σσ. Εδώ όμως δεν μπορούμε να μιλούμε για το δις εξαμαρτείν, αλλά για το τρεις και πεντάκις και δεκάκις, διότι οι συναυλίες στους ναούς δεν αποτελούν μεμονωμένο, αλλά σχεδόν καθιερωμένο πια γεγονός!
Ἡ Ἐκκλησία, χῶρος συναυλίας;
Γράφει ἡ κ. Ἰωάννα Ἀρμύρα
Ἐρωτήματα γιὰ τὴ μετατροπὴ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ “Κοίμησης τῆς Θεοτόκου” στὸ Μαρούσι, σὲ συναυλιακὸ χῶρο κλασσικῆς μουσικῆς, τὸ Σάββατο στὶς 16 Νοεμβρίου 2024.
Ἀξιότιμε κύριε Δήμαρχε, σεβαστὲ Δέσποτα, Ἱερεῖς καὶ συμμετὲχοντες “θεατές”…, γιατί ἱεροσυλεῖτε μέσα στὸ χῶρο τοῦ Ναοῦ τοῦ Κυρίου;
Εἶναι δυνατὸν μπροστὰ στὴν Ὡραία Πύλη, ὅπου ὁ ἱερέας βγαίνει μὲ τὸ Ἅγιο Δισκοπότηρο καὶ τὴ Θεία Μετάληψη νὰ κοινωνήσει τοὺς Πιστούς, Σῶμα καὶ Αἷμα Κυρίου, νὰ βλέπουμε καὶ ν’ ἀκοῦμε τὶς κλασσικὲς ἀοιδοὺς μὲ τὴν ὀρχήστρα νὰ ἔχουν καταλάβει τὸν ΙΕΡΟ ΧΩΡΟ;
-Ἡ κλασσικὴ μουσικὴ μᾶς ἀρέσει καὶ τὴ χαιρόμαστε-… στὸ χῶρο ὅμως ποὺ τῆς ἁρμόζει καὶ ἀναδεικνύεται. Ὁ Ἱερὸς Ναὸς εἶναι τὸ σπίτι τοῦ Χριστοῦ μας! Μὲ ποιὸ δικαίωμα ἀποφασίζετε αὐτοβούλως νὰ κάνετε ἀλλαγὴ τῆς λειτουργικῆς χρήσης τοῦ χώρου; Ἡ Χάρις τοῦ Κυρίου φεύγει, ὅταν ὁ Οἶκος τοῦ Πατρός Του μετατρέπεται σὲ χῶρο διασκέδασης καὶ ψυχαγωγίας. Μήπως τὸ λησμονήσατε; Ὁ Χριστὸς ἐδίωξε διὰ μαστιγίου ὅσους εἶχαν κάνει τὴν οἰκία τοῦ Πατρός Του “Οἶκο ἐμπορίου”. Ὁ Ἅγιος Παΐσιος ἔλεγε… “Καὶ ἡ σκόνη ἀπ’ τὸ χαλάκι τῆς ἐκκλησίας εἶναι Ἁγιασμένη”! Οἱ Ἅγιοι Πατέρες μᾶς δίδαξαν τὴν Εὐλάβεια κι ὄχι τὴν ἀσέβεια τῶν Ἱερῶν χώρων.
Στὴν ἐνορία αὐτή, εἶχε ἔντονη παρουσία ἕνας ἄξιος πνευματικός, ὁ πατέρας Σαράντης… Ἡ ὅλη μουσικὴ παράσταση μέσα στὸν χῶρο τοῦ ναοῦ εἶναι καὶ μία ἀσέβεια πρὸς τὸ πρόσωπό του.
Δίδασκε τὸ σεβασμὸ πρὸς τὴ λειτουργικὴ παράδοση καὶ τὴν κατάνυξη ποὺ νιώθει ὁ πιστός, βλέποντας τοὺς Ἁγίους μέσα ἀπὸ τὶς εἰκόνες Τους.
Σᾶς παρακαλοῦμε πολύ, ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι πιστοὶ καὶ Ἕλληνες πολίτες, θέλουμε νὰ ἀποτελεῖτε γιὰ μᾶς παράδειγμα πρὸς μίμηση καὶ νὰ μὴ ξαναγίνει. Γιατί τὸ “Δὶς ἐξ ἁμαρτεῖν οὐκ ἀνδρὸς σοφοῦ”.
Ἀκολουθοῦν ὑπογραφαὶ πιστῶν.