Μπορεί να σου προσφέρει το ξίφος για να σκοτώσεις τον εαυτό σου. Ο ίδιος δεν μπορεί να σε σκοτώσει. Ο Θεός δεν του δίνει αυτή την δύναμη. Αλλά, αν εσύ δεχθείς αυτό το ξίφος, αν δεχθείς π.χ. την φιλαργυρία, ή τον θυμό ή την ζήλεια ή την πονηριά, την καταλαλιά, την κλοπή, να! τότε πήρες στα χέρια σου το ξίφος και το καρφώνεις στην καρδιά σου. Αυτός προτείνει την αμαρτία σε σένα και σε μένα . Κι εγώ και εσύ (τι κάνουμε;). Εγώ και εσύ, ή αποδεχόμαστε την αμαρτία ή την διώχνουμε. Αυτό σημαίνει ότι ή σκοτώνουμε τον εαυτό μας, χωρίζουμε την ψυχή μας από τον Θεό, ή διώχνοντας την αμαρτία βαδίζουμε ολοταχώς προς την Ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού, προς την νίκη, την οριστική και τελεία νίκη κατά της αμαρτίας , κατά του θανάτου, κατά του διαβόλου.
Ο διάβολος δεν μπορεί να αναγκάσει κανέναν από εμάς να αμαρτήσει. Μπορεί μόνο να προτείνει την αμαρτία.
Γι΄ αυτό, αδελφοί, ο Κύριος ήρθε σε αυτόν τον κόσμο. Γι΄ αυτό μας άφησε την αγία νηστεία. Γι΄ αυτό μας άφησε την αγία προσευχή. Για να νικάμε τον διάβολο , ο οποίος είναι ο δημιουργός της αμαρτίας και του θανάτου. Τι κάνει κάθε αμαρτία σε μένα και σε σένα; Μας σκοτίζει. Η αμαρτία είναι σκότος. Βγάζει από μέσα της σκοτάδι, και το σκοτάδι κατακλύζει και την δική σου και την δική μου ψυχή, κατακλύζει την συνείδησή μας, κατακλύζει τις αισθήσεις μας.
Όμως ο Κύριος ήρθε σε αυτόν το κόσμο ακριβώς γι΄ αυτό. Για να μας δώσει το φως για να αποδιώξουμε το σκότος. Να, αυτό είναι η αγία νηστεία! Η νηστεία κατεβάζει από τον ουρανό στην ψυχή σου το ουράνιο φως. Αν βέβαια είναι αληθινή νηστεία. . Η αληθινή νηστεία είναι εγκράτεια σε κάθε κακό. Εγκράτεια στην τροφή , αλλά και εγκράτεια στην αμαρτία.
Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς