Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος εἶναι ἀποστολική
Γράφει ὁ Ἀρχιμανδρίτης Θεόκλητος Κ. Τσίρκας
Σήμερα ποὺ ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία ἑορτάζει τὴ ΜΝΗΜΗ τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου ΜΑΤΘΙΑ ἀνέτρεξα στὶς ΠΡΑΞΕΙΣ τῶν Ἀποστόλων καὶ εἶδα πῶς ἐγένετο ἡ ΕΚΛΟΓΗ τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου ΜΑΤΘΙΑ.
Στὴ Σύναξη τῶν ΕΚΑΤΟΝ ΕΙΚΟΣΙ πιστῶν ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Πέτρος ἔλαβε τὸν λόγο καὶ εἶπε: «ἀδελφοί, ἔδει πληρωθῆναι τὴν Γραφὴν ταύτην, ἥν προεῖπε τὸ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟ ΑΓΙΟΝ, διὰ στόματος Δαυΐδ περὶ Ἰούδα τοῦ γενομένου ὁδηγοῦ τοῖς συλλαβοῦσι τὸν Ἰησοῦν ὅτι κατηριθμημένος ἦν ἐν ἡμῖν καὶ ἔλαχε τὸν κλῆρον τῆς διακονίας ταύτης… γέγραπται γὰρ ἐν βίβλῳ ψαλμῶν… τὴν ἐπισκοπὴν αὐτοῦ λάβοι ἕτερος. Δεῖ οὖν τῶν συνελθόντων ἡμῖν ἀνδρῶν ἐν παντὶ χρόνῳ ἐν ᾧ εἰσῆλθε καὶ ἐξῆλθεν ἐφ᾽ ἡμᾶς ὁ Κύριος Ἰησοῦς… ἕως τῆς ἡμέρας ἀφ’ ἧς ἀνελήφθη ἀφ᾽ ἡμῶν, μάρτυρα τῆς ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ Αὐτοῦ γενέσθαι σὺν ἡμῖν ἕνα τούτων. Καὶ ἔστησαν δύο Ἰωσὴφ τὸν καλούμενον Βαρσαββᾶν ὃς ἐπεκλήθη Ἰοῦστος καὶ ΜΑΤΘΙΑΝ, καὶ προσευξάμενοι εἶπον· σύ, Κύριε, καρδιογνῶστα πάντων, ἀνάδειξον ὃν ἐξελέξω ἐκ τούτων τῶν δύο ἕνα, λαβεῖν τὸν κλῆρον τῆς διακονίας ταύτης καὶ ἀποστολῆς ἐξ᾽ ἧς παρέβη Ἰούδας πορευθῆναι εἰς τὸν τόπον τὸν ἴδιον. Καὶ ἔδωκαν κλήρους αὐτοῖς καὶ ἔπεσεν ὁ κλῆρος ἐπὶ ΜΑΤΘΙΑΝ καὶ συγκατεψηφίσθη μετὰ τῶν ἕνδεκα ἀποστόλων» (Πράξ. α΄ 15-24).
Οἱ Ἅγιοι Πατέρες, παραδειγματιζόμενοι ἀπὸ τὸν τρόπο, μὲ τὸν ὁποῖον ἐγίνοντο οἱ ἱερατικὲς Διακονίες στὴν ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ὥρισαν ὅτι οἱ Ἐκλογὲς τῶν ΚΛΗΡΙΚΩΝ νὰ γίνονται ΨΗΦῼ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΑΪΚΩΝ».
