Ἡ Ι. Μητρόπολη Σφακίων ἀσεβεῖ ἀπέναντι τῶν Μυστηρίων καὶ τοῦ ποιμνίου της ποὺ ὑποτίθεται προστατεύει καὶ κατηγορεῖ τὸν ἀθῶο π. Σπυρίδωνα Δαμανάκη.

"Ἐὰν αὐ­τὴν τὴν γνώμην ἠκολούθουν πάντες οἱ Χριστιανοὶ κατὰ γράμμα, νὰ ἀκολουθοῦν δηλαδὴ τοὺς ἐπισκόπους εἰς πάντα, ἀλλοίμονο τότε, οὔτε Ὀρθοδοξία, οὔτε Ἐκκλησία, οὔτε Ὀρθόδοξος Χριστιανὸς θὰ ὑπῆρχε σήμερον". 
γέρων Φιλόθεος Ζερβᾶκος


Παρακαλῶ νὰ διαδοθεῖ σὲ ὅλα τὰ Σφακιὰ καὶ στὴν Κρήτη!

τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

Μᾶς ἔγινε γνωστό, ὅτι ἡ Ἱ. Μητρόπολη Λάμπης, Συβρίτου καὶ Σφακίων διὰ τοῦ μητροπολίτου της καὶ ἱερέων κατηγορεῖ τὸν π. Σπυρίδωνα Δαμανάκη, ἱερέα τῆς ἐνορίας Σκαλωτῆς καὶ Ἀργουλέ, ὅτι δὲν τελεῖ ἔγκυρα μυστήρια.
Ὁ λόγος τῆς κατηγορίας αὐτῆς εἶναι, ὅτι ὁ π. Σπυρίδων δὲν μνημονεύει τὸν μητροπολίτη του ἀπὸ τὴν ψευτοσύνοδο τοῦ Κολυμπαρίου τὸ 2016 καὶ μετά, ἐξ αἰτίας τῆς συμφωνίας του μὲ τὶς οἰκουμενιστικὲς δηλ. τὶς αἱρετικὲς ἀποφάσεις ποὺ ἐπάρθηκαν ἐκεῖ. Τὴν διακοπὴ μνημόνευσης τοῦ οἰκείου ἐπισκόπου γιὰ λόγους Πίστεως δίνουν στὸν π. Σπυρίδωνα οἱ ἐντολὲς τοῦ Κυρίου καθὼς καὶ διάφοροι Ἱεροὶ Κανόνες. Σὲ καμία ἐκκλησιαστικὴ πηγὴ δὲν ἀναφέρεται ὅτι, ὅποιος ἱερέας δὲν μνημονεύει τὸν ἐπίσκοπό του γιὰ ἀποδεδειγμένους λόγους Πίστεως δὲν ἔχει ἔγκυρα Μυστήρια. Ἀντιθέτως οἱ ἱ. Κανόνες, ὅπως ὁ 15ος τῆς ΑΒ΄ Συνόδου, ἀναφέρουν ὅτι ὁ π. Σπυρίδων ὄχι μόνο ἔχει ἔγκυρα Μυστήρια ἀλλὰ καὶ πρέπει νὰ τὸν τιμοῦν γιατὶ ὑπερασπίζεται τὴν πίστη τῶν Πατέρων.
Αὐτὸ ποὺ κάνει ἡ Ἱ. Μητρόπολη ἀποτελεῖ συκοφαντία ἐναντίον τοῦ π. Σπυρίδωνος, ἀσέβεια ἐναντίον τῶν Μυστηρίων καὶ προσβολὴ ἐναντίον τοῦ ποιμνίου της. Ακολουθεῖ ἡ ἐξήγηση τῶν κατηγοριῶν αὐτῶν:
Ἀφοῦ ἡ Ἱ. Μητρόπολη Σφακίων θεωρεῖ τὰ Μυστήρια τοῦ π. Σπυρίδωνος ἀπὸ τὸ 2016 καὶ μετὰ ἄκυρα, αὐτὸ σημαίνει, ὅτι ὅσοι Σφακιανοὶ καὶ μή (διότι ἰδίως τὸ καλοκαίρι πολλοὶ ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα καὶ τὸ ἐξωτερικὸ ἐπισκέπτονται τὸν π. Σπυρίδωνα),  ἄνδρες καὶ γυναῖκες, μικροὶ καὶ μεγάλοι, ἰδίως αὐτοὶ τῆς ἐνορίας Ἀργουλὲ καὶ Σκαλωτῆς βαπτίσθηκαν, παντρεύτηκαν, κοινώνησαν, ἔλαβαν Χρίσμα, Εὐχέλαιο, Ἁγιασμό καὶ εὐλογία ἀπὸ τὸν π. Σπυρίδωνα, ἀφοῦ τὰ μυστήρια ποὺ τελεῖ εἶναι ἄκυρα, εἶναι σήμερα ἀβάπτιστοι, ἀνύπαντροι, ἄχριστοι, ἀκοινώνητοι, ἀνευλόγητοι, ἀναγίαστοι. Πότε εἶπαν ἀπὸ τὴν Μητρόπολη αὐτὸ τὸ πράγματι -ἄν ἴσχυε- γιὰ τὴν σωτηρία τρομακτικὸ γεγονὸς στὸ ποίμνιό τους; Δὲν ὄφειλαν, ἀφοῦ αὐτὸ κατηγοροῦν τὸν π. Σπυρίδωνα νὰ προστατεύσουν τὸ ποίμνιο, ἀπὸ τὸν ὑποτιθέμενο τσαρλατάνο καὶ ἀγύρτη ἱερέα; Τώρα τί θὰ κάνουν; Θά διώξουν τὸν π. Σπυρίδωνα καὶ θὰ φέρουν ἄλλον, ποὺ θὰ ξαναβαπτίσει, θὰ ξαναπαντρέψει, θὰ ξαναευλογήσει τὸ ποίμνιο; Διότι ἄκυρα Μυστήρια δὲν μπορεῖς οὔτε κἂν κατ' οικονομία νὰ ἀναγνωρίσεις, ἀφοῦ δὲν θεωροῦνται τελεσθέντα.
Ἀφοῦ ἡ Ἱ. Μητρόπολη Σφακίων θεωρεῖ τὰ Μυστήρια τοῦ π. Σπυρίδωνος ἀπὸ τὸ 2016 καὶ μετὰ ἄκυρα, τότε γιατὶ συνέχισε νὰ εἰσπράττει τὶς ἐνοριακὲς εἰσπράξεις ἀπὸ τὸν π. Σπυρίδωνα καὶ δὲν τὸν ἐδίωξε; Μήπως γιατὶ γνωρίζει, ὅτι μόνο αὐτὴ βλέπει ἔτσι τὰ πράγματα, ἀφοῦ ὅλα τὰ Σφακιὰ θεωροῦν τὸν π. Σπυρίδωνα ἕναν ἄξιο καὶ εἰλικρινὴ Λευίτη τοῦ Χριστοῦ ποὺ σὲ ἀντίθεση μὲ τοὺς κατήγορούς του "αδελφούς" ἱερεῖς ἀρνεῖται κάθε εἴδους χρήματα καὶ τὰ λεγόμενα τυχερὰ γιὰ ἱεροτελεστίες καὶ ἀνεβαίνει προθύμως βουνὰ καὶ λαγκάδια γιὰ νὰ τελέσει τὸ ἱερὸ καθῆκον του; Γιατὶ τὸν κατηγοροῦν; Μήπως γιατὶ γνωρίζει ἡ Μητρόπολη, ὅτι ὅπως ὁ πατέρας του, ὁ π. Μιχάλης, ἔτσι καὶ ὁ π. Σπυρίδων δὲν κλείνει τὸ στόμα του γιὰ τὰ κακῶς κείμενα στὴν Ἐκκλησία, διότι ἱερωσύνη σημαίνει ποιμὴν τῶν προβάτων, θυσία καὶ φρουρὸς γιὰ τὰ πρόβατα καὶ ὄχι ὑπηρεσία εἰς βάρος τῶν προβάτων; Οἱ σφακιανοὶ ποιμένες προβάτων τὸ γνωρίζουν αὐτό. Οἱ πνευματικοὶ ποιμένες ὄχι πια;
Διότι ἀγαπητοὶ κατήγοροι ἱερεῖς τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Σφακίων, ὅποιοι κι ἂν εἶστε, πῶς δὲν ἀναγνωρίζετε μυστήρια στὸν ἀδελφό σας π. Σπυρίδωνα, ποὺ ὅπως ξέρετε, ποτὲ δὲν εἶπε κακὴ κουβέντα γιὰ ἐσᾶς, παρόλο ποὺ συνεχίζετε νὰ μνημονεύετε, καὶ ἀντιθέτως, ἀναγνωρίζετε, Ἐκκλησιαστικότητα, Ἱερωσύνη καὶ Βάπτισμα ΣΤΟΝ ΠΑΠΑ!!!, στοὺς Προτεστᾶντες, στοὺς Πεντηκοστιανοὺς καὶ σὲ ὅλους τοὺς αἱρετικοὺς τοῦ Π.Σ.Ε. ὅπως ἀποφασίστηκε στὸ Κολυμπάρι, Πουσᾶν, Πόρτο Αλέγκρε κλπ.; Μην πεῖτε ὅτι δὲν τὸ γνωρίζετε, διότι τότε ψεύδεσθε. Ὁ π. Σπυρίδων ἐναντίον αὐτῶν τῶν ἀποφάσεων ἀγωνίζεται καὶ ἐσεῖς ἀντὶ νὰ τοῦ συμπαρασταθεῖτε τὸν καταδικάζετε καὶ τὸν συκοφαντεῖτε.
Ἀγαπητοὶ κατήγοροι ἱερεῖς τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Σφακίων, ὅποιοι κι ἂν εἶστε, ἂν δὲν ἀναγνωρίζετε μυστήρια στὸν ἀδελφό σας π. Σπυρίδωνα, ἐπειδὴ δὲν μνημονεύει τὸν μητροπολίτη του, τότε δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἀναγνωρίζετε μυστήρια π.χ. στὸν ἀρχιεπίσκοπο Κρήτης Εὐγένιο ποὺ συμπροσευχήθηκε μὲ τὸν καταδικασμένο ἀπὸ τὴν Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο Μονοφυσίτη   Ἁρχιεπίσκοπο Ἀρμενίας Γιεζνίκ Μπεντροσιάν καὶ μάλιστα ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΑΝ!!! (ἐδῶ). 
Δὲν γνωρίζετε ὅτι σύμφωνα μὲ τοὺς Ἱ. Κανόνες π.χ. Κανὼν ΜΕ’ τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων: "Ἐπίσκοπος, ἢ Πρεσβύτερος, ἢ Διάκονος αἱρετικοῖς συνευξάμενος, μόνον, ἀφοριζέσθω, εἰ δὲ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς, ὡς Κληρικοῖς ἐνεργήσαί τι, καθαιρείσθω".
Δὲν γνωρίζετε ἀπὸ τὸ Πηδάλιο τὰ τοῦ Θεοδώρου Βαλσαμῶνος (πατριάρχου Ἀντιοχείας): 
«Ἐκλαβοῦ τὸ συνεύξασθαι εἰς τὸ ἁπλῶς κοινωνῆσαι, καὶ τὸ ἠμερώτερον διατεθεῖναι ἐπὶ τῇ εὐχῇ τοῦ αἱρετικοῦ. Τοὺς γὰρ τοιούτους ὡς μύση (βδέλυγμα) βδελύττεσθαι, οὐ μὴν οἰκειοῦσθαι ὀφείλομεν».
«Αἱρετικός, ἐστί ... ὁ μικρὸν γοὺν ἐκκλίνων τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως. Ἐπεὶ γοὺν πάντες οἱ ἀπαριθμηθέντες εἰς τὴν παροῦσαν ἐρώτησιν (Λατῖνοι, Ἀρμένιοι, Μονοθελῆτες, Νεστοριανοί), οὐ διὰ μικρὸν τί ἀλλὰ διὰ πλάτος μέγα δυσδιεξίτητον ἐκ τῆς τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησίας ἀπεξενώθησαν, πάντως οὐδὲ χάριν ἀναδοχῆς παίδων πνευματικῶν, μεσιτευομένης δι’ ἁγίων εὐχῶν καὶ ἁγιασμάτων πολλῶν, ἡμῖν συγκοινωνήσουσιν, ἵνα μὴ καὶ αὐτοὶ ἀκοινωνησία κατακριθῶμεν κατὰ τὸν κανόνα τον λέγοντα ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτῳ καὶ αὐτὸς ἀκοινώνητος ἐστίν».
Δηλαδὴ γιὰ ἐσᾶς ἔχει ὁ Ἀρμένιος Μονοφυσίτης καὶ ὁ συλλειτουργός του παραβάτης τῶν Ἱ. Κανόνων Ἀρχιεπίσκοπος μυστήρια καὶ ὁ π. Σπυρίδων δὲν ἔχει, διότι δὲν μνημονεύει τὸν μητροπολίτη του ποὺ ἀποδέχεται αὐτὰ τὰ ἀνίερα συλλείτουργα;
Ἀγαπητοὶ κατήγοροι ἱερεῖς τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Σφακίων, ὅποιοι κι ἂν εἶστε, ἂν δὲν ἀναγνωρίζετε μυστήρια στὸν ἀδελφό σας π. Σπυρίδωνα, ἐπειδὴ δὲν μνημονεύει τὸν μητροπολίτη του τότε δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἀναγνωρίζετε μυστήρια π.χ. στὸν μητρ. Ρεθύμνου ποὺ συναντιέται μὲ μουφτῆδες καὶ ἀνταλλάσει δῶρα καὶ ἐπαινεῖ αὐτοὺς καὶ τὸ Κοράνι, ὅπως καὶ ὁ Ἀλεξανδρουπόλεως, ὁ Κομοτηνῆς ἀλλὰ καὶ ὁ πατριάρχης ὁ ἴδιος.

Καὶ ὄχι μόνο αὐτὸ ἀλλὰ ἀπὸ τὸ 2011 συμπροσεύχονται στὴν μητρόπολη Ρεθύμνου μὲ παπικοὺς Καρδινάλιους καὶ μιλοῦν γιὰ ἕνωση Ἐκκλησιῶν, χωρὶς νὰ ζητεῖται ἡ μετάνοια τῶν αἱρετικῶν (ἐδῶ)! Καταδικαστέος λοιπόν γιὰ ἐσᾶς ὁ π. Σπυρίδων καὶ ἐπαινετὸς ὁ Ρεθύμνου ποὺ χαριτολογεῖ καὶ ἀνταλλάσσει δῶρα μὲ τὸν ἀρνητὴ τῆς Ἁγίας Τριάδας, τοῦ Χριστοῦ, τῆς Παναγίας, τῆς Ἐκκλησίας καὶ τῶν Ἁγίων καὶ θέλει νὰ ἑνωθεῖ μὲ τοὺς ἀμετανότητους Παπικοὺς ποὺ καταδυνάστευαν τὴν Κρήτη τόσους αἰῶνες! Μάλιστα ἐδῶ γεννιέται τὸ ἐρώτημα, τί σχέση ἔχει ὁ μουφτῆς Κομοτηνῆς μὲ τὸ Ρέθυμνο καὶ ἔπρεπε νὰ γίνει ἐπίσκεψη καὶ νὰ συζητήσουν; Ἄρα γιᾶ ἐσᾶς εἶχε ἄδικο ὁ ἅγ. Μανουὴλ Σφακίων ποὺ καταδίκασε τὸ Ἰσλᾶμ καὶ ὁμολόγησε τὴν πίστη του. 
Ἀγαπητοὶ κατήγοροι ἱερεῖς τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Σφακίων, ὅποιοι κι ἂν εἶστε, ἂν δὲν ἀναγνωρίζετε μυστήρια στὸν ἀδελφό σας π. Σπυρίδωνα, ἐπειδὴ δὲν μνημονεύει τὸν μητροπολίτη του, τότε δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἀναγνωρίζετε μυστήρια π.χ. στὸν π. Χαράλαμπο Κοπανάκη τῆς Ἱ. Μητρ. Ἡρακλείου ποὺ χαρακτηρίζει καὶ κηρύττει ἐκ τοῦ Ἄμβωνος τὸ Ἅγιον Φῶς  "πλάνη καὶ ψέμα" καὶ λέγει ὅτι ὅσοι τὸ πιστεύουν "τρῶνε σανό"!!! Γιὰ ἐσᾶς λοιπόν, ἔχει ἄκυρα μυστήρια ὁ π. Σπυρίδων ποὺ ζητάει τὴν εὐσέβεια καὶ ἔγκυρα ὁ κάθε π. Χαράλαμπος ποὺ κηρύττει τὴν ἀσέβεια!!!
Ἀγαπητοὶ καὶ σεβαστοὶ ἱερεῖς κατήγοροι τοῦ π. Σπυρίδωνος! Γνωρίζετε πάρα πολὺ καλά, ὅτι τὰ μυστήρια προέρχονται ἀπὸ τὴν Χάριν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ποὺ ἐνεργεῖ στὴν Ἐκκλησία καὶ κατὰ τὸν ἱερὸ Δαμασκηνό: «Πάντα χορηγεῖ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον», καὶ «ὅλον συγκροτεῖ τὸν θεσμὸν τῆς Ἐκκλησίας». Στὸ δὲ μέγα Μυστήριο τῆς  Θείας Λειτουργίας ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ προσφέρων καὶ ὁ προσφερόμενος. Δεν θυσιάζει ὁ ἱερέας ἢ ὁ ἐπίσκοπος τὸν Χριστό, ἀλλὰ ὁ Χριστὸς αὐτοθυσιάζεται. Δὲν λειτουργεῖ ὁ ἱερέας ἢ ὁ ἐπίσκοπος μὲ τὴν βοήθεια τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ ὁ Χριστὸς λειτουργεῖ μὲ τὴν βοήθεια τους. Ἀρχὴ καὶ τέλος ὅλων εἶναι ὁ Χριστός. Ὁ δὲ ἐπισκοπος εἶναι ὁ ὀφθαλμὸς τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοῦ ὀφείλεται ὑπακοή, μόνο ὅταν ὀρθοτομεῖ. Καὶ ὄπως ἀπάντησε ὁ ὁσιακῆς βιωτῆς Φιλόθεος Ζερβᾶκος τὸ 1930 στὸν ἐπίσκοπό του, ποὺ τοῦ συνιστοῦσε ὑπακοή: «Ἐὰν αὐ­τὴν τὴν γνώμην ἠκολούθουν πάντες οἱ Χριστιανοὶ κατὰ γράμμα, νὰ ἀκολουθοῦν δηλαδὴ τοὺς ἐπισκόπους εἰς πάντα, ἀλλοίμονο τότε, οὔτε Ὀρθοδοξία, οὔτε Ἐκκλησία, οὔτε Ὀρθόδοξος Χριστιανὸς θὰ ὑπῆρχε σήμερον. Ἐὰν οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ ἠκολούθουν τοὺς πατριάρχας καὶ ἐπίσκοπους, Ἀπολιναρίους, Μακεδονίους, Εὐτυχέας, Διοσκόρους, Σαβελλιο-Σεβήρους, Εὐσεβίους καὶ πολλοὺς ἄλλους, καὶ ἐδέχοντο καὶ ἠσπάζοντο τὰ φρονήματά των, ποῦ τότε Ὀρθοδοξία; Ποῦ χριστιανὸς εὐσεβὴς καὶ ὀρθόδοξος;!! Καὶ τί λέγω ἀνθρώπους, πατριάρχας καὶ μητροπολίτας; Καὶ δὲν λέγω συνόδους, ὄχι ἀπὸ πέντε ἢ δέκα καὶ εἴκοσι τοιούτους, ἀλλὰ ἀπὸ 100, 200 καὶ 348 μητροπολίτας καὶ ἐπισκόπους ἀποτελουμένας; Διότι 348 τὸν ἀριθμὸν συνῆλθον ἐν ἔτει 754 ἐν Κωνσταντινουπόλει καὶ ἐξέδωκαν τὸν “ὅρον” ἐναντίον τῶν ἁγίων εἰκόνων». Ἐσεῖς τί λέτε, νὰ ἀκούσουμε τὸν γέροντα Φιλόθεο ἢ ὄχι; Ἀπαντῆστε είλικρινά!
Ὁ π. Σπυρίδων (καὶ ὅλοι ἐμεῖς) παρόλο ποὺ δὲν μνημονεύει ἀναγνωρίζει τὴν ἐγκυρότητα τῶν μυστηρίων σας. Ἐσεῖς γιατὶ ὄχι;
Ξεπεράσατε καὶ τοὺς Γ.Ο.Χ.!!! Ἂν ἐσεῖς ἔχετε δίκιο, τότε δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ εἶχαν μυστήρια ὅλοι οἱ ἀνὰ τοὺς αἰῶνες Ἅγιοι ποὺ δὲν μνημόνευαν γιὰ λόγους Πίστεως τὸν ἐπίσκοπό τους, καὶ μάλιστα εἶχαν καθαιρεθεῖ γι' αὐτό, ὅπως γιὰ νὰ ποῦμε λίγα παραδείγματα π.χ. ὁ Μ. Ἀθανάσιος, ὁ ἅγ. Εὐστάθιος Ἀντιοχείας, ὁ ἄγ. Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, οἱ Κολλυβάδες Ἅγιοι, ὁλόκληρο τὸ Ἅγιον Ὄρος ποὺ δὲν μνημόνευε τὸν Ἀθηναγόρα, ὁ Αὐγουστῖνος Καντιώτης ποὺ δὲν μνημόνευε τὸν Βαρθολομαῖο, ὁ ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς ποὺ δὲν μνημόνευε τὸν πατριάρχη Σερβίας.
Ἐλπίζουμε νὰ ἀνανήψετε καὶ νὰ ἀφήσετε τὸν π. Σπυρίδωνα νὰ συνεχίσει νὰ ὑπηρετεῖ τὸν Κύριο, τελώντας τὰ Μυστήρια Του. Ἀλλάξτε στάση καὶ φρόνημα. 
Ἂν συνεχίζετε τὴν συκοφαντία καὶ τὴν ἀσέβεια ἀπέναντι στὰ μυστήρια καὶ τὸ ποίμνιο, τότε θὰ μᾶς βρεῖτε ἕνα σῶμα μπροστά σας! Μὴν ξεχνᾶτε, ὅτι ὅταν ἐδίωξαν τοὺς μακαριστοὺς πέντε σφακιανοὺς ἱερεῖς π. Γιώργη Χιωτάκη, π. Μιχάλη Δαμανάκη, π. Κωνσταντῖνο Χομπίτη, π. Νικόλα Παπαδόσηφο καὶ π. Νικόλαο Γιαννουλάκη ξεσηκώθηκε ὁλόκληρη ἡ Κρήτη, διότι τὸ ποίμνιο γνωρίζει, ποιός ὑπηρετεῖ τὸν Χριστὸ καὶ ποιός τὸν ἐμπορεύεται.

Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου