Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου
Στὴν περίοδο τῆς κορονοϊκῆς
παράνοιας ποὺ ζοῦμε ἀποτελεῖ σίγουρα ἐλπιδοφόρο γεγονός, ὅτι ὑπάρχουν κάποιες
φωνὲς λίγων ἱερέων, μοναχῶν, ἀρχιμανδριτῶν καὶ φεῦ, μόνο 1-2 ἐπισκόπων ποὺ μὲ τὰ
κηρύγματά τους ὑπερασπίζονται τὴν ἀλήθεια. Τὰ κηρύγματά τους ὅμως αὐτά, ὅση χαρὰ
καὶ παρηγοριὰ καὶ νὰ δίνουν, ἀφήνουν διάχυτη καὶ μία πικρία. Διότι ὑπερασπίζονται
τὴν μισὴ ἀλήθεια
καὶ οἱ κήρυκες αὐτοί διαρρηγνύουν τὰ ἱμάτιά τους, καὶ γιατί ἀπευθύνουν τὰ κηρύγματά
τους σὲ λάθος
πρόσωπα. Καὶ γίνομαι πιὸ σαφής:
Ἀκοῦμε τοὺς σεβαστοὺς
κήρυκες νὰ ὀνομάζουν τὴν χρήση μάσκας στὸν ναὸ βλασφημία κατὰ τοῦ Ἁγίου
Πνεύματος, ἀπευθυνόμενοι κυρίως στὸ ποίμνιο καὶ σὲ ὅποιον λαϊκὸ φοράει μάσκα στὴν
Ἐκκλησία.
Εἶναι ὅμως ἔτσι;
Σίγουρα δὲν εἶναι σωστό, οὔτε
εὐλαβές, οὔτε σύμφωνο μὲ τὴν πίστη μας νὰ φοροῦμε μάσκα στὸν οἶκο τοῦ Κυρίου, οἶκο
εὐλογίας, θεραπείας, σωτηρίας, ἀνάπαυσης καὶ εἰρήνης στὸν ὁποῖο κάθε φορὰ στὰ εἰρηνικὰ
προσευχόμαστε «Ὑπὲρ τοῦ ἁγίου οἴκου τούτου καὶ τῶν μετὰ πίστεως,
εὐλαβείας καὶ φόβου Θεοῦ εἰσιόντων ἐν αὐτῷ τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν… Ὑπὲρ πλεόντων, ὁδοιπορούντων,
νοσούντων, καμνόντων, αἰχμαλώτων καὶ τῆς σωτηρίας αὐτῶν, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν. Ὑπὲρ
τοῦ ῥυσθῆναι ἡμᾶς ἀπὸ πάσης θλίψεως, ὀργῆς, κινδύνου καὶ ἀνάγκης, τοῦ Κυρίου
δεηθῶμεν».
Εἶναι ὅμως βλάσφημος κατὰ τοῦ
Ἁγίου Πνεύματος ὁ πιστός, ὁ ἁπλὸς λαϊκός, ὁ ὁποῖος
βομβαδιζόμενος καθημερινὰ ἀπὸ τὰ ΜΜΕ, τὴν πολιτικὴ ἐξουσία, τὴν νόθη καὶ ἐξαγορασμένη
ἐπιστήμη καὶ τὸ κυριώτερο ἀπὸ τὴν ἐπίσημη Ἐκκλησία (Ἱ. Σύνοδο, Ἐπισκόπους,
Πρωτοπρεσβυτέρους, Πρεσβυτέρους, Ἡγουμένους τοῦ Ἁγ. Ὄρους καὶ ὅλων τῶν μεγάλων
μονῶν, μοναχούς καὶ θεολόγους) στὴν πλειοψηφία της καὶ ζώντας μέσα στὸν φόβο, ἀλλὰ
καὶ στὴν ἀνησυχία μήπως φανεῖ ἀνυπάκουος, φοράει μάσκα; Εἶναι συνειδητὴ
βλασφημία κατὰ τοῦ Ἁγ. Πνεύματος ἡ ἐμπιστοσύνη καὶ ἡ ὑπακοὴ σὲ αὐτοὺς ποὺ ὑποτίθεται
τάχθηκαν νὰ ἐπισκοποῦν, νὰ ποιμαίνουν, νὰ διώχνουν τὸν φόβο, νὰ δίνουν ἐλπίδα; Εὐθύνεται τὸ
ποίμνιο, ποὺ ἄκουγε τόσο καιρὸ ὅτι ἔχουν γνώση οἱ φύλακες καὶ ὅτι ἡ
πίστη μας δὲν κινδυνεύει καὶ γι’ αὐτὸ δὲν ἀντιδροῦσε;
Μήπως σᾶς ἔχει ξεφύγει κάτι,
σεβαστοὶ πατέρες;
Γιατί δὲν καυτηριάζετε τὴν χειρότερη
τοῦ Κορονοϊοῦ νοσηρή, θανατηφόρα γιὰ τὴν ψυχή μας κατάσταση τῶν ταγῶν,
ὁποιασδήποτε βαθμίδος, τῆς Ἐκκλησίας; Αὐτοὶ δὲν εἶναι ποὺ συστήνουν μάσκες; Ποὺ
βάζουν ἀπαγορευτικὲς ταινίες γιὰ νὰ μὴν τιμοῦνται δεόντως οἱ Εἰκόνες; Ποὺ ἐπιτρέπουν
μόνον ἕναν ὁρισμένο ἀριθμὸ πιστῶν στὸν ναό; Ποὺ ἔκλεισαν τοὺς ναούς, ποὺ ἀπαγόρεψαν
τὴν Θ. Λειτουργία ἢ τὴν ἐπιτρέπουν μὲ διαφορετικὲς λαβίδες, φορώντας πολλὲς φορὲς
οἱ ἴδιοι μάσκα; Ποὺ μοιράζουν ἀντίδωρο μὲ καλυμένο χέρι; Ποὺ ἀπαγορεύουν τὴν Θ.
Κοινωνία γιὰ τοὺς λαϊκούς, ὅπως στὴν δύσμοιρη Γερμανία καὶ ἀλλοῦ; Ποὺ
παραδίδουν τοὺς πιστοὺς ποὺ δὲν φοροῦν μάσκα στὰ χέρια τοῦ νόμου γιὰ νὰ
τιμωρηθοῦν; Ποὺ ὑπακούουν στὴν πολιτικὴ ἐξουσία ἀντὶ στὸν Θεό; Ποὺ ἂν καὶ
κάποιοι δὲν συμφωνοῦν, καλύπτουν μὲ τὴν σιωπή τους ἢ μὲ τὴν ἐκκλησιαστικὴ
κοινωνία τους τοὺς βλάσφημους ἐνόχους, δίνοντας λάθος ἐντύπωση καὶ μήνυμα στὸ
ποίμνιο;
Καὶ ἂν κάποιος τοὺς δικαιολογήσει,
ὅτι τάχα φοβοῦνται, τότε γιατὶ κατηγοροῦνται οἱ φοβισμένοι πιστοί; Ἂν ὁ
φοβισμένος πιστὸς εἶναι βλάσφημος κατὰ τοὺ Ἁγίου Πνεύματος, τότε αὐτοὶ οἱ «ἀτρόμητοι»
λέοντες (ὁ νοῶν νοείτω) ρασοφόροι καὶ κάτοχοι θρόνων, πτυχίων, ἐνοριῶν κλπ. τί
εἶναι; Δὲν εἶναι βλάσφημοι καὶ ἐπαναστάτες κατὰ ὁλόκληρης τῆς Ἁγία Τριάδος;
Γιατί σεβαστοὶ πατέρες, δὲν
βάζετε τὸ δάκτυλο στὸν τύπο τῶν ἥλων καὶ δὲν ὀνομάζετε μὲ τὸ ὄνομά τους καὶ ὄχι
γενικὰ τοὺς πραγματικοὺς ἐνόχους; Γιατί δὲν ἀπελευθερώνετε τὸ ποίμνιο ἀπὸ τὴν ὑπακοὴ
σὲ ψευδοποιμένες, ἐπαγγελματίες ἐξουσιαστές καὶ ὑποταγμένους στὸ πνεῦμα τοῦ
κόσμου τούτου; Γιατί δὲν καλεῖτε τὸ ποίμνιο νὰ ἀπέχει ἀπὸ τὴν πραγματικὴ
βλασφημία κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ποὺ συμβαίνει σήμερα στοὺς πιὸ πολλοὺς
ναούς; Ποιός προφήτης καὶ διδάσκαλος τῆς Ἐκκλησίας ἔπραξε ἔτσι; Γιατί δὲν
βροντοφωνάζετε τὸ τοῦ Ἡσαΐου: «Λαός μου, οἱ μακαρίζοντες
ὑμᾶς πλανῶσιν ὑμᾶς» (Ἡσ. 3, 12), «τὰς ἑορτάς
ὑμῶν μισεῖ ἡ ψυχή μου· ἐγενήθητέ μοι εἰς πλησμονήν, οὐκέτι ἀνήσω τὰς ἁμαρτίας ὑμῶν,
ὅταν ἐκτείνητε τὰς χεῖρας ὑμῶν πρὸς με, ἀποστρέψω τοὺς ὀφθαλμούς μου ἀφ’ ὑμῶν,
καὶ ἐὰν πληθύνητε τὴν δέησιν, οὐκ εἰσακούσομαι ὑμῶν … ἐγγίζει μοι ὁ λαὸς οὗτος ἐν
τῷ στόματι αὐτοῦ… ἡ δὲ καρδία αὐτοῦ πόρρῳ ἀπέχει ἀπ’ ἐμοῦ» (Ἡσ.
1, 11-15. 29, 13) Γιατί δὲν καυτηριάζετε καὶ δὲν κόβετε ἀπὸ τὸ κόκκαλο τήν (ὅπως
τὴν ὀνομάζει πολὺ ὀρθὰ κάποιος ἱερέας) “μακαριότητα” αὐτὴ τῆς πνευματικῆς
παρακμῆς; Ὁ Κύριος μας εὐσπλαχνίσθη τὸν λαό Του «Ἰδὼν
τοὺς ὄχλους ἐσπλαγχνίσθη περὶ αὐτῶν ὅτι ἦσαν ἐκλελυμένοι καὶ ἐῥῤιμμένοι ὡς
πρόβατα μὴ ἔχοντα ποιμένα» (Ματθ. 9, 36) καὶ ἐσεῖς βάζετε κι ἄλλα
βάρη στὸν ἤδη συντετριμμένο ἀπὸ τὸ βάρος λαό, καλύπτοντας τοὺς ἐνόχους καὶ ὀνομάζοντας
ποιμένες τοὺς ψευδοποιμένες;
Μήπως σᾶς ἔχει ξεφύγει κάτι,
σεβαστοὶ πατέρες; Γιατὶ σᾶς ξέφυγε ὅτι ἡ πραγματικὴ αἰτία τῆς ὅλης καταστάσεως
εἶναι ἡ παναίρεση
τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τὰ πλοκάμια της, ἡ ἐκκοσμίκευση, ὁ ὀρθολογισμός,
ἡ σχετικοποίηση τῶν πάντων, ἡ ἀμφισβήτηση τῶν δογμάτων, ἡ ἰσοπέδωση τῆς πατροπαράδοτης
εὐσεβείας, ἡ ἄρνηση τῆς ὀρθοδόξου διδασκαλίας καὶ τοῦ μαρτυρίου; Δὲν γνωρίζετε ὅτι
ἡ αἵρεση εἶναι χειρότερη κάθε ἰοῦ καὶ ἡ μεγαλύτερη βλασφημία κατὰ τοῦ Ἁγίου
Πνεύματος; Γιατί δὲν ἀντικαθιστᾶτε τὸν φόβο τοῦ ἰοῦ μὲ τὸν φόβο τῆς αἱρέσεως;
Γιατί δὲν διώχνετε τὸν φόβο τοῦ φυσικοῦ θανάτου καὶ δὲν τὸν ἀντικαθιστᾶτε μὲ τὸν
φόβο τοῦ πνευματικοῦ; Ξεχάσατε ὅτι ὁ Κύριος μας μᾶς δίδαξε νὰ φοβόμαστε
περισσότερο αὐτὰ ποὺ σκοτώνουν τὴν ψυχὴ παρὰ αὐτὰ ποὺ σκοτώνουν τὸ σῶμα μας;
Λέγει ὁ ἅγ. Ἰωάννης ὁ
Χρυσόστομος:
«Κι ἄν τὸ φοβᾶσαι
αὐτό, πολὺ περισσότερο πρέπει νὰ φοβᾶσαι τὸ μεγαλύτερο· ἐκεῖνο ποὺ μπορεῖ νὰ ὁδηγήση
τὴν ψυχὴ καὶ τὸ σῶμα σου μέσα στὴ γέενα. Μᾶς παρουσίασε πιὸ μπροστὰ τὸν ἑαυτὸ
του πὼς εἶναι κριτής. Τώρα ὅμως γίνεται τὸ ἀντίθετο. Αὐτὸν ποὺ μπορεῖ νὰ ὁδηγήση
στὴν ἀπώλεια τὴν ψυχή μας, δηλαδὴ νὰ τὴν ρίξη στὴν κόλαση, δὲν τὸ φοβόμαστε.
Τρέμομε ὅμως αὐτοὺς ποὺ σκοτώνουν τὸ σῶμα. Μόλο ποὺ ὁ ἕνας μαζὶ μὲ τὴν ψυχὴ
τιμωρεῖ καὶ τὸ σῶμα, ἐνῶ ἐκεῖνοι ὄχι μόνο τὴν ψυχὴ δὲν μποροῦν νὰ παραδώσουν στὴν
κόλαση ἀλλὰ οὔτε καὶ τὸ σῶμα· κι ἄς τὸ τιμωρήσουν ἀμέτρητες φορές· τὸ καθιστοῦν
μ’ αὐτὸν τὸν τρόπο λαμπρότερο· Εἶδες πῶς παρουσιάζει εὔκολους τοὺς ἀγῶνες;
Συγκλόνιζεν ὁ θάνατος ἰσχυρὰ τὴν ψυχή τους, ἐμπνέοντας ὡς τότε τὸ φόβο, ἐπειδὴ
δὲν εἶχε ἀκόμα εὔκολα καταπολεμηθῆ ἀπὸ κανένα καὶ δὲν εἶχαν δεχτῆ ἀκόμα τὴ χάρη
τοῦ Πνεύματος ἐκεῖνοι ποὺ ἔμελλε νὰ τὸν καταφρονήσουν. Ἀφοῦ ἔβγαλε λοιπὸν τὸ
φόβο καὶ τὴν ἀγωνία ποὺ συγκλόνιζε τὴν ψυχή τους, μὲ τὰ παρακάτω τοὺς ἐνθαρρύνει
πάλι, μὲ φόβο διώχνοντας τὸ φόβο, κι ὄχι μονάχα γι’ αὐτὸν παρὰ καὶ μὲ τὴν ἐλπίδα
μεγάλων ἐπάλθων.
Φοβερίζει ἀκόμα
μὲ πολλὴν ἐξουσία κι ἀπὸ τὰ δύο μέρη προτρέποντάς τους στὴν παρρησία τῆς ὑπερασπίσεως
τῆς ἀλήθειας. Προσθέτει· Καθένας λοιπὸν ποὺ θὰ κάμη τὴν ὁμολογία του στ’ ὄνομά
μου μπροστά στοὺς ἀνθρώπους, θὰ τὸν ὁμολογήσω κι ἐγὼ μπροστὰ στὸν Πατέρα μου στὸν
οὐρανό. Κι ὅποιος ἀρνηθῆ, ἐμένα μπροστά στοὺς ἀνθρώπους, θὰ τὸν ἀρνηθῶ κι ἐγὼ
μπροστὰ στὸν Πατέρα μου στὸν οὐρανό.
