Η ευσεβής πίστη και οι μάσκες!



ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ: 1) Μητροπολίτην Ιερεμίαν
(Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως)
2) Ιερέαν π. Θεόδωρον Μπατάκα
               (Αγ. Νικόλαος Βόλου)

Του Ν. ΣΑΚΑΛΑΚΗ 
Ηχηρές οι παρεμβάσεις σας υπέρ της «Μάσκας» στους Ι. Ναούς, Σεβασμιώτατε και π. Θεόδωρε.
Στους λόγους του αγίου Μαξίμου του γραικού, υπάρχουν δύο μικροί (περιεκτικοί) λόγοι με τίτλο:
«Περί του πως πρέπει να εισέρχεται κανείς στους αγίους ναούς του Θεού». Διαβάζουμε:
«Όταν εισέρχεσαι στον ναό του Θεού εσύ, ω ζηλευτά της αναμάρτητης ευσεβούς πίστεως, θεώρησε ότι εισέρχεσαι στις αγνότατες αυλές του Υψίστου, όπου ακούεται ακατάπαυστα το άσμα των αγγέλων. Πρόσεξε, λοιπόν, το πώς εισέρχεσαι. Η ψυχή σου πρέπει να είναι τελείως καθαρή από το ψεύδος, τον φθόνο, την σκέψη της μνησικακίας και ανόμων πόθων, και πρέπει να κοσμείσαι με ενδυμασίες της ταπεινοφροσύνης που ταιριάζουν σε Χριστιανούς, περιφρονώντας ολόψυχα την κάθε ενδυμασία των ασεβών, και αυτό σημαίνει ότι αγιάστηκες δια του φόβου και τη αγάπης του Θεού».
Τι λέτε, σεβαστοί Πατέρες, τηρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις της «αναμάρτητης ευσεβούς πίστεως» στους Ι. Ναούς της ευθύνης σας ή βεβηλώνονται από τον οικουμενισμό (ψεύδος);

Δεν άκουσα από εσάς, για παράδειγμα, μια ηχηρή στηλίτευση της παναιρέσεως του οικουμενισμού. Σεβασμιώτατε και π. Θεόδωρε, ποιος είναι ο πλέον φονικός ιός; Ο της αιρέσεως του οικουμενισμού ή ο κορονοϊός; Η αίρεση σε οδηγεί στον αιώνιο θάνατο ενώ ο κορονοϊός (ενδεχομένως) στον πρώτο θάνατο, τον σωματικό.
Ο άγιος Εφραίμ ο Κατουνακιώτης έλεγε, ότι «στην Αγία Γραφή βρίσκουμε όλες τις απαντήσεις σε ερωτήματα–προβλήματα της ζωής». Να θυμηθούμε, ότι ο άγιος Βασίλειος αιώνες πριν, το είχε τονίσει: «Πρόσεχε ουν ακριβώς τη γραφή και αυτόθεν ευρήσεις την λύσιν του ζητήματος» (Κανών 16ος).
Στην ηχηρή παρέμβασή σας υπέρ της «μάσκας» στους Ι. Ναούς, για να αντισταθώ εσωτερικά, δεν σκέφθηκα μόνο το Σώμα και Αίμα του Χριστού που υπάρχει εντός των Ι. Ναών ή μόνο τον πορφυρό (αιμάτινο) μανδύα των Μαρτύρων στις Αγίες Τράπεζες, ούτε μόνο τον ίσκιο του Τιμίου Σταυρού που σκεπάζει την Εκκλησία, ούτε πάλι (μόνο) όλες τις παρεμβάσεις των αγίων που συμβαίνουν καθημερινά. Ο νους μου επικεντρώθηκε στο θαύμα της θεραπείας του εκ γενετής τυφλού από τον Κύριο, που «έπτυσε χαμαί και εποίησε πηλόν εκ του πτύσματος, και επέχρισε τον πηλόν επί τους οφθαλμούς του τυφλού». Η ορθολογιστική «διαφάνεια» των Φαρισαίων κατέφυγε, τότε, σε θεολογικές κατηγορίες εναντίον του Ιησού, μιας και δεν υπήρχαν τότε λοιμωξιολόγοι, να «επισημάνουν» την ύπαρξη μικροοργανισμών στο σάλιο και στο χώμα, επικίνδυνους για την υγεία του ανθρώπου–τυφλού. Σεβαστοί Πατέρες, ο Κύριος εξουσιάζει όλη την Κτιστή φύση (και τα μικρόβια και τους ιούς). Η υποστήριξή σας στη «μάσκα», η οποία επιβεβαιώνει την μηδαμινότητα της εξουσίας έναντι του Θεού, φανερώνει και την προτίμησή σας σε μια «πειστική απόκριση» της επιστήμης έναντι του κορονοϊού και όχι στην Πίστη (όπλο) της Εκκλησίας, δυστυχώς!
Το παράδειγμα Σεβασμιώτατε, μιας γυναικός «που φορά την ζακέτα της για να μην κρυώσει», ως αμυντικό ανάλογο της «μάσκας», είναι ατυχές. Το εσωτερικό της πνευματικής της κατάστασης και της στάσης της δεν είναι αποτέλεσμα σύγκρουσης πίστεως και ορθολογισμού. Είναι μια φυσιολογική συνύπαρξη των δύο πόλων του νευροψυχικού συστήματος δηλ. «Δεν φορώ ζακέτα–κινδυνεύω από κρυολόγημα» ενώ «φορώ την ζακέτα, είμαι ασφαλής». Αυτό εκφράζει ένα ισορροπημένο νευροψυχικό σύστημα.
Δεν κατηγορούμε (για παράδειγμα) ανθρώπους στον Ι. Ναό, που θέλουν την καρέκλα κοντά τους ή να είναι σε χώρο που υπάρχει αέρας, μη τυχόν και λιποθυμήσουν.
Η χρήση της «μάσκας» έχει όλα τα χαρακτηριστικά της «ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΕΝΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΑΠΕΙΛΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ». Όταν αυτή η εναλλαγή παρατείνεται, ο άνθρωπος και οι αντιδράσεις του ατονούν, «μουδιάζει» και η ψυχική του αντοχή–ισορροπία καταρρέει. Σας συνιστώ, αγαπητοί Πατέρες, να διαβάσετε για την «επιστημονική μεθοδική–τεχνική της αγωγής των μαζών» με άξονα τον εκφοβισμό.
Με αγάπη Χριστού
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