Καιρός κατακομβών στην Ουκρανία! Διαμόρφωσαν οικία για Εκκλησία! Μας συγκινεί επίσκοπος και πιστοί που παρέμειναν σταθεροί!
Οι πιστοί αποφάσισαν να προσεύχονται μαζί με τον κανονικό Ιερέα π. Γεράσιμο στον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο οικίας παραμένοντας τέκνα της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Η παρακάτω είδηση αφορά μία ακόμα συγκινητική πράξη αντίστασης του λαϊκού στοιχείου στην Ουκρανία, το οποίο παρέμεινε πιστό στους αληθινούς ποιμένες του και στην κανονική Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Συγκεκριμένα, στο χωριό Ρυζάνυ η πλειοψηφία των Ορθοδόξων χριστιανών κατοίκων του δεν επιθύμησε να ακολουθήσει τον τέως Προϊστάμενό της (στον οποίο εξαιτίας προσχωρήσεως στο σχίσμα επιβλήθηκε η ποινή αργίας) και παρέμεινε αφοσιωμένη στην κανονική Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Επίσης, οι πιστοί αποφάσισαν να προσεύχονται μαζί με τον κανονικό Ιερέα σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο οικίας παραμένοντας τέκνα της κανονικής Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Αυτή η στάση των ευλαβών πιστών στην Ουκρανία θυμίζει τον συγκινητικό τρόπο αντίστασης και ζωής που είχε ακολουθήσει το 1924 ο άγιος Λουκάς, Αρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως και Κριμαίας μέσα στην πολεμουμένη Εκκλησία, ενάντια στο εκκλησιαστικό πραξικόπημα της εποχής του και την σχισματική «Ζωντανή Ἐκκλησία».
Η θεία Λειτουργία του Αγίου Λουκά και των υπολοίπων διωκομένων, μέσα σε κατοικία (σε διαμέρισμα), μας θυμίζει τον Άγιο Γρηγόριο Θεολόγο, που λειτουργούσε σε σπίτι στην Κωνσταντινούπολη, στον καιρό του αιρετικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Νεστόριου.
Διαβάζουμε σχετικά στο άρθρο του π. Αγγέλου Αγγελακόπουλου με τίτλο «Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΙΜΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΥΠΟΛΕΩΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗΣ «ΖΩΝΤΑΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ» ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΣΤΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΚΗΣ ΣΧΙΣΜΑΤΟΑΙΡΕΣΗΣ»:
«4. Τό διαμέρισμα, πού ἔγινε Ἐκκλησία
Στίς 18 Ἰανουαρίου 1924 οἱ ἐξόριστοι ἱερωμένοι, μεταξύ τῶν ὁποίων καί ὁ ἅγιος Λουκᾶς, ἔφτασαν στήν πόλη Γενισέισκ. Τό κατάλυμα τῶν ἐξορίστων αὐτή τήν φορά ἦταν πολύ ἀνθρώπινο. Ἕνα διαμέρισμα στό σπίτι κάποιου εὔπορου ἀνθρώπου ὀνόματι Ζαμπόγιε. Τό διαμέρισμα ἔγινε σέ λίγο ἕνα μικρό μοναστήρι. Μποροῦσαν πλέον ἀπερίσπαστοι νά τελοῦν τίς καθημερινές ἀκολουθίες καί τήν Θεία Λειτουργία. Ἡ ἐκκλησιαστική κατάσταση στό Γενισέισκ ἦταν ἡ ἴδια μέ τῆς Τασκένδης. Ὅλες οἱ ἐκκλησίες εἶχαν πέσει στά χέρια σχισματικῶν. Ἀλλά καί οἱ ἱερεῖς εἶχαν προσχωρήσει στό σχίσμα. Ἕνας μόνο διάκονος παρέμεινε πιστός στήν Κανονική Ἐκκλησία καί ὁ Ἐπίσκοπος Λουκᾶς τόν χειροτόνησε πρεσβύτερο. Ὁ ἐρχομός τοῦ Ἐπισκόπου Λουκᾶ μαθεύτηκε στούς πιστούς, οἱ ὁποῖοι δέν δέχονταν τούς σχισματικούς, καί ἄρχισαν νά καταφθάνουν στό διαμέρισμά του. Ἔτσι, τό διαμέρισμα μετετράπη καί σέ ἐνορία μέ μόνιμο ἐκκλησίασμα7».
Επίσης, σχετικά με την στάση μας ως προς τη νέα ψευδοεκκλησία της Ουκρανίας και τον σχισματικό, ψευδοεπίσκοπο Επιφάνιο, διαβάζουμε στο ίδιο άρθρο:
«Ἡ νέα «Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας», ὅπως τήν ὀνομάζουν οἱ ἐκπρόσωποί της καί οἱ τοῦ Φαναρίου, δέν εἶναι Ἐκκλησία, ἀλλά ἕνα ἄγριο θηρίο, πού ἔχει ὅλα τά γνωρίσματα τῆς ἀγριότητος. Μήν ξεγελιόμαστε μέ τίς ἐξωτερικές ὁμοιότητες μέ μᾶς, πού τηροῦν οἱ ἐκπρόσωποι τῆς ὀργάνωσης στίς ἀκολουθίες καί στή Λειτουργία. Νά ξέρουμε ὅτι δέν εἶναι κανονικές. Νά πηγαίνουμε στούς ναούς, ὅπου λειτουργοῦν ἄξιοι ἱερεῖς, οἱ ὁποῖοι δέν ὑποτάχθηκαν στίς ἐντολές τῆς σχισματικῆς αὐτῆς ὀργάνωσης. Ἀκόμη καί ἐάν ὅλοι οἱ ναοί πέσουν στά χέρια τους καί δέν ἔχουμε ποῦ νά πᾶμε, καλύτερα νά μήν πᾶμε πουθενά, παρά σ’αὐτούς. Νά μήν ἔχουμε καμμιά ἐπικοινωνία μέ τούς σχισματικούς και ὅσους τους ὑποστηρίζουν, οὔτε νά ἐπιχειρήσουμε διαλόγους μαζί τους.
Ὁ ἀντικανονικός «ἐπίσκοπος» τῆς νέας «Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας» Ἐπιφάνιος ἀποτελεῖ «βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως… ἐστώς ἐν τόπῳ ἁγίῳ».
Ὅλοι οἱ ναοί, πού ἔχουν καταληφθεῖ ἀπό τούς ὀπαδούς τῆς νέας «Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας», καί στούς ὁποίους λειτούργησαν, καλό εἶναι νά παραμένουν ἄδειοι ἀπό πιστούς. Ὁ λαός τοῦ Θεοῦ ὀφείλει νά καταλάβει ὅτι οἱ νέοι «ποιμένες» εἶναι «λύκοι βαρεῖς» καί δέν πρέπει ἀκοῦν αὐτούς, ἀλλά τήν φωνή τοῦ γνησίου καλοῦ ποιμένος.
Καί τέλος, ἀκόμη καί ἕνα διαμέρισμα μπορεῖ να γίνει ἕνα μικρό μοναστήρι καί νά μετετραπεῖ καί σέ ἐνορία μέ μόνιμο ἐκκλησίασμα».
Διαβάσαμε στο gr.pravoslavie.ru:
Ο Μητροπολίτης Όβρουτς Βησσαρίων υποστήριξε τους πιστούς του χωριού Ρυζάνυ, οι οποίοι παρά την προσχώρηση στο σχίσμα του Προϊσταμένου του ναού τους, παρέμειναν αφοσιωμένοι στην Εκκλησία τους
Για να υποστηρίξει με την προσευχή τους ενορίτες της κοινότητας της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του χωριού Ρυζάνυ, του δήμου Χοροσέφ, της περιφέρειας Ζιτομίρ, οι οποίοι υποφέρουν εξαιτίας του κατόπιν δημιουργίας της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας σχίσματος, στις 9 Φεβρουαρίου 2020 στο χωριό έφθασε ο οικείος ποιμενάρχης Μητροπολίτης Όβρουτς και Κοροστέν Βησσαρίων. Ο Σεβασμιώτατος κ. Βησσαρίων τέλεσε τη Θεία Λειτουργία και ευχαρίστησε το εκκλησίασμα για την αφοσίωση στην υπό τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας Ονούφριο κανονική Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία.
Παρά τις δυσάρεστες εξελίξεις στο χωριό Ρυζάνυ, η πλειοψηφία των Ορθοδόξων χριστιανών κατοίκων του δεν επιθύμησε να ακολουθήσει τον τέως Προϊστάμενό τους π. Βίκτορα Οπανασιούκ, στον οποίο εξαιτίας προσχωρήσεως στο σχίσμα επιβλήθηκε η ποινή αργίας, παραμένοντας αφοσιωμένοι στην κανονική Εκκλησία. Οι πιστοί αποφάσισαν να προσεύχονται μαζί με τον κανονικό Ιερέα π. Γεράσιμο στον κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο οικίας παραμένοντας τέκνα της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Ο Μητροπολίτης Βησσαρίων προσήλθε για να υποστηρίξει με την προσευχή την ενορία, η οποία εδώ και ένα χρόνο παραμένει στην κανονικότητα, παρόλο που έχασε το ναό και προδόθηκε από τον Προϊστάμενό της.
Επισημαίνεται ότι ο επιχώριος επίσκοπος μαζί με τους ιερείς της επαρχίας Όβρουτς συνέχεια υπενθυμίζουν στο λαό του Θεού πόσο βαριά είναι η αμαρτία του σχίσματος, επικαλούμενοι τα σχετικά ρητά των Αγίων.
Πηγή: Εδώ