Δὲν προτρέπει ἀπὸ
τὰ εὐχάριστα μόνο ἀλλὰ κι ἀπὸ τὰ ἀντίθετα καὶ καταλήγει στὰ σκυθρωπά… Καὶ γιὰ
ποιόν λόγο δὲν τοῦ εἶναι ἀρκετὴ ἡ νοερὴ πίστη ἀλλὰ ἀπαιτεῖ καὶ τὴν προφορική ὁμολογία;
Μᾶς ἑτοιμάζει γιὰ περισσότερη παρρησία καὶ ἀγάπη κι ἀφοσίωση καὶ μᾶς ἀνεβάζει
στὸν οὐρανό. Γι’ αὐτὸ κι ἐπευθύνεται σ’ ὅλους. Δὲν ἀπευθύνεται μόνο στοὺς
μαθητάς του. Γιατὶ δὲ θέλει αὐτοὺς μονάχα νὰ μεταβάλη σὲ γενναίους ἀλλὰ καὶ τοὺς
μαθητὰς ἐκείνων. Γιατὶ ὅποιος τὸ κάμη κτῆμα του αὐτό, δὲ θὰ διδάξη μονάχα μὲ
θάρρος ἀλλὰ καὶ μὲ εὐκολία καὶ προθυμία θὰ ὑπομένη τὰ δεινά. Τοῦτο λοιπὸν ὡδήγησε
κοντά του πολλοὺς ἀπὸ τοὺς μαθητάς του, ἡ πίστη στὸ λόγο τοῦτο. Γιατὶ καὶ στὸ
κολασμὸ εἶναι περισσότερη ἡ τιμωρία καὶ στὴν ἀπόδοση μεγαλύτερα τ’ ἀγαθά» (Ὑπόμνημα εἰς τὸν Ἅγιον
Ματθαῖον, ὁμιλία λδ΄).
Μήπως σᾶς ἔχει ξεφύγει κάτι,
σεβαστοὶ πατέρες; Μήπως σᾶς ξέφυγε, γιατὶ εἶναι ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς; Μήπως γιατὶ
κανεὶς δὲν θὰ σᾶς καθαιρέσει ἢ θὰ σᾶς διώξει ἀπὸ τὴν ἐνορίας σας ἢ ἀπὸ τὴν μονή
σας, ἐπειδὴ μιλᾶτε ἐνάντιον τῆς μάσκας; Τί θὰ γίνει ὅμως ἂν μιλήσετε ἐναντίον τῆς
αἱρέσεως καὶ ὀνομάσετε ἕναν ἕναν τοὺς ἐνόχους καὶ ἀπαιτήσετε τὴν ἐκκοπὴ τῶν
σεσσηπότων μελῶν ἀπὸ τὸ πανάγιο σῶμα τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ καλέσετε τὸν λαὸ νὰ ἀπέχει
νὰ ἀπέχει ἀπὸ αὐτοὺς καὶ νὰ μὴν κοινωνεῖ μὲ τὴν αἵρεση (ὅπως καὶ ἐσεῖς) καθὼς
δίδαξαν καὶ ἔπραξαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες, γιατὶ ἡ αἵρεση σκοτώνει τὴν ψυχή; Τί θὰ
γίνει ἂν πετάξετε τὴν μάσκα τοῦ Κορονοϊοῦ καὶ ἀποκαλύψετε τὸ σιχαμερὸ προσωπεῖο
τῆς αἱρετικῆς νόσου, τῆς νόθευσης, τῆς διαστρέβλωσης, τῆς ἀκύρωσης, τῆς ὑποταγῆς
τῆς Ἐκκλησίας; Μήπως γιατί, τὸ νὰ ἀναδείξουμε τοὺς πολιτικοὺς ὡς μασόνους ὑπήκοους
τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων, εἶναι ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς; Τὸ νὰ ἀναδείξουμε ὅμως τοὺς Οἰκουμενιστὲς
ὡς ψευδοποιμένες καὶ λύκους βαρεῖς μὴ φειδομένους τοῦ ποιμνίου ἐπιφέρει διωγμοὺς
καὶ ἴσως ποινές;
Μήπως πρέπει καὶ ἐσεῖς ὡς
ποιμένες νὰ ἀναλάβετε τὶς προσωπικές σας εὐθύνες ὅπως φυσικὰ ὅλοι μας;
Ἀφοῦ πονᾶτε γιὰ τὴν πτώση
λόγῳ τοῦ φαινομένου τῆς μάσκας, γιατὶ δὲν πονᾶτε γιὰ τὴν πτώση λόγῳ τοῦ
φαινομένου τῆς αἵρεσης;
Ἀδαμάντιος
Τσακίρογλου