Ὁ ἄλλος εἶνε ὁ ἑνιαῖος κωδικὸς ἀριθμός. Αὐτὸ δὲν ἔχει θρησκευτικὴν σημασίαν καμμίαν.
Παρουσιάζουμε την απάντηση του μακαριστού π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου σε ερώτηση σχετικά με τις νέες ταυτότητες, τον Αντίχριστο και το 666. Σε αυτήν φαίνεται ξεκάθαρα αυτό που κι εμείς λέμε τόσο καιρό προς αποφυγή εκφοβισμού, διχόνοιας και αποπροσανατολισμού του ποιμνίου: Αντιστεκόμαστε στις νέες ταυτότητες ως πολίτες με δικαιώματα αλλά δεν προσκυνά τον Διάβολο όποιος πάρει την ταυτότητα, ούτε υπηρετεί τον Αντίχριστο. Αντιθέτως υπηρετεί τον διάβολο και τον Αντίχριστο, όποιος ακολουθεί την αίρεση. Υπενθυμίζουμε ότι ο π. Επιφάνιος είχε επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων με τον άγ. Παΐσιο (όπως και με τον άγ. Πορφύριο, π. Αθανάσιο Μυτιληναίο), ώστε είναι αδύνατο να μην γνώριζε την γνώμη του Αγίου για τις ταυτότητες.
- Γέροντα, τί λέγετε διὰ τὰς νέας ταὐτότητας;
- Περὶ τοῦ 666 δὲν γίνεται λόγος. Εἶπαν ῥητῶς ὅτι δὲν θὰ τὸ ἔχῃ [ἀναφέρεται εἰς τὴν ἐποχὴν τὴν ἰδικήν του]. Τώρα, τὸ ὅτι προσπαθοῦν μὲ αὐτὸ τὸν Ε.Κ.Α.Μ. νὰ μᾶς φακελώσουν ὅλους καὶ νὰ ἔχωμεν ἕνα ἀριθμὸν ποὺ νὰ μᾶς συνοδεύῃ εἰς τὴν ζωήν μας καὶ νὰ ἐλέγχουν καὶ τὴν ἰδιωτικήν μας ζωήν, αὐτὸ δὲν εἶνε καθόλου ἀπίθανον. Ἀλλὰ ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ - καλά, τὸ 666 καὶ τὰ ἄλλα, τὰ ὁποῖα ἔχουν σχέσιν μὲ τὸν Ἀντίχριστον εἶνε ἄλλο θέμα. Ἐμεῖς, λοιπόν, οἱ Χριστιανοὶ - τὰ φακελώματα δὲν πρέπει νὰ τὰ φοβούμεθα. Δὲν πᾶν᾿ νὰ μᾶς φακελώσουν; Ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ θὰ πρέπῃ νὰ ζῶμεν εἰς ὑάλινον πύργον. Ὅλη ἡ ζωή μας νὰ εἶνε ἐμφανὴς ἀπὸ ὅλας τὰς μεριάς. Δὲν πρέπει νὰ ἔχωμε λόγον νὰ κρύψωμε τίποτε. Θὰ παρακολουθοῦν τὴν ἰδιωτικήν μας ζωήν. Καὶ τί βγῆκε; Τὸ φακέλωμα αὐτὸ εἶνε κίνδυνος δι᾿ ὅσους ἔχουν πολλὰ νὰ κρύψουν ἀπὸ τὴν ἰδιωτικήν τους ζωήν. Ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ δὲν πρέπει νὰ ἔχωμε νὰ κρύψωμε τίποτε ἀπὸ τὴν ἰδιωτικήν μας ζωήν. Νὰ ζῶμεν εἰς ὑάλινον πύργον. «Πᾶς γὰρ ὁ φαῦλα πράσσων μισεῖ τὸ φῶς» (Ἰω. Γ΄ 20).
