Με αφορμή την αποτείχιση τοῦ π. Ἀγγέλου Ἀγγελακόπουλου
Πρωτοπόρος σὲ μιὰ διαστροφὴ τῆς ἁγιοπατερικῆς μας Παραδόσεως
(μία ἀπὸ τῆς πολλὲς ποὺ διαπράττονται ὄχι ἀπὸ τοὺς Οἰκουμενιστές, ἀλλὰ ἀπὸ τοὺς
λεγόμενους ἀντι-Οἰκουμενιστές) ἦταν ὁ μητροπολίτης Πειραιῶς Σεραφείμ. Τὴν σκοπιμότητά του νὰ μὴν ἀποτειχιστεῖ ποτέ (παρὰ τὶς ἐλπίδες τῆς ὁμάδος Ζήση, ποὺ τὸν
θεωροῦσε ὡς «λέοντα» τοῦ ἀγῶνος), τὴν εἴχαμε καταγγείλει ἐδῶ καὶ μιὰ δεκαετία,
ὅταν δήλωσε ὅτι θὰ ἀποτειχιστεῖ μόνο ὅταν ὑπάρξει intercommunion, δηλαδὴ τὸ κοινὸ ποτήριο μετὰ τῶν καταδικασμένων αἱρετικῶν, ὅπως εἶναι οἱ Παπικοί· αὐτὸ
θεωροῦσε τὸ κόκκινο σημεῖο!
Ὅμως, ἐκτὸς τοῦ ὅτι intercommunion θεωρεῖται ἡ «μυστηριακὴ κοινωνία», δηλαδὴ κάτι
εὐρύτερο ἀπὸ τὴν κοινὴ μετὰ τῶν αἱρετικῶν Θ. Κοινωνία, εἶναι πασίγνωστο ὅτι οἱ
Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας ΟΥΔΕΠΟΤΕ δίδαξαν
ὡς ΜΟΝΗ αἰτία διακοπῆς μνημονεύσεως
τῶν αἱρετικῶν (ἀποτειχίσεως) τὸ κοινὸ ποτήριο ὀρθοδόξων μετὰ καταδικασμένων ἀπὸ Σύνοδο αἱρετικῶν!
Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ὁ Μ. Βασίλειος, ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, ὁ
ἅγιος Κύριλλος, ὁ ἅγιος Μάξιμος κ.ἄ., ἔπαυσαν τὴν κοινωνία μετὰ τῶν
αἱρετιζόντων ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ κατεῖχαν Ὀρθόδοξες Ἐπισκοπές (κι ὄχι μὲ αἱρετικοὺς
ἐκτὸς Ἐκκλησίας) καὶ ἀποτειχίστηκαν, ὄχι γιὰ κάποια intercommunion, ὅπως τὴν
ἐννοοῦσε καὶ ἐννοεῖ ὁ μητροπ. Πειραιῶς, ἀλλὰ γιὰ τὴν διδασκαλία αἱρετικῶν
κακοδοξιῶν ἀπὸ ψευδεπισκόπους, μὴ εἰσέτι καταδικασθέντας ἀπὸ Σύνοδο.
Δυστυχῶς, ὅμως, καὶ
ἐπειδὴ ἡ κακοδοξία εἶναι μεταδοτική, εἶναι μόλυσμα, τὴν ἴδια ἀσθένεια κόλλησε καὶ ὁ μητροπολίτης Κηθύρων
κ. Σεραφείμ!
Αὐτὸ ἀποκαλύπτεται ἀπὸ
τὸ κείμενο τῆς ἀποτειχίσεως τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Ἀγγέλου Ἀγγελακόπουλου, ποὺ
δημοσιεύσαμε πρὶν μερικὲς ἡμέρες (ἐδῶ).
Τὸ κείμενο τοῦ π.
Ἀγγέλου ἦταν δεκάδες σελίδες καὶ ὡς ἐκ τούτου δὲν διάβασαν ἢ δὲν πρόσεξαν κάποιοι
ἀναγνῶστες τὴν τραγικότητα τῆς καταστάσεως· δηλαδή, αὐτοὶ ποὺ διαφημίζονται ὡς
εὐσεβεῖς Ἐπίσκοποι νὰ μιμοῦνται τὸν Οἰκουμενιστὴ στὴν πράξη Πειραιῶς (ὅπως
ἀποδείχτηκε) κι ὄχι τοὺς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας!
Καὶ μιὰ σύμπτωση: Ὡς
γνωστὸν ὁ π. Ἄγγελος ἔχει στενὴ πνευματικὴ σχέση μὲ τὸν π. Θεόδωρο Ζήση, τὸν π.
Νικόλαο Μανώλη καὶ τὸ ἱστολόγιο «Κατάνυξη». Κι ὅμως ἡ «Κατάνυξη» δὲν δημοσίευσε
τὴν «ἀποτείχισή» του! Γιατί; Μήπως
ἐπειδὴ ἔγινε ἀπὸ τὸν εὐσεβῆ κατὰ τὰ ἄλλα, ὅπως ἀποδεικνύεται, μητροπολίτη
Κυθήρων; Μηπως γιὰ νὰ μὴ γίνει γνωστὴ
ἡ «εὐσέβειά» του στὰ θέματα πίστεως;
Μάλιστα παρατηρήθηκε
καὶ κάτι ἄλλο ἐξόχως ἀνησυχητικό. Τὴν δημοσίευση τοῦ ἄρθρου τοῦ π. Ἀγγέλου, τὴν
πήραμε ἀπὸ τὸ ἱστολόγιο «Ὁμολογία» κι αὐτὴ ἔχουμε ὡς «Πηγή».
Μετ’ ἐκπλήξεως ὅμως παρατηρήσαμε ὅτι μετὰ 2-3 μέρες τὸ ἱστολόγιο αὐτό (ποὺ
αὐτοδιαφημίζεται ὡς ἐλεύθερο καὶ μὴ ἐξασκὼν λογοκρισία), «κατέβασε» τὸ ἄρθρο τοῦ π. Ἀγγέλου, ἀλλὰ καὶ ἄλλα 5 (πέντε) ἄρθρα περὶ ἐγκύρων καὶ ἀκύρων μυστηρίων, ποὺ εἶχε ἀναρτήσει τὶς τελευταῖες τρεῖς ἡμέρες!!!
Φαίνεται δὲν ἄντεξε τὶς πιέσεις κάποιων …κέντρων!
Ἡ ἀλήθεια ὅμως δὲν
κρύβεται!
Ἀναρτοῦμε μικρὰ ἀποσπάσματα ἀπὸ τὸ ἄρθρο τοῦ π. Ἀγγέλου γιὰ νὰ καταλάβουν οἱ πιστοί (ἀπὸ τὴ στάση καὶ τὴν
ἐπιχειρηματολογία τοῦ Κυθήρων) σὲ ποιό ἄσχημο ἀγωνιστικὸ σημεῖο βρίσκονται οἱ ἀγωνιζόμενοι
κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ! Ἑνότητα
μηδέν! Κι ἂν αὐτοὶ ποὺ ἔχουν τὴν ταμπέλα τοῦ ἀγωνιζομένου, ἔτσι
ἀγωνίζονται, τί νὰ ποῦν ἐκεῖνοι οἱ πιστοὶ ποὺ θέλουν νὰ ἀγωνιστοῦν, ἀλλὰ
βλέπουν ὅλα αὐτὰ τὰ φαινόμενα. Βλέπουν ὅτι παρὰ τὶς τόσες παρακλήσεις γιὰ κοινὸ
ἀγώνα, οἱ διάφοροι ἀρχηγοὶ τῶν ὁμάδων κωφεύουν καὶ συνεχίζουν αὐτάρεσκα τὸ δικό
τους ἀγώνα, αὐτο-ικανοποιούμενοι μὲ τὶς δικές τους ἐπιτυχίες;
Γράφει ὁ π. Ἄγγελος;
Πρός τον
Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ.κ. Σεραφείμ
Σεβασμιώτατε,
Ὡς Κανονικός Ἱερεύς τῆς
Ἱ. Μητροπόλεως Κυθήρων, τήν μεσημβρίαν τῆς Δευτέρας 20ῆς-01-2020, ἐν τῷ
ἰδιαιτέρῳ Γραφείῳ Σας, καί τό βράδυ τῆς Δευτέρας 27ης-01-2020 ἐν Ἀθήναις, εἶχα δύο
σημαντικάς συζητήσεις μέ τήν Σεβασμιότητά Σας, μέ τάς ὁποίας προσεπάθησα τό κατά
δύναμιν νά Σᾶς καταθέσω τάς ταπεινάς σκέψεις μου σχετικῶς α) μέ τό πολύκροτον Οὐκρανικόν ζήτημα, τό ὁποῖον ἔχει διασαλεύσει τήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας καί τήν ἔχει ὁδηγήσει εἰς σχίσμα, β) μέ τήν διακοπήν μνημονεύσεως καί γ) μέ ἕτερα παρεμφερῆ φλέγοντα ἐκκλησιαστικά
θέματα. Ἦσαν ὄντως ἀποκαλυπτικές δι’ ἐμέ οἱ ἀνωτέρω συζητήσεις, αἱ ὁποῖαι ἐφανέρωσαν
τήν γνώμην, τήν τοποθέτησιν καί τάς προθέσεις Σας, τάς ὁποίας ἀγνοοῦσα ἄχρι τοῦδε,
ἐπί τῶν ἀνωτέρω θεμάτων, εἰς τά ὁποῖα θά ἐπιθυμοῦσα νά ἀναφερθῶ ἐν συνεχείᾳ.
1. Το Οὐκρανικόν πρόβλημα
Σεβασμιώτατε,
Γνωστόν τυγχάνει τοῖς
πᾶσι ὅτι ἡ ἀντικανονική ἀπόδοσις ψευδοαυτοκεφαλίας ἐκ μέρους τοῦ Πατριάρχου
Βαρθολομαίου εἰς τους σχισματικούς, καθηρημένους, αὐτοχειροτονήτους και
ἐστερημένους χάριτος, ἱερωσύνης και ἀποστολικῆς διαδοχῆς τῆς Οὐκρανίας
καθίσταται μεῖζον ἐκκλησιολογικόν πρόβλημα εἰς τους κόλπους τῆς Ὀρθοδόξου
Καθολικῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ με ὀδυνηράς συνεπείας τοῦ πανορθοδόξου
σχίσματος ἐν τῇ ἑνότητι Αὐτῆς.
6. Ἡ δεδηλωμένη ἀντίθεσίς
Σας
Σεβασμιώτατε,
Εἶναι γνωστόν ὅτι ἀντιτίθεσθε
σθεναρῶς εἰς τήν ἀναγνώρισιν τῆς Οὐκρανικῆς «Αὐτοκεφαλίας», ὅπως τοῦτο ἀποδεικνύεται
ἀπό Ὑμέτερα δημοσιευθέντα κείμενα καί ποιμαντορικές ἐγκυκλίους, καί δημόσιες συνεντεύξεις
καί παρεμβάσεις. Δέν ἔχετε ἐκκλησιαστικήν κοινωνίαν μέ τούς σχισματοαιρετικούς
τῆς Οὐκρανίας, οὔτε ἐμνημονεύσατε τόν ψευδοκιέβου Ἐπιφάνιον. Καλῶς ἐπράξατε ὡσαύτως
καί πρῶτον, κατεθέσατε εἰς τά πρακτικά τῆς Δ.Ι.Σ. τοῦ Αὐγούστου 2019 καί τῆς Ι.Σ.Ι.
τοῦ Ὀκτωβρίου 2019, ἀλλά καί δημόσια, τήν ἀντίθεσίν Σας εἰς τάς ὑποτιθεμένας «ἀποφάσεις»
των, δεύτερον, διεχωρίσατε δημόσια τήν θέσιν Σας ἀπό τάς ἀνωτέρω «ἀποφάσεις» καί
διεφωτίσατε τό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας, καί τρίτον, συνυπεγράψατε κοινήν ἐπιστολήν
μετά τριῶν ἑτέρων Ἀρχιερέων, ἡ ὁποία ἀπεστάλη εἰς ἅπαντας τούς Προκαθημένους τῶν
Τοπικῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ζητώντας ὅπως ληφθῶσιν πρωτοβουλίαι διά τήν σύγκλησιν
Πανορθοδόξου Συνόδου σχετικῶς μέ τήν ἀντιμετώπισιν τοῦ Οὐκρανικοῦ ζητήματος.