Δὲν γνωρίζω ἀπὸ πότε οἱ διάδοχοι τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατήργησαν τὴν τακτικὴ τῶν Ἐκλογῶν τῶν ὑποψηφίων Κληρικῶν, διαγράφοντας τὸ ΛΑΟΝ καὶ μὴ ζητῶντας καὶ τὴν ψῆφον τῶν Πρεσβυτέρων, πραγματοποιῶντας τὶς ἐκλογὲς τῶν Κληρικῶν (Παραγνωρίζοντας καὶ καταργώντας τὴν ψῆφον τῶν Πρεσβυτέρων καὶ τῶν Λαϊκῶν, ὁ κάθε Μητροπολίτης χειροτονεῖ ΔΙΑΚΟΝΟΥΣ καὶ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥΣ χωρὶς τὴ ψῆφο τῶν ΚΛΗΡΙΚΩΝ καὶ τῶν ΛΑΪΚΩΝ τῆς Μητροπόλεώς του· καὶ τὸ χειρότερον εἶναι ὅταν πρόκειται γιὰ ΕΚΛΟΓΗ νέου ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ μὲ δικούς τους νόμους καὶ Διατάξεις οἱ Μητροπολίτες τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς ΕΛΛΑΔΟΣ, παραγνωρίζουν τὴν ΠΡΑΚΤΙΚΗ, ποὺ εἶχαν ἐφαρμόσει οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι, στὴν ἐκλογὴ τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ματθία. Καὶ μεταξύ τους ΕΚΛΕΓΟΥΝ ὄχι ἀπὸ ὅσους ζοῦν ἐν Χριστῷ, ἀλλὰ ἀπὸ ἕνα κατάλογο ὑποψηφίων, οἱ ὁποῖοι εἶναι ἄγνωστοι στὸν ΚΛΗΡΟ καὶ τὸ ΛΑΟ τῆς Μητροπόλεως καὶ γίνεται τὸ τραγελαφικόν· Νέος Μητροπολίτης τῆς τυχὸν χηρευούσης Μητροπόλεως νὰ παρουσιάζεται ἕνας… ἀλεξιπτωτιστής, ὡς Μητροπολίτης, ὁ ὁποῖος οὔτε γνωρίζει κανένα καὶ οὔτε τὸν γνωρίζει κανένας καὶ κάνει τὸν Πνευματικὸ Πατέρα!!! Ποιὸς ἀπὸ τοὺς λογικὰ σκεπτομένους θὰ δεχόταν νὰ ἔρχεται κάποιος καὶ νὰ μᾶς κάνει τὸν πατέρα, μετὰ τὸ θάνατο τοῦ πραγματικοῦ καὶ φυσικοῦ πατρός μας. Ὁ Λαὸς τὸν ὁνομάζει ΠΑΤΡΙΟ, τὸ δὲ ΣΥΝΤΑΓΜΑ μᾶς προστατεύει (Προστάτευε πρὶν νὰ τὸ ἀλλάξει ἡ κομματοκρατία, μετὰ τὸ 1970) προστάτευε τὴ Μητέρα μὲ τὸν ὁρισμὸ στὴ χήρα μητέρα τὸν «ἐμβρυωρό» (Οἱ Νομικοὶ γνωρίζουν τὸν ὅρο αὐτό).
Ἡ Ἐκκλησία ἡ Ὀρθόδοξη δὲν χρησιμοποιεῖ «ἐμβρυωρό», ἀλλὰ ἔχει τὸ ΚΛΗΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΟ τῆς κάθε Χηρευούσης Μητροπόλεως, οἱ ὁποῖοι πρέπει νὰ ψηφίζουν δύο ἤ τρεῖς πιστοὺς Χριστιανοὺς (Κληρικοὺς ἤ ΛΑΪΚΟΥΣ, οἱ ὁποῖοι ζοῦν ἐν Χριστῷ, ἔχουν ἐργαστεῖ πνευματικὰ στὸν τόπο τους, γνωρίζουν καὶ γνωρίζονται, ἀπὸ ὅλους σχεδὸν τοὺς Ὀρθοδόξους πιστοὺς τῆς Μητροπόλεως. Αὐτοὺς θὰ ψηφίζουν καὶ θὰ ἀποστέλλονται στὴν Ἱεραρχία, ἡ ὁποία ὕστερα ἀπὸ προσευχὴ στὸ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ θὰ γίνεται ἡ ΚΛΗΡΩΣΗ ἑνὸς ἐξ αὐτῶν καὶ ὄχι κάποιου «ὀσφυοκάμπτη» ἤ «γλύφτη», ποὺ βρίσκεται γραμμένος στὸν ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΠΡΟΣ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΑΝ.
Μὲ τὸν τρόπον αὐτὸν θὰ εἴμαστε ὑπερήφανοι νὰ ἀνήκουμε στὴν ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΑΜΗΝ.