Ραγδαίες οι εξελίξεις στην Σιναϊτική Αδελφότητα

            

Εξελέγη νέα Γεροντεία - Απομακρύνεται το ενδεχόμενο εμβάθυνσης της Κρίσης


Γράφει ο Αλέξανδρος Μ. Στεφανόπουλος – Δημοσιογράφος

Σε κρίσιμο ιστορικό σταυροδρόμι εισέρχεται πλέον η Σιναϊτική Αδελφότητα που εγκαταβιώνει εντός των  τειχών του Θεοφρούρητου Ιουστινιάνειου κάστρου στην Αίγυπτο του και Θεοβάδιστου Όρους Σινά.

Ήδη οι εξελίξεις τρέχουν με ταχύτητα εντός και εκτός Σιναϊτικής Αδελφότητας, καθώς μετά τις αποκαλύψεις της «Ζούγκλας» στις 22 Ιουλίου όπου η πλειοψηφία των 15+1 της επί των παρόντων και εγκαταβιούντων εντός της Μονής με ομόφωνη απόφαση τους έπαυσαν τον μέχρι τούδε, Αρχ. Σινά Ρεϊθώ και Φαράν κ. Δαμιανό (κατά κόσμον Σαμαρτζή) κοινοποιώντας του την έγγραφη απόφαση τους την οποία και αποκαλύψαμε, ως οφείλει κάθε ευσυνείδητος Δημοσιογράφος να πράττει ως Λειτουργός της, ανεξάρτητης και αδέσμευτης αχειραγώγητης και μη υπαγώμενης εις συμφέροντα ένθεν κακείθεν, ενημέρωσης και ορθής πληροφόρησης.

Πόσο μάλλον η μια πλευρά, εκείνη της πλειοψηφίας της Σιναίτικης Αδελφότητας φαίνεται να βρίσκεται σε αδυναμία αφού ούτε φωνή δημοσίως διαθέτει!

Ούτε, προς το παρόν με την υφιστάμενη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί…, εκπροσωπείται προ ουδεμίας Αρχής στην Ελλάδα τουλάχιστον (αλλά και στην Αίγυπτο αφού ο ηγούμενος κ. Δαμιανό) βρίσκεται σε πλήρη ουσιαστική απόσταση από τα «πνευματικά του παιδιά»…

Τις ώρες που γράφεται το κείμενο αυτό, -σήμερα 6 Αυγούστου 2025 , ανήμερα δηλαδή,  της Δεσποτικής Εορτής Του Σωτήρος Χριστού- είναι σε πλήρη εξέλιξη οι μυστικές διαβουλεύσεις της 3μελούς  Πατριαρχικής Εξαρχείας που ανακοινώθηκε από την Σιωνίτιδα Εκκλησία της  Ιερουσαλήμ, και με τις δυο πλευρές: Δηλαδή , Της 15μελους  Πλειοψηφίας Αρχής της Σιναϊτικής Αδελφότητας, (σε σύνολο 22 νομίμων Μελών της Αγιώνυμης Αδελφότητας ) από την μια και από την άλλη πλευρά εκείνης του Αρχ. Σινά κ. Δαμιανού.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένα απολύτως  σημείο σύγκλησης  μεταξύ των μερών και ο διχασμός είναι μια πραγματικότητα. Αυτό που επιχειρείται είναι η εξεύρεση μιας λύσης αμοιβαία κοινά αποδεκτής μεταξύ Αρχ. Δαμιανού και της Αδελφότητας.

Η Πατριαρχική εξαρχία προς το παρόν έχει ζητήσει γραπτώς τις προτάσεις και των πλευρών, και ήδη έχει βρεθεί προ τετελεσμένων που δεν μπορεί να αγνοήσει καθώς εξελέγη ήδη Γεροντεία (αυτό που λέμε Διοικητικό Συμβούλιο στην κοσμική διαδικασία ) σε άλλο επίπεδο ηγεσία που διευθύνει και καθοδηγεί την Αδελφότητα πέραν και πάσης άλλης Αρχής καθώς  η πατροπαράδοτη αρχαία Τάξη, και κατά τους θεμελιώδεις πολιτικούς διοικητικούς  κανονισμούς  των ετών 1904- 1926-1930, 1930-1935, 1935 -1971, 1971 -σήμερα Σωτήριο Έτος 2025,   προβλέπει πλήρη ισονομία και ισότητα, κατά το Αρχαίον Έθος και Ήθος,   παρά την πνευματική Αρχή που ανατίθεται στον εκάστοτε Ηγούμενο.  Ηγούμενος , που η αδελφότητα εκλέγει και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων αναγνωρίζει Αυτόν επικυρώνει την εκλογή και προβαίνει εις την Εις Επίσκοπον Χειροτονία του και τον αναγορεύει εις Αρχιεπίσκοπο Σινά Φαράν και Ρεϊθώ.  Αρχιεπίσκοπο  ο οποίος οφείλει να βρίσκεται εις την Μονή και να κατοικεί μόνιμα εις το Κάστρο της Σιναϊτικής Μονής του Σωτήρος Χριστού και σε ορισμένες μόνον περιπτώσεις εις το Μετόχι στο Κάϊρο.

Ο εκάστοτε εκλεγμένος Ηγούμενος οφείλει κατά τους θεμελιώδεις Κοσμικούς διοικητικούς κανονισμούς οφείλει δια βίου να βρίσκεται   σε διαρκή και μόνιμη διαβούλευση με ολόκληρη την Αδελφότητα. Μονίμως και αδιαλείπτως. Δια βίου. Κατά την Τάξη και τα αλλεπάλληλα ψηφισμένα καταστατικά ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνος όταν η Αίγυπτος από Θεοκρατικό Ισλαμικό Κράτος μετεστράφη με τα γνωστά ιστορικά γεγονότα σε πολιτικό κράτος, και αλληλοδιάδοχες πολιτικές και  πολιτειακές καταστάσεις ( Δημοκρατία , απολυταρχικό σύστημα , στρατιωτικό καθεστώς κτλ).

Η λύση που προκρίνεται ως «χρυσή τομή» που  φαίνεται να επιλύει τον αναδυόμενο «γόρδιο ιερό δεσμό» μεταξύ αμφότερων των μερών είναι η μεν πλειοψηφία της Σιναίτικης Αδελφότητας να εκλέξει τον νέο Ηγούμενο,   ο οποίος ήδη φαίνεται να έχει βρεθεί και αποδεχτεί το υψηλό βάρος της πολύ-εύθυνης θέσης και εν γνώση του να σηκώσει το βάρος του Σταυρού που επωμίζεται καθώς χρέος του κάθε ηγουμένου είναι να προασπίζει -ακόμα και με την ζωή του αν χρειαστεί  κατά τους θεμελιώδεις κανονισμούς (άρθρο 50), αφενός .

 

Σοβαρότατη επισήμανση!

Το πρόσωπο στο οποίο συγκλίνουν Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και Σιναϊτικη Αδελφότητα δεν αφορά κανένα από όλα αυτά που μέχρι και την ημέρα των επίσημων ανακοινώσεων από την Σιναϊτικη Αδελφότητα και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων το οποίο και θα αναγνωρίσει .  Αυτή η εκλογή του νέου ηγουμένου δεν σηματοδοτεί αυτομάτως ως είθιστε μέχρι σήμερα και την άνοδο του εις το επισκοπικό αξίωμα ούτε και η άνοδος του και αναγνώρισης του ως Αρχιεπίσκοπο Σινά Ρειθώ και Φαράν.

Η Αδελφότητα χάριν της ψυχικής και αδελφικής ενότητας  φαίνεται να έχει αποδεχθεί να παραμείνει ο τίτλος μόνον(!) εις τον γηραιό Αρχ. Δαμιανό δια βίου…

Δηλαδή, θα εξακολουθεί να διατηρεί μόνον τον εκκλησιαστικό τίτλο, αλλά δεν θα μνημονεύεται από την αδελφότητα μέχρι και  την Προς Κύριον Εκδημία του… Ήδη εδώ και ημέρες μνημονεύεται ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος κατά την διάρκεια κάθε ακολουθίας.

Αλλά εις το εξής-και όσο θα βρίσκεται εν Ζωή – δεν θα έχει καμία απολύτως εξουσία ή ανάμειξη ούτε στα εσωτερικά της Μονής ούτε πολύ περισσότερο εις τα διοικητικά ή θα μπορεί να προβεί σε  οποιαδήποτε άλλη ανάμειξη  ή οποιαδήποτε άλλη διοικητική πράξη ο ίδιος ούτε άλλοι ως εξουσιοδοτημένα Πρόσωπα εκ μέρους του!  Τούτο φαίνεται πως είναι κόκκινη αδιάβατη γραμμή για την Σιναϊτικη Αδελφότητα προκειμένου να υπάρξει υποχώρηση εκ μέρους τους και να επέλθει ειρήνη και εν ομόνοια να δρομολογηθούν λύσεις στα εκκρεμή ζητήματα.

Η Σιναϊτικη Αδελφότητα δεν αναγνωρίζει το νέο Ν.Π.Δ.Δ.  που πρόσφατα ψήφισε κατά πλειοψηφία η Ελληνική Βουλή (εδώ έπονται νέες αποκαλύψεις που ανατρέπουν την σημερινή στιγμιαία υφιστάμενη κατάσταση καθώς η Σιναϊτική Αδελφότητα θεωρεί ότι και η Ελληνική Κυβέρνηση σκοπίμως παραπλανήθηκε το ίδιο και η Ελληνική Βουλή η οποία σε πλήρη άγνοια έδωσε «ψήφο εμπιστοσύνης» και στην κυβέρνηση Μητσοτάκη και τον κ. Δαμιανό και στο περιβάλλον του με το οποίο συνομιλούσαν άπαντες σε κλειστές ή δημόσιες on camera  συναντήσεις φέροντας προ τετελεσμένων άπαντες και την Σιναϊτική Αδελφότητα η οποία ενημερώθηκε πλήρως και κατ’ ουσίαν από τα ελληνικά και διεθνή δημοσιεύματα καθώς οι Σιναΐτες θεωρούν ότι υπεκλάπη η ψήφος τους σε προηγούμενη συνεδρία χωρίς πλήρη και ουσιαστική ενημέρωση ως όφειλε και ο ίδιος ο Αρχ. Δαμιανός και οι συνεργάτες του και το στενό  περιβάλλον του.

Εξελέγη νέα διοίκηση

Η Αδελφότητα έχει ήδη εκλέξει νέα διοίκηση η οποία αποτελείται από:

1. Δικαίος, Ιερό- Μόναχος  Νήφων

2. Σκευοφύλαξ (επανέρχεται καθώς είχε παραιτηθεί …) ο Μοναχός Ησύχιος.

3.  Οικονόμος,  Μοναχός Σωφρόνιος

Ενώ παύεται από την θέση του ο μέχρι πρότινος Δικαίος πατήρ Πορφύριος, προσωπική επιλογή του ηγουμένου κ. κ. Δαμιανού.

 

Ο νέος ηγούμενος

Δεν είναι κανένας από τα Πρόσωπα που επιθυμούσαν είτε προαλείφοταν ή φημολογούνταν από το περιβάλλον του γηραιού  Αρχ. Δαμιανού.

Στο Πρόσωπο που, σύμφωνα με πληροφορίες , καλείται να  αναλάβει καθήκοντα φαίνεται να συμφωνεί και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων,  εξού και έχει ζητηθεί η απόλυτη μυστικότητα δράσεων και ενεργειών πόσο μάλλον ανακοινώσεων ή δηλώσεων ένθεν κακείθεν.  Έχει συμφωνηθεί να μη να μην ανακοινωθεί τίποτα απολύτως προ του τέλους της 15ης Αυγούστου.

Η πλειοψηφία της Αδελφότητας φαίνεται να έχει ζητήσει από το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων να μην υπάρξει καμία απολύτως ανάμειξη εις τα εσωτερικά της Αδελφότητας ή ουδεμία άλλη παρέμβαση από το αυστηρά προσωπικό και στενό περιβάλλον του Αρχ. Δαμιανού  και να γίνουν σεβαστές οι αποφάσεις της πλειοψηφίας της Αδελφότητας.

Σε κάθε περίπτωση, αν δεν γίνουν σεβαστές οι  τελικές αποφάσεις της πλειοψηφίας, και η εκλογή του νέου ηγουμένου  και υπάρξουν και άλλες  -ακόμα και παρασκηνιακές προφανώς σκοτεινές και γκρίζες  εκκλησιαστικές –  μεθοδεύσεις (…)από οποιαδήποτε ανεξαιρέτως πλευρά  ή τυχόν άλλες πιεστικές   «παρεμβάσεις» και  από την Ελληνική Πολιτεία για την αναγνώριση του νέου ν.π.δ.δ. , και μάλιστα ερήμην και εν αγνοία της Σιναϊτικής Αδελφότητας,  τότε θα τεθεί σε εφαρμογή το «τελικό  σχέδιο σωτηρίας» της περιπετειώδους μακράς περιόδου που βρίσκεται περισσότερο από 200 έτη η Αδελφότητα της Πάλαι ποτέ Αυτοκρατορικής (μετέπειτα Βασιλικής ) Ιεράς Μονής καθώς «Αύτη εστίν αδούλωτος, ασύδωτος, ακαταπάτητος, παντή και παντός Ελευθέρα και Αυτοκέφαλος και ούτε υπό του εν αυτή Επισκόπου εξουσιάζεται, ούτε υπό Πατριάρχου ούτε υπό άλλου τινός εξουσιάζεται» (άρθρο 1ο. 1926- 1931-1934-1971 )  «… Ούτε υπό τινός των Ορθοδόξων Πατριαρχών εξουσιάζεται , ούτε υπό Συνόδου τινός..» (άρθρο 1ο 1934)… Δηλαδή επιστροφή στην αρχαία πατροπαράδοτη ιεροκανονική τάξη…

 

Οι Σιναΐτες Μοναχοί και Ιερομόναχοι είναι αποφασισμένοι να φτάσουν το μαχαίρι ως το κόκκαλο! Μέχρι τελικής δικαίωσης προκειμένου να διασωθεί ότι  μπορεί να διασωθεί μετά την δημοσιοποίηση της Ισμαηλίας στις 29 Μαϊου 2025 μετά από 15ετή δικαστικό αγώνα με τις κρατικές Αιγυπτιακές Αρχές.

Ήδη όπως πληροφορείται ο υπογράφων το παρόν άρθρο,  έχει ετοιμαστεί πολυσέλιδο υπόμνημα το οποίο με γεγονότα και στοιχεία τεκμηριώνει τις αποφάσεις της Αδελφότητας να προχωρήσουν σε «βίαιη» και πράγματι  πρωτόγνωρη, για τα χρονικά του Ορθόδοξου Μοναχικού Βίου   και σε  αιφνιδιαστική παύση του γηραιού κ. Δαμιανού.  «Όχι αναίτια» , λένε…

«Πράξαμε το δέον, με πόνο και  μετά από ισχυρή μετά δακρύων  προσευχή…» λένε και μαρτυρούν με ομολογιακή πρόθεση…

Το πολυσέλιδο υπόμνημα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει ο υπογράφων το παρόν άρθρο -ρεπορτάζ , αναφαίνεται σε γεγονότα και καταστάσεις που κατά το κοσμικό δίκαιο στην Ελλάδα επισύρουν ακόμα και την άμεση παρέμβαση της Ελληνικής Δικαιοσύνης . Το ακόμα χειρότερο όμως όλων και αυτό που περιπλέκει την κατάσταση είναι ότι τυχόν διαρροή ή δημοσιοποίηση στοιχείων και δράσεων πουν έχουν λάβει χώρα την εθνική επικράτεια της Αιγύπτου τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα.   Από την άλλη, στην Αθήνα στο ΥΠΕΞ που είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο φαίνεται να ασκεί πιέσεις στο Πατριαρχείο  Ιεροσολύμων να κρατήσει στην θέση του τον Αρχ. Δαμιανό «έστω μέχρι να σβήσει η φωτιά που έχει ανάψει»..

Θέση και άποψη που βρίσκει παντελώς αντίθετη την Αδελφότητα στο «στρατόπεδο» της οποίας φαίνεται να έχουν προσχωρήσει με «μυστικές» έγγραφες επιστολές τους και άλλοι μοναχοί , εντός και εκτός Αιγύπτου που έχουν την ευθύνη για τα κατά τόπους μετόχια, και προσκυνήματα  της Ιεράς Μονής του Σινά που όμως  φαίνεται να  (κατά )πιέζονται ασφυκτικά  από το στενό -στενότατο – προσωπικό περιβάλλον του κ. Δαμιανού να προσχωρήσουν στην δική του πλευρά με ποικίλα… και πάντως ξένα προς τα συνολικά συμφέροντα της Ι.Μ. Σινά , ανταλλάγματα …

Από την πλευρά της η κυβέρνηση ενώ συνομιλεί με τον Αρχ. Δαμιανό και τον εκπρόσωπο του στην Αθήνα  Αρχιμανδρίτη Πορφύριο (κατά κόσμον Φραγκάκο), τον οποίο όμως δεν αναγνωρίζει εις καμία περίπτωση η Σιναϊτικής Αδελφότητα  καθώς δεν θεωρεί αυτόν μέλος της Αδελφότητας διότι δεν έχει ακολουθηθεί η καταστατική διαδικασία για την ένταξη του εις την αδελφότητα και τούτο διότι κατά παράβαση των θεμελιωδών καταστατικών κανονισμών  αποτελεί αυστηρά προσωπική επιλογή του κ. Δαμιανού.

Από την άλλη αναζητείται από το ΥΠΕΞ δίοδος επικοινωνίας και με την πλειοψηφία της Αδελφότητας η οποία και δρομολόγησε τις εξελίξεις ήδη από τις αποφάσεις της στις 22 Ιουλίου και νωρίτερα,  ήδη από τα μέσα Ιουνίου όταν και δόθηκε στην δημοσιότητα το υπό διαβούλευση (τότε ) και υπό κρίση και εν  τέλη -πάντα κατά του Σιναΐτες – παρανόμως ψηφισμένο πλέον ν.π.δ.δ.  αφενός με το εξώδικο προς την υπ. Παιδείας κ. Ζαχαράκη αφετέρου με την οριστική και αμετάκλητη παύση του Αρχ. Δαμιανού.

Στις συνομιλίες-διαβουλεύσεις αμφότερων των μερών  που οργανώνονται , αν δεν διεξάγονται ήδη ατύπως  υπό άκρα μυστικότητα , και πάντα  ανεπισήμως, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας,  με την Πατριαρχική Εξαρχία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων,  στο Σινά, εντός της Ιεράς Μονής στο Καθολικό της Μονής και όχι στον ξενώνα στο Κάιρο,  τονίζεται το  υπό άκρα μυστικότητα η αδελφότητα διότι  έχει ζητήσει , σχεδόν απαιτήσει,  την παρουσία του Αρχ. Δαμιανού μόνον (!) και ουδενός άλλου … Κάτι που φαίνεται να έχει αποδεχθεί σιωπηρώς και ατύπως ,  το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων… Αφού αυτοί ήταν οι όροι πριν την αποστολή των επίσημων επιστολών που δόθηκαν στην δημοσιότητα προ ημερών όταν ξέσπασε η ως μη όφειλε βαθιά κρίση μεταξύ Αρχ. Σινά και Σιναϊτικής Αδελφότητας.

Από την πλευρά του ο γηραιός Αρχ. Δαμιανός αρνείται πεισματικά να προσέλθει μόνος (του)  επικαλούμενος και λόγους υγείας  καθώς φοβάται πως τυχόν παρουσία του νομιμοποιεί την εκκίνηση ανακριτικής επίπονης διαδικασίας που ευθέως παραπέμπει σε  «εκκλησιαστικό ιερό- κανονικό και καταστατικό  δικαστηρίου»  και παραπομπή του με το ερώτημα ακόμα και αυτό της καθαίρεσης  στην τάξη των μοναχών ..αν τυχόν κληθεί να παράσχει εξηγήσεις για όσα του καταμαρτυρούνται και για όσα βαριά αδικήματα ελέγχεται από την Σιναϊτική Αδελφότητα…

Οι καλόγεροι ταμπουρωμένοι εντός των τειχών με όπλα γεγονότα και βαρύτατες κατηγορίες εναντίον του Αρχ. Δαμιανού και του στενού του περιβάλλοντος ακόμα και έναντι της κοσμικής (Ισλαμικής )  Αιγυπτιακής Δικαιοσύνης,   ζητούν  προφανώς γνωρίζοντας τι τυχόν ποινές θα επισύρουν αποκαλύψεις (τους ) καμία απολύτως   κοσμική εμπλοκή είτε της Αθήνας πόσο μάλλον των Αιγυπτιακών Αρχών…

Ο Αρχ. Δαμιανός αρνείται να παραστεί  ενώπιον της Σιναϊτικής αδελφότητας,  και να νομιμοποιήσει τυχόν διαδικασίες που εκ νέου θα τον φέρουν προ τετελεσμένων (..) για αυτό και επιμένει στην άποψη του να συνοδεύεται  από   την παρουσία του προσωπικού του νομικού συμβούλου και συνεργάτη αλλά και οπωσδήποτε από  άλλοτε ισχυρή και επιβλητική -εμβληματική  παρουσία της στενής συνεργάτιδος, από 20ετιας και πλέον κυρίας  Αικατερίνης Σπυροπούλου την οποία πάντοτε έχει δίπλα υπό διαφορετικές ιδιότητες κάθε φορά…

Αντιθέτως, κρατώντας τους διαύλους επικοινωνίας με τους μοναχούς που έχουν υποστεί από το Πλειοψηφών Σώμα της Αδελφότητας  στην προσπάθεια του να διασπάσει με κάθε τρόπο και μέσο την έως τώρα ενότητα απευθυνόμενος, μέσω τρίτων, προς την αδελφότητα επικαλείται άλλους  λόγους…  για την μη προσέλευση του στο Σινά εντός της Ιεράς Μονής  καθώς αν -τυχόν – γίνει επίκληση λόγων υγείας του Ηγουμένου τότε άμεσα κινούνται οι ισχύουσες διατάξεις ήδη  από το αρχαίο καταστατικό του 1904  διαδικασίες παύσης και για λόγους υγείας!

δηλ. η παύση ή έκπτωση του από το αξίωμα του Ηγουμένου της Μονής είναι μονόδρομος είτε δια της παύσης είτε δια της εύκοσμης και αξιοπρεπούς ευπρεπούς παραιτήσεως και από  το αξίωμα του Ηγουμένου επομένως και τελική  έκπτωση εκ του Αρχιεπισκοπικού Αξιώματος που αναγορεύει τον εκάστοτε ψηφισμένο Ηγούμενο της Ιεράς Μονής του Σινά   Τον οποίο και αναγορεύει ως τιτουλάριο  Αρχιεπίσκοπο Σινά Φαράν και Ρειθώ…

Οι Σιναΐτες Μοναχοί που βρίσκονται σε στενές διαβουλεύσεις και με άλλες, ιστορικά και νομοκανονικά εμπλεκόμενες  Εκκλησιαστικές Αρχές της Ορθοδόξου Ανατολικής, ζητούν και λαμβάνουν και  άλλη / άλλες  Γνώμη / Γνώμες  και  κατά την εκκλησιολογική διάσταση Δια-Γνώμη …

Ενώ  φαίνονται  σθεναρά αποφασισμένοι να φτάσουν ως το τέλος θέτοντας τέλος σε αυτή την λανθασμένη, αντικανονική ιερό κανονικά και νομό- κανονικά  εκκλησιολογικώς αλλά και  αντικαταστατική – με βάση και  τους θεμελιώδεις αλλεπάλληλες και αλληλοδιάδοχες κανονιστικές διατάξεις που εφαρμόζονται  κατά περίπτωση  ήδη από του 1904, και αλλάζουν κάθε φορά αναλόγως προηγούμενων καταστάσεων και βαθύτερων εσώτερων παθογενειών  που αναπαράγει κάθε ανεξέλεγκτη εξουσία του εκάστοτε ηγουμένου τουλάχιστον εδώ και 225 έτη από Ποιμαντορία Αρχ. Καλλήστρατου 1867-1884 -όπως θα δούμε στην συνέχεια της δημοσιογραφικής έρευνας – μέχρι  και σήμερα εν έτη 2025…

 Κοντολογίς. Το τραύμα είναι βαθύ και η τυχόν επούλωση ,  θα πάρει πολλά έτη …  Αν καταφέρει να ισορροπήσει η μεν κυβέρνηση μεταξύ σφύρα και άκμονος το δε Πατριαρχείο Ιεροσολύμων κινδυνεύει να  βρεθεί προ μιας άνευ προηγουμένως «φλεγόμενης βάτου»…αν προηγουμένως δεν εξετάσει εξονυχιστικά κάθε ιστορική θεολογική νομό κανονική και αρχαία Τάξη και 1800χρονη παράδοση που διέπει έτσι και αλλιώς το αδέσποτο αδούλωτο αυτοκέφαλο και αναρχό αυτόνομο (κατά την κοσμικό πολιτική προσέγγιση) καθεστώς κάτω από το οποίο ζει θαυματουργικό τω τρόπω  μέσα σε ένα καθαρά  -τώρα και κοσμικό πολιτικό – Ισλαμικό περιβάλλον…  Και πάντα διαβίωνε και επιβίωνε υπό το κράτος και την ισχύ επί 1300 έτη και πλέον της παλάμης του Μωάμεθ που αποτυπώνεται στον Αχιτναμέ (το Ιερό διάταγμα (Φεφτά )…

Ουαί και αλίμονο αν η Σιναΐτικη Αδελφότητα αισθανθεί ότι απειλείται στο κατώφλι της τρίτης χιλιετίας  η φυσική συνέχεια της ,  η οντολογική, υποστατική  και Χριστιανική Άγιο Πνευματική αλλά και  ιδιοκτησιακή υπόσταση της, μετά και την τελευταία δικαστική απόφαση του Μαϊου 2025 και θεωρήσει ότι απειλείται  διαχρονικά στο μέλλον, η όλη Ύπαρξη της και μάλιστα  υπό το κράτος πιέσεων (και της Ελληνικής Πολιτείας) αλλά και τυχόν απρόβλεπτης εμπλοκής και άλλων κρατών όπως η Αίγυπτος  , ή και θρησκειών  και εν προκειμένου του Ισραήλ … Που από πάντα καραδοκεί την χρυσή ιστορική ευκαιρία να διεκδικήσει εν μέσω των Αβρααμιαίων Υποσχέσεων, βάλει στο στόχαστρο  και το Σινά…

 

Τότε να δούμε τι έχει να συμβεί … Φεύ!

Τυχόν δε περαιτέρω πολιτική (κομματική) εμπλοκή της Ελληνικής Πολιτείας , εξ αιτίας της οποίας και η  παρούσα,  πρωτόγνωρη ιστορικών διαστάσεων διεθνή-εμπλοκή , τότε είναι που κινδυνεύει μια φαινομενικά  «απλή» διακρατική υπόθεση που  υποκρύπτει  απρόβλεπτους κινδύνους  να μετατραπεί σε ευμετάβλητη  απρόσμενων και απροσδόκητων  διαστάσεων μια  εθνική και διακρατική εμπλοκή αρχικώς  μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδος και δυστυχώς μεταξύ Ελλάδος – Αιγύπτου και Ισραήλ !

Η ιστορία πρόσφατη (Ουκρανία βλ. Εμπλοκή Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Ουκρανικό) και παλαιότερη όπως αυτή η αιμοσταγής γενοκτονία που παρακολουθεί σε Live  μετάδοση εδώ και χρόνια η  ανθρωπότητα. Και εδώ η ρίζα είναι το θρησκευτικό μίσος και η μισαλοδοξία και οι φανατισμός .

Πάντοτε όλοι οι Ιεροί Πόλεμοι οδήγησαν σε τοπικούς περιφερειακούς και γενικευμένους πολέμους και σφαγές.  Απεύχομαι…

Αν δεν οδηγηθούμε και Ελλάδα και κράτος ,  ως Ελληνική Πολιτεία (δηλ ως ευνομούμενο κράτος  που διέπεται αφενός από Νόμους , αφετέρου δεσμεύεται  και διεθνείς συνθήκες και υπογεγραμμένες συμφωνίες σε άλλη μια Εθνική τραγωδία …

Ή Ιστορία διδάσκει…  αλλά «εμείς» υπό το κράτος ανάξιων εκπροσώπων και αντιπροσώπων όπως πάντα όλα στο πόδι χάριν εντυπωσιασμού και πρόσκαιρων  πολιτικών κερδών…

Επιτρέψτε μου να υπενθυμίσω μια αλήθεια:

 Το Ράσο -και δια αυτού του τιμημένου ράσου  υπό οποιοδήποτε εκκλησιαστικό αξίωμα και υπούργημα Λειτούργημα – είναι σαν το κάρβουνο… όταν είναι σβηστό το πιάνεις και λερώνεσαι…μαυρίζουν τα χέρια…

Όταν όμως ανάψει και φλέγεται κατακόκκινο τότε…

Αλίμονο σε όποιον το πιάσει…  Αλίμονο…

Επομένως ας σκεφτούν άπαντες εμπλεκόμενοι και διαπλεκόμενοι με σύνεση. Νηφαλιότητα. Ψυχραιμία.

Ας περιπέσουν σε περισυλλογή και αυτοκριτική …

Αυτό μας έλειπε είτε ως Γένος

Είτε ως Έθνος

Είτε ως  ενσυνείδητα -ευσυνείδητα – ασυναίσθητα – Μέλη της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας

 

Ή Χάρη Του Σωτήρος Χριστού επί το Θαβώρ ει μετά πάντων Ημών και Υμών.

 

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Οι απόψεις και οι εκτιμήσεις στο τέλος του ρεπορτάζ εκφράζουν αποκλειστικά και μόνον τον υπογράφοντα και δεν δεσμεύουν ούτε και εκφράζουν την ιστοσελίδα της «Ζούγκλας» ή τον διαχειριστή της κατά τον νόμο Μάκη Τριανταφυλλόπουλο.

Πηγή