"Κορυφαία εκδήλωση δεσποτισμού"από τον μητροπ. ΠΑΤΡΩΝ!

 Και πώς εξωπραγματικά "εξαγίαζε" προ μηνών ο π. Αναστάσιος τον μητροπ. Πατρών, λέγων ὅτι:

"ὁ Ἐπίσκοπός μας  ὀ ρ θ ο τ ο μ ε ῖ  τὸν λόγο τῆς ἀληθείας!"

 

Πρωτοφανής παρέμβαση της Μητρόπολης Πατρών στην ομιλία του π. Γκοτσόπουλου για το Ουκρανικό ζήτημα στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών 

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@gmail.com από τον κύριο Σπυρίδωνα Ζορμπαλά την ακόλουθη ανακοίνωση:

 

Πρωτοφανής παρέμβαση της Μητρόπολης Πατρών στην ομιλία του π. Γκοτσόπουλου για το Ουκρανικό ζήτημα στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών

Σπυρίδων Ζορμπαλάς 

            Αγαπητοί αδελφοί Χριστός Ετέχθη!
      Επειδή όπως ήταν φυσικό, η ανακοίνωση της ματαίωσης της ομιλίας του π. Γκοτσόπουλου στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών προξένησε -και ευλόγως- απορίες και ενστάσεις οι οποίες στρέφονται λόγω της σοβαρότητας του θέματος και προς τον π. Αναστάσιο, θα ήθελα προς αποκατάσταση της Αλήθειας και γενικότερη ενημέρωση των πιστών να πω –έστω και με πιθανό προσωπικό κόστος- στην αγάπη σας τα εξής:
     Η ομιλία του π. Αναστασίου για το Ουκρανικό ζήτημα που θα γινόταν στην Διακίδειο Σχολή Λαού Πατρών στις 8/1, ματαιώθηκε κατόπιν παρεμβάσεων του Μητροπολίτη Πατρών τόσο προς τον π. Αναστάσιο όσο και προς την διοίκηση της Σχολής.
       Ο π. Αναστάσιος δεν έχει διστάσει να μιλήσει στο παρελθόν στην Διακίδειο Σχολή για δύσκολα θέματα της εκκλησιαστικής επικαιρότητας (Σύνοδο Κολυμπαρίου, Αποτείχιση) αλλά και επίσης να αρθρογραφήσει δημοσίως, πάντα με λόγο ιεροπρεπή και εμπεριστατωμένα επιχειρήματα που έχουν προέλθει κατόπιν σοβαρής επιστημονικής (θεολογικής) έρευνας. Είναι δε αξιοσημείωτο ότι δεν έχει βρεθεί σοβαρή θεολογική γραφίδα που να αναιρέσει τις θέσεις του με αντίστοιχης βαρύτητας επιχειρήματα.

Είναι επίσης δεδομένο από προηγούμενα άρθρα του ότι έχει πάρει ξεκάθαρη στάση κατά της Αυτοκεφαλίας που εδόθη στην Ουκρανία από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, με επίσης κόσμιο και σοβαρό δημόσιο θεολογικό λόγο, για τον οποίο βέβαια δεν τον έχει εγκαλέσει μέχρι τώρα η προϊσταμένη του αρχή, πράγμα που αποδεικνύει από μία άλλη πλευρά την ορθοδοξότητα των επιχειρημάτων του.
      Από την άλλη πλευρά σε αυτό το σοβαρότατο θεολογικό ζήτημα, γνωρίζουμε εκ διαφόρων δημοσιευμάτων ότι ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών έχει πάρει θέση υπέρ της απόφασης του Πατριάρχη Κων/πόλεως, όμως ο ίδιος δεν έχει ενημερώσει σχετικώς το ποίμνιό του (π.χ. με κάποια εγκύκλιο) ούτε έχει εκθέσει δημοσίως κάποια θεολογικά επιχειρήματα στηρίξεως της θέσης του.
       Ενώ λοιπόν υπάρχει αυτό το πλαίσιο, ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πατρών παίρνει αυτή την απόφαση η οποία δημιουργεί αυτομάτως κάποια «σύννεφα» γύρω από το πρόσωπο του π. Αναστασίου, τα οποία ο ίδιος προς τιμήν του τα αποδέχεται σιωπηλώς, κάτι το οποίο προσωπικά αρνούμαι να πράξω.  
      Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η Μητρόπολη με αυτή την πράξη, παίρνει για πρώτη φορά ανοικτά και ξεκάθαρα θέση υποστηρίξεως της σχετικής αποφάσεως της Ιεραρχίας, το οποίο δείχνει τρόπον τινά μία κλιμάκωση από την πλευρά της, υποστηρίξεως μίας ξεκάθαρης –κατά την ταπεινή μου άποψη- αντικανονικότητας.
     Είναι επίσης άξιο προσοχής το ότι έχουμε μία αφαίρεση της δυνατότητας δημοσίου λόγου, που δεν ταιριάζει με την εν Χριστώ ελευθερία έκφρασης αλλά ούτε καν με το αρχαιοελληνικό ήθος κατά το «Πάταξον μενάκουσον δε!».
     Αναρωτιέμαι, ολόκληρη Μητρόπολη αδυνατεί να αντιμετωπίσει τα θεολογικά επιχειρήματα ενός απλού ιερέως, σε βαθμό που να του αφαιρεί τον λόγο;;;

     Χωρίς να θέλω να κάνω τον προφήτη, θεωρώ αρκετά εμφανές ότι η πράξη αυτή αργά ή γρήγορα θα εκθέσει τον σεβασμιότατο Μητροπολίτη μας στα μάτια του απλού πιστού που γνωρίζει την αλήθεια και πονάει για την Εκκλησία.
       Έστω και αν δεχθούμε προς χάριν συζήτησης την θέση ότι η επιχειρηματολογία της ομιλίας του π. Αναστασίου θα κινούταν σε αντίθετη γραμμή από την επίσημη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος σε αυτό το ζήτημα (οπότε και θα ήταν βλαπτική για το ποίμνιο και έπρεπε να μην παρουσιαστεί), θεωρώ ότι η έλλειψη σοβαρής επιχειρηματολογίας υπέρ αυτού του Αυτοκεφάλου, σε συνδυασμό με την σοβαρότητα του θέματος (εισαγωγή σχίσματος στην Εκκλησία) και τον αντικανονικό (κατά κάποιους πραξικοπηματικό) χειρισμό του από την Ιεραρχία της Ελλαδικής εκκλησίας, θα δημιουργήσει τελικά αργά ή γρήγορα συνθήκες μπούμερανγκ οι οποίες θα είναι αδύνατο να αντιμετωπιστούν από τον οποιονδήποτε Μητροπολίτη ο οποίος θα επιχειρήσει να υποστηρίξει αυτή την παράνομη κατάσταση.
Εύχομαι για μία ακόμα φορά, ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας να σταθεί στο μέλλον στο ύψος των περιστάσεων, ευαρεστώντας με την στάση του τον Άγιο Θεό!
Σπυρίδων Ζορμπαλάς
Πηγή 


        Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ ἄρθρο (ἐδῶ):

Σχολιασμὸς τῆς ὁμιλίας
του π. Ἀναστάσιου Γκοτσόπουλου
ποὺ ἀποτελεῖ τὸν ὁρισμὸ τῆς μεταπατερικῆς θεολογίας, ἀπὸ ἕνα φαινομενικὰ πολέμιό της!

   ...Τὴν ἴδια γραμμὴ τοῦ Ἁγίου Ὄρους καὶ τῶν τριῶν μητροπολιτῶν, στοιχεῖται στὶς μέρες μας ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης, ὁ π. Ν. Μανώλης κι ὁ π. Φώτιος Βεζύνιας. Οἱ πατέρες αὐτοί, ἐπειδὴ ἐπληροῦντο οἱ κανονικὲς προϋποθέσεις ποὺ προβλέπει ὁ Κανόνας, διέκοψαν τὸ μνημόσυνο τοῦ Ἐπισκόπου τους καὶ εἶναι σὲ πλήρη κοινωνία μὲ ὅλους ἐμᾶς, ποὺ δὲν ἔχουμε λόγο νὰ διακόψουμε τὸ μνημόσυνο τοῦ Ἐπισκόπου μας, διότι “δόξα τῷ Θεῷ” ὁ Ἐπίσκοπός μας  ὀ ρ θ ο τ ο μ ε ῖ  τὸν λόγο τῆς ἀληθείας.
     Ὥστε, πάτερ, ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης δὲν εἶναι ἡ ἀφετηρία καὶ ἡ κύρια αἰτία τῆς ἀποτειχίσεως τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση; Τί ὑποκρύπτετε πίσω ἀπὸ τὴν φράση: «Οἱ πατέρες αὐτοί, ἐπειδὴ ἐπληροῦντο οἱ κανονικὲς προϋποθέσεις ποὺ προβλέπει ὁ Κανόνας, διέκοψαν τὸ μνημόσυνο τοῦ Ἐπισκόπου τους»; Μήπως γιὰ νᾶ μᾶς πεῖτε ἔμμεσα, ὅτι γιὰ σᾶς δὲν «πληροῦνται οἱ κανονικὲς προϋποθέσεις γιὰ διακοπὴ μνημοσύνου»; Μήπως ὁ π. Θεόδωρος ἀποτειχίστηκε μόνο γιὰ τὴν στάση τοῦ μητρ. Ἄνθιμου ἀπέναντι στὸν μονοφυσίτη Ἐπίσκοπο, ποὺ εἰσήγαγε στὸ ἱερό, ὅπως ἀναφέρατε πρὸς τὴν ἀρχὴ τῆς ὁμιλίας σας; Δὲν ἀποτειχίστηκε ἕνεκα τῆς ἀναγνώρισης ἐκκλησιαστικότητας στοὺς αἱρετικούς, ποὺ ἔγινε στὸ Κολυμπάρι; Γιατί δὲν τὸ ὁμολογεῖτε; Γιὰ νὰ μὴ καταλάβουν οἱ ἀκροατές σας, ὅτι καὶ σεῖς τὸ ἴδιο ἔπρεπει νὰ πράξετε, ἀφοῦ ὁ Ἐπίσκοπός σας (ὅπως ὁ Θεσ/νίκης Ἄνθιμος) δὲν ἀποκήρυξε τὸ Κολυμπάρι, οὔτε τὸ Π.Σ.Ε.;
     Λησμονήσατε, πάτερ, ὅτι ἐσεῖς ἔχετε γράψει ἄρθρο κατὰ τῆς συμμετοχῆς μας στὸ Π.Σ.Ε., διὰ τοῦ ὁποίου μνημονεύετε καὶ ἀποδέχεστε τὴν θέση τοῦ ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, ὅστις διαβεβαίωνε τὴ δεκαετία τοῦ 1970, ὅτι δὲν μποροῦμε νὰ λέμε ὅτι εἴμαστε μέλη Χριστοῦ ἀνήκοντες εἰς τὸ Π.Σ.Ε.; Γράφει: «Ως Ορθόδοξοι, είμεθα “μέλη Χριστού”. “Άρα ουν τα μέλη του Χριστού, ποιήσω πόρνης μέλη; Μη γένοιτο!”»! (Ἐδῶ). Μνημονεύετε τὸν Πατρῶν, ἀνήκετε στὸ Π.Σ.Ε. καὶ θεωρεῖτε ὀρθόδοξη αὐτὴ τὴ στάση σας, πάτερ, μετὰ τὰ αἴσχη ποὺ ἔγιναν μετὰ τὸ 1970, ἐποχὴ ποὺ ἔλεγε τὰ παραπάνω ὁ ἅγιος Ἰουστῖνος;