πνευματικό δηλητήριο στο ποίμνιό σας, απηχώντας γνωστότατες θέσεις των Οικουμενιστών.

Όπως πληροφορηθήκαμε, εμφανιστήκατε ανήμερα του Πάσχα 2024 στην αναστάσιμη εκπομπή “Λόγια Αγάπης”, με οικοδεσπότη τον π. Αθανάσιο Καμπούρη [1]. Στην εκπομπή αυτή διατυπώσατε θέσεις όπως:

– το Πάσχα «το γιορτάζει ακόμα και ο άπιστος κόσμος, ο αλλόθρησκος κόσμος». Θα θέλατε να μας εξηγήσετε πώς γιορτάζουν κατά τη γνώμη σας το αναστάσιμο, χριστιανικό Πάσχα οι άπιστοι και οι αλλόθρησκοι; Ελπίζουμε να μην έχετε κατά νου την προοδοποίηση ενός οικουμενιστικού εορτασμού της σημαντικότερης εορτής της αγίας Πίστης μας.

– «Όλοι μέσα μας έχουμε έναν Εβραίο, είπε κάποτε ένας Επίσκοπος. Και τι εννοούσε; Ότι είμαστε πλάσματα του Θεού, βαπτιστήκαμε, έχουμε τον Μεσσία, ας το πω έτσι, για να κατανοηθώ, όμως δεν τον αποδεχόμαστε μέσα από τον τρόπο της ζωής μας, τα πάθη μας και τις αμαρτίες. Επιλέγουμε την αμαρτία και όχι την αγιότητα. Είμαστε, δηλαδή, Εβραίοι, που ήρθε ο Μεσσίας τους, Τον είδανε και Τον σταυρώσανε».

Το ποιος Επίσκοπος εκστόμισε αυτή τη ρήση είναι ήδη γνωστό. Πρόκειται περί του δασκάλου σας, Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμου, ο οποίος προ ετών ανήγειρε αναίσχυντα και ανερυθρίαστα εβραϊκή επτάφωτη λυχνία στην Πλατεία του Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Νικολάου. Μάλιστα, στα αποκαλυπτήρια της λυχνίας (τα οποία ακολούθησε επιμνημόσυνη δέηση για τα θύματα του Ολοκαυτώματος στα εβραϊκά…) ο παρευρισκόμενος Γεν. Γραμ. του ΚΙΣΕ (Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος) Βίκτωρ Ισαάκ Ελιέζερ διάβασε, μεταξύ άλλων, στην προσφώνησή του και απόσπασμα από παλαιότερο κείμενο του Μητροπολίτη Άνθιμου, όπου εντοπίζεται και αυτή ακριβώς η φράση: «Στη σχέση μας με το Θεό, όλοι έχουμε ένα εβραίο μέσα μας, μέχρι σήμερα» [2].

Το ότι έναν Εβραίο έχουνε πράγματι μέσα τους όλοι οι εβραιόφιλοι προδότες της Πίστης, και όχι εμείς οι ορθόδοξοι Χριστιανοί που ακολουθούμε τον Χριστό, το έχουμε ήδη διευκρινίσει σε σχετική ανοικτή επιστολή μας στον κ. Άνθιμο, την οποία μάλιστα σάς κοινοποιήσαμε. Επί τη ευκαιρία, όμως, αναρωτιόμαστε: γνωρίζει ο ορθόδοξος λαός της Φλώρινας ότι, όσο ήσασταν Πρωτοσύγκελλος του κ. Ανθίμου και υπεύθυνος έκδοσης και σύνταξης του μητροπολιτικού περιοδικού “Σταγόνες Πίστεως”, δημοσιεύθηκε στο περιοδικό αυτό ένα ανώνυμο ραβινικό κείμενο, με τίτλο «Ποιος από εμάς είναι ο Μεσσίας;» [3]; Μήπως είστε και εσείς εβραιόφιλος όπως και ο δάσκαλός σας Άνθιμος, κ. Ειρηναίε; Μήπως γι’ αυτό μιλήσατε και περί αντισημιτικού πνεύματος των καιρών μας στην εν λόγω εκπομπή; Αντί να κόπτεσθε για το αντορθόδοξο πνεύμα των καιρών, κόπτεσθε για το αντισημιτικό; Δε χρειάζονται συνήγορο οι εχθροί του Χριστού, κ. Ειρηναίε. Ευθύνη δική σας ως τιμημένου με το αρχιερατικό αξίωμα είναι η υπεράσπιση της Ορθοδοξίας, όχι των Εβραίων.

– «…όταν αντιδρώ, όταν απομονώνομαι, όταν δεν έχω Επίσκοπο, θέτω τον εαυτό μου εκτός Εκκλησίας και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο». Συνεπώς, κατά τη γνώμη σας, το κριτήριο για το αν κανείς είναι μέλος της Εκκλησίας είναι η τυφλή υπακοή στον Επίσκοπο; Δηλαδή εσείς, που σας είδαμε με τα μάτια μας να συμπροσεύχεστε με Παπικούς και Μονοφυσίτες κατά τον εορτασμό του Πολιούχου Αλεξανδρούπολης Αγίου Νικολάου σε Αρχιερατικό Συλλείτουργο το Δεκέμβρη του 2019 [4], θεωρείτε εαυτόν εντός Εκκλησίας, ενώ ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης (για να αναφερθούμε σε σύγχρονο Άγιο) που διέκοψε την εκκλησιαστική κοινωνία με τον παναιρετικό Πατριάρχη Αθηναγόρα [5] θα μας πείτε ότι ήταν εκτός Εκκλησίας; Εκτός Εκκλησίας ήταν και τόσοι μεγάλοι Άγιοι που διέκοψαν κοινωνία με αιρετίζοντες, όπως ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός; Άραγε αγνοείτε ότι οι Ιεροί Κανόνες, όπως ο Ι’ και ΜΕ’ των Αγίων Αποστόλων, προβλέπουν μέγα αφορισμό – δηλαδή αποκοπή από την Εκκλησία – για τη συμπροσευχή με καταδικασμένο αιρετικό, δηλαδή με ακοινώνητο;

«Εἴ τίς ἀκοινωνήτῳ κᾄν ἐν οἴκῳ συνεύξηται, οὖτος ἀφοριζέσθω.» Κανὼν Ι’ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων

«Ἐπίσκοπος, ἢ Πρεσβύτερος, ἥ Διάκονος αἱρετικοῖς συνευξάμενος, μόνον, ἀφοριζέσθω, εἰ δὲ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς, ὡς Κληρικοῖς, ἐνεργῆσαι τί, καθαιρείσθω.» Κανὼν ΜΕ’ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων

Αγνοείτε πράγματι ότι είστε αφοριστέος, δηλαδή αποκοπτέος και αποβλητέος από την Εκκλησία; Ή απλά το αποκρύπτετε;

κ. Ειρηναίε

Επιλεκτικά και εν συντομία θίξαμε κάποιες κακοδοξίες σας, χωρίς αυτές να είναι οι μόνες. Με λύπη μας, αλλά δίχως καμία έκπληξη, βλέπουμε ότι ξεκινήσατε άσχημα την αρχιερατική σας πορεία. Όπως είπαμε, δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο, δεδομένης της προηγηθείσας πολύχρονης μαθητείας σας στην προδομένη και βεβηλωμένη Μητρόπολη Αλεξανδρούπολης. Επαληθεύεται για άλλη μια φορά η αρχαία ρήση: «Κακοῦ κόρακος κακόν ᾠόν». Πρεσβεύοντας ότι η κοινωνία με τον Επίσκοπο και η τυφλή και απροϋπόθετη υπακοή σε αυτόν είναι το κριτήριο μετοχής ή μη στο μυστικό Σώμα του Χριστού, που είναι η Εκκλησία, και επιχειρώντας δολίως με αυτόν τον τρόπο να φιμώσετε την αντίσταση των ορθόδοξων στην παναιρετική λαίλαπα του Οικουμενισμού και στις λοιπές αισχρές κακοδοξίες που μαστίζουν την Εκκλησία μας, προδίδετε το αρχιερατικό σας αξίωμα, το εις τύπον και τόπον Χριστού. Περιφρονείτε την αγιοπατερική διδασκαλία που διδάσκει με το στόμα του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά ότι «οἱ τῆς τοῦ Χριστοῦ ἐκκλησίας τῆς ἀληθείας εἰσί· καί οἱ μή τῆς ἀληθείας ὄντες οὐδέ τῆς τοῦ Χριστοῦ ἐκκλησίας εἰσί, καί τοσοῦτο μᾶλλον, ὅσον ἄν και σφῶν αὐτῶν καταψεύδοιντο, ποιμένας καί ἀρχιποίμενας ἱερούς ἑαυτούς καλοῦντες καί ὑπ’ ἀλλήλων καλούμενοι· μηδέ γάρ προσώποις τόν χριστιανισμόν, ἀλλ’ ἀληθείᾳ καί ἀκριβείᾳ πίστεως χαρακτηρίζεσθαι μεμυήμεθα» [6]. Αποδεικνύεστε πιστό τέκνο του προδότη λυκοποιμένα Ανθίμου Αλεξανδρουπόλεως. Λυπόμαστε για την κατάπτωσή σας και ευχόμαστε και ελπίζουμε να επανέλθετε εις εαυτόν και εις Χριστόν πριν να είναι αργά. Μέχρι τότε, τα συλλυπητήριά μας στους Ορθόδοξους της Μητρόπολής σας για τον νέο κακό Ποιμενάρχη που τους ποιμαίνει. “Αγία ανυπακοή” τούς ευχόμαστε, όπως αυτή που έδειξαν και δίδαξαν οι Άγιοι Πατέρες με τον βίο, τους αγώνες και το αίμα τους.

Βασιλική Οικονόμου


IC XC NIKA

Ο ΚΥΡΙΟC ΕΓΓΥC

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ



3. Περιοδικό «Σταγόνες Πίστεως», Τεύχος 40, Απρίλιος-Μάιος-Ιούνιος 2022, σελ. 10-11.


5. «Ὀρθόδοξος Τύπος», τ. 98/1.3.1969, σ. 4 καί τ. 1680/9.3.2007, σ. 5 , κατά παράθεση π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου, εφημέριου Αγ. Νικολάου Πατρών: Άγιος Παΐσιος Σύγχρονος Ομολογητής της Ορθοδόξου Πίστεως. Όταν ο Άγιος Παΐσιος, διέκοψε το μνημόσυνο του Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα …

6. Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, Ἀναίρεσις γράμματος Ἰγνατίου Ἀντιοχείας, ΕΠΕ 3, 606.