Ἡ κυβέρνησις, πάντως, εἶχεν ὑποσχεθῆ ὅτι αἱ ταὐτότητες δὲν θὰ ἔχουν τὸ 666. Τὸ ὑπεσχέθη. Τώρα ἂν βγοῦν καὶ τὸ ἔχουν, ἡ Ἐκκλησία θὰ εἰπῇ τί πρέπει νὰ κάνωμε. Βεβαίως, δὲν νομίζω ὅτι θὰ εἰπῇ νὰ δεχθῶμε ταὐτότητας μὲ τὸν ἀριθμὸν 666. Ὄχι διότι μπορεῖ κανεὶς νὰ μᾶς κάνῃ ἀντιχρίστους μὲ τὴν βίαν, χωρὶς νὰ τὸ θέλωμεν. Ἂν δὲν δώσωμε τὴν ψυχήν μας εἰς τὸν διάβολον, δὲν μπορεῖ νὰ τὴν πάρῃ. Ἂν ὑποτεθῇ ὅτι πάει κάποιος εἰς τὸ Ὑπουργεῖον Ἐσωτερικῶν, εἰς τὰ ἀρχεῖα τοῦ ὁποίου ὑπάρχουν ὅλοι - ὄχι μόνον αἱ κοινότητες ἢ οἱ δῆμοι, ἐκεῖ ὅπου ἐγεννήθημεν, ἀλλὰ καὶ τὸ Ὑπουργεῖον Ἐσωτερικῶν ἔχει ἀρχεῖα δι᾿ ὅλους μας. Πότε ἐγεννήθημεν, ποῦ ἐγεννήθημεν, τί ἐσπουδάσαμεν, γενικῶς ὅλα τὰ στοιχεῖα τῆς ζωῆς μας ὑπάρχουν. Ἄν πάῃ, λοιπόν, κάποιος εἰς τὸ Ὑπουργεῖον Ἐσωτερικῶν - καὶ πάρῃ τοὺς καταλόγους καὶ γράψῃ ἔμπροσθεν εἰς τὰ ὀνόματά μας Βουδδιστής, Βουδδιστής, Μωαμεθανός, Μωαμεθανός, Σιντοϊστής, Σιντοϊστής, Σιντοϊστής, μάρτυς τοῦ Ἰεχωβᾶ, μάρτυς τοῦ Ἰεχωβᾶ, ἐμεῖς θὰ γίνωμε Βουδδισταὶ καὶ Σιντοϊσταὶ καὶ μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ, ἐπειδὴ δίπλα ἀπὸ τὸ ὄνομά μας ἔγραψαν τέτοια πράγματα; Θεὸς φυλάξοι! Ἐὰν πάῃ κάποιος καὶ βάλῃ δίπλα εἰς τὸ ὄνομά μας 666, 666, 666, αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἐμεῖς ἀπεδέχθημεν τὸν Ἀντίχριστον; Ὄχι, βρὲ παιδιά, μὴ εἴμεθα ἀφελεῖς!
Ἐὰν μόνοι μας δὲν γίνουμε, ἂν δὲν τὸ θέλωμε, κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ μᾶς κάνῃ μὲ τὴν βίαν ὀπαδοὺς τοῦ Ἀντιχρίστου. Ἐὰν ἐμεῖς δὲν προσχωρήσωμεν εἰς τὸν Ἀντίχριστον, δὲν μᾶς προσχωρεῖ κανείς. Αὐτό, ὅμως, δὲν σημαίνει ὅτι ἂν δώσουν ταὐτότητας μὲ τὸ 666 πρέπει νὰ τὰς πάρωμεν. Ὄχι, διότι μποροῦν νὰ μᾶς κάνουν μὲ τὴν βίαν, ὅπως εἴπαμεν, ὀπαδοὺς τοῦ Ἀντιχρίστου, ἀλλὰ διότι δὲν μποροῦν νὰ παίζουν μὲ τὰ αἰσθήματα τῶν Χριστιανῶν. Ἂν αὐτοὶ οἱ κύριοι θέλουν νὰ μᾶς δώσουν ἕνα ἀριθμὸν ποὺ δι᾿ ἡμᾶς εἶνε ἀπαράδεκτος, ἂν καὶ δὲν γινόμεθα, λοιπόν, ὀπαδοὶ τοῦ Ἀντιχρίστου μὲ τὸ νὰ πάρωμε τὸν ἀριθμόν, δὲν μποροῦν, ἐπαναλαμβάνω, νὰ παίζουν μὲ τὰ αἰσθήματά μας, μὲ τὴν εὐαισθησίαν μας. Ἂν μᾶς δώσουν ταὐτότητας τοιαύτας, πιστεύω ὅτι ἡ Ἐκκλησία θὰ εἰπῇ: «Οἱ συνειδητοὶ πιστοὶ νὰ μὴ τὰς πάρουν». Καὶ δὲν θὰ τὰς πάρουν. Ἂς περιμένωμε νὰ ἀκούσωμε τὴν φωνὴν τῆς Ἐκκλησίας.
- Μήπως θὰ πρέπῃ νὰ γίνῃ αὐτὴ ἡ προσπάθεια πρὶν νὰ βγοῦν αἱ ταὐτότητες;
- Μά, ἀφοῦ δὲν θὰ γνωρίζωμε τί θὰ ἔχουν ἐπάνω. Νὰ βγοῦν αἱ νέαι ταὐτότητες, νὰ ἴδωμε τί θὰ ἔχουν καὶ τί θὰ γράφουν ἐπάνω, καὶ ἡ Ἐκκλησία θὰ λάβῃ κάποιαν πρόνοιαν δι᾿ αὐτὸ τὸ πρᾶγμα· δὲν θὰ τὸ ἀφήσῃ νὰ μείνῃ ἔτσι. Ἐξ ἄλλου ἔχει γίνει προσπάθεια. Καὶ ἄρθρα ἐγράφησαν καὶ δηλώσεις ἔγιναν καὶ χίλια-δυό. Νὰ μὴ τὸ ἔχουν. Ὁ Ὑπουργὸς Ἐσωτερικῶν εἶπεν ὅτι δὲν θὰ τὸ ἔχουν. Θὰ περιμένωμε νὰ βγοῦν, νὰ ἴδωμε τί θὰ ἔχουν. Καὶ τέλος πάντων δὲν εἶνε τοῦ παρόντος. Δὲν εἶνε θέμα ἀριθμοῦ. Δὲν σημαίνει ὅτι μὲ τὸ νὰ γράψουν εἰς κάποιον τὸ 666 ἐδέχθη τὸν Ἀντίχριστον.
- Αὐτὸ εἶνε ἐπεῖγον τὸ θέμα, διότι τὰ παιδιὰ κάτω τῶν 12 ἐτῶν πρέπει νὰ βγάλουν.
- Ὅπως εἶπα, ὑπάρχουν δύο πράγματα. Τὸ ἕνα εἶνε ὁ ἀριθμὸς 666. Ὁ ἀριθμὸς αὐτὸς εἶνε δηλωτικὸς τοῦ Ἀντιχρίστου καὶ ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ ἔχομε κάποιαν εὐαισθησίαν. Ὁ ἄλλος εἶνε ὁ ἑνιαῖος κωδικὸς ἀριθμός. Αὐτὸ δὲν ἔχει θρησκευτικὴν σημασίαν καμμίαν. Ἁπλῶς μπορεῖ τὸ κράτος νὰ παρακολουθῇ τὴν ζωήν μας εἰς ὅλα. Βεβαίως ἀπὸ πλευρᾶς διεκδικήσεως δημοκρατικῶν δικαιωμάτων θὰ ἔπρεπε καὶ αὐτὸ νὰ μὴ τὸ ἀνεχθῶμε. Θὰ ἴδωμε τί θὰ γίνῃ καὶ δι᾿ αὐτό. Ἀλλὰ αὐτὸ ἐμᾶς δὲν μᾶς πειράζει. Τὸ ἂν θέλουν νὰ παρακολουθοῦν τὴν ζωήν μας, ἡ ζωὴ τοῦ Χριστιανοῦ πρέπει νὰ εἶνε τέτοια ποὺ νὰ ἀντέχῃ εἰς τὸ φῶς, νὰ ἀντέχῃ εἰς τὸν ἔλεγχον. Πρέπει ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ νὰ ζῶμεν εἰς ὑάλινα δωμάτια, εἰς ὑαλίνους πύργους. Γύρω-γύρω νὰ εἶνε γυαλί. Ἡ ζωή μας νὰ εἶνε κρυσταλλίνη.
Ἂν θέλουν, λοιπόν, νὰ μᾶς παρακολουθοῦν, ἂς μᾶς παρακολουθοῦν. Δὲν ἔχομε τίποτε νὰ κρύψωμεν οὔτε τίποτε νὰ φοβηθῶμεν. Ἄλλοι ἔχουν νὰ φοβηθοῦν καὶ ἄλλοι ἔχουν νὰ κρύψουν. Λοιπόν, ὡς πρὸς τὸν ἑνιαῖον κωδικὸν ἀριθμὸν ποὺ θὰ παρακολουθῇ τὴν ζωήν μας, ἂν ὡς Ἕλληνες πολῖται ἀποφασίσωμε νὰ διεκδικήσωμε τὰ δικαιώματά μας καὶ εἴπωμεν: «Ὄχι κύριε, δὲν σοῦ ἀναγνωρίζουμε τὸ δικαίωμα νὰ μᾶς παρακολουθῇς», μποροῦμε νὰ τὸ κάνωμεν. Ἀλλὰ ἐμεῖς οἱ Χριστιανοὶ δὲν τὸ κάνουμε, δὲν μᾶς ἐνδιαφέρει. Ἂς μᾶς παρακολουθοῦν. Αὐτὸ εἶνε ἐπικίνδυνον δι᾿ ὅσους ἔχουν διπλὴν ζωήν. Ἀλλὰ δὲν νομίζω ὅτι οἱ συνειδητοὶ Χριστιανοὶ ἔχουν διπλὴν ζωήν. Δηλαδὴ ἀλλοιῶς φαίνονται καὶ ἀλλοιῶς εἶνε. Ἐφ᾿ ὅσον εἴμεθα συνειδητοὶ Χριστιανοὶ καὶ ἐφαρμόζουμε τό: «Οἷον τὸν λόγον, τοιόνδε καὶ τὸν τρόπον καὶ οἷον τὸν τρόπον, τοιόνδε καὶ τὸν λόγον»· ὅποιοι εἴμεθα εἰς τὰ λόγια, εἴμεθα καὶ εἰς τὰ ἔργα καὶ ὅποιοι εἴμεθα εἰς τὰ ἔργα, εἴμεθα καὶ εἰς τὰ λόγια· ἂς μᾶς παρακολουθοῦν ἀπὸ τὸ πρωὶ μέχρι τὸ βράδυ καὶ μὲ προβολεῖς. Καὶ ἀπὸ τὸ βράδυ μέχρι τὸ πρωί.
Τρέφοντας τὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ
Ἀρχιμανδρίτου Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου
Ἐπιμελείᾳ Ἀρχιμανδρίτου Ἰωάννου Κωστὼφ
Ἐκδόσεις Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς
Ἔκδοσις Β΄ Σταμάτα 2017, Σελίδες 379-382