7. Τί θά ἔπρεπε νά
πράξετε ἐπιπλέον
Κατά τήν ταπεινήν μου ἀπόψιν,
Σεβασμιώτατε, οἱ παραπάνω κινήσεις Σας εἶναι μέν ἐπαινετέες, ὅμως δέν ἐπαρκοῦν.
Θά ἔπρεπε, ἐπιπροσθέτως,:
Νά ζητήσετε τήν
σύγκλησιν νέας ἐκτάκτου Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, κατά
τήν ὁποίαν νά διεξαχθεῖ κανονική διά τό Οὐκρανικόν ζήτημα.
Νά ζητήσετε τήν
παραίτησιν τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος Ἱερωνύμου Β΄ ἀπό τήν
Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας, διότι ἀντικανονικῶς καί χωρίς τήν ἔγκρισιν τῆς Ἰεραρχίας
προέβη εἰς ἀντικανονικά παραπτώματα.
Νά προβεῖτε, ἕως ὅτου
διευθετηθεῖ τό θέμα, εἰς τήν διακοπήν μνημονεύσεως τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας
τῆς Ἑλλάδος, ἐπειδή αὐτή ἀνεγνώρισε τούς σχισματοαιρετικούς τῆς Οὐκρανίας ὡς ἐκκλησίαν,
καί δέν
ὀρθοτομεῖ πλέον τόν λόγον τῆς ἀληθείας τοῦ Χριστοῦ, ἀντικαθιστώντας τήν
μνημόνευσιν «Ἐν πρώτοις μνήσθητι Κύριε τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου τῆς ὀρθοτομούσης
τόν λόγον τῆς σῆς ἀληθείας», μέ τήν μνημόνευσιν «Ἐν πρώτοις μνήσθητι Κύριε
πάσης Ἐπισκοπῆς Ὀρθοδόξων τῶν ὀρθοτομούντων τόν λόγον τῆς σῆς ἀληθείας».
Καὶ συνεχίζει ὁ π.
Ἄγγελος. Ἀντὶ αὐτῶν, ποὺ εἶναι ἡ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, ἔγινε ἀπὸ σᾶς ἀποδοχὴ
τῆς σχισματοαιρέσεως. Δηλαδή:
8. Ἡ ἔμμεσος ἀναγνώρισις
τῆς Οὐκρανικῆς σχισματοαιρέσεως διά τῆς μνημονεύσεως τῆς μή ὀρθοτομούσης Ἱερᾶς
Συνόδου
Σεβασμιώτατε,
Γνωστόν τυγχάνει ὅτι, ὡς
Ἱεράρχης τῆς ΑὐτοκεφάλουἘκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὁσάκις τελεῖτε τήν Θείαν
Λειτουργίαν ἐν τῇ καθ’ Ὑμᾶς Ἱερᾷ Μητροπόλει Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, μνημονεύετε δίς τῆς Ἰερᾶς
Συνόδου, τῆς ὁποίας ἀποτελεῖτε μέλος.
Ἔχετε ἄραγε σκεφτεῖ,
Σεβασμιώτατε, μήπως, μνημονεύοντας κατά τήν φρικτήν ὥραν τῆς Θείας Μυσταγωγίας
καί ἐνώπιον τῆς Ἁγίας Τραπέζης τήν Ἱεράν Σύνοδον καί παρουσιάζοντάς την ὡς ὀρθοτομοῦσαν, ἐνῶ στήν
πραγματικότητα δέν εἶναι, διαπράττετε ἀνεπιγνώστως ἤ ἐπεγνωσμένως τό ἁμάρτημα τοῦ
ψεύδους ἐνώπιον αὐτοῦ τοῦ Τιμίου Σώματος καί Αἵματος τοῦ Χριστοῦ; Αὐτὸ τὸ ψέμα
λέγεται καί ἀκούει τὸ ἐκκλησίασμα, συμφωνώντας ἀνεπιγνώστως μὲ τὸ λεγόμενον. Δέν σκέπτεσθε, Σεβασμιώτατε, μήπως κι ἐσεῖς, μνημονεύοντας τήν Ἱεράν
Σύνοδον ὡς ὀρθοτομοῦσαν, κηρύττετε δημοσίᾳ, γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ’ Ἐκκλησίαις, τήν
ἀναγνώρισιν τοῦ σχίσματος ὡς ἐκκλησίας;
Πρός ἐπίρρωσιν τῶν ἀνωτέρω
λεγομένων θά ἤθελα νά καταστήσω γνωστά εἰς τήν Σεβασμιότητά Σας μερικά λίαν ἀξιοπρόσεκτα
ἀποσπάσματα ἐκ τῆς ὁμολογιακῆς ἐπιστολῆς τῶν Ἁγιορειτῶν Πατέρων.
Δι’ αὐτόν ἀκριβῶς τόν
λόγον μάλιστα, Σεβασμιώτατε, καί μέσα εἰς τὰ πλαίσια τῆς μὴ κοινωνίας, ἱκετευτικῶς καί γονυπετῶς Σᾶς θερμοπαρεκάλεσα εἰς τήν μεταξύ μας συζήτησιν ὡς υἱός πρός Πατέρα καί ὡς ἱερεύς
πρός Ἐπίσκοπον, ὅπως
διακόψητε τὴν μνημόνευσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, ὡς μὴ «ὀρθοτομούσης τὸν λόγον τῆς ἀληθείας»
τοῦ Χριστοῦ. Εἰς ἀντίθετον περίπτωσιν, συνεχίζοντας τήν μνημόνευσιν τῆς Ἱερᾶς
Συνόδου, δυστυχῶς, εὑρίσκεσθε –φεῦ– ψευδόμενος καί ἁμαρτάνων ἐνώπιον τοῦ ἱεροῦ
Θυσιαστηρίου καί τό χειρότερον ἀναγνωρίζων καί κοινωνῶν ἐμμέσως πλήν σαφῶς μετά
τῆς οὐκρανικῆς σχισματοαιρέσεως. Σᾶς ἐπεσήμανα ὅτι ὀφείλετε
ἄμεσα νὰ ἀποστασιοποιηθεῖτε ἀπὸ τήν Ἱεράν Σύνοδον, ὥστε, μὲ τὴν διακοπὴν τῆς διακοινωνίας, καὶ τοὺς ἀπαρτίζοντας αὐτήν
νὰ ὠφελήσετε, γιατί θὰ διερωτηθοῦν διὰ ποῖον λόγον διεκόπη ἡ κοινωνία καὶ ἡ
μνημόνευσις, ἀλλὰ καὶ τὸ ποίμνιον θὰ προφυλάξετε, ὥστε νὰ μὴν ἐμπλακεῖ εἰς τήν
σχισματοαίρεσιν.
9. Ἀνασκευή ἐπιχειρημάτων
Σεβασμιώτατε,
α) Ἐπί τῶν ἀνωτέρω εἰς
τάς μεταξύ μας συζητήσεις ἀπαντήσατε ὅτι δέν
πρόκειται νά διακόψετε τήν μνημόνευσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, διότι δέν θά ἔχει κανένα ἀποτέλεσμα,
ἐπειδή ἀφ’ ἧς στιγμῆς προβῆτε εἰς τήν διακοπήν μνημονεύσεως αὐτῆς, θά κληθεῖτε εἰς ἀπολογίαν, καί ἐνδεχομένως νά τιμωρηθεῖτε, νά ἐκδιωχθεῖτε ἀπό τήν Μητρόπολιν, νά κυρηχθεῖτε ἔκπτωτος
τοῦ Θρόνου, νά καθαιρεθεῖτε καί νά ἐκλεγεῖ ἕτερος οἰκουμενιστικῶν φρονημάτων
Μητροπολίτης εἰς τήν θέσιν Σας. Ἐσεῖς προτιμᾶτε, εἴπατε, νά εἶστε μέσα εἰς τήν Ἰεράν
Σύνοδον ὡς φωνή ἀντιδράσεως.
β) Εἰς τάς μεταξύ μας
συζητήσεις ἰσχυρισθήκατε ὅτι δέν ἦλθε ἀκόμη ὁ
κατάλληλος καιρός καί ὅτι Ἐσεῖς θα κάνετε διακοπή μνημονεύσεως, μόνο ὅταν θά γίνει ἡ ἕνωσις, ὅταν δηλ. θά
συλλειτουργήσει ὁ Πάπας μέ τόν Πατριάρχην. [Δηλαδὴ
ἐπαναλαμβάνεται τὸ λάθος τοῦ Πειραιῶς περὶ intercommunion!].
Εἶναι λανθασμένη ἡ ἄποψις,
πού λέγει ὅτι κόκκινη γραμμή εἶναι τό συλλείτουργον καί τό κοινόν ποτήριον Πάπα
καί Πατριάρχου. Ἡ κόκκινη γραμμή ἔπρεπε νά εἶναι ἐξ ἀρχῆς
οἱ ἀντικανονικές συμπροσευχές μέ τούς αἱρετικούς, ἀλλοθρήσκους καί
σχισματικούς. Δέν ἐτέθη ἐκεῖ ἡ γραμμή καί συνέχεια εἴχαμε ὑποχωρήσεις. Ἔπρεπε
τοὐλάχιστον νά τεθεῖ ἡ γραμμή εἰς τήν ψευδοσύνοδον τῆς Κρήτης. Οὔτε αὐτό ἔγινε.
Περιμέναμε μήπως τεθεῖ ἡ κόκκινη γραμμή εἰς τήν ἀναγνώρισιν καί ἐκκλησιοποίησιν
τῶν σχισματοαιρετικῶν τῆς Οὐκρανίας. Ἀλλά, οὔτε κι ἐδῶ. Ἐάν εἶχε ἐφαρμοσθεῖ ἡ διακοπή
κοινωνίας ἐκ ἀρχῆς λόγῳ τῶν συμπροσευχῶν, δέν θά φτάναμε εἰς τοῦτο τό σημεῖον. Σᾶς
παρότρυνα νά προχωρήσετε εἰς διακοπήν μνημονεύσεως τώρα, πρίν γίνει τό
συλλείτουργον καί τό κοινόν ποτήριον Πάπα καί Πατριάρχου, εἰς τρόπον ὥστε τοῦτο
νά ἀποφευχθεῖ, κι ἐσεῖς μοῦ ἀπαντήσατε ὅτι,
ἀφοῦ γίνει πρῶτα τό συλλείτουργον καί τό κοινόν ποτήριον Πάπα καί
Πατριάρχου, μετά ἐσεῖς θά διακόψετε τήν μνημόνευσιν καί τήν
κοινωνίαν. Ἀλλά, τότε θά εἶναι ἤδη
πολύ ἀργά καί δέν θά ἔχει κανένα ἀπολύτως ἀποτέλεσμα. Φρονῶ δέ ὅτι ἐν τέλει
οὔτε καί εἰς τοιαύτην περίπτωσιν θά προβεῖτε εἰς διακοπήν, ἀλλά πάλιν θά
προσπαθεῖτε νά εὕρητε διαφόρους δικαιολογίας.
γ) Εἰς τάς μεταξύ μας
συζητήσεις ἰσχυρισθήκατε ἡ ἀποτείχισις τῶν πατέρων τῆς Θεσσαλονίκης δέν ἔχει
κανένα ἀποτέλεσμα.
Οἱ πατέρες τῆς
Θεσσαλονίκης (π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Νικόλαος Μανώλης, π. Φώτιος Βεζύνιας) μέ
την ἀποτείχισί τους ἀπό τούς οἰκείους οἰκουμενιστάς ἐπισκόπους ἀσφαλίστηκαν, ὕψωσαν
ὀρθόδοξον τεῖχος, κάστρα Ὀρθοδοξίας. Δὲν ἀποτειχίστηκαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίαν, ἀλλά
ἀπὸ τὴν αἵρεσιν καί τό σχίσμα. Ἐπίσης, ἔκαναν γνωστήν παγκοσμίως τήν ἀποτείχισιν,
ἡ ὁποία εἶχε ἀτονίσει…
ε) Ἐπίσης, ἵσως ἀντιτάξετε
τό ἐπιπλέον ἐπιχείρημα ὅτι Ὑμεῖς, Σεβασμιώτατε, εἶστε ὀρθόδοξος, ὀρθοφρονών καί
σφοδρός πολέμιος τῆς Οὐκρανικῆς σχισματοαιρέσεως καί ὡς ἐκ τούτου δέν ὑφίσταται
κάποιο πρόβλημα.
Ὅμως, ὁ μέγας πατήρ καί ὁμολογητής
ὅσιος Θεόδωρος ὁ Στουδίτης λέγει ὅτι «μολυσμόν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοῦ ἀναφέρειν
αὐτόν, κἄν ὀρθόδοξος εἴη ὁ ἀναφέρων», δηλ. «μολυσμόν ἔχει ἡ κοινωνία καί μόνο, πού ἀναφέρει (τόν αἱρεσιάρχη),
παρ’ ὅλο πού μπορεῖ αὐτός, πού τόν ἀναφέρει, νά εἶναι ὀρθόδοξος». Δηλ. δέν ἀρκεῖ
ὁ κληρικός νά εἶναι ὀρθόδοξος καί ὀρθοφρονών, ἀλλά ὀφείλει νά διακόψη τήν ἀναφοράν
καί τήν κοινωνίαν. Διαπιστώνουμε, ἐπίσης, ὅτι ὁ Ὅσιος κάνει λόγον διά μολυσμόν,
ὁ ὁποῖος ἐννοεῖται, ὄχι βεβαίως ὡς
μολυσμός τῶν μυστηρίων, ἀλλά ὡς ἡ ἐκκλησιαστική κοινωνία,
πού προέρχεται ἀπό τήν μνημόνευσιν τοῦ ὀνόματος τοῦ αἱρετικοῦ (τῆς Ἱερᾶς Συνόδου εἰς
τήν προκειμένην περίπτωσιν).
Στὴν συνέχεια ὁ π.
Ἄγγελος ὑπενθυμίζει εἰς τὸν Κυθήρων, πόσοι Ἅγιοι ἀποτειχίστηκαν καὶ καταθέτει
τὶς κατηγορίες ποὺ ἐπενόησε ὁ Κυθήρων ἐναντίον του γιὰ νὰ δικαιολογήσει τὸ
γεγονὸς ὅτι δὲν φοβᾶται ὁ κ. Σεραφεὶμ νὰ κάνει τὸ καθῆκον του, ὅπως αὐτὸ
διαγράφεται ἀπὸ τοὺς Ἀγίους. [Δυστυχῶς τὸ ἴδιο ἔκανε καὶ στὴν περίπτωση τοῦ
κλεισίματος τῶν ἱερῶν ναῶν ἀπὸ Κυβέρνηση-Σύνοδο. Λειτούργησε σὲ ἀνοικτὸ ἱερὸ
ναό, μᾶς ὅταν ἐκλήθη στὴν Ἀστυνομία ὑπεχώρησε!]. Καὶ ἀναρωτιέται κανείς: Σὲ τι διαφέρει
ὁ κ. Σεραφεὶμ ἀπὸ τοὺς ἄλλους Οἰκουμενιστὲς Ἐπισκόπους; Στὶς διαφορετικὴ
διατύπωση τῶν κατηγοριῶν καὶ ἔμμεσων ἀπειλῶν; Κρίμα!
17. Ἀνυπόστατες
μομφές ἐναντίον μου
α) Στή συνέχεια
καταφερθήκατε ἐναντίον μου, κατηγορώντας μέ γιά Ζηλωτισμό, σχίσμα,
προτεσταντισμό. Σᾶς ἀπήντησα ὅτι οὐδεμίαν σχέσιν ἔχω μέ τόν
Ζηλωτισμόν-Παλαιοημερολογιτισμόν, οὔτε μέ τόν Προτεσταντισμόν, τούς ὁποίους ἔχω
πολεμήσει μέ τά γραπτά μου, οὔτε προτίθεμαι νά κάνω σχίσμα, οὔτε ἑτέραν Ἐκκλησίαν,
οὔτε Σύνοδον, οὔτε να χειροτονήσω κάποιον.
β) Μέ κατηγορήσατε γιά ἐγωϊσμό,
κατάκριση, ὅτι δέν ἔχω ταπείνωση, ὅτι εἶμαι ὁ Σωτήρ τῆς Ἐκκλησίας καί ὁ κριτής
τῶν πάντων, ὅτι μοῦ ἀρέσει ἡ δημοσιότητα, τά χειροκροτήματα.
Σᾶς ἀπήντησα ὅτι εἶμαι ὁ
χειρότερος τῶν ἁμαρτωλῶν, καί ὄχι ὁ Σωτήρ τῆς Ἐκκλησίας ἤ ὁ κριτής τῶν πάντων.
Σωτήρ τῆς Ἐκκλησίας εἶναι μόνον ὁ Χριστός, ὁ ὁποῖος ὅμως ἐνεργεῖ μέσῳ τῶν Ἁγίων
Του καί περιμένει ἀπό μᾶς τούς ἁμαρτωλούς νά δεῖ τήν ἀντίδρασή μας.
19. Ἀπόφασις
Μετά λύπης και πόνου ψυχῆς
διαπιστώνω ὅτι στοιχίζεσθε και υἱοθετεῖτε την ἀλυσιτελῆ, ἄκαρπον και ἀντιπατερικήν
γραμμήν τοῦ Μητροπολίτου Πειραιῶς ἐπί τῶν ἀνωτέρω φλεγόντων ἐκκλησιαστικῶν
θεμάτων. Κατανοῶ πλήρως καί δικαιολογῶ ἀπολύτως τήν δύσκολον καί δυσχερήν θέσιν
Σας, ὅπως προβῆτε εἰς διακοπήν μνημονεύσεως τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Γνωρίζω ὅτι εἶναι
ἀδύνατον ἕως ἀκατόρθωτον νά τό πράξετε. Δέν σᾶς κακίζω διά τοῦτο, οὔτε πολλῷ μᾶλλον
χρησιμοποιῶ πίεσιν ἤ βίαν, διά νά τό πράξετε, παρά μόνον τήν πειθώ τοῦ λόγου. Ἡ
διακοπή μνημονεύσεως δέον ὅπως ἀποτελῆ θέμα ἐλευθέρας ἐπιλογῆς, θέμα
συνειδήσεως, καί οὐχί ἀναγκαστικῆς ἐπιβολῆς.
Κατόπιν, λοιπόν, τῶν ἀνωτέρω,
τήν 27ην Ἰανουαρίου 2020 σᾶς κατέστησα γνωστόν ὅτι ἀπό τοῦδε δέν ἐπιθυμῶ νά
συλλειτουργῶ μετά τῆς Ὑμετέρας Σεβασμιότητος, οὔτε νά Σᾶς μνημονεύω. Καί ἐπειδή,
ὅπως μοῦ διεμηνύσατε εἰς τάς μεταξύ μας συζητήσεις, δέν
θά ἐπιτρέψετε εἰς τήν καθ’ Ὑμᾶς Μητρόπολιν καί νῆσον νά συμβεῖ τοιοῦτον πρᾶγμα, Σᾶς κατέστησα γνωστόν ὅτι
ἔπαυσα ἀπό τοῦδε τήν μετάβασίν μου εἰς τήν καθ’ Ὑμᾶς Ἱεράν Μητρόπολιν, καί ὅτι
εἰς τό ἑξῆς θά διάγω τόν ὑπόλοιπον χρόνον τῆς ζωῆς μου ἐν εἰρήνῃ καί μετανοίᾳ εἰς
τήν μόνιμον κατοικίαν μου ἐν Πειραιεῖ.
Ἐπί τούτοις, διατελῶ
μετά τοῦ προσήκοντος
σεβασμοῦ, ἐξαιτούμενος τάς εὐχάς Σας.
Πρωτοπρεσβύτερος Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος
Πηγή: Εδώ.