Ἔξαρσις παρασκηνίου
Αὐτοὶ πρωτοστάτησαν στὴν ἀναγνώριση τῶν
σχισματικῶν:
1ος ὁ Φλωρίνης Θεόκλητος
2ος ὁ Λαγκαδᾶ Ἰωάννης
3ος ὁ Φθιώτιδος Συμεὼν
Καὶ βέβαια
ὁ Ἱερώνυμος καὶ ἡ Ἱεραρχία
Αὐτοὶ πρωτοστάτησαν στὴν ἀναγνώριση τῶν σχισματικῶν:
Τοῦ Ἁγιορείτου μοναχοῦ Νικολάου
Ἡ πρόσφατη θετικὴ ψῆφος διὰ βοῆς τῆς
Ἑλλαδικῆς Ἱεραρχίας στὸ πολὺ σοβαρὸ ὀλίσθημα τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου
γιὰ τὸ Οὐκρανικό, εἶναι ἕνα βροντερὸ ΝΑΙ στὴν διαίρεση τῆς Ὀρθοδοξίας,
εἶναι ἕνα βροντερὸ ΝΑΙ στὸν ἐθνοφυλετισμό! Καὶ ἡ ἀπόφαση αὐτὴ μετὰ
ἀκριβῶς ἀπὸ μία ἑβδομάδα ἐσφραγίσθη μὲ τὸ συλλείτουργο Βαρθολομαίου –
Ἱερωνύμου στὴν Θεσσαλονίκη μὲ τὴν μνημόνευση τοῦ ψευδοεπισκόπου
Ἐπιφανίου.
Πρῶτον, ἐὰν ἦταν νόμιμη ἡ
ἐνέργεια αὐτὴ τοῦ Πατριάρχου, γιατί στὸ διαρρεῦσαν διάστημα τῶν ἐννέα
μηνῶν ἀπὸ τὴν παράνομη χορήγηση τῆς αὐτοκεφαλίας στοὺς ἀφορισμένους
σχισματικούς, δὲν ἔχει ἀναγνωρισθῆ ἀπὸ καμία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία;
Δεύτερον, πιὰ ἦταν ἡ ἐπιτακτικὴ ἀνάγκη νὰ δοθῆ ἡ παράνομη αὐτοκεφαλία
στοὺς μέχρι χθὲς παρανόμους σχισματικοὺς καὶ ἀφορισμένους ποὺ ἀποτελοῦν
τὴν μειοψηφία στὸν οὐκρανικὸ πληθυσμό;
Τρίτον ἐρώτημα, ἐφ’ ὅσον μὲ τὴν
ἀπόφαση αὐτὴ διεταράχθη ἡ ἑνότητα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, γιατί μὲ
ἐλαφρᾷ τῇ καρδίᾳ παίρνετε τὸ μέρος τοῦ ἑνός!;
Αὐτὸ μαρτυρεῖ ἡ παράδοσις
τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας; Ἡ παράδοσις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἀπὸ τὰ βάθη
τῶν αἰώνων βροντοφωνάζει Πανορθόδοξος ΣΥΝΟΔΟΣ.
Τέταρτον ἐρώτημα, ὅταν ἡ
ἐπιτροπὴ ποὺ ὁρίσατε γιὰ τὸ οὐκρανικό, κατέθεσε τὸ πόρισμά της, γιατί
δὲν τὸ φέρατε ὡς θέμα στὴν Ἱεραρχία; Ἀλλὰ τὸ φέρατε τὴν ἄλλη ἡμέρα
ἐπειγόντως;
Ἡ βασικὴ αἰτία τοῦ προσφάτου σοβαροῦ ὀλισθήματος τῆς Ἑλλαδικῆς ἱεραρχίας εἶναι ὅτι τὰ τελευταῖα χρόνια παρατηρεῖται μία μεγάλη ἔξαρση τοῦ παρασκηνίου. Ὅταν ἕνας ἀρχιερεὺς ἀπέρχεται ἀπὸ αὐτὴ τὴν ζωή, ἀμέσως ἀπὸ τὸ παρασκήνιο ἐπιδεικνύουν τὸν σίγουρο διάδοχο. Ἔτσι καὶ ἡ παράνομη αὐτοκεφαλία μετὰ ἀπὸ ἐννέα μῆνες νεκρικῆς σιγῆς τὸ παρασκήνιο τὴν ἀνέστησε καὶ τὴν κατέστησε νόμιμη! Τὸ μόνο ποὺ λείπει ἀπὸ τὸ παρασκήνιο εἶναι τὸ φωτοστέφανο!
Ὅταν σὲ ἕνα σοβαρὸ πρόβλημα δὲν ὑπάρχη εὐθύτητα γνώμης, ἀλλὰ ἀσπαζώμεθα τὴν ὑποκριτικὴ διφορούμενη γνώμη, τότε ἀποβάλλουμε τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ἀπὸ τὴν αἴθουσα συνεδριάσεων. Τί παράδειγμα δίδεται ἆραγε στὸ λογικὸ ποίμνιο τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴν ὑπογραφή σας στὴν διαίρεση τῆς Ὀρθοδοξίας; Εἶσθε ἆραγε ἄξιοι, γιὰ νὰ κρατᾶτε τὸ τιμόνι τῆς Ἐκκλησίας; Δυστυχῶς ὅλα τὰ τραγικὰ παρατράγουδα ποὺ ταλανίζουν καὶ διχάζουν σήμερα τὴν Ἁγία Ὀρθοδοξία μας ξεκινοῦν ἀπὸ τὸ ἐγώ μας. Καὶ κατὰ τὴν ἁγιορειτικὴ παροιμία. «Ἐὰν δὲν ἦταν τὸ ἐγώ μας, θὰ βλέπαμε τὸν Θεόν μας».
Καὶ προτοῦ νὰ ἐπέλθουν τὰ τραγικὰ δεινά τῆς διαιρέσεως τῆς Ὀρθοδοξίας, ἐπισκέφθηκε τὸ Φανάρι Ρωσικὴ ἀντιπροσωπία μὲ ἐπικεφαλῆς τὸν Πατριάρχη Κύριλλο, καὶ παρεκάλεσε ταπεινὰ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη, νὰ μὴ προχωρήση χωρὶς διάλογο γιὰ τὴν ὑπόθεση τοῦ Οὐκρανικοῦ. Ἀλλὰ δυστυχῶς δὲν ἀκολούθησε τὴν ὁδὸ τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου γιὰ κανονικὴ λύση τοῦ προβλήματος, ἀλλὰ ἀκολούθησε τὴν ὁδὸ τοῦ ἡγεμονισμοῦ (διχασμοῦ). Τελικὰ ὅλα δείχνουν ὅτι ἡ χορήγηση τοῦ οὐκρανικοῦ αὐτοκεφάλου ἦταν ἕνα τεράστιο ἅλμα ποὺ ἔγινε στὸ κενό. Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν εἶναι κτῆμα κανενός, ἀλλὰ εἶναι κτῆμα τοῦ συνόλου ὀρθοδόξου λαοῦ.
Καὶ τώρα ἐὰν θελήσουμε νὰ περάσουμε ἀπὸ ὑπέρηχο τὴν ἐνέργεια τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος νὰ ὁρίση ἐπιτροπὴ γιὰ τὸ ζήτημα τῆς παράνομης αὐτοκεφαλίας γιὰ τὸ οὐκρανικό, βλέπουμε καθαρά ὅτι ἀπὸ τὴν ἀρχὴ ἔπεσε στὸ κενό, διότι τὴν πρόλαβε ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης, δηλώσας προφητικά, ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος θὰ εἶναι ἡ πρώτη ποὺ θὰ ἀναγνωρίση τὴν αὐτοκεφαλία τῆς Οὐκρανίας. Ἐπίσης ὁ ψευδοεπίσκοπος Ἐπιφάνιος δήλωσε καὶ αὐτὸς προφητικὰ ὅτι μέχρι τό τέλος τοῦ ἔτους 2019 θὰ μᾶς ἀναγνωρίση ἐπίσημα ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ὁ πρῶτος ποὺ προσπέρασε τὴν ἐπιτροπὴ ἦταν ὁ Φλωρίνης Θεόκλητος ποὺ μνημόνευσε τὸν ψευδοεπίσκοπο Ἐπιφάνιο, ὁ δεύτερος ἦταν ὁ Λαγκαδᾶ Ἰωάννης ποὺ συμπροσευχήθηκε καὶ συλλειτούργησε μὲ Οὐκρανοὺς σχισματικούς, καὶ τώρα δὲν τὸν πιάνει ὕπνος, διότι κοιτάζει μὲ ὀρθάνοικτα μάτια, πρὸς τὸν θρόνο τῆς Θεσσαλονίκης. Καὶ τρίτος ὁ νῦν Φθιώτιδος Συμεὼν ποὺ ἔβαλε στρωτὴ μετάνοια καὶ ἀσπάσθηκε τὸ χέρι τοῦ ψευδοεπισκόπου Ἐπιφανίου στὶς ἕνδεκα Ἰουνίου. Καὶ γιὰ αὐτὴ τὴν ἐνέργειά του ἡ Ἱεραρχία τὸν ἐψήφισε Μητροπολίτη Φθιώτιδος. Καὶ ἔτσι ἡ ἐπιτροπὴ δὲν χρειάσθηκε νὰ κοπιάση καὶ κατέθεσε ἁπλὰ τὸ ἀνάλογο πόρισμα. Καὶ ἡ Ἱεραρχία περιφρονῶντας τὶς ἀντιδράσεις τοῦ Κλήρου καὶ τοῦ λαοῦ εἶπε ἕνα βροντερὸ ΝΑΙ στὴν διαίρεση τῆς Ὀρθοδοξίας!
Ἡ βασικὴ αἰτία τοῦ προσφάτου σοβαροῦ ὀλισθήματος τῆς Ἑλλαδικῆς ἱεραρχίας εἶναι ὅτι τὰ τελευταῖα χρόνια παρατηρεῖται μία μεγάλη ἔξαρση τοῦ παρασκηνίου. Ὅταν ἕνας ἀρχιερεὺς ἀπέρχεται ἀπὸ αὐτὴ τὴν ζωή, ἀμέσως ἀπὸ τὸ παρασκήνιο ἐπιδεικνύουν τὸν σίγουρο διάδοχο. Ἔτσι καὶ ἡ παράνομη αὐτοκεφαλία μετὰ ἀπὸ ἐννέα μῆνες νεκρικῆς σιγῆς τὸ παρασκήνιο τὴν ἀνέστησε καὶ τὴν κατέστησε νόμιμη! Τὸ μόνο ποὺ λείπει ἀπὸ τὸ παρασκήνιο εἶναι τὸ φωτοστέφανο!
Ὅταν σὲ ἕνα σοβαρὸ πρόβλημα δὲν ὑπάρχη εὐθύτητα γνώμης, ἀλλὰ ἀσπαζώμεθα τὴν ὑποκριτικὴ διφορούμενη γνώμη, τότε ἀποβάλλουμε τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ἀπὸ τὴν αἴθουσα συνεδριάσεων. Τί παράδειγμα δίδεται ἆραγε στὸ λογικὸ ποίμνιο τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴν ὑπογραφή σας στὴν διαίρεση τῆς Ὀρθοδοξίας; Εἶσθε ἆραγε ἄξιοι, γιὰ νὰ κρατᾶτε τὸ τιμόνι τῆς Ἐκκλησίας; Δυστυχῶς ὅλα τὰ τραγικὰ παρατράγουδα ποὺ ταλανίζουν καὶ διχάζουν σήμερα τὴν Ἁγία Ὀρθοδοξία μας ξεκινοῦν ἀπὸ τὸ ἐγώ μας. Καὶ κατὰ τὴν ἁγιορειτικὴ παροιμία. «Ἐὰν δὲν ἦταν τὸ ἐγώ μας, θὰ βλέπαμε τὸν Θεόν μας».
Καὶ προτοῦ νὰ ἐπέλθουν τὰ τραγικὰ δεινά τῆς διαιρέσεως τῆς Ὀρθοδοξίας, ἐπισκέφθηκε τὸ Φανάρι Ρωσικὴ ἀντιπροσωπία μὲ ἐπικεφαλῆς τὸν Πατριάρχη Κύριλλο, καὶ παρεκάλεσε ταπεινὰ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη, νὰ μὴ προχωρήση χωρὶς διάλογο γιὰ τὴν ὑπόθεση τοῦ Οὐκρανικοῦ. Ἀλλὰ δυστυχῶς δὲν ἀκολούθησε τὴν ὁδὸ τῆς Πανορθοδόξου Συνόδου γιὰ κανονικὴ λύση τοῦ προβλήματος, ἀλλὰ ἀκολούθησε τὴν ὁδὸ τοῦ ἡγεμονισμοῦ (διχασμοῦ). Τελικὰ ὅλα δείχνουν ὅτι ἡ χορήγηση τοῦ οὐκρανικοῦ αὐτοκεφάλου ἦταν ἕνα τεράστιο ἅλμα ποὺ ἔγινε στὸ κενό. Ἡ Ὀρθοδοξία δὲν εἶναι κτῆμα κανενός, ἀλλὰ εἶναι κτῆμα τοῦ συνόλου ὀρθοδόξου λαοῦ.
Καὶ τώρα ἐὰν θελήσουμε νὰ περάσουμε ἀπὸ ὑπέρηχο τὴν ἐνέργεια τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος νὰ ὁρίση ἐπιτροπὴ γιὰ τὸ ζήτημα τῆς παράνομης αὐτοκεφαλίας γιὰ τὸ οὐκρανικό, βλέπουμε καθαρά ὅτι ἀπὸ τὴν ἀρχὴ ἔπεσε στὸ κενό, διότι τὴν πρόλαβε ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης, δηλώσας προφητικά, ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος θὰ εἶναι ἡ πρώτη ποὺ θὰ ἀναγνωρίση τὴν αὐτοκεφαλία τῆς Οὐκρανίας. Ἐπίσης ὁ ψευδοεπίσκοπος Ἐπιφάνιος δήλωσε καὶ αὐτὸς προφητικὰ ὅτι μέχρι τό τέλος τοῦ ἔτους 2019 θὰ μᾶς ἀναγνωρίση ἐπίσημα ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καὶ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ὁ πρῶτος ποὺ προσπέρασε τὴν ἐπιτροπὴ ἦταν ὁ Φλωρίνης Θεόκλητος ποὺ μνημόνευσε τὸν ψευδοεπίσκοπο Ἐπιφάνιο, ὁ δεύτερος ἦταν ὁ Λαγκαδᾶ Ἰωάννης ποὺ συμπροσευχήθηκε καὶ συλλειτούργησε μὲ Οὐκρανοὺς σχισματικούς, καὶ τώρα δὲν τὸν πιάνει ὕπνος, διότι κοιτάζει μὲ ὀρθάνοικτα μάτια, πρὸς τὸν θρόνο τῆς Θεσσαλονίκης. Καὶ τρίτος ὁ νῦν Φθιώτιδος Συμεὼν ποὺ ἔβαλε στρωτὴ μετάνοια καὶ ἀσπάσθηκε τὸ χέρι τοῦ ψευδοεπισκόπου Ἐπιφανίου στὶς ἕνδεκα Ἰουνίου. Καὶ γιὰ αὐτὴ τὴν ἐνέργειά του ἡ Ἱεραρχία τὸν ἐψήφισε Μητροπολίτη Φθιώτιδος. Καὶ ἔτσι ἡ ἐπιτροπὴ δὲν χρειάσθηκε νὰ κοπιάση καὶ κατέθεσε ἁπλὰ τὸ ἀνάλογο πόρισμα. Καὶ ἡ Ἱεραρχία περιφρονῶντας τὶς ἀντιδράσεις τοῦ Κλήρου καὶ τοῦ λαοῦ εἶπε ἕνα βροντερὸ ΝΑΙ στὴν διαίρεση τῆς Ὀρθοδοξίας!
Ὡς ἁπλὸ μέλος τῆς Ἐκκλησίας δὲν δέχομαι τὸ ὀδυνηρὸ
σχίσμα στὴν Ἁγία Ὀρθοδοξία μας. Ὅταν ἀναφυόταν τὸ σχίσμα στὴν Ἁγία
Ὀρθοδοξία μας, ἐξέφωνησαμε τὸ τοῦ Ἀρχαγγέλου Μιχαήλ, τὸ στῶμεν καλῶς
στῶμεν μετὰ φόβου.Τώρα ποὺ ἑδραιώνεται τὸ σχίσμα μετὰ τὴν ἀναγνώριση ἀπὸ
τὴν Ἑλλαδικὴ Ἱεραρχία, ἂς κάνουμε πράξη τὴν εὐχὴ τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου
τοῦ Παλαμᾶ. Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ, φώτισέ μας τὸ σκότος. Ὅλο τὸ παραπάνω
κείμενο ἐπικεντρώνεται σὲ τρεῖς μόνο λέξεις. Σήμερα τρυγοῦμε τοὺς
πικροὺς καρποὺς τοῦ πρώτου ἄνευ ἴσων!